ITPP1/443-413/12/BJ

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 6 czerwca 2012 r. Izba Skarbowa w Bydgoszczy ITPP1/443-413/12/BJ

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 29 marca 2012 r. (data wpływu 6 kwietnia 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego i korekty deklaracji VAT-7 - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 6 kwietnia 2012 r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie odliczenia podatku naliczonego i korekty deklaracji VAT-7.

W złożonym wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Gmina jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Gmina stosownie do art. 7 ust. 1 pkt 3 ustawy o samorządzie gminnym realizuje projekty, niezbędne do wykonania zadań własnych wynikających z wywiązania się z obowiązku dostarczania wody oraz odprowadzania ścieków od mieszkańców gminy. Do chwili obecnej wszystkie tego rodzaju projekty Gmina wykonywała samodzielnie, nie obniżając kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego. Obecnie Gmina jest w trakcie realizacji dwóch inwestycji pn. "P."- inwestycja na lata 2009-2014 - kwota realizacji 9.106.000,00 zł oraz "S." - inwestycja rozpoczęta w 2011 r. kwota realizacji 66.051,00 zł. Majątek wytworzony w wyniku procesu inwestycyjnego zostanie przekazany do "M." Sp. z o.o. ze 100% udziałem Gminy w formie aportu bądź na podstawie umowy cywilnoprawnej zostanie przekazany w dzierżawę. Wyżej wymieniona spółka z o.o. będzie użytkownikiem stacji uzdatniania wody i wykonywać będzie czynności opodatkowane podatkiem VAT dla indywidualnych użytkowników.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy Gmina ma prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizowanymi inwestycjami oraz czy może złożyć korekty deklaracji VAT za wykonane usługi, zakupione fakturami VAT w postaci: odwiertów, prac montażowych, dokumentacji projektowych, przyłączenia inwestycji do sieci energetycznych itd....

Zdaniem Gminy zgodnie zapisem art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.), przysługuje prawo o obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego. Przedmiotowe inwestycje będą służyły sprzedaży opodatkowanej w formie aportu bądź zostaną wydzierżawione (obecna stawka 23% VAT). Tym samym nastąpi związek nabycia towarów i usług związanych ze sprzedażą opodatkowaną.

Wobec powyższego Gmina może złożyć stosowne korekty zgodnie z przepisami ustawy o podatku od towarów i usług oraz w terminach przewidzianych prawem, wynikających z przepisów art. 86 ust. 10, 11 i 13 ustawy. Jednocześnie w przypadku, gdy kwota podatku naliczonego jest w danym okresie rozliczeniowym wyższa od kwoty podatku należnego Gmina będzie miała prawo do otrzymania z tego tytułu zwrotu różnicy podatku, w trybie art. 87 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Szczecinie, ul. Staromłyńska 10, 70-561 Szczecin, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy). Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl