ITPP2/443-109/09/AW

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 15 kwietnia 2009 r. Izba Skarbowa w Bydgoszczy ITPP2/443-109/09/AW

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 6 lutego 2009 r. (data wpływu 13 lutego 2009 r.), uzupełnionym pismem z dnia 10 kwietnia 2009 r. (data wpływu 14 kwietnia 2009 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odzyskania podatku naliczonego w związku z realizacją inwestycji przebudowy oświetlenia ulicznego w miejscowościach N. i T. - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 13 lutego 2008 r. został złożony wniosek, uzupełniony pismem z dnia 10 kwietnia 2009 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odzyskania podatku naliczonego w związku z realizacją inwestycji przebudowy oświetlenia ulicznego w miejscowościach N. i T.

W przedmiotowym wniosku, oraz ww. piśmie uzupełniającym, przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Gmina jest zarejestrowanym podatnikiem VAT czynnym. W ramach zadań własnych, określonych w art. 7 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jedn. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) w związku z art. 18 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. - Prawo energetyczne (tekst jedn. Dz. U. z 2006 r. Nr 89, poz. 625 z późn. zm.), Gmina zamierza realizować inwestycję w zakresie przebudowy oświetlenia ulicznego w miejscowościach N. i T. Zakupione zostaną energooszczędne lampy, nowe oprawy lamp, wysięgniki oraz inne niezbędne urządzenia elektryczne sterujące oświetleniem, a także usługa montażu tych urządzeń na istniejących słupach energetycznych. Po zakończeniu inwestycji i oddaniu przebudowanej infrastruktury do użytku Gmina nie będzie pobierała żadnych opłat wynikających z jej użytkowania.

Część kosztów tej inwestycji Wnioskodawca zamierza pokryć z dotacji Unii Europejskiej w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich 2007-2013 - działanie Odnowa i rozwój wsi. Obecnie przygotowywany jest wniosek o dofinansowanie tego projektu. We wniosku do wydatków kwalifikowanych (koszty inwestycyjne) projektu został zaliczony podatek od towarów i usług.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy Gmina będzie mogła odzyskać zapłacony podatek od towarów i usług, stanowiący część kosztów realizacji inwestycji przebudowy oświetlenia ulicznego w N. i T....

Zdaniem Wnioskodawcy, wskazującego w polu 47 części D wniosku przepis art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.) oraz przepisy rozdziału 10 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 listopada 2008 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 212, poz. 1336), w związku z realizacją projektu przebudowy oświetlenia ulicznego w miejscowościach N. i T., nie będzie możliwości odzyskania podatku od towarów i usług zapłaconego na poczet kosztów inwestycyjnych. Gmina nie prowadziła oraz nie będzie prowadzić sprzedaży opodatkowanej usług związanych z przebudowaną infrastrukturą oświetleniową, a zatem nie ma podstaw do odliczenia podatku od towarów i usług, który został zaliczony do kosztów kwalifikowanych. Ponadto, w piśmie uzupełniającym z dnia 10 kwietnia 2009 r., Wnioskodawca wskazał, że dofinansowanie otrzymane w ramach dotacji Unii Europejskiej nie będzie stanowić środków wymienionych w rozdziale 10 ww. rozporządzenia Ministra Finansów.

Mając powyższe na względzie, stosownie do brzmienia art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Ponadto wskazać należy, że organy podatkowe nie są kompetentne do rozstrzygania wątpliwości podatników odnośnie możliwości zaliczenia wartości podatku od towarów i usług do kosztów kwalifikowanych. Kwestię tę rozstrzygają bowiem przepisy regulujące zasady korzystania ze środków bezzwrotnej pomocy zagranicznej.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zdarzenia.

Złożenie przez Wnioskodawcę fałszywego oświadczenia, że elementy stanu faktycznego objęte wnioskiem o wydanie interpretacji w dniu złożenia wniosku nie są przedmiotem toczącego się postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, postępowania kontrolnego organu kontroli skarbowej oraz że w tym zakresie sprawa nie została rozstrzygnięta co do jej istoty w decyzji lub postanowieniu organu podatkowego lub organu kontroli skarbowej - powoduje, iż niniejsza interpretacja indywidualna nie wywołuje skutków prawnych (art. 14b § 4 Ordynacji podatkowej).

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Białymstoku, ul. H. Sienkiewicza 84, 15-950 Białystok po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl