ITPP2/443-1575/11/AJ

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 14 grudnia 2011 r. Izba Skarbowa w Bydgoszczy ITPP2/443-1575/11/AJ

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 3 listopada 2011 r. (data wpływu 9 listopada 2011 r.), uzupełnionym dnia 12 grudnia 2011 r. (data wpływu), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odzyskania podatku naliczonego w związku z realizacją projektu - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 9 listopada 2011 r. został złożony wniosek, uzupełniony w dniu 12 grudnia 2011 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odzyskania podatku naliczonego w związku z realizacją projektu.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Gmina realizuje projekt finansowany z budżetu Gminy i Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Projekt realizowany jest w ramach działania 2.2. "Promocja województwa i jego oferty turystycznej" Regionalnego Programu Operacyjnego. Projekt to dwuetapowa impreza artystyczna polegająca na połączeniu różnych form sztuki, dla wykreowania nowej, unikatowej atrakcji turystycznej regionu. Celem projektu jest: uatrakcyjnienie oferty turystycznej, zwiększenie liczby turystów, kreowanie wizerunku Miasta jako miejsca ciekawych przedsięwzięć artystycznych, przyjaznego twórcom i niekonwencjonalnym inicjatywom. Obszarem realizacji projektu jest Miasto - tereny rekreacyjne w jego centrum. Termin realizacji projektu obejmuje okres od stycznia 2011 r. do października 2011 r.

W trakcie realizacji projektu zostały poniesione wydatki z tytułu: wykonania przez artystów uczestniczących w projekcie 14 rzeźb parkowych, w oparciu o rodzime tworzywo - granit narzutowy (...) i tematy związane z Regionem; prezentacji rzeźb - organizacji 2 widowisk, wzbogaconych niekonwencjonalną oprawą artystyczną; przeprowadzenia 4 kampanii promocyjnych; wykonania 500 pamiątek projektu.

W wyniku powstałych podczas realizacji projektu rzeźb, które stały się atrakcją turystyczną, Gmina nie czerpie i będzie czerpała żadnych korzyści majątkowych, nie pobiera i nie będzie pobierała opłat od osób zwiedzających i oglądających rzeźby.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy w stosunku do opisanego projektu Gminie przysługuje prawo do odliczenia podatku od towarów i usług z tytułu nabywanych towarów i usług.

Zdaniem Wnioskodawcy, ani obecnie ani w przyszłości nie będzie miał prawa do odliczenia podatku od towarów i usług. Nabywane towary i usługi nie są i nie będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Gmina nie będzie otrzymywała żadnych opłat z tytułu oglądania rzeźb, w związku z tym nie ma prawa do odliczenia podatku na podstawie art. 86 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług. Otrzymane środki nie stanowią bezzwrotnej pomocy zagranicznej, o której mowa w § 8 ust. 3 i 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 kwietnia 2011 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu zaistnienia zdarzenia.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Olsztynie, ul. Emilii Plater 1, 10-561 Olsztyn, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Bydgoszczy Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl