ITPP1/443-261/09/IK

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 16 czerwca 2009 r. Izba Skarbowa w Bydgoszczy ITPP1/443-261/09/IK

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Starostwa Powiatowego, przedstawione we wniosku z dnia 16 marca 2009 r. (data wpływu 23 marca 2009 r.), uzupełnionym pismem z dnia 15 czerwca 2009 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn. "Przebudowa i adaptacja Pałacu na siedzibę Muzeum" - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 23 marca 2009 r. został złożony wniosek, o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn. "Przebudowa i adaptacja Pałacu na siedzibę Muzeum"

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

W 2006 r. Wnioskodawca zrealizował inwestycję pn. "Przebudowa i adaptacja Pałacu na siedzibę Muzeum". Zadanie to-dofinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i budżetu państwa - realizowane było w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego Priorytet 3 - Rozwój lokalny, Działanie 3.2 - Obszary podlegające restrukturyzacji. Zadaniem Wnioskodawcy jako beneficjenta projektu było przeniesienie cennych zbiorów muzealnych i ich ekspozycji do nowej siedziby muzeum. Projekt został zrealizowany w celu ochrony dziedzictwa historycznego i kulturowego, poszerzenia oferty turystycznej Powiatu (o 19 nowych ofert programowych), promocji regionu oraz zwiększenia dostępności kultury dla mieszkańców i turystów (w tym także osób niepełnosprawnych).

W piśmie uzupełniającym z dnia 15 czerwca 2009 r. Wnioskodawca wskazał, iż po zakończeniu przedmiotowej inwestycji uchwałą Rady Powiatu z dnia 1 marca 2007 r. przekazał na rzecz Muzeum wartość poniesionych nakładów na ww. inwestycję w kwocie 1.033.832,87 zł. Kwota ta zwiększyła wartość środka trwałego Pałacu, będącego właścicielem Muzeum. Inwestycja ta nie była związana z czynnościami opodatkowanymi, o których mowa w art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.).

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy Wnioskodawca nie będący podatnikiem VAT w zakresie, o którym mowa w art. 15 ust. 6 ustawy, nie ma możliwości odliczenia podatku od towarów i usług z tytułu realizacji przedmiotowego zadania.

Zdaniem Wnioskodawcy, na podstawie art. 15 ust. 6 ustawy, Starostwo, obsługujące organ Powiat w zakresie zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których został powołany, za wyjątkiem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych, nie jest uznane za podatnika VAT.

Powiat w ramach ochrony dziedzictwa kulturowego wykonuje zadania nałożone odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których został powołany.

Przedmiotowa inwestycja nie była związana z wykonywaniem czynności opodatkowanych zatem Wnioskodawca nie miał prawa dokonać obniżenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego zawartego w nakładach inwestycyjnych w myśl art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu zaistnienia zdarzenia.

Złożenie przez Wnioskodawcę fałszywego oświadczenia, że elementy stanu faktycznego objęte wnioskiem o wydanie interpretacji w dniu złożenia wniosku nie są przedmiotem toczącego się postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, postępowania kontrolnego organu kontroli skarbowej oraz że w tym zakresie sprawa nie została rozstrzygnięta co do jej istoty w decyzji lub postanowieniu organu podatkowego lub organu kontroli skarbowej - powoduje, iż niniejsza interpretacja indywidualna nie wywołuje skutków prawnych (art. 14b § 4 Ordynacji podatkowej).

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Bydgoszczy, ul. Jana Kazimierza 5, 85-035 Bydgoszcz, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.).

Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy Krajowe Biuro Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl