ITPP2/443-456/09/AJ

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 10 lipca 2009 r. Izba Skarbowa w Bydgoszczy ITPP2/443-456/09/AJ

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 29 maja 2009 r. (data wpływu 3 czerwca 2009 r.), uzupełnionym pismem z dnia 24 czerwca 2009 r. (data wpływu 26 czerwca 2009 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn. "Kompleksowe uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej w aglomeracji B. - etap I" - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 3 czerwca 2009 r. złożono wniosek, uzupełniony pismem z dnia 24 czerwca 2009 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn. "Kompleksowe uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej w aglomeracji B. - etap I"

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Gmina otrzymała dofinansowanie projektu pt. "Kompleksowe uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej w aglomeracji B. - etap I", zgłoszonego do konkursu nr 8.2.1 o dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013 (Oś priorytetowa 8, Działanie 8.2).

W ramach projektu zrealizowana zostanie budowa kanalizacji sanitarnej. Projekt opiewa na kwotę 3.277.991,51 zł brutto w tym podatek od towarów i usług w kwocie 591.113,22 zł. Podatek podano jako wydatek kwalifikowany, który nie może być w żaden sposób odzyskany. W chwili obecnej Gmina w ramach zadań własnych prowadzi sprzedaż opodatkowaną stawką 7% z tytułu gospodarki ściekowej. Dokonuje również odliczeń od zakupów związanych z eksploatacją urządzeń kanalizacji i oczyszczalni ścieków. Po wybudowaniu sieć kanalizacyjna stanowić będzie nadal własność Gminy, nie zostanie ona sprzedana, ani nie będzie stanowiła przedmiotu użyczenia.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy Gminie realizującej projekt pn. "Kompleksowe uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej w aglomeracji B. - etap I", przysługuje prawo do odliczenia podatku od towarów i usług.

Zdaniem Wnioskodawcy, w myśl art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.), gmina wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność. Natomiast zgodnie z art. 6 ust. 1 ww. ustawy, do zakresu działania gminy należą wszelkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym. Do zadań własnych należy, na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 3 cyt. ustawy, zaspakajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty w tym m.in. budowa zbiorowego systemu kanalizacji sanitarnej. Realizowany projekt dofinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, stanowić będzie zadanie własne Gminy. Po jego zrealizowaniu Gmina będzie operatorem kanalizacji oraz podmiotem, który będzie pobierał opłaty od użytkowników indywidualnych z tytułu korzystania z kanalizacji. Gmina jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. W związku z powyższym będzie miała praw do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją inwestycji, ponieważ będzie prowadziła sprzedaż opodatkowaną.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska wnioskodawcy.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu datowania interpretacji

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gdańsku, Al. Zwycięstwa 16/17, 80-216 Gdańsk po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Bydgoszczy Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl