ITPP1/443-729B/07/BK

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 19 marca 2008 r. Izba Skarbowa w Bydgoszczy ITPP1/443-729B/07/BK

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Stowarzyszenia przedstawione we wniosku z dnia 10 grudnia 2007 r. (data wpływu 19 grudnia 2007 r.), uzupełnionym pismem z dnia 18 marca 2008 r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku możliwości odliczenia podatku z tytułu realizacji projektu "S" "Rybołówstwo i przetwórstwo ryb 2004-2006" pod nazwą "Zjedz rybkę" - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 19 grudnia 2007 r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku możliwości odliczenia podatku z tytułu realizacji projektu "S" "Rybołówstwo i przetwórstwo ryb 2004-2006" pod nazwą "Zjedz rybkę".

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Stowarzyszenie zgodnie ze statutem Związku, ma na celu dążenie do gospodarczego, społecznego i kulturowego rozwoju regionu poprzez m.in. działalność oświatową, kulturalną, doradczą, naukową, naukowo-techniczną, promocyjną, w zakresie kultury fizycznej i sportu, ochrony środowiska oraz wspieranie inicjatyw samorządowych i społecznych. Stowarzyszenie zawarło umowę z Agencją Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa na dofinansowanie projektu w zakresie znajdowania i promowania nowych rynków zbytu na produkty rybne. W ramach realizacji przedmiotowego programu Wnioskodawca zorganizował festyn, przygotował ulotki i banery promocyjne, reklamę w prasie, pokazy kulinarne degustacje, publikacje, reportaż z festynu, gadżety i puchary dla zwycięzców konkursów zorganizowanych podczas festynu. Działania te objęte są zakresem statutowej działalności Stowarzyszenia. Wnioskodawca jest czynnym podatnikiem VAT. Jak wynika z uzupełnienia do wniosku z dnia 18 marca 2008 r. dofinansowanie w ramach przedmiotowego projektu było związane z działalnością statutową i nie ma związku ze sprzedażą opodatkowaną. Działalność Stowarzyszenia ma charakter użyteczności publicznej, a całość jego przychodów przeznaczona jest na cele statutowe.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy Wnioskodawca ma prawo do odliczenia podatku od towarów i usług zawartego w fakturach związanych wyłącznie z wykonaniem umowy o dofinansowanie przedmiotowego projektu.

Zdaniem Wnioskodawcy podatek naliczony nie będzie podlegał odliczeniu, jako że realizacja przedmiotowego projektu była związana wyłącznie z działalnością, która korzysta ze zwolnienia z podatku od towarów i usług na podstawie art. 43 ustawy o VAT (załącznik nr 4 poz. 10) - usługi świadczone przez organizacje członkowskie, gdzie indziej niesklasyfikowane (wyłącznie statutowe).

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Należy zaznaczyć, iż interpretację indywidualną wydano wyłącznie w oparciu o stan faktyczny przedstawiony we wniosku i pismach stanowiących jego uzupełnienie. Dokumenty dołączone do wniosku nie podlegały ocenie przez tutejszy organ.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia.

Złożenie przez Wnioskodawcę fałszywego oświadczenia, że elementy stanu faktycznego objęte wnioskiem o wydanie interpretacji w dniu złożenia wniosku nie są przedmiotem toczącego się postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, postępowania kontrolnego organu kontroli skarbowej oraz że w tym zakresie sprawa nie została rozstrzygnięta co do jej istoty w decyzji lub postanowieniu organu podatkowego lub organu kontroli skarbowej - powoduje, iż niniejsza interpretacja indywidualna nie wywołuje skutków prawnych (art. 14b § 4 Ordynacji podatkowej).

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl