ITPP1/443-238/07/AW

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 24 października 2007 r. Izba Skarbowa w Bydgoszczy ITPP1/443-238/07/AW

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Urzędu Miasta i Gminy przedstawione we wniosku z dnia 30 sierpnia 2007 r. (data wpływu 3 września 2007 r.), uzupełnionym w dniach 19 września 2007 r. i 18 października 2007 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku możliwości odzyskania przez Gminę w jakikolwiek sposób podatku VAT zawartego w fakturach wystawionych przez wykonawców z tytułu realizowanej inwestycji będącej zadaniem statutowym pn. "Renowacja i przebudowa zabytkowych kamienic" niezwiązanej z wykonywaniem czynności opodatkowanych - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 3 września 2007 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku możliwości odzyskania przez Gminę w jakikolwiek sposób podatku VAT zawartego w fakturach wystawionych przez wykonawców w związku z realizacją zadania pn. "Renowacja i przebudowa zabytkowych kamienic".

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Gmina ubiega się o środki z Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego na realizację zadania "Renowacja i przebudowa zabytkowych kamienic -". Wymienione zadanie dotyczy realizacji zadań statutowych Gminy i określone zostało w art. 7 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządnie gminnym (tekst jedn. z 2001 r. Dz. U. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.).

Ww. inwestycja jest w trakcie realizacji. Umowa na współfinansowanie ze środków ZPORR została podpisana z Wojewodą Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie w dniu 2 listopada 2006 r.

Remontowane kamienice oddane są w zarząd zakładu budżetowego - Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej. Czynsze z tytułu najmu mieszkań i dzierżawy lokali użytkowych znajdujących się w omawianych budynkach wpływają do Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej. Remont kamienic nie przyczyni się do wzrostu dochodów zakładu budżetowego. Gmina jako inwestor jest płatnikiem robót remontowych przeprowadzanych na kamienicach i zawarty w fakturach za wykonawstwo podatek VAT nie jest możliwy do odliczenia.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

czy istnieje możliwość odzyskania przez Gminę w jakikolwiek sposób podatku VAT zawartego w fakturach wystawionych przez wykonawców w związku z realizacją ww. zadania.

Zdaniem wnioskodawcy, zadanie inwestycyjne "Renowacja i przebudowa zabytkowych kamienic" jest zadaniem statutowym Gminy określonym w art. 7 ust. 1 pkt 9 ustawy o samorządzie gminnym. Podatek VAT naliczony w fakturach winien być uznany jako koszt kwalifikowany, ponieważ Gmina nie będzie miała możliwości odliczenia podatku na podstawie art. 86 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług. W omawianym przypadku nie ma związku pomiędzy dokonanymi zakupami, a sprzedażą opodatkowaną z uwagi na to, że Gmina nie wystąpi jako podatnik podatku VAT w zakresie zadań statutowych.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska wnioskodawcy.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl