ITPP1/443-289/07/AW

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 22 października 2007 r. Izba Skarbowa w Bydgoszczy ITPP1/443-289/07/AW

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Urzędu przedstawione we wniosku z dnia 4 września 2007 r. (data wpływu 7 września 2007 r.), uzupełnionego w dniu 24 września 2007 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku możliwości odzyskania podatku VAT z tytułu realizowanej w latach 2005-2006 inwestycji pn. "Rewitalizacja G. Starówki" w okresie 5 lat po zakończeniu inwestycji - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 7 września 2007 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odzyskania podatku VAT z tytułu realizowanej w latach 2005-2006 inwestycji pn. "Rewitalizacja G. Starówki" w okresie 5 lat po zakończeniu inwestycji.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Inwestycja pn. "Rewitalizacja G. Starówki" realizowana była w latach 2005-2006 na terenie Starówki G. położonej w G. i obejmowała m.in. renowację obiektów o wartościach architektonicznych i o znaczeniu historycznym. Przedsięwzięcie miało charakter publiczny i było realizowane w obiektach będących własnością Miasta G. Inwestycję wykonano przy współudziale środków Unii Europejskiej (Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego) w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego, Priorytetu 3 "Rozwój Lokalny".

W dniu 24 września 2007 r. uzupełniono przedmiotowy wniosek wskazując, iż w oparciu o uregulowania dotyczące funduszy współfinansujących przedmiotową inwestycję, Urząd zobowiązany jest do niezmieniania własności i charakteru powstałej infrastruktury w okresie 5 lat po zakończeniu inwestycji. Towary i usługi nabyte w ramach inwestycji nie będą wykorzystywane do czynności opodatkowanych, dających możliwość odzyskania w części lub całości zapłaconego podatku VAT.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy istnieje możliwość odzyskania podatku VAT (w całości lub w części) w związku z realizowaną w latach 2005-2006 inwestycją pn. "Rewitalizacja G. Starówki" w okresie 5 lat po zakończeniu inwestycji.

Zdaniem wnioskodawcy, realizacja przedmiotowej inwestycji jest zadaniem statutowym Gminy i w związku z tym nie ma możliwości (również w odniesieniu do przyszłości) odliczenia podatku naliczonego zawartego w fakturach VAT, dokumentujących nabycie towarów i usług na podstawie art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.).

Ponadto nie ma możliwości zaliczenia nieodliczonego podatku VAT do kosztów uzyskania przychodów w podatku dochodowym od osób prawnych - zgodnie z art. 6 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654 z późn. zm.).

W zakresie opisanego przedsięwzięcia nie ma również możliwości uzyskania zwrotu zapłaconego podatku VAT na zasadach określonych w rozdziale 12 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27 kwietnia 2004 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 97, poz. 970 z późn. zm.).

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska wnioskodawcy.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl