ITPP2/443-1786/11/AJ

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 9 lutego 2012 r. Izba Skarbowa w Bydgoszczy ITPP2/443-1786/11/AJ

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 15 grudnia 2011 r. (data wpływu 27 grudnia 2011 r.), uzupełnionym dnia 27 stycznia 2012 r. (data wpływu), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją inwestycji - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 27 grudnia 2011 r. złożono wniosek, uzupełniony w dniu 27 stycznia 2012 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją inwestycji.

W przedmiotowym wniosku oraz jego uzupełnieniu, przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Gmina jest w trakcie realizacji inwestycji, współfinansowanej z Europejskiego Funduszu Regionalnego w ramach Osi Priorytetowej 2 - "Turystyka" objętej Regionalnym Programem Operacyjnym 2007-2013. W związku z tym w dniu 31 grudnia 2009 r. została zawarta umowa o dofinansowanie pomiędzy Województwem a Gminą. Całkowita wartość inwestycji wynosi 857.495,00 zł. Wydatki kwalifikowane wynoszą 705.750,00 zł. Na realizację inwestycji Gminie zostało przyznane dofinansowanie w formie dotacji rozwojowej w łącznej kwocie nieprzekraczającej 599.887,50 zł. Umowa zobowiązuje do wydatkowania na realizację inwestycji wkładu własnego w wysokości 257.607,50 zł.

Inwestycja realizowana jest przez: Zakład Komunikacji Miejskiej (obecnie O.), Lokalną Organizację Turystyczną i Stowarzyszenie LGD.

Wydatki, które zostaną poniesione w związku z realizacją inwestycji, nie są związane ze sprzedażą opodatkowaną. W związku z powyższym Beneficjent - Gmina nie odliczała i nie będzie odliczała podatku od towarów i usług wykazanego w fakturach dokumentujących zakup towarów i usług. W ramach inwestycji przewidziano szeroko zakrojoną akcję promocyjną regionu Kanału - wspódziałające ze sobą podmioty prowadzić będą wspólną promocję obszaru wokół Kanału przedstawiając wspólne oferty turystyczne.

W ramach inwestycji przewidziano następujące działania promocyjne:

1.

Trzydniową Konferencję z okazji 150-lecia Kanału, dla dziennikarzy zajmujących się branżą turystyczną, gospodarczą i przyrodniczą. W ramach konferencji odbyły się: rejs specjalny dla zaproszonych gości, mini targi turystyczne dla regionalnych przedsiębiorców turystycznych oraz członków partnerskich stowarzyszeń, połączone z prezentacjami na temat Kanału, jego historii, bogactwa przyrodniczego oraz atrakcji regionu. Każda z zaproszonych osób otrzymała pakiety promocyjne: ulotki - udostępniane nieodpłatnie. Organizacja Konferencji nie miała związku ze sprzedażą opodatkowaną.

2.

Udział w Międzynarodowych Targach Turystycznych w 2010 r. i w 2011 r. W ramach inwestycji zaplanowano udział w targach przedstawiciela Gminy i Partnerów Projektu (5 osób). Uczestnictwo - prezentacja własnego stoiska promującego atrakcję regionu, foldery i ulotki na potrzeby targów nie miały związku ze sprzedażą opodatkowaną. Materiały promocyjne, foldery i ulotki były udostępniane nieodpłatnie.

3.

Opracowanie i wydruk folderu promującego rozwój Kanału. Wydruk folderu przewidziano w tłumaczeniu na pięć języków. Folder będzie służył promocji regionu podczas targów i konferencji, został również przekazany nieodpłatnie Partnerom Projektu. Czynności związane z wydrukiem folderu nie mają związku ze sprzedażą opodatkowaną.

4.

Reklamę przy użyciu ekranów diodowych. Forma reklamy ukierunkowana jest na turystów indywidualnych. Reklama nie miała związku ze sprzedażą opodatkowaną.

5.

Udział w Targach Internetowych Online. Targi te to międzynarodowa platforma internetowa działająca w 6 krajach (7 dni). Udział w targach nie miał związku ze sprzedażą opodatkowaną, materiały promocyjne udostępniane były nieodpłatnie.

6.

Opracowanie i wydruk ulotek (w 5 językach), mapek regionu, które dostępne będą nieodpłatnie dla turystów w punktach prowadzonych przez Partnerów Projektu. Opracowanie oraz wydruk i udostępniane ww. towarów nie ma związku ze sprzedażą opodatkowaną.

7.

Zorganizowanie dnia z regionem Kanału, który nie miał związku ze sprzedażą opodatkowaną.

8.

Czterostronicową wkładkę promocyjną, reklamę w czasopiśmie - zarówno umieszczenie wkładki, jak i reklama nie miały związku ze sprzedażą opodatkowaną.

9.

Utworzenie na serwerze Miasta serwisu poświęconego Kanałowi oraz działalności wszystkich Partnerów Projektu. Utworzenie oraz funkcjonowanie strony internetowej nie ma związku ze sprzedażą opodatkowaną.

10.

Reklamę internetową - targetowany mailing dla klientów największych serwisów internetowych w kraju o ofercie regionu Kanału. Funkcjonowanie reklamy, jak i sama reklama, nie mają związku ze sprzedażą opodatkowaną.

W ramach inwestycji Beneficjent otrzymuje dofinansowanie w wysokości 85% kosztów kwalifikowanych.

Nabywcą towarów i usług zakupionych w ramach inwestycji jest Gmina, co potwierdzają faktury. Udział trzech podmiotów uczestniczących w realizacji inwestycji sprowadza się do współorganizowania imprez oraz innych działań w ramach inwestycji. Podmioty te nie wnoszą opłat z tytułu świadczonych usług lub dostawy towarów.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy Gmina ma prawo do odliczenia podatku od towarów i usług w całości lub części od wydatków poniesionych przy wykonywaniu ww. inwestycji.

Zdaniem Wnioskodawcy, powołującego treść art. 86 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług, nie ma prawa do odliczenia podatku naliczonego z tytułu poniesionych wydatków związanych z realizacją ww. inwestycji. Omawiany projekt dotyczy promocji turystycznej wraz z wachlarzem ofert turystycznych z nim związanych, gdzie nie występuje sprzedaż towarów i usług.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Interpretacja dotyczy przedstawionego przez Wnioskodawcę zdarzenia przyszłego i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Olsztynie, ul. Emilii Plater 1, 10-562 Olsztyn po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Bydgoszczy Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl