ITPP1/443-559B/07/BS

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 28 grudnia 2007 r. Izba Skarbowa w Bydgoszczy ITPP1/443-559B/07/BS

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Jednostki przedstawione we wniosku z dnia 1 października 2007 r. (data wpływu 25 października 2007 r.) uzupełnionym pismem z dnia 9 listopada 2007 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku możliwości odliczenia podatku od towarów i usług w związku z realizacją projektu pn. " Telemedycyna w regionie - Etap I" nie związanego ze sprzedaż opodatkowaną - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 25 października 2007 r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku możliwości odzyskania podatku od towarów i usług w związku z realizacją projektu pn. "Telemedycyna w regionie - Etap I".

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

W związku z zaleceniem Komisji Europejskiej dotyczącym stworzenia odpowiednich procedur zapewniających wiarygodność uzyskiwanych informacji w sprawie kwalifikowalności podatku VAT dla projektów realizowanych w ramach ZPORR Województwo jako beneficjent projektu "Telemedycyna w regionie - Etap I" zostało zobowiązane do złożenia zaświadczenia określającego czy istnieje możliwość odzyskania podatku VAT (w całości lub części) w związku z realizacją dofinansowanej inwestycji. W ramach projektu Województwo zakupiło sprzęt komputerowy i medyczny do telemedycyny oraz sfinansowało roboty adaptacyjne w szpitalach związanych z realizacją zadania. "Telemedycyna w regionie - Etap I" obejmuje cztery dziedziny medycyny: kardiologię, onkologię, psychiatrię i pulmonologię. Celem realizacji projektu jest ograniczenie regionalnej dysproporcji w infrastrukturze zdrowotnej, poprawa jakości i dostępności do systemu ratownictwa medycznego, poprawa jakości lecznictwa specjalistycznego i wysokospecjalistycznego zarówno stacjonarnego jak i ambulatoryjnego. Użytkownikami produktów projektu będą szpitale publiczne o znaczeniu regionalnym i ponadregionalnym o kluczowym znaczeniu dla systemu zabezpieczenia zdrowotnego dla mieszkańców regionu. Sprzęt medyczny zakupiony w ramach projektu został przekazany nieodpłatnie umową użyczenia na wyposażenie publicznych placówek medycznych, które z tytułu użytkowania sprzętu nie osiągają zysków. Sprzęt pozostaje własnością Województwa.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy istnieje możliwość odzyskania przez Województwo podatku VAT (w całości lub w części) w związku z realizacją dofinansowanej inwestycji.

Zdaniem Wnioskodawcy, nie ma możliwości odzyskania podatku VAT. Sprzęt medyczny zakupiony w ramach projektu został przekazany umową użyczenia na wyposażenie publicznych placówek medycznych. Sprzęt pozostaje własnością Województwa. W związku z powyższym Województwo jako beneficjent projektu nie może odzyskać podatku VAT. Ponadto w uzupełnieniu do wniosku Jednostka wskazała, iż uzyskane środki na realizację projektu nie są środkami, o których mowa w rozdziale 12 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27 kwietnia 2004 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług, tj. nie są środkami bezzwrotnej pomocy zagranicznej, inwestycja nie będzie generowała dochodów i nie będzie służyła wykonywaniu czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska wnioskodawcy.

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87 100 Toruń.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl