ITPP1/443-463/08/BJ

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 24 czerwca 2008 r. Izba Skarbowa w Bydgoszczy ITPP1/443-463/08/BJ

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 20 maja 2008 r. (data wpływu 28 maja 2008 r.), uzupełnionym pismem z dnia 13 i 16 czerwca 2008 r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odliczenia podatku z tytułu realizacji programu "Edukacja - program pomocy w dostępie do nauki dzieci i młodzieży niepełnosprawnych" niezwiązanego z wykonywaniem czynności opodatkowanych - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 28 maja 2008 r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odliczenia podatku z tytułu realizacji programu " Edukacja - program pomocy w dostępie do nauki dzieci i młodzieży niepełnosprawnych" niezwiązanego z wykonywaniem czynności opodatkowanych.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Ośrodek Szkolno-Wychowawczy jest oświatową placówką szkolno-wychowawczą, której zakres działania określa ustawa o systemie oświaty. Zadania placówki zostały ujęte w jej statucie i należą do nich: zadania wychowawcze, edukacyjne, profilaktyczne, terapeutyczne, rehabilitacyjne. W celu poprawienia swojej sytuacji finansowej poza podstawową działalnością edukacyjną, placówka wykonuje także, czynności podlegające opodatkowaniu VAT (wynajem pomieszczeń, catering). Placówka jest "płatnikiem VAT", w części dotyczącej wykonywania tych czynności. W lipcu 2007 r. OSW otrzymał środki finansowe z PERON-u na zakup sprzętu komputerowego wraz ze stołami i krzesłami, w ramach programu pn.: "Edukacja - program pomocy w dostępie do nauki dzieci i młodzieży niepełnosprawnych". Dokonane w ramach przedmiotowego programu zakupy dóbr i usług nie będą służyły czynnościom podlegającym opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy Wnioskodawca jako "płatnik" podatku od towarów i usług, nie ma możliwości dokonania odliczenia podatku naliczonego od zakupionego sprzętu komputerowego wraz z krzesłami i stołami, w ramach programu "Edukacja - program pomocy w dostępie do nauki dzieci i młodzieży niepełnosprawnych".

Zdaniem Wnioskodawcy nie ma możliwości odliczenia podatku naliczonego, albowiem zakupiony sprzęt, w ramach programu "Edukacja - program pomocy w dostępie do nauki dzieci i młodzieży niepełnosprawnych" nie będzie służył czynnościom opodatkowanym. Sprzęt komputerowy będzie użytkowany w szkolnej pracowni komputerowej.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Złożenie przez Wnioskodawcę fałszywego oświadczenia, że elementy stanu faktycznego objęte wnioskiem o wydanie interpretacji w dniu złożenia wniosku nie są przedmiotem toczącego się postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, postępowania kontrolnego organu kontroli skarbowej oraz że w tym zakresie sprawa nie została rozstrzygnięta co do jej istoty w decyzji lub postanowieniu organu podatkowego lub organu kontroli skarbowej - powoduje, iż niniejsza interpretacja indywidualna nie wywołuje skutków prawnych (art. 14b § 4 Ordynacji podatkowej).

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.).

Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Bydgoszczy Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl