ITPP2/443-126b/09/MD

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 12 maja 2009 r. Izba Skarbowa w Bydgoszczy ITPP2/443-126b/09/MD

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 11 lutego 2009 r. (data wpływu 20 lutego 2009 r.), uzupełnionym pismem z dnia 6 maja 2009 r. (data wpływu 7 maja 2009 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odzyskania podatku naliczonego przy zakupie towarów i usług związanych z realizacją inwestycji, która ma być dofinansowana ze środków unijnych - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 20 lutego 2009 r. został złożony wniosek, uzupełniony pismem z dnia 6 maja 2009 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odzyskania podatku naliczonego przy zakupie towarów i usług związanych z realizacją inwestycji, która ma być dofinansowana ze środków unijnych.

W przedmiotowym wniosku, oraz piśmie stanowiącym jego uzupełnienie, przedstawione zostało następujące zdarzenie przyszłe.

Gmina złożyła do Urzędu Marszałkowskiego wniosek o dofinansowanie ze środków unijnych, w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa, w ramach działania 8.1.2 Lokalna Infrastruktura Wspierająca Rozwój Gospodarczy, budowy Parku Kulturowego. Towary i usługi zakupione ze środków unijnych uzyskanych w ramach ww. programu, nie będą służyć działalności opodatkowanej podatkiem od towarów i usług. Gmina zaznaczyła, że środki unijne dotyczące ww. programu nie środkami określonymi w § 8 ust. 3 i 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 listopada 2008 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 212, poz. 1336).

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy Gmina ma możliwość odzyskania podatku od towarów i usług z tytułu przyszłej realizacji projektu.

Zdaniem Wnioskodawcy nie ma możliwości odzyskania podatku od towarów i usług. W opisanym przypadku nie znajduje zastosowanie przepis art. 86 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług (nie będzie przysługiwało prawo do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony). W ocenie Wnioskodawcy brak jest również podstaw do odzyskania podatku naliczonego w związku z dokonywaniem zakupów finansowanych z ww. programu, w oparciu o przepisy rozdziału 10 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 listopada 2008 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 212, poz. 1336).

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 ustawy - Ordynacja podatkowa, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Końcowo informuje się, że rozstrzygnięcia w zakresie możliwości odzyskania podatku naliczonego związanego z zakupem towarów i usług w ramach realizacji budowy ścieżki rowerowej oraz zagospodarowania boiska wiejskiego i placu, dokonano w interpretacjach indywidualnych odpowiednio nr ITPP2/443-126a/09/MD oraz ITPP2/443-126c/09/MD.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu datowania interpretacji.

Złożenie przez Wnioskodawcę fałszywego oświadczenia, że elementy stanu faktycznego objęte wnioskiem o wydanie interpretacji w dniu złożenia wniosku nie są przedmiotem toczącego się postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, postępowania kontrolnego organu kontroli skarbowej oraz że w tym zakresie sprawa nie została rozstrzygnięta co do jej istoty w decyzji lub postanowieniu organu podatkowego lub organu kontroli skarbowej - powoduje, iż niniejsza interpretacja indywidualna nie wywołuje skutków prawnych (art. 14b § 4 Ordynacji podatkowej).

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gdańsku, ul. Al. Zwycięstwa 16/17, 80-219 Gdańsk, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Bydgoszczy Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl