ITPP1/443-994/08/AT

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 5 grudnia 2008 r. Izba Skarbowa w Bydgoszczy ITPP1/443-994/08/AT

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 28 października 2008 r. (data wpływu 31 października 2008 r.), uzupełnionym pismami z dnia 28 listopada 2008 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odliczenia podatku naliczonego od wydatków poniesionych przy realizacji projektu pod nazwą "Podniesienie jakości ochrony zdrowia w ZOZ poprzez zakup aparatury medycznej" w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa na lata 2007-2013, VI Osi Priorytetowej Rozwoju Infrastruktury Społecznej, Działanie VI.2 Rozwój infrastruktury z zakresu opieki zdrowotnej niezwiązanego z wykonywaniem czynności opodatkowanych - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 31 października 2008 r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odliczenia podatku naliczonego od wydatków poniesionych przy realizacji projektu pod nazwą "Podniesienie jakości ochrony zdrowia w ZOZ poprzez zakup aparatury medycznej" w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa na lata 2007-2013, VI Osi Priorytetowej Rozwoju Infrastruktury Społecznej, Działanie VI.2 Rozwój infrastruktury z zakresu opieki zdrowotnej niezwiązanego z wykonywaniem czynności opodatkowanych.

W przedmiotowym wniosku oraz jego uzupełnieniu przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Zakład Opieki Zdrowotnej jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Obecnie Zakład jest w trakcie podpisywania umowy o dofinansowanie projektu pod nazwą "Podniesienie jakości ochrony zdrowia w ZOZ poprzez zakup aparatury medycznej" w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa na lata 2007-2013, VI Osi Priorytetowej Rozwoju Infrastruktury Społecznej, Działanie VI.2 Rozwój infrastruktury z zakresu opieki zdrowotnej, który będzie współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Ze środków dotacji rozwojowej (są to środki Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i budżetu państwa) Zakład zakupi środki trwałe oraz przeprowadzi modernizację pomieszczeń. Zakupione środki trwałe oraz zmodernizowane pomieszczenia będą służyć wyłącznie do świadczenia usług w zakresie ochrony zdrowia, tj. działalności zwolnionej od podatku od towarów i usług - PKWiU 85.

Pismami z dnia 28 listopada 2008 r. uzupełniono wniosek poprzez wskazanie, iż modernizacja pomieszczeń nie obejmuje całego budynku, a jedynie pomieszczenia służące do świadczenia usług w zakresie ochrony zdrowia, tj. działalności zwolnionej od podatku od towarów i usług. Ponadto wskazano, iż zakupy środków trwałych oraz ww. prace modernizacyjne współfinansowane z dotacji rozwojowej opodatkowane są podatkiem od towarów i usług.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy Zakład Opieki Zdrowotnej będąc końcowym beneficjentem środków z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego będzie mógł obniżyć kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku ze sfinansowaniem z dotacji rozwojowej nabycia środków trwałych oraz przeprowadzeniem modernizacji pomieszczeń, które łącznie nie będą służyły działalności opodatkowanej.

Zdaniem Wnioskodawcy, w zakresie realizacji powyższej inwestycji Zakład nie ma prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, ponieważ nie występuje związek ze sprzedażą opodatkowaną - realizowana inwestycja nie będzie służyła do wykonywania czynności podlegających opodatkowaniu.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu datowania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Białymstoku, ul. Sienkiewicza 84, 15-950 Białystok, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl