ITPP1/443-338/08/JJ

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 27 czerwca 2008 r. Izba Skarbowa w Bydgoszczy ITPP1/443-338/08/JJ

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 7 kwietnia 2008 r. (data wpływu 10 kwietnia 2008 r.) uzupełnionym pismem z dnia 12 czerwca 2008 r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 10 kwietnia 2008 r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Spółka wygrała przetarg organizowany przez Miasto B. na opracowanie wraz z jego realizacją, autorskiego scenariusza otwarcia i zamknięcia 12-tych mistrzostw świata juniorów w lekkiej atletyce, które odbędą się w dniach 8-13 lipca 2008 r. w B. W specyfikacji zamówienia publicznego określono opis zadania: "część oficjalna otwarcia i zamknięcia - ok. 30 minut etiuda muzyczna i prezentacja ekip etc".

Część artystyczna to widowisko muzyczno-plenerowe (muzyka, śpiew, taniec w oprawie świateł laserowych).

W uzupełnieniu do wniosku Spółka poinformowała, że przedmiotowa usługa mieści się w grupowaniu PKWiU - 92.31.22 oraz 92.34.13. Spółka wskazała, że nie będzie dokonywała sprzedaży biletów ani też pobierała żadnych opłat za wstęp na imprezę, która będzie przez nią realizowana. Za pobieranie opłat za wstęp będzie odpowiadać instytucja organizująca imprezę.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy zakres i przedmiot usługi podlegać będzie zwolnieniu od podatku od towarów i usług w oparciu o art. 43 ust. 1 pkt 1 załącznik nr 4 do ustawy, czy też należy zastosować podstawową stawkę podatku od towarów i usług, tj. 22%.

Zdaniem Wnioskodawcy wykonywana usługa jest na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 1 (poz. 11 załącznik nr 4), zwolniona od podatku od towaró1)w i usług, bowiem jest to usługa związana z kulturą, bez względu na cel i adresata jakiemu, one służą i są kierowane.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z dyspozycją art. 41 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004 r. (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.), stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

Jednakże w treści art. 43 ustawy ustawodawca zawarł katalog czynności, które korzystają ze zwolnienia od podatku od towarów i usług. W myśl regulacji zawartych w art. 43 ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku od towarów i usług zwalnia się od podatku usługi wymienione w załączniku nr 4 do tej ustawy. W poz. 11 tego załącznika jako zwolnione od podatku wymieniono usługi sklasyfikowane do grupowania PKWiU ex 92 - usługi związane z kulturą, w tym również usługi twórców i artystów wykonawców, w rozumieniu przepisów o prawie autorskim i prawach pokrewnych, wynagradzane w formie honorariów za przekazanie lub udzielenie licencji do praw autorskich lub praw do artystycznego wykonania, usługi związane z rekreacją i sportem - z wyłączeniem:

1.

usług związanych z taśmami wideo oraz z wszelkimi filmami reklamowymi i promocyjnymi

,

2.

usług związanych z wyświetlaniem filmów i taśm wideo, wyświetlaniem filmów na innych nośnikach oraz filmów reklamowych i promocyjnych

,

3.

usług w zakresie działalności stadionów i innych obiektów sportowych (PKWiU 92.61)

,

4.

wstępu na spektakle, koncerty, przedstawienia i imprezy w zakresie twórczości i wykonawstwa artystycznego i literackiego (PKWiU 92.31.2), związane z funkcjonowaniem obiektów kulturalnych (PKWiU 92.32.10), świadczone przez wesołe miasteczka, parki rozrywki, cyrki, dyskoteki, sale balowe (PKWiU 92.33, 92.34.11, 92.34.12) oraz wstępu na imprezy sportowe

,

5.

wstępu oraz wypożyczania wydawnictw (PKWiU 22.11, 22.12, 22.13) w zakresie usług świadczonych przez biblioteki, archiwa, muzea i innych usług związanych z kulturą (PKWiU 92.5)

,

a.

usług związanych z produkcją filmów i nagrań wideo (PKWiU 92.11), usług związanych z dystrybucją filmów i nagrań wideo (PKWiU 92.12), usług związanych z produkcją filmów i nagrań na innych nośnikach, usług związanych z dystrybucją filmów i nagrań na innych nośnikach

,

b.

wstępu do parków rekreacyjnych, plaż i innych miejsc o charakterze kulturalnym (PKWiU ex 92.72),

6.

działalności agencji informacyjnych

,

7.

usług wydawniczych

,

8.

usług radia i telewizji (PKWiU 92.2), z zastrzeżeniem poz. 12

.

Należy wyjaśnić, iż oznaczenie w załączniku danej grupy "ex" oznacza, że stawka podatku odnosi się tylko do danej usługi z danego grupowania.

Z przedstawionego zdarzenia przyszłego wynika, że Spółka zamierza świadczyć usługę polegającą na opracowaniu oraz realizacji, autorskiego scenariusza otwarcia i zamknięcia imprezy sportowej tj. części artystycznej (widowisko muzyczno-plenerowe), bez obsługi wstępu na imprezę. Zgodnie ze wskazaniem Spółki usługa ta mieści się w grupowaniu PKWiU 92.31.22 oraz 92.34.13

A zatem należy stwierdzić, iż o ile przedstawiona przez Wnioskodawcę klasyfikacja dla usługi którą zamierza wykonać jest prawidłowa, to świadczenie takiej usługi jest objęte zwolnieniem od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku od towarów i usług.

Należy podkreślić, że obowiązek prawidłowego zakwalifikowania sprzedawanych wyrobów czy wykonywanych usług do właściwego grupowania PKWiU ciąży na podmiocie wykonującym te czynności. Tutejszy organ nie jest właściwym do dokonania oceny prawidłowości przedstawionej klasyfikacji statystycznej. Niniejsza odpowiedź została udzielona zatem wyłącznie w oparciu o grupowanie wskazane przez Spółkę.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Złożenie przez Wnioskodawcę fałszywego oświadczenia, że elementy stanu faktycznego objęte wnioskiem o wydanie interpretacji w dniu złożenia wniosku nie są przedmiotem toczącego się postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, postępowania kontrolnego organu kontroli skarbowej oraz że w tym zakresie sprawa nie została rozstrzygnięta, co do jej istoty w decyzji lub postanowieniu organu podatkowego lub organu kontroli skarbowej - powoduje, iż niniejsza interpretacja indywidualna nie wywołuje skutków prawnych (art. 14b § 4 Ordynacji podatkowej).

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy). Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, Biuro Krajowej Informacji w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl