ITPP1/443-58/12/BK

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 13 marca 2012 r. Izba Skarbowa w Bydgoszczy ITPP1/443-58/12/BK

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 11 stycznia 2012 r. (data wpływu 16 stycznia 2012 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odliczenia podatku-jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 16 stycznia 2012 r. złożono wniosek, o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odliczenia podatku.

W złożonym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Gmina w 2010 i 2011 r. zrealizowała projekt pod nazwą "R." w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski 2007-2013, Oś priorytetowa I: Nowoczesna gospodarka, Działanie I.4 Promocja I Współpraca, współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Wartość wydatków kwalifikowanych, obejmujących koszty brutto projektu wynosi 545 342,59 zł, a wartość dofinansowania zgodnie z podpisaną umową o dofinansowanie wynosi 490 808,33 zł W ramach projektu wykonano ogólnodostępną stronę internetową, wyprodukowano i wyemitowano w telewizji spot reklamowy, wykonano folder dotyczący potencjału gospodarczego, turystycznego i kulturowego Polski - nakład 5.000 bezpłatnych egzemplarzy i dokonano jego dystrybucji, zorganizowano konferencję otwierającą i podsumowującą projekt, zorganizowano 9 spotkań grup badawczych na temat rozwoju Polski i analizę porównawczą tych województw oraz opracowano dokument strategiczny, tj. strategie rozwoju Polski. Powstałe dokumenty są ogólnodostępne i bezpłatne dla wszystkich zainteresowanych na utworzonej w ramach projektu stronie internetowej. Produkty wytworzone w wyniku realizacji projektu nie będą wykorzystywane do wykonywania działalności opodatkowanej VAT. Zatem dokonane zakupy i usługi nie były i będą związane ze sprzedażą.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy Gminie w związku z realizacją przedmiotowego projektu przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego.

Zdaniem Wnioskodawcy, Gmina jako jednostka samorządu terytorialnego nie prowadzi działalności gospodarczej i w związku z tym nie uzyskuje z tego tytułu dochodów. Produkty wytworzone w wyniku realizacji projektu, w tym dokumenty są i będą ogólnodostępne i bezpłatne dla wszystkich zainteresowanych, a realizacja projektu nie jest związana ze sprzedażą opodatkowaną. Stosownie do postanowień art. 86 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług, podatnikowi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w zakresie, w jakim towary i usługi wykorzystywane są do wykonywania czynności opodatkowanych. Natomiast produkty wytworzone w wyniku realizacji projektu nie będą wykorzystywane do wykonywania przez Gminę jakiejkolwiek działalności opodatkowanej. W związku z powyższym w odniesieniu do ww. projektu, na podstawie art. 86 ust. 1 ustawy Gmina nie możliwości odliczenia podatku od towarów i usług. Na poparcie swojego stanowiska Gmina powołuje wymienione interpretacje indywidualne: Dyrektora Izby Skarbowej w Łodzi, znak sprawy IPTPP1/443-589/11-2/JM, Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu, znak sprawy ILPP2/443-1284/10-4/TK, Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach, znak sprawy IBPP4/443-183/11/EJ.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Białymstoku, ul. Sienkiewicza 84, 15-950 Białystok, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Bydgoszczy Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl