ITPP1/443-687/07/BK

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 6 marca 2008 r. Izba Skarbowa w Bydgoszczy ITPP1/443-687/07/BK

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Jednostki przedstawione we wniosku z dnia 5 grudnia 2007 r. (data wpływu 10 grudnia 2007 r.), uzupełnionym pismem z dnia 26 lutego 2008 r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odliczenia podatku z tytułu realizacji programu "EDUKACJA" niezwiązanego z wykonywaniem czynności opodatkowanych - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 10 grudnia 2007 r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odliczenia podatku z tytułu realizacji programu "EDUKACJA" niezwiązanego z wykonywaniem czynności opodatkowanych.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Gmina Miasto S. występując z wnioskiem o wsparcie z programu Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych pn. "EDUKACJA - program pomocy w dostępie do nauki dzieci i młodzieży niepełnosprawnych" projektów dla "S" w S. 1) 144.610,00 zł - w ramach obszaru A ww. programu, 2) 175.275,55 zł - w ramach obszaru B ww. programu, uwzględniła w budżetach tych projektów jako koszty kwalifikowane, koszty podatku od towarów i usług. Głównym celem projektów jest wyrównanie szans dzieci i młodzieży niepełnosprawnych w dostępie do nauki oraz poprawa warunków pobytu dzieci i młodzieży w "S" dla dzieci Niesłyszących w S., zapewniającym edukację i całodobową opiekę. Cel ten jest realizowany poprzez dofinansowanie zakupu wyposażenia bazy dydaktycznej i rehabilitacyjnej placówki, wyposażenia lub doposażenia infrastruktury socjalno-bytowej oraz zakupu usług budowlanych związanych z likwidacją barier architektonicznych, urbanistycznych i w komunikowaniu się na terenie placówki. Wnioskodawca jest beneficjentem realizowanych projektów. Jak wynika z uzupełnienia do wniosku z dnia 26 lutego 2008 r. Wnioskodawca nie jest podatnikiem podatku od towarów i usług. Zakupy i usługi zatem nie będą służyły sprzedaży opodatkowanej.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy Wnioskodawca nie ma możliwości dokonania odliczeń podatku naliczonego w związku z realizowanym programem.

Zdaniem Wnioskodawcy Ośrodek nie ma możliwości odliczenia naliczonego podatku w ramach realizacji przedmiotowego programu.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia

Złożenie przez Wnioskodawcę fałszywego oświadczenia, że elementy stanu faktycznego objęte wnioskiem o wydanie interpretacji w dniu złożenia wniosku nie są przedmiotem toczącego się postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, postępowania kontrolnego organu kontroli skarbowej oraz że w tym zakresie sprawa nie została rozstrzygnięta co do jej istoty w decyzji lub postanowieniu organu podatkowego lub organu kontroli skarbowej - powoduje, iż niniejsza interpretacja indywidualna nie wywołuje skutków prawnych (art. 14b § 4 Ordynacji podatkowej).

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl