ITPP1/443-431/14/BK

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 16 lipca 2014 r. Izba Skarbowa w Bydgoszczy ITPP1/443-431/14/BK

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 749 z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 11 kwietnia 2014 r. (data wpływu 22 kwietnia 2014 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odliczenia podatku naliczonego z tytułu poniesionych wydatków na realizację projektu pn. "..."- jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 22 kwietnia 2014 r. został złożony wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Gmina w marcu 2013 r. złożyła wniosek o dofinasowanie w ramach środka 4.1 Rozwój obszarów zależnych od rybactwa z wyłączeniem realizacji operacji polegających na funkcjonowaniu lokalnej grupy rybackiej (LGR) oraz nabywaniu umiejętności i aktywizacji lokalnych społeczności. Projekt nosi nazwę: "...".

Celem projektu jest: wzmocnienie konkurencyjności i utrzymania atrakcyjności obszarów zależnych od rybactwa poprzez rewitalizację miejscowości w wyniku realizacji operacji, polegającej na wyposażeniu obiektów publicznych pełniących funkcje społeczno-kulturalne i rekreacyjne poprzez postawienie zegara słonecznego w centrum..... W regionie/województwie zegarów słonecznych jest niewiele. Bardzo trudno jest na nie trafić na obszarze objętym LSROR. Postawienie takiego zegara w centrum.... przyczyni się do ożywienia i wzbogacenia miejsca spotkań mieszkańców i turystów oraz do wzrostu atrakcyjności........będącego na terenie obszaru objętego LSROR. Zegar umiejscowiony będzie na postumencie na placu przy fontannie, stając się tym samym stałym elementem małej architektury w miejscu ogólnie dostępnym i widocznym. Stanie się on jednym z ważniejszych punktów orientacyjnych miasta, celem wycieczek szkolnych i przedszkolnych, "ciekawostka" turystyczna i edukacyjna (będzie zamieszczony opis zegara oraz wyjaśnienie jak należy z niego korzystać). Zegar słoneczny horyzontalny będzie wykonany na płycie granitowej z gnomonem ze stali nierdzewnej lub mosiądzu. Zegar będzie wskazywał czas zegarowy letni i zimowy, słoneczne południe, znaki zodiaku w którym znajdujemy się danego dnia oraz kierunki świata. Na płycie zegara umieszczony zostanie również herb. Podstawa kwadratowa wykonana jest z płyty granitowej 50x50 cm; wysokość około 80 cm. Na bocznej ścianie postumentu umieszczony zostanie grawer z opisem zegara oraz z wizualizacją obszaru objętego LSROR.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:

Czy istnieje możliwość odliczenia podatku VAT dla wydatków związanych z realizacją przedmiotowego zadania.

Zdaniem Wnioskodawcy, powołującego się w pozycji 61 wniosku ORD-IN na art. 86 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 z późn. zm.) projekt nie służy sprzedaży opodatkowanej. Zakupiony zegar nie będzie wykorzystywany do wykonywania czynności opodatkowanych w rozumieniu ustawy o podatku od towarów i usług. W związku z tym, podatek VAT zawarty w wydatkach związanych z realizacją projektu nie podlega odliczeniu.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Interpretacja dotyczy opisu zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Szczecinie, ul. Staromłyńska nr 10, 70-561 Szczeciny, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, 87-100 Toruń, ul. Św. Jakuba 20.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl