ITPP1/443-728/07/BJ

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 20 lutego 2008 r. Izba Skarbowa w Bydgoszczy ITPP1/443-728/07/BJ

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko, przedstawione we wniosku z dnia 17 grudnia 2007 r. (data wpływu 21 grudnia 2007 r.), uzupełnionym pismem z dnia 5 lutego 2008 r., 11 lutego 2008 r. oraz 19 lutego 2008 r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług, w zakresie braku możliwości odzyskania podatku od towarów i usług, w związku z realizacją projektu pod nazwą "Remont obiektów dla niepełnosprawnych" niezwiązanego z wykonywaniem czynności opodatkowanych - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 21 grudnia 2007 r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odzyskania podatku od towarów i usług w związku z realizacją inwestycji, która nie jest związana ze sprzedażą opodatkowaną.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Powiat, jako podatnik VAT czynny będzie beneficjentem projektu pod nazwą "Remont obiektów dla niepełnosprawnych" współfinansowanego przy udziale środków z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych. W ramach tego projektu planowane jest przeprowadzenie modernizacji i przebudowy pomieszczeń dydaktycznych oraz poddasza budynku przekazanego przez Powiat w trwały zarząd jednostce organizacyjnej - Ośrodkowi dla Dzieci i Młodzieży w W. Docelowo w modernizowanych pomieszczeniach planuje się zlokalizować sale dydaktyczno-wychowawcze. Poddasze po remoncie planuje się przeznaczyć na pomieszczenia administracyjno-biurowe. Bezpośrednim celem projektu jest poprawa jakości nauczania i warunków mieszkaniowych wychowanków internatu.

Wnioskodawca w uzupełnieniu wniosku, wskazał również, iż nie przewiduje finansowania projektu z innych środków finansowych bezzwrotnej pomocy zagranicznej, o których mowa w rozdziale 12 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27 kwietnia 2004 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 97, poz. 970)

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy Wnioskodawca jako podatnik VAT czynny będzie miał prawo odzyskania podatku VAT naliczonego przy zakupach robót budowlanych dotyczących modernizacji i przebudowy pomieszczeń dydaktycznych oraz poddasza budynku, będącego w trwałym zarządzie Ośrodka dla Dzieci i Młodzieży.

Zdaniem Wnioskodawcy, który jest właścicielem budynku nie można odzyskać podatku naliczonego przy zakupach usług budowlanych wykonanych w ramach modernizacji i przebudowy istniejących pomieszczeń dydaktycznych oraz poddasza budynku, albowiem będą tam wykonywane czynności dydaktyczne związane z działalnością statutową Ośrodka dla Dzieci i Młodzieży, które nie podlegają podatkowi od towarów i usług.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Złożenie przez Wnioskodawcę fałszywego oświadczenia, że elementy stanu faktycznego objęte wnioskiem o wydanie interpretacji w dniu złożenia wniosku nie są przedmiotem toczącego się postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, postępowania kontrolnego organu kontroli skarbowej oraz że w tym zakresie sprawa nie została rozstrzygnięta co do jej istoty w decyzji lub postanowieniu organu podatkowego lub organu kontroli skarbowej - powoduje, iż niniejsza interpretacja indywidualna nie wywołuje skutków prawnych (art. 14b § 4 Ordynacji podatkowej)

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Bydgoszczy Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl