ITPP1/443-363/07/MS

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 4 października 2007 r. Izba Skarbowa w Bydgoszczy ITPP1/443-363/07/MS

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Gminy, przedstawione we wniosku z dnia 11 września 2007 r. (data wpływu 14 września 2007 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wydatków powstałych przy realizacji projektu pod nazwą "III etap budowy Centrum Kultury, Sala Widowiskowo-Kinowa. Rozwój zaplecza kulturowego..." nie związanego z wykonywaniem czynności opodatkowanych - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 14 września 2007 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego powstałego w ramach realizacji projektu pod nazwa "III etap budowy Centrum Kultury, Sala Widowiskowo-Kinowa. Rozwój zaplecza kulturowego..." współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Gmina Miasta w ramach realizacji projektu pod nazwą "III etap budowy Centrum Kultury, Sala Widowiskowo-Kinowa. Rozwój zaplecza kulturowego..." współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego dokonywała zakupu towarów i usług służących do realizacji wspomnianego projektu, po wykonaniu którego w powstała infrastruktura służąca rozwojowi kultury, promocji regionu, poprawienia wizerunku miasta, zwiększeniu liczby przedsięwzięć kulturalnych. Gmina uznała podatek VAT jako koszt kwalifikowany inwestycji. W ramach inwestycji zostało zrealizowane: ukończenie budynku Centrum Kultury, ukończenie Sali Widowiskowo-Kinowej, zakup wyposażenia (meble i sprzęt biurowy, oświetlenie budynku, oświetlenie sceniczne, urządzenia elektroakustyczne). Realizacja projektu stanowiła integralną część kompleksu pod nazwą Centrum Kultury, który stworzył odpowiednie warunki działania i współpracy środowisk kulturalnych i oświatowych.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy Gminie przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego powstałego w ramach realizacji projektu pod nazwą "III etap budowy Centrum Kultury, Sala Widowiskowo-Kinowa. Rozwój zaplecza kulturowego..." współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego.

Zdaniem wnioskodawcy Gminie nie przysługiwało prawo do obniżenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, ponieważ dokonane zakupy towarów i usług w ramach realizacji projektu nie miały związku z wykonywaniem czynności opodatkowanych. Gmina realizując przedmiotowy projektu wykonywała zadania własne o charakterze gminnym nałożone na nią zgodnie z ustawą o samorządzie gminnym z dnia 8 marca 1990 r. (tekst jedn. Dz. U. z 2001 r., poz. 1591 z późn. zm.).

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska wnioskodawcy.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy Krajowe Biuro Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl