ITPP2/443-100/09/AJ

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 17 marca 2009 r. Izba Skarbowa w Bydgoszczy ITPP2/443-100/09/AJ

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 9 lutego 2009 r. (data wpływu 12 lutego 2009 r.), uzupełnionym pismem z dnia 4 marca 2009 r. (data wpływu 9 marca 2009), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odliczenia podatku z tytułu realizacji inwestycji p.n. "Ścieżka spacerowa wzdłuż rzeki wraz z zagospodarowaniem przyległych terenów i oświetleniem" - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 12 lutego 2009 r. został złożony wniosek, uzupełniony pismem z dnia 4 marca 2009 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odliczenia podatku z tytułu realizacji inwestycji p.n. "Ścieżka spacerowa wzdłuż rzeki wraz z zagospodarowaniem przyległych terenów i oświetleniem".

W przedmiotowym wniosku, oraz w piśmie stanowiącym jego uzupełnienie, przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Gmina ma zamiar realizować zadanie inwestycyjne pod nazwą "Ścieżka spacerowa wzdłuż rzeki wraz z zagospodarowaniem terenów i oświetleniem" w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 działanie: "Odnowa i rozwój wsi".

Inwestycja będzie obejmować następujący zakres robót: wykonanie ścieżki spacerowej o nawierzchni żwirowej, kort tenisowy o nawierzchni ze sztucznej trawy, boisko do siatkówki o nawierzchni piaszczystej, mini trybuny, szachy terenowe o nawierzchni z kostki betonowej, mini golf, montaż małej architektury i urządzeń placu zabaw dla dzieci oraz oświetlenie.

Wydatki poniesione na ww. inwestycję nie będą służyły sprzedaży opodatkowanej, gdyż sprzedaż opodatkowaną Gmina prowadzi tylko ze sprzedaży mienia komunalnego. Ponadto z terenów zieleni, placów zabaw, urządzeń sportowych, ścieżki spacerowej korzystać będą mieszkańcy wsi i okolic nieodpłatnie. Utrzymaniem terenów zieleni na obszarze Gminy zajmuje się Zakład Gospodarki Komunalnej, który jest odrębnym podatnikiem podatku od towarów usług. Gmina nie będzie miała możliwości odliczenia podatku zawartego w fakturach realizowanej inwestycji. Podatek będzie stanowił koszt kwalifikowany w ramach realizowanego projektu, który może być objęty pomocą w zakresie działania "Odnowa i rozwój wsi" w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy Wnioskodawcy będzie przysługiwało prawo do odliczenia podatku od towarów i usług z tytułu realizowanej inwestycji pn. "Ścieżka spacerowa wzdłuż rzeki wraz z zagospodarowaniem przyległych terenów i oświetleniem" w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 działanie: "Odnowa i rozwój wsi".

Zdaniem Wnioskodawcy, zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.) obniżenie kwoty podatku należnego uzależnione jest od zakresu w jakim towary i usługi związane są ze sprzedażą opodatkowaną. W przypadku wykonania inwestycji pod nazwą "Ścieżka spacerowa wzdłuż rzeki wraz z zagospodarowaniem terenów i oświetleniem" związek ze sprzedażą opodatkowaną nie będzie miał miejsca, ponieważ mieszkańcy wsi i okolic będą korzystać z wymienionych terenów zieleni i urządzeń sportowych nieodpłatnie.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Jednocześnie wskazać należy, że organy podatkowe nie są kompetentne do rozstrzygania wątpliwości podatników odnośnie możliwości zaliczania wartości podatku od towarów i usług do kosztów kwalifikowalnych. Kwestię tę rozstrzygają bowiem przepisy regulujące zasady korzystania ze środków bezzwrotnej pomocy zagranicznej.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu datowania interpretacji.

Złożenie przez Wnioskodawcę fałszywego oświadczenia, że elementy stanu faktycznego objęte wnioskiem o wydanie interpretacji w dniu złożenia wniosku nie są przedmiotem toczącego się postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, postępowania kontrolnego organu kontroli skarbowej oraz że w tym zakresie sprawa nie została rozstrzygnięta co do jej istoty w decyzji lub postanowieniu organu podatkowego lub organu kontroli skarbowej - powoduje, iż niniejsza interpretacja indywidualna nie wywołuje skutków prawnych (art. 14b § 4 Ordynacji podatkowej).

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Olsztynie, ul. Emilii Plater 1, 10-562 Olsztyn po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl