ITPP1/443-51/10/JJ

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 12 marca 2010 r. Izba Skarbowa w Bydgoszczy ITPP1/443-51/10/JJ

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 11 stycznia 2010 r. (data wpływu 18 stycznia 2010 r.), uzupełnionym w dniu 17 lutego i 11 marca 2010 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odliczenia podatku od towarów i usług w związku z realizacją projektu pn.: "Zakupy dwóch ambulansów z wyposażeniem dla podstawowych zespołów ratownictwa medycznego w powiecie przez Szpital Powiatowy " - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 18 stycznia 2010 r. został złożony wniosek, uzupełniony w dniu 17 lutego i 11 marca 2010 r., o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczący podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odliczenia podatku od towarów i usług w związku z realizacją projektu.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

W dniu 26 czerwca 2009 r. Szpital podpisał z instytucją wdrażającą, tj. Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia umowę o dofinansowanie projektu pn.: "Zakupy dwóch ambulansów z wyposażeniem dla podstawowych zespołów ratownictwa medycznego w powiecie przez Szpital Powiatowy", współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, w ramach działania 12.1 Rozwój systemu ratownictwa medycznego, Priorytet XII - Bezpieczeństwo Zdrowotne i Poprawa Efektywności Systemu Ochrony Zdrowia, w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013. Planowania całkowita wartość projektu wynosi 769.374,62 zł z czego 107.228,62 zł stanowi podatek od towarów i usług. Instytucja wdrażająca przyznała na realizację projektu dofinansowanie w wysokości 649.300.62 zł co stanowi 84,99% wydatków kwalifikowanych poniesionych w toku realizacji projektu. Podstawowym przedmiotem działalności Szpitala wg Polskiej Klasyfikacji Działalności jest udzielenie świadczeń zdrowotnych i promocja zdrowia - PKD 8610Z - działalność szpitali. Są to usługi zwolnione od podatku od towarów i usług, na mocy art. 43 ust. 1 pkt 1 ustawa o podatku od towarów i usług. Dodatkowo w ramach swojej działalności Szpital prowadzi również działalność opodatkowaną (najem, czynsz). Szpital jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Zakupione ambulanse dla ratownictwa medycznego będą służyły tylko do wykonywanych świadczeń zdrowotnych, w ramach umowy z NFZ.

W uzupełnieniu do wniosku Szpital wskazuje, iż zakupione ambulanse nie będą służyły do prowadzenia działalności opodatkowanej. Szpital nie będzie wykorzystywał ambulansów do świadczonych usług obcym podmiotom i nie będzie uzyskiwał w związku z ich wykorzystywaniem żadnego zysku.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy Szpital ma możliwość odliczenia podatku od towarów i usług od zakupionych dwóch ambulansów sanitarnych dla podstawowych zespołów ratownictwa medycznego czy też nie ma takiej możliwości.

Szpital uważa, że w świetle art. 86 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług nie przysługuje prawo do odliczenia podatku od towarów i usług od zakupionych ambulansów sanitarnych. Biorąc pod uwagę, że udział obrotu z tytułu czynności w związku z którymi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego, w całkowitym obrocie, na przestrzeni ostatnich lat nie przekroczył 2% (art. 90 ust. 10 pkt 2 ustawy o podatku od towarów i usług), Szpital stwierdza, iż nie ma prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 ustawy - Ordynacja podatkowa, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu zaistnienia zdarzenia.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Olsztynie, ul. Emilii Plater 1, 10-562 Olsztyn, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Bydgoszczy Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl