ITPP2/443-445/13/RS

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 24 lipca 2013 r. Izba Skarbowa w Bydgoszczy ITPP2/443-445/13/RS

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 749 z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 6 maja 2013 r. (data wpływu 13 maja 2013 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania czynności dzierżawy infrastruktury wodociągowej i kanalizacyjnej lub jej udostępnienia na podstawie innej czynności odpłatnej oraz sposobu dokonania korekty nieodliczonego uprzednio podatku naliczonego związanego z jej budową - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 13 maja 2013 r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania czynności dzierżawy infrastruktury wodociągowej i kanalizacyjnej lub jej udostępnienia na podstawie innej czynności odpłatnej oraz sposobu dokonania korekty nieodliczonego uprzednio podatku naliczonego związanego z jej budową.

W złożonym wniosku przedstawiono stan faktyczny i zdarzenie przyszłe.

Miasto jako jednostka samorządu terytorialnego obecnie jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Jest odpowiedzialna za realizację projektów inwestycyjnych, których przedmiotem jest budowa infrastruktury wodociągowej i kanalizacyjnej na obszarach położonych na jego terenie. Większość zadań w ramach działalności wodno-kanalizacyjnej realizowało za pośrednictwem spółki komunalnej, której działalność obejmuje m.in. dostawę i sprzedaż wody, eksploatację, konserwację, remont urządzeń wodno-kanalizacyjnych, odbiór i oczyszczanie ścieków, wywóz nieczystości stałych i płynnych. Przy realizacji niektórych przedmiotowych inwestycji Miasto występowało w charakterze inwestora. W szczególności - działając jako inwestor - przeprowadziło lub wciąż prowadzi inwestycje w zakresie budowy, przebudowy, rozbudowy sieci kanalizacji sanitarnej i wodociągowej. Poszczególne części infrastruktury miały lub będą miały wartość początkową przekraczającą 15.000 zł i były traktowane dla celów księgowych jako oddzielne środki trwałe.

Zgodnie z praktyką Miasta, większość odcinków kanalizacji sanitarnej oraz wodociągowej po ich wykonaniu była sukcesywnie wnoszona aportem do spółki. W powyższym zakresie Miasto otrzymało interpretację indywidualną wydaną przez Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy z dnia 10 października 2011 r., sygn. ITPP2/443-1018/11/MD potwierdzającą stanowisko, zgodnie z którym czynność wniesienia aportem przedmiotowej sieci do miejskiej spółki komunalnej korzysta ze zwolnienia od podatku, na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10a ustawy o podatku od towarów i usług. Niemniej jednak część odcinków kanalizacji sanitarnej oraz wodociągowej - po uprzednim oddaniu do użytkowania - została dotychczas jedynie przekazana spółce do bezpłatnego użytkowania. Przekazania te miały początkowo charakter bezumowny (tekst jedn.: nie została wydana zarówno żadna uchwała Rady Miasta, ani nie doszło do zawarcia umowy dotyczącej użytkowania infrastruktury). Przy czym w dniu 17 października 2012 r. zawarto pisemne porozumienie pomiędzy Miastem a spółką potwierdzające, że przed aportem infrastruktura jest oddawana spółce w nieodpłatne użytkowanie. Jest to rozwiązanie tymczasowe. Odcinki kanalizacji użytkowane bezpłatnie przez spółkę pozostają składnikami majątku Miasta, które dotychczas nie odliczyło podatku naliczonego związanego z realizacją przedmiotowych inwestycji. Miasto przeprowadziło wewnętrzne i zewnętrzne konsultacje w sprawie sposobu zarządzania gospodarką wodno-kanalizacyjną na swoim terenie. W ich wyniku, władze Miasta podjęły decyzję o zmianie sposobu wykorzystania infrastruktury i zawarciu ze spółką umowy odpłatnej jej dzierżawy lub udostępnienia spółce w oparciu o inną odpłatną umowę (np. umowę udostępniania sieci do przesyłu wody/ścieków). Zgodnie z planami Miasta, do zawarcia wybranej umowy w odniesieniu do infrastruktury oddanej do użytkowania miałoby dojść w pierwszej połowie 2013 r. W związku z powyższym planuje zmianę porozumienia w sprawie nieodpłatnego przekazywania infrastruktury do użytkowania spółce przed aportem. Wzajemną intencją stron będzie, aby wszystkie oddane do użytkowania odcinki infrastruktury były przekazywane w dzierżawę lub ewentualnie inną umowę odpłatnego przekazania do czasu wniesienia jej aportem do spółki.

Przedmiotem wniosku są te elementu infrastruktury, które były lub będą przedmiotem nieodpłatnego użytkowania a następnie dzierżawy lub ewentualnie innej umowy odpłatnego udostępnienia (po zmianie porozumienia). W szczególności w praktyce mogą zdarzyć się sytuacje, gdy odcinki sieci zostały oddane do użytkowania w 2012 r. lub zostały nabyte w latach wcześniejszych (dla których nie upłynął jeszcze okres wieloletniej korekty w rozumieniu art. 91 ustawy o podatku od towarów i usług) lub ewentualnie inwestycje Miasta, które dopiero zostały lub zostaną oddane do użytkowania w 2013 r. - które początkowo były/będą przedmiotem nieodpłatnego użytkowania a następnie przedmiotem dzierżawy przez spółkę.

W związku z powyższym zadano następujące pytania:

1. Czy w przypadku zawarcia ze spółką umowy odpłatnej dzierżawy infrastruktury lub udostępnienia jej w oparciu o inną odpłatną umowę (np. umowę udostępniania sieci do przesyłu wody/ścieków), czynności wykonywane w ramach ww. umów stanowić będą czynności podlegające opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług niekorzystające ze zwolnienia od podatku.

2. W przypadku twierdzącej odpowiedzi na pytanie nr 1, Miasto wnosi o potwierdzenie, czy w związku z zawarciem wybranej z ww. odpłatnych umów ze spółką dotyczącej infrastruktury, będzie przysługiwało prawo do dokonania odpowiedniej korekty zgodnie z art. 91 ust. 7 i 7a w związku z art. 91 ust. 2 i 3 ustawy o podatku od towarów i usług w wyniku zmiany przeznaczenia.

3. Czy w przypadku podatku naliczonego związanego z infrastrukturą, zgodnie z art. 91 ust. 2 ustawy, długość okresu korekty wieloletniej wynosić będzie 10 lat i tym samym kwota rocznej korekty podatku naliczonego po zmianie przeznaczenia, będzie wynosiła odpowiednio 1/10 podatku naliczonego wykazanego na wszystkich fakturach zakupowych związanych z danym środkiem trwałym.

4. Który rok należy przyjmować za pierwszy rok okresu korekty wieloletniej zgodnie z art. 91 ust. 2 ustawy, w szczególności w odniesieniu do podatku naliczonego wynikającego z faktur zakupowych otrzymanych w latach wcześniejszych aniżeli rok oddania do użytkowania danego środka trwałego (tekst jedn.: czy będzie to rok otrzymania poszczególnych faktur, czy też będzie to dla wszystkich faktur dotyczących danej inwestycji rok jej zakończenia i oddania do użytkowania, bez względu na moment otrzymania faktur).

5. Czy w przypadku zmiany przeznaczenia części infrastruktury oddanej do użytkowania w 2012 r. lub w 2013 r. (do czasu zmiany porozumienia z spółką) lub nabytych w latach wcześniejszych (w odniesieniu do których wciąż nie minął okres korekty wieloletniej w rozumieniu art. 91 ustawy) i zawarcia w 2013 r. wybranej z ww. odpłatnych umów ze spółką, Miastu będzie przysługiwać prawo do dokonania wieloletniej korekty podatku naliczonego w deklaracji VAT za pierwszy okres rozliczeniowa 2014 r., w części związanej z ww. środkami trwałymi, przypadającej zgodnie z art. 91 ust. 2 ustawy, na 2013 r.

Zdaniem Wnioskodawcy, w przypadku zawarcia ze spółką umowy odpłatnej dzierżawy infrastruktury lub udostępnienia jej w oparciu o inną odpłatną umowę (np. umowę udostępniania sieci do przesyłu wody/ścieków), czynności wykonywane przez Miasto na podstawie ww. umów stanowić będą czynności, które będą podlegać opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług i nie będą korzystać ze zwolnienia od podatku.

Odnosząc się do pytania nr 2 Miasto wskazało, że będzie przysługiwało prawo do dokonania korekty, zgodnie z art. 91 ust. 7 i 7a, w związku z art. 91 ust. 2 i 3 ustawy o podatku od towarów i usług.

Zdaniem Miasta, odnoszącego się do pytania nr 3, w przypadku podatku naliczonego związanego z budową infrastruktury, zgodnie z art. 91 ust. 2 ustawy, okres korekty wieloletniej wynosić będzie 10 lat. W konsekwencji, kwota rocznej korekty podatku naliczonego, którą będzie obowiązane przeprowadzić po zmianie przeznaczenia, wynosić będzie odpowiednio 1/10.

Odnosząc się do pytania nr 4 Miasto wskazało, że okres korekty wieloletniej przewidzianej w art. 91 ust. 2 ustawy, rozpoczyna się w roku oddania danego środka trwałego do użytkowania. Dotyczyć to będzie wszystkich faktur dotyczących danej inwestycji, bez względu na rok ich otrzymania (w tym także faktur zakupowych otrzymanych w latach poprzedzających rok oddania danego środka trwałego do użytkowania).

Zdaniem Miasta, odnoszącego się do pytania nr 5, w przypadku zawarcia wybranej odpłatnej umowy w odniesieniu do części infrastruktury oddanej do użytkowania w 2012 r. lub w 2013 r. (lecz przed zmianą porozumienia) lub nabytych w latach wcześniejszych (w odniesieniu, do których wciąż nie minął okres korekty wieloletniej w rozumieniu art. 91 ustawy), będzie przysługiwać prawo do dokonania rocznej korekty wieloletniej podatku naliczonego w deklaracji za pierwszy okres rozliczeniowy 2014 r. w kwocie podatku naliczonego związanego z infrastrukturą udostępnioną spółce na podstawie takiej umowy, przypadającą zgodnie z art. 91 ust. 2 ustawy, na 2013 r.

UZASADNIENIE

Pytanie nr 1

Po powołaniu treści art. 15 ust. 1 i 6 ustawy o podatku od towarów i usług Miasto wskazało, że w świetle powyższych regulacji, nie jest podatnikiem w rozumieniu ww. ustawy. Niemniej jednak, w przypadku działania na podstawie umowy cywilnoprawnej, działa w charakterze podatnika. W momencie zawarcia ze spółką umowy dzierżawy, która jest umową cywilnoprawną uregulowaną w art. 693 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny, Miasto będzie działać jak przedsiębiorca i w konsekwencji w charakterze podatnika podatku od towarów i usług. Dlatego też stosownie do art. 5 ust. 1 pkt 1 w zw. z art. 15 ust. 1 i 6 ustawy o podatku od towarów i usług, powinno opodatkować świadczone usługi dzierżawy. Zdaniem Miasta, usługi takie nie korzystają ze zwolnienia. Ponadto, w przypadku zawarcia ze spółką innej odpłatnej umowy, np. umowy udostępniania infrastruktury w celu przesyłu wody/ścieków także będzie działało w charakterze podatnika, gdyż umowa taka będzie zawierała się w katalogu czynności cywilnoprawnych opodatkowanych podatkiem. Powyższe potwierdzają stanowiska Ministra Finansów w wydawanych interpretacjach podatkowych, przykładowo Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu z dnia 5 października 2012 r. sygn. ILPP2/443-698/12-3/MR, której fragment został powołany. Miasto stwierdziło, że uznać należy, że w rezultacie w przypadku zawarcia ze spółką umowy odpłatnej dzierżawy infrastruktury lub jej udostępnienia w oparciu o inną odpłatną umowę (np umowę udostępniania sieci do przesyłu wody/ścieków), działania takie stanowić będą czynności podlegające opodatkowaniu, które jednocześnie nie będą korzystać ze zwolnienia od podatku.

Pytanie nr 2

Miasto wskazało, że w zakresie infrastruktury, która po oddaniu do użytkowania została oddana do nieodpłatnej eksploatacji spółce, w świetle regulacji powołanych w odpowiedzi na pytanie nr 1, do tej pory nie działało w charakterze podatnika podatku od towarów i usług. Działanie to było prowadzone w ramach reżimu publicznoprawnego, związanego z wykonywaniem zadań własnych, które nie podlegały VAT. Stanowisko takie znajduje również potwierdzenie w interpretacjach indywidualnych wydawanych w imieniu Ministra Finansów. Miasto stwierdziło, że w momencie zawarcia ze spółką umowy dzierżawy lub też innej odpłatnej umowy dotyczącej udostępnienia infrastruktury (np. umowy dotyczącej przesyłu wody/ścieków), które jak wskazało w odpowiedzi na pytanie nr 1, są umowami cywilnoprawnymi, będzie działać jak przedsiębiorca i w konsekwencji w charakterze podatnika podatku od towarów i usług. Jednocześnie, na podstawie przytoczonego w pytaniu nr 2 art. 86 ust. 1 ustawy, prawo do odliczenia przysługuje wyłącznie w zakresie, w jakim towary są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych.

Tym samym uważa, że w momencie otrzymania faktur VAT dokumentujących wydatki poniesione na wytworzenie przedmiotowych inwestycji, nie przysługiwało prawo do odliczenia podatku naliczonego, gdyż infrastruktura nie była wykorzystywana do wykonywania czynności podlegających opodatkowaniu. Miasto stwierdziło, że sytuacja ta ulegnie zmianie z chwilą zawarcia ze spółką wybranej odpłatnej umowy dotyczącej infrastruktury. Jak wskazało powyżej, niezależnie od odpłatnej umowy wybranej finalnie, umowa taka będzie mieć charakter cywilnoprawny i usługi wykonywane na jej podstawie będą podlegać VAT i nie będą zwolnione od podatku (zgodnie z argumentacją przedstawioną w odpowiedzi na pytanie nr 1). Po powołaniu treści art. 91 ust. 7 ustawy Miasto stwierdziło, że analiza tej regulacji jednoznacznie wskazuje, że w przypadku zmiany przeznaczenia środka trwałego, polegającej na rozpoczęciu jego wykorzystywania do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnik, który pierwotnie nie miał prawa do odliczenia podatku naliczonego ze względu na wykorzystywanie tego środka trwałego do czynności nieopodatkowanych, po zmianie przeznaczenia, ma prawo dokonania zwiększającej korekty kwoty podatku naliczonego. Tak samo jak byłby zobowiązany do korekty zmniejszającej podatek naliczony, w sytuacji gdyby pierwotnie dokonał takiego obniżenia, a następnie zaprzestał wykorzystywania danego środka trwałego do wykonywania czynności opodatkowanych. Na poparcie powyższego stanowiska Miasto powołało fragmenty interpretacji indywidualnych: Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu z dnia 6 maja 2011 r., sygn. ILPP1/443-208/11-2/8D, Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z dnia 1 czerwca 2010 r. sygn. IBPP4/443-529/10/AZ oraz Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy z dnia 11 grudnia 2009 r., sygn. ITPP2/443-826/09/KT. Wskazało, że w myśl art. 45 Kodeksu cywilnego, rzeczami są tylko przedmioty materialne. Z zacytowanego powyżej przepisów prawa cywilnego wynika, że nieruchomościami są grunty i budynki lub ich części trwale z gruntem związane. Grunt zaś stanowi przedmiot materialny, a więc jest rzeczą. Natomiast w przypadku, gdy na gruncie znajdują się budynki lub budowle, wówczas uznawane są one za część składową gruntu stanowiąc nieruchomość. Miasto stwierdziło, że pojęcia budynków i budowli również nie zostały zdefiniowane w przepisach ustawy o podatku od towarów i usług. Zgodnie z art. 3 pkt 2 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane, budynek to "obiekt budowlany, który jest trwale związany z gruntem, wydzielony z przestrzeni za pomocą przegród budowlanych oraz posiada fundamenty i dach." Artykuł 3 pkt 3 cyt. ustawy stanowi, że przez pojęcie budowli należy rozumieć każdy obiekt budowlany niebędący budynkiem lub obiektem malej architektury, jak: obiekty liniowe, lotniska mosty, wiadukty, estakady, tunele, przepusty, sieci techniczne, wolno stojące maszty antenowe, wolno stojące trwale związane z gruntem urządzenia reklamowe, budowle ziemne, obronne (fortyfikacje), ochronne, hydrotechniczne, zbiorniki, wolnostojące instalacje przemysłowe lub urządzenia techniczne, oczyszczalnie ścieków, składowiska odpadów, stacje uzdatniania wody, konstrukcje oporowe, nadziemne i podziemne przejścia dla pieszych, sieci uzbrojenia terenu, budowle sportowe, cmentarze, pomniki, a także części budowlane urządzeń technicznych (kotłów, pieców przemysłowych, elektrowni wiatrowych i innych urządzeń) oraz fundamenty pod maszyny i urządzenia, jako odrębne pod względem technicznym części przedmiotów składających się na całość użytkową. Dodatkowo wskazało, że według rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 1999 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych (PKOB) przedmiotowa infrastruktura jest ujęta w Sekcji 2 - Obiekty inżynierii lądowej i wodnej, Działu 22 - Rurociągi linie telekomunikacyjne i elektroenergetyczne, grupy 222 - Rurociągi sieci rozdzielczej i linie kablowe rozdzielcze, klasy 2223 - Rurociągi sieci kanalizacyjnej rozdzielczej oraz oczyszczalnie wód i ścieków. W konsekwencji, biorąc pod uwagę całokształt przepisów należy uznać, że ww. infrastruktura należy do nieruchomości będących budowlami, w związku z tym korekta podatku naliczonego powinna być dokonana w okresie właściwym dla nieruchomości - a zatem dziesięciu kolejnych lat licząc od roku, w którym została oddana do użytkowania. Jednocześnie w oparciu o art. 91 ust. 2 ustawy o podatku od towarów i usług, kwota rocznej korekty wynosić będzie 1/10 kwoty podatku naliczonego wykazanego na wszystkich fakturach zakupowych związanych z budową danego środka trwałego. Miasto wskazało, że potwierdzeniem ww. stanowiska są przykładowo indywidualne interpretacje: Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie z dnia 22 lutego 2012 r. sygn. IPPP3/443-1508/11-27JF oraz Dyrektora Izby Skarbowej w Łodzi z dnia 25 kwietnia 2012 r. sygn. IPTPP1/443-71/12-7/RG, których fragmenty zacytowało. W konsekwencji, zdaniem Miasta, należy uznać, że w związku z zawarciem wybranej z odpłatnych umów w odniesieniu do infrastruktury, która po oddaniu do użytkowania, przez pewien okres była przekazana do nieodpłatnej eksploatacji spółce, a obecnie zostanie udostępniona jej na podstawie wybranej odpłatnej umowy podlegającej VAT, będzie uprawnione do odliczenia części podatku naliczonego z faktur dokumentujących wydatki poniesione na jej budowę w oparciu o art. 91 ust. 7 i 7a ustawy.

Pytanie nr 3

Okres korekty - przepisy ogólne

Po powołaniu treści art. 91 ust. 2 i 7 ustawy o podatku od towarów i usług Miasto wskazało, że w konsekwencji długość okresu, w jakim powinna zostać dokonana korekta, jest zależny od przedmiotu korekty (tekst jedn.: od tego czy są nim nieruchomości lub prawa wieczystego użytkowania gruntów, czy też pozostałe środki trwałe lub wartości niematerialne i prawne).

Okres korekty - odcinki infrastruktury oraz inne elementy infrastruktury.

Zdaniem Miasta, ww. ustawa nie zawiera definicji nieruchomości. Również ustawa o podatku od dochodowym od osób prawnych nie zawiera wyjaśnienia tego pojęcie. W konsekwencji, zasadne jest posłużenie się definicją zawartą w innym akcie prawnym. Zgodnie z art. 46 § 1 ustawy - Kodeks cywilny, nieruchomościami są części powierzchni ziemskiej stanowiące odrębny przedmiot własności (grunty), jak również budynki trwale z gruntem związane lub części takich budynków, jeżeli na mocy przepisów szczególnych stanowią odrębny od gruntu przedmiot własności. Artykuł 47 § 1 Kodeksu cywilnego stanowi, że część składowa rzeczy nie może być odrębnym przedmiotem własności i innych praw rzeczowych. W myśl § 2 ww. artykułu, częścią składową rzeczy jest wszystko, co nie może być od niej odłączone bez uszkodzenia lub istotnej zmiany całości albo bez uszkodzenia lub istotnej zmiany przedmiotu odłączonego. Miasto stwierdziło, że w konsekwencji będzie mogło dokonać korekty podatku naliczonego związanego z budową przedmiotowych sieci w wysokości 1/10 kwoty podatku naliczonego za każdy rok, w którym nieruchomości te będą wykorzystane do czynności opodatkowanych podatkiem VAT licząc do końca 10-letniego okresu korekty. Przedmiotowej korekty należy dokonać w deklaracji podatkowej składanej za pierwszy okres rozliczeniowy roku następującego po roku podatkowym, za który dokonuje się korekt, jeżeli rozlicza się miesięcznie to za miesiąc styczeń, jeżeli kwartalnie - za I kwartał roku następującego po roku, w którym nastąpi zmiana przeznaczenia, w wysokości 1/10 podatku naliczonego przy nabyciu towarów i usług związanych z przedmiotową inwestycją.

Pytanie nr 4

Po powołaniu treści art. 91 ust. 2 zadanie drugie ustawy Miasto wskazało, że Jego zdaniem, bez znaczenia będzie przy tym moment otrzymania poszczególnych faktur dotyczących danej inwestycji. Oznacza to, że pierwszym rokiem korekty wieloletniej będzie rok oddania środka trwałego do użytkowania także w przypadku faktur, które zostały otrzymane w latach poprzedzających rok oddania danego środka trwałego do użytkowania. Potwierdzenie stanowiska stanowi m.in. powołana wcześniej interpretacja wydana przez Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z dnia 1 czerwca 2010 r., sygn. IBPP4/443-529/10/AZ, której fragment zacytowało.

Pytanie nr 5

Miasto stwierdziło, że zgodnie z art. 91 ust. 7a ustawy o podatku od towarów i usług, korekta wieloletnia przewidziana dla środków trwałych dokonywana jest m.in. na podstawie ust. 3 tego artykułu. Natomiast w oparciu o art. 91 ust. 3 ww. ustawy, korekty dokonuje się w deklaracji podatkowej składanej za pierwszy okres rozliczeniowy roku następującego po roku podatkowym, za który dokonuje się korekty. Ponieważ w analizowanym stanie faktycznym, do zmiany przeznaczenia w rozumieniu art. 91 ust. 7 i 7a ustawy ma dojść w 2013 r., pierwszym rokiem podatkowym, za który powinno dokonać korekty podatku naliczonego w odpowiedniej wysokości, będzie 2013 r. Tym samym, zdaniem Miasta, pierwsza korekta związana z wieloletnim rozliczeniem VAT od części infrastruktury, która została wcześniej oddana do użytkowania i która przez pewien okres była nieodpłatnie użytkowana przez spółkę, po czym zostanie udostępniona na podstawie wybranej odpłatnej umowy podlegającej VAT, powinna zostać dokonana w deklaracji VAT za pierwszy okres rozliczeniowy 2014 r. Stanowisko to znajduje uzasadnienie m.in. w indywidualnej interpretacji Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy z dnia 4 listopada 2011 r. sygn. ITPP1/443-1132/11/DM.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia a w przypadku zdarzenie przyszłego - w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Bydgoszczy, ul. Jana Kazimierza 5, 85-035 Bydgoszcz, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl