ITPP2/443-501/08/AW

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 12 września 2008 r. Izba Skarbowa w Bydgoszczy ITPP2/443-501/08/AW

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 9 czerwca 2008 r. (data wpływu 17 czerwca 2008 r.), uzupełnionym pismami z dnia 25 sierpnia i 8 września 2008 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego z tytułu nabycia towarów i usług związanych z realizacją remontu świetlicy wiejskiej - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 17 czerwca 2008 r. został złożony wniosek, uzupełniony pismami z dnia 25 sierpnia i 8 września 2008 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego z tytułu nabycia towarów i usług związanych z realizacją remontu świetlicy wiejskiej.

W przedmiotowym wniosku oraz piśmie uzupełniającym z dnia 25 sierpnia 2008 r. przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Centrum wpisane jest do rejestru instytucji kultury, posiada osobowość prawną i działa na podstawie ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (tekst jedn. Dz. U. z 1997 r. Nr 110, poz. 721 z późn. zm.) oraz przepisów zawartych w aktach wykonawczych. Działalność Jednostki polega na tworzeniu, ochronie i upowszechnianiu kultury. Podstawę owej działalności stanowią środki finansowe pozyskane w formie dotacji z budżetu gminy.

Wnioskodawca prowadzi działalność, której nie dotyczy podatek od towarów i usług, jak również działalność, do której mają zastosowanie przepisy ustawy o podatku od towarów i usług.

Jednostka wnioskuje o wsparcie ze środków Europejskiego Funduszu Rolnego Na Rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (EFRROW) na remont świetlicy wiejskiej, służącej całej społeczności. Centrum nie ma możliwości odliczenia podatku naliczonego określonego w fakturach z tytułu poniesionych kosztów na remont świetlicy, gdyż jest to działalność statutowa nie przynosząca dochodów. Funkcjonowanie świetlicy wiejskiej służy całej społeczności i nie będzie przedmiotem działalności opodatkowanej. Ponadto Wnioskodawca wskazał, iż nie dokonuje obniżenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z ponoszonymi kosztami utrzymania świetlicy.

W związku z powyższym, w piśmie z dnia 8 września 2008 r., zadano następujące pytanie.

Czy Centrum może dokonać odliczenia podatku naliczonego od nabytych towarów i usług, związanych z realizacją remontu świetlicy wiejskiej.

Zdaniem Wnioskodawcy, wyrażonym w ww. piśmie uzupełniającym, nie ma możliwości odliczenia podatku naliczonego od nabytych towarów i usług, związanych z realizacją remontu świetlicy wiejskiej.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Złożenie przez Wnioskodawcę fałszywego oświadczenia, że elementy stanu faktycznego objęte wnioskiem o wydanie interpretacji w dniu złożenia wniosku nie są przedmiotem toczącego się postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, postępowania kontrolnego organu kontroli skarbowej oraz że w tym zakresie sprawa nie została rozstrzygnięta co do jej istoty w decyzji lub postanowieniu organu podatkowego lub organu kontroli skarbowej - powoduje, iż niniejsza interpretacja indywidualna nie wywołuje skutków prawnych (art. 14b § 4 Ordynacji podatkowej).

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl