ITPP2/443-596/10/MD

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 15 lipca 2010 r. Izba Skarbowa w Bydgoszczy ITPP2/443-596/10/MD

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 15 czerwca 2010 r. (data wpływu 18 czerwca 2010 r.), uzupełnionym w dniu 12 lipca 2010 r. (data wpływu), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia i zwrotu podatku w związku z realizowanym projektem pn. "Odnowienie elewacji. Etap I - remont i konserwacja strefy cokołowej budynku kościoła parafialnego" - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 18 czerwca 2010 r. został złożony wniosek, uzupełniony w dniu 12 lipca 2010 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia i zwrotu podatku w związku z realizowanym projektem pn. "Odnowienie elewacji. Etap I - remont i konserwacja strefy cokołowej budynku kościoła parafialnego".

W przedmiotowym wniosku, oraz jego uzupełnieniu, został przedstawiony następujący stan faktyczny.

W dniu 26 marca 2009 r. Parafia złożyła wniosek o przyznanie pomocy w ramach działania 3.1.3., 3.2.2., 3.2.3. "Odnowa i rozwój wsi", objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 dla projektu pod tytułem "Odnowienie elewacji. Etap I - remont i konserwacja strefy cokołowej budynku kościoła parafialnego". Opracowany wniosek został rozpatrzony pozytywnie i w dniu 21 sierpnia 2009 r. podpisano umowę o dofinansowanie. Planowana operacja polegała na odnowieniu elewacji budynku kościoła parafialnego. W ramach operacji, która zakończyła się w dniu 4 maja 2010 r. wykonano następujące prace:

1.

roboty przygotowawcze:

a.

skucie opaski betonowej wokół kościoła z wywiezieniem gruzu,

b.

skucie i wywiezienie tynków z cokołów oraz z powierzchni elewacji w miejscach zasolonych i uszkodzonych,

2.

wykonanie przepony poziomej muru metodą iniekcji niskociśnieniowej,

3.

wykonanie odsolenia murów,

4.

zamknięcie spoin i wyrównanie powierzchni,

5.

wykonanie izolacji przeciwwodnej w rejonie przyziemia,

6.

wykonanie podłoża pod tynki renowacyjne (magazynowe),

7.

wykonanie tynków renowacyjnych,

8.

wykonanie chwytaka wód rozbryzgowych metodą opaski z kruszywa naturalnego z odprowadzeniem wód.

Parafia nie jest podatnikiem podatku od towarów i usług, a w ramach ww. projektu nie będzie prowadzona sprzedaż towarów oraz usług opodatkowanych tym podatkiem.

Refundacja części poniesionych kosztów nastąpi na podstawie wniosku o płatność. Dotacja służyć będzie pokryciu kosztów związanych z wykonaniem robót budowlanych przewidzianych w projekcie. Wydatki te objęte są podatkiem od towarów i usług, jednak zakupione roboty nie będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych.

Beneficjent w złożonej dokumentacji aplikacyjnej wykazał w kosztach kwalifikowanych podlegających refundacji podatek od towarów i usług, bowiem nie ma możliwości w żaden sposób odliczenia tego podatku z tytułu realizacji przedmiotowej inwestycji.

W związku z powyższym, w uzupełnieniu z dnia 12 lipca 2010 r., zadano następujące pytanie.

Czy Parafii przysługuje prawo do odliczenia i zwrotu naliczonego podatku od towarów i usług, poniesionego w związku z realizacją ww. projektu.

Zdaniem Wnioskodawcy, wyrażonym w uzupełnieniu z dnia 12 lipca 2010 r., zgodnie z art. 86 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.) obniżenie kwoty podatku lub zwrot różnicy uzależnione jest od zakresu w jakim nabywane towary i usługi związane są ze sprzedażą opodatkowaną. W zrealizowanym projekcie nie istnieje związek ze sprzedażą opodatkowaną. Tym samym nie będzie spełniony warunek dający Parafii prawo do obniżenia kwoty podatku naliczonego przy nabyciu towarów i usług związanych z realizacją projektu. Ponadto Parafia nie prowadzi działalności gospodarczej. Analizując przedstawiony stan prawny i faktyczny Parafia stoi na stanowisku, iż nie będzie przysługiwało jej prawo do odliczenia i zwrotu podatku od towarów i usług poniesionego w związku z realizacją przedmiotowej inwestycji.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 ustawy - Ordynacja podatkowa, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Końcowo wskazać należy, iż tut. organ nie rozstrzygał kwestii możliwości zaliczania wartości podatku od towarów i usług do kosztów kwalifikowanych, bowiem kwestię tę rozstrzygają przepisy regulujące zasady korzystania ze środków bezzwrotnej pomocy zagranicznej.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu datowania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Białymstoku, ul. Sienkiewicza 84, 15-950 Białystok, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Bydgoszczy Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl