ITPP1/443-296/07/MS

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 22 października 2007 r. Izba Skarbowa w Bydgoszczy ITPP1/443-296/07/MS

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Gminy, przedstawione we wniosku z dnia 6 września 2007 r. (data wpływu 10 września 2007 r.) uzupełnionym pismem z dnia 20 września 2007 r. (data wpływu 24 września 2007 r.) oraz pismem z dnia 9 października 2007 r. (data wpływu 16 października 2007 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku możliwości odzyskania przez Gminę podatku VAT w związku z realizacją w latach 2006-2007 inwestycji pod nazwą "Budowa oczyszczalni ścieków i kanalizacji sanitarnej w miejscowości C." - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 10 września 2007 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku możliwości odzyskania przez Gminę podatku VAT w związku z realizacją w latach 2006-2007 inwestycji pod nazwą "Budowa oczyszczalni ścieków i kanalizacji sanitarnej w miejscowości C.".

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

W dniu 28 kwietnia 2006 r. Gmina w C. przystąpiła do realizacji inwestycji pod nazwą "Budowa oczyszczalni ścieków i kanalizacji sanitarnej w miejscowości C.". Inwestycja ta jest współfinansowana ze środków pochodzących z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Termin rzeczowego zakończenia inwestycji wyznaczono na 30 września 2007 r., a finansowego na dzień 31 października 2007 r. Wnioskodawca jest podatnikiem podatku VAT wyłącznie w zakresie sprzedaży mienia komunalnego i dzierżawy z tego tytułu. Jako podmiot administracji publicznej w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa nie jest podatnikiem podatku od towarów i usług ani podatnikiem podatku dochodowego. Wybudowana przez Gminę kanalizacja i oczyszczalnia ścieków zostanie nieodpłatnie przekazana w tym celu "Z", który w ramach nałożonych zadań będzie zajmował się eksploatacją i konserwacją obiektów i na nim też będzie ciążył również obowiązek pobierania opłat za dostarczane ścieki. Wybudowane obiekty nie będą służyły prowadzeniu działalności gospodarczej podlegającej opodatkowaniu podatkiem VAT. Środki na dofinansowanie planowanej inwestycji, nie są środkami, o których mowa w rozdziale 12 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27 kwietnia 2004 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 97, poz. 970 z późn. zm.).

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy Gmina ma możliwość odzyskania podatku VAT (w całości lub części) w związku z realizacją przedmiotowej inwestycji.

Zdaniem wnioskodawcy Urząd w C. realizując w latach 2006-2007 projekt pod nazwą "Budowa oczyszczalni ścieków i kanalizacji sanitarnej w miejscowości C.", współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego nie ma możliwości odzyskania podatku VAT, jako że w zakresie realizowanych zadań publicznych nie jest ani podatnikiem podatku od towarów i usług, ani podatnikiem podatku dochodowego.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska wnioskodawcy.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy Krajowe Biuro Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl