ITPP2/443-293/07/RS

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 14 marca 2008 r. Izba Skarbowa w Bydgoszczy ITPP2/443-293/07/RS

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 30 listopada 2007 r. (data wpływu 17 grudnia 2007 r.) uzupełnionym dnia 5, 7 i 10 marca 2008 r. (daty wpływu) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odliczenia podatku od remontu pomieszczeń służących świadczeniu usług w zakresie noclegów dla młodzieży i turystów w celu upowszechniania krajoznawstwa i turystyki - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 17 grudnia 2007 r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odliczenia podatku od remontu pomieszczeń służących świadczeniu usług w zakresie noclegów dla młodzieży i turystów w celu upowszechniania krajoznawstwa i turystyki

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

"S" jest jednostką budżetową, której działalność polega na sprzedaży miejsc noclegowych dla młodzieży i turystów w celu upowszechniania krajoznawstwa i turystyki, która jest opodatkowana w stawce 7%. "S" dokonuje tylko i wyłącznie sprzedaży opodatkowanej. W okresie od stycznia do marca 2007 r. został przeprowadzony remont schroniska polegający na wykonaniu robót budowlano-instalacyjnych związanych z budową łazienek i zaplecza kuchennego na pierwszym piętrze. Za ww. roboty budowlane schronisko otrzymało faktury VAT.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy "S" ma prawo do odliczenia podatku VAT od remontu pomieszczeń (22%) służących wykonywanej działalności opodatkowanej.

Zdaniem Wnioskodawcy nie ma prawa do odliczenia z tytułu przedmiotowych faktur.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za nieprawidłowe.

Stosownie do art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.) podatnikowi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione warunki a więc odliczenia dokonuje podatnik VAT a towary i usługi, z których nabyciem wiąże się podatek naliczony, wykorzystywane są do czynności opodatkowanych oraz nie zachodzą inne wyłączenia dotyczące odliczania podatku naliczonego z art. 88 powołanej ustawy.

Z przedstawionego stanu faktycznego wynika, że roboty budowlane (polegające na budowie łazienek i zaplecza kuchennego) wykonane na rzecz "S" służą czynnościom opodatkowanym w stawce 7% czyli sprzedaży miejsc noclegowych dla młodzieży i turystów w celu upowszechniania krajoznawstwa i turystyki. Wobec powyższego występuje związek poniesionych wydatków (podatku naliczonego - udokumentowanego fakturą) ze sprzedażą opodatkowaną. Ponadto zauważa się, że z treści wniosku nie wynika, aby zachodziły przesłanki z art. 88 ustawy o VAT dotyczące wyłączeń w zakresie odliczenia podatku naliczonego. Zatem zgodnie z dyspozycją zawartą w art. 86 ust. 1 powołanej ustawy Schronisku przysługiwało prawo do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z przeprowadzonego remontu.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia.

Złożenie przez Wnioskodawcę fałszywego oświadczenia, że elementy stanu faktycznego objęte wnioskiem o wydanie interpretacji w dniu złożenia wniosku nie są przedmiotem toczącego się postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, postępowania kontrolnego organu kontroli skarbowej oraz że w tym zakresie sprawa nie została rozstrzygnięta co do jej istoty w decyzji lub postanowieniu organu podatkowego lub organu kontroli skarbowej - powoduje, iż niniejsza interpretacja indywidualna nie wywołuje skutków prawnych (art. 14b § 4 Ordynacji podatkowej).

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl