ITPP1/443-369/07/MS

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 12 listopada 2007 r. Izba Skarbowa w Bydgoszczy ITPP1/443-369/07/MS

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Gminy, przedstawione we wniosku z dnia 12 września 2007 r. (data wpływu 18 września 2007 r.) uzupełnionym pismami z dnia 4 oraz 23 października 2007 r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odliczenia podatku od towarów i usług w związku z planowaną realizacją inwestycji - Wyposażenie świetlic wiejskich w miejscowościach - niezwiązanej ze sprzedażą opodatkowaną - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 18 września 2007 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odliczenia podatku od towarów i usług w związku z planowaną realizacją inwestycji - Wyposażenie świetlic wiejskich w miejscowościach - niezwiązanej ze sprzedażą opodatkowaną.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Gmina złożyła wniosek o uzyskanie dofinansowania z rezerwy środków w ramach Działania 2.3 "Odnowa wsi oraz zachowanie i ochrona dziedzictwa kulturowego" Sektorowego Programu Operacyjnego "Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój obszarów wiejskich 2004-2006". Wniosek dotyczy zakupu wyposażenia (sprzęt nagłośnieniowy) dla świetlic wiejskich w miejscowościach. W projekcie Gmina uznała podatek VAT związany z kosztami realizacji inwestycji za koszt kwalifikowany. W przypadku uzyskania dofinansowania zakupiony sprzęt będzie wykorzystywany na cele działalności publicznej, kulturalnej z przeznaczeniem na potrzeby społeczności wiejskiej i publicznego dostępu.

Gmina jest czynnym podatnikiem VAT w zakresie umów cywilnoprawnych. W zakresie zadań publicznych o charakterze gminnym nałożonych na Gminę ustawą z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jedn. Dz. U. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) wykonuje czynności nie podlegające opodatkowaniu podatkiem VAT na rzecz kultury, utrzymania gminnych obiektów użyteczności publicznej, promocji gminy, współpracy ze społecznościami lokalnymi.

Środki na dofinansowanie planowanej inwestycji, nie są środkami o których mowa w rozdziale 12 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27 kwietnia 2004 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 97, poz. 970 z późn. zm.).

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy Gmina będzie miała możliwość odliczenia podatku od towarów i usług związanego z zakupem wyposażenia dla świetlic wiejskich w miejscowościach.

Zdaniem wnioskodawcy Gmina nie ma prawa do odliczenia podatku od towarów i usług związanego z zakup wyposażenia, ponieważ realizacja planowanej inwestycji wynika z zadań własnych Gminy związanych z zaspokajaniem potrzeb ludności związanych z kulturą i nie będzie miała związku ze sprzedażą opodatkowaną podatkiem VAT.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska wnioskodawcy.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy Krajowe Biuro Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl