ITPP2/443-198/07/RS

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 25 stycznia 2008 r. Izba Skarbowa w Bydgoszczy ITPP2/443-198/07/RS

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 9 listopada 2007 r. (data wpływu 21 listopad 2007 r.) uzupełnionego dnia 2 stycznia 2008 r., 8 stycznia 2008 r. oraz 16 stycznia 2008 r. (data wpływu) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku możliwości odzyskania podatku naliczonego w związku z realizacją projektu "Przystosowanie obiektu pokoszarowego w O. przy ul. J. do pełnienia funkcji instytucji kultury" niezwiązanego z czynnościami opodatkowanymi - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 21 listopada 2007 r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku możliwości odzyskania podatku naliczonego w związku z realizacją projektu "Przystosowanie obiektu pokoszarowego w O. przy ul. J. do pełnienia funkcji instytucji kultury" niezwiązanego z czynnościami opodatkowanymi.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

"B" jest Samorządową Instytucją Kultury wpisaną do Rejestru Instytucji Kultury prowadzonej przez Miasto O. "B" posiada osobowość prawną i jest czynnym podatnikiem podatku VAT. Zamierza pozyskać środki na dofinansowanie projektu "Przystosowanie obiektu pokoszarowego w O. przy ul. J. do pełnienia funkcji instytucji kultury" w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego "Restrukturyzacja terenów powojskowych i poprzemysłowych". Przedmiotem projektu jest rewitalizacja powyższego obiektu. Projekt ten dotyczył adaptacji i modernizacji budynku pokoszarowego na potrzeby "B". 85% kosztów kwalifikowanych zostanie pokrytych z Regionalnego Programu Operacyjnego a 15% przez samorząd miasta. "B" po zrealizowaniu inwestycji nie będzie wykorzystywała obiektu na cele działalności opodatkowanej podatkiem od towarów i usług. Inwestycja będzie służyła usługą związanym z kulturą o symbolu PKWiU 92 tj. zaspokajanie i rozwijanie potrzeb oświatowych, kulturalnych i informacyjnych oraz uczestnictwo w upowszechnianiu wiedzy i kultury, które są zwolnione z podatku od towarów i usług. Jednocześnie "B" oświadczyła, że nie będzie dokonywała wypożyczeń wydawnictw o symbolu PKWiU 22.11, 22.12 i 22.13. Budynek pokoszarowy zaadaptowany i zmodernizowany na potrzeby biblioteki nie będzie przedmiotem najmu i dzierżawy i nie będzie przynosił żadnych dochodów. Ponadto podatek VAT nie stanowi kosztu uzyskania przychodu w podatku dochodowym z którego jest zwolniona na podstawie art. 17 pkt 4 (Dz. U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654 z późn. zm.)

Wnioskodawca oświadczył, że przedmiotowy projekt nie będzie finansowany ze środków, o których mowa w rozdziale 12 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27 kwietnia 2004 r. w sprawie wykonywania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy "B" ma możliwość odzyskania na gruncie przepisów regulujących podatek od towarów i usług kwot podatku od towarów i usług stanowiących element ceny z tytułu świadczonych usług na jej rzecz w ramach zadań inwestycyjnych pod nazwą "Przystosowanie obiektu pokoszarowego w O. przy ul. J. do pełnienia funkcji instytucji kultury".

Zdaniem Wnioskodawcy nie ma możliwości odliczenia, zwrotu i odzyskania podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do czynności opodatkowanych.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia.

Złożenie przez Wnioskodawcę fałszywego oświadczenia, że elementy stanu faktycznego objęte wnioskiem o wydanie interpretacji w dniu złożenia wniosku nie są przedmiotem toczącego się postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, postępowania kontrolnego organu kontroli skarbowej oraz że w tym zakresie sprawa nie została rozstrzygnięta co do jej istoty w decyzji lub postanowieniu organu podatkowego lub organu kontroli skarbowej - powoduje, iż niniejsza interpretacja indywidualna nie wywołuje skutków prawnych (art. 14b § 4 Ordynacji podatkowej).

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl