ITPP1/443-225/07/KM

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 30 października 2007 r. Izba Skarbowa w Bydgoszczy ITPP1/443-225/07/KM

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Pani przedstawione we wniosku z dnia 28 sierpnia 2007 r. (data wpływu 31 sierpnia 2007 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku stosowania kas rejestrujących - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 31 sierpnia 2007 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku stosowania kasy rejestrującej.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

W ramach prowadzonej działalności gospodarczej w zakresie reklamy (PKD 74.40Z) zajmuje się Pani organizacją i koordynacją przebiegu sesji zdjęciowych promujących znane marki firm obuwniczych i odzieżowych. Zapewnia Pani udział fotografów, operatorów filmowych, modeli, wizażystów i stylistów pokrywając także koszty przelotów, przejazdów, pobytu w hotelach, wyżywienia, ubezpieczenia. Wymienione usługi świadczone są wyłącznie na rzecz podatników i przedsiębiorstw prowadzących działalność gospodarczą oraz będących czynnymi podatnikami VAT w rozumieniu ustawy o podatku od towarów i usług. Wskazuje Pani na treść przepisu § 2 pkt 2 rozporządzenia Ministra Finansów (z dnia 25 czerwca 2007 r.) w sprawie kas rejestrujących, zgodnie z którym usługi reklamowe (z wyłączeniem usług związanych z organizacją reklamy handlowej oraz informacji handlowej i usługowej) ex 74.4 korzystają ze zwolnienia do dnia 30 września 2007 r., co oznacza, że ich rejestrowanie na kasie fiskalnej należy rozpocząć od dnia 1 października 2007 r..

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy w przedstawionej sytuacji należy rozpocząć ewidencjonowanie obrotu na kasie fiskalnej od dnia 1 października 2007 r....

Zdaniem wnioskodawcy zakres czynności wykonywanych w ramach prowadzonej działalności jest różnorodny i obszerny, natomiast z uwagi na to, że nie występuje sprzedaż na rzecz osób fizycznych nie prowadzących działalności gospodarczej nie znajduje zastosowania przepis § 2 pkt 2 ww. rozporządzenia Ministra Finansów.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Obowiązek ewidencjonowania obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kas rejestrujących został uregulowany w art. 111 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.).

Zgodnie z zapisem ust. 1 tego artykułu, podatnicy dokonujący sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych są obowiązani prowadzić ewidencję obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kas rejestrujących.

Z tej podstawowej reguły wynika, że obowiązek ewidencjonowania sprzedaży za pomocą kas rejestrujących dotyczy tylko takich podmiotów, które dokonują sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych.

W związku z powyższym przedstawiona we wniosku przez Panią forma sprzedaży świadczonych usług wyłącznie na rzecz podmiotów prowadzących działalność gospodarczą oraz będących czynnymi podatnikami VAT wyklucza konieczność ewidencjonowania obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kasy fiskalnej.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Bydgoszczy Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl