ITPP1/443-590/08/BK

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 29 sierpnia 2008 r. Izba Skarbowa w Bydgoszczy ITPP1/443-590/08/BK

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko, przedstawione we wniosku z dnia 1 lipca 2008 r. (data wpływu 7 lipca 2008 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku możliwości odliczenia podatku od towarów i usług z tytułu realizacji projektu pod nazwą "Przebudowa oraz wyposażenie budynku pokoszarowego na cele dydaktyczne "O" " niezwiązanego z czynnościami opodatkowanymi - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 7 lipca 2008 r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku możliwości odliczenia podatku od towarów i usług z tytułu zrealizowania projektu - pod nazwą "Przebudowa oraz wyposażenie budynku pokoszarowego na cele dydaktyczne "O".

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca prowadzi działalność w zakresie edukacji na podstawie art. 1 ust. 1 ustawy - Prawo o szkolnictwie wyższym, przy czym w myśl art. 2 ust. 1 pkt 3 cyt. ustawy jest uczelnią niepubliczną. Zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług, czynności wykonywane przez uczelnię zostały sklasyfikowane w grupowaniu PKWiU 80.3 "Usługi szkolnictwa na poziomie wyższym niż średni". Uczelnia jest właścicielem budynku pokoszarowego przeznaczonego na działalność dydaktyczną. W ramach projektu "Przebudowa oraz wyposażenie budynku pokoszarowego na cele dydaktyczne "O" realizuje remont i adaptację pomieszczeń tego budynku na potrzeby działalności dydaktycznej. Zgodnie z założeniami projektu pomieszczenia te będą służyć wyłącznie potrzebom dydaktycznym Uczelni. Szkoła otrzymując faktury VAT dokumentujące nabycie towarów i usług związanych z przebudową oraz wyposażeniem budynku kwalifikuje te faktury jako zakupy związane ze sprzedażą zwolnioną od podatku VAT, w związku z czym nie odlicza podatku naliczonego wynikającego z tych faktur.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy Wnioskodawcy przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących nabycie towarów i usług związanych z realizacją przebudowy oraz wyposażenia budynku na potrzeby prowadzonej przez Wnioskodawcę działalności edukacyjnej w rozumieniu ustawy o podatku od towarów i usług.

Zdaniem Wnioskodawcy zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku od towarów i usług zwolnione od podatku zostały usługi wymienione w załączniku nr 4 do ustawy. W pozycji 7 ww. załącznika nr 4, jako usługi zwolnione od podatku, ustawodawca wskazał usługi sklasyfikowane w grupowaniu PKWiU ex 80 "Usługi w zakresie edukacji". Wykonywanie usług zwolnionych od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 1 ustawy powoduje, iż Uczelni nie przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, o którym mowa w art. 86 ustawy wynikającego z faktur dokumentujących nabycie towarów i usług na potrzeby działalności edukacyjnej, gdyż działalność ta jest zwolniona od podatku.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia.

Złożenie przez Wnioskodawcę fałszywego oświadczenia, że elementy stanu faktycznego objęte wnioskiem o wydanie interpretacji w dniu złożenia wniosku nie są przedmiotem toczącego się postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, postępowania kontrolnego organu kontroli skarbowej oraz że w tym zakresie sprawa nie została rozstrzygnięta co do jej istoty w decyzji lub postanowieniu organu podatkowego lub organu kontroli skarbowej - powoduje, iż niniejsza interpretacja indywidualna nie wywołuje skutków prawnych (art. 14b § 4 Ordynacji podatkowej).

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy Krajowe Biuro Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl