ITPP2/443-555/08/IK

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 22 lipca 2008 r. Izba Skarbowa w Bydgoszczy ITPP2/443-555/08/IK

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 18 czerwca 2008 r. (data wpływu 24 czerwca 2008 r.) uzupełnione pismami z dnia 7 i 11 lipca 2008 r. (data wpływu 16 i 18 lipca 2008 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odzyskania podatku od towarów i usług z tytułu wybudowanej inwestycji w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego "ZPORR" 2004 - 2006, priorytet 3 - rozwój lokalny, działania 3.1. - obszary wiejskie - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 24 czerwca 2008 r. został złożony wniosek, uzupełniony pismami z dnia 7 i 11 lipca 2008 r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odzyskania podatku od towarów i usług z tytułu wybudowanej inwestycji w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego "ZPORR" 2004 - 2006, priorytet 3 - rozwój lokalny, działania 3.1. - obszary wiejskie.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Urząd Miasta i Gminy wybudował kanalizację sanitarną i deszczową dla Osiedla Etap II oraz kierunek W. ze środków finansowanych w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego "ZPORR" 2004 - 2006 priorytet 3 - rozwój lokalny, działania 3.1. - obszary wiejskie. W ramach realizacji projektu zostały nabyte towary i usługi związane z budową kanalizacji sanitarnej i deszczowej.

Urząd Miasta i Gminy otrzymał zwrot poniesionych kosztów związanych z zakończonym projektem dofinansowanym w ramach programu ZPORR. W projekcie tym, podatek od towarów i usług został ujęty jako koszt kwalifikowany. W związku z tym, Urząd Miasta i Gminy otrzymał procentowy zwrot podatku od towarów i usług ze środków Unii Europejskiej.

Pismem z dnia 11 lipca 2008 r. Urząd Miasta i Gminy uzupełnił przedmiotowo wniosek i wskazał, że wybudowana inwestycja nie będzie służyła do wykonywania czynności opodatkowanych, a Wnioskodawca, przy realizacji projektu, nie korzystał ze środków finansowych bezzwrotnej pomocy zagranicznej wymienionych w § 6 ust. 3 i 4 Rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług.

Ponadto, w związku z realizacją tych zadań, Urząd Miasta i Gminy nie może odzyskać podatku od towarów i usług na zasadach o których mowa w rozdziale 12 ww. Rozporządzenia.

Zgodnie z oświadczeniem Wnioskodawcy, Urząd Miasta i Gminy nie uzyskuje żadnych dochodów z tytułu zrealizowanej inwestycji, ponieważ wybudowana kanalizacja sanitarna i deszczowa została bezpłatnie przekazana zakładowi budżetowemu Urzędu Miasta i Gminy, powołanemu Uchwałą Rady Miejskiej z dnia 30 grudnia 1992 r.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy w zakresie wybudowanej inwestycji w ramach projektu Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego "ZPORR" 2004 - 2006, priorytet 3 - rozwój lokalny, działania 3.1. - obszary wiejskie, Urząd Miasta i Gminy może odzyskać podatek od towarów i usług.

Zdaniem Wnioskodawcy, Urząd Miasta i Gminy nie może odzyskać podatku od towarów i usług w zakresie inwestycji dofinansowanej w ramach programu "ZPORR", priorytet 3 - rozwój lokalny, działania 3.1. - obszary wiejskie, ponieważ zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, podatnikowi o którym mowa w art. 15 przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia.

Złożenie przez Wnioskodawcę fałszywego oświadczenia, że elementy stanu faktycznego objęte wnioskiem o wydanie interpretacji w dniu złożenia wniosku nie są przedmiotem toczącego się postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, postępowania kontrolnego organu kontroli skarbowej oraz że w tym zakresie sprawa nie została rozstrzygnięta co do jej istoty w decyzji lub postanowieniu organu podatkowego lub organu kontroli skarbowej - powoduje, iż niniejsza interpretacja indywidualna nie wywołuje skutków prawnych (art. 14b § 4 Ordynacji podatkowej).

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Bydgoszczy Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl