ITPP1/443-1231/09/JJ

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 1 marca 2010 r. Izba Skarbowa w Bydgoszczy ITPP1/443-1231/09/JJ

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 8 grudnia 2009 r. (data wpływu 17 grudnia 2009 r.) uzupełnionym w dniach 8 i 24 lutego 2010 r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odzyskania podatku naliczonego w związku z wydatkami poniesionymi w ramach realizacji projektu "Funkcjonowanie lokalnej grupy działania" - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 17 grudnia 2009 r. został złożony wniosek, uzupełniony w dniach 8 i 24 lutego 2010 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odzyskania podatku naliczonego w związku z wydatkami poniesionymi w ramach realizacji projektu.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Stowarzyszenie jest zarejestrowane od dnia 10 lipca 2007 r. w Krajowym Rejestrze Sądowym Podstawą dla prowadzonej przez Stowarzyszenie działalności jest:

1.

ustawa z 7 marca 2007 r. o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskich z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (Dz. U. Nr. 64, poz. 427),

2.

ustawa z dnia 7 kwietnia 1989 r. - Prawo o stowarzyszeniach (Dz. U. Nr 79, poz. 855 z późn. zm.),

3.

rozporządzenie Rady (WE) nr 1698/2005 z 20 września 2005 r. w sprawie wsparcia rozwoju obszarów wiejskich przez Europejski Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (Dz. Urz. UE L 277/1 z dnia 21 października 2005 r.).

Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 23 maja 2008 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania oraz wpłaty pomocy finansowej w ramach działania "Funkcjonowanie lokalnej grupy działania" objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 (Dz. U. Nr 103, poz. 106) oraz uchwałą Zarządu Województwa z dnia 27 maja 2009 r. Stowarzyszenie złożyło wniosek o wybór do realizacji Lokalnej Strategii Rozwoju oraz wniosek o dofinansowanie na funkcjonowanie Lokalnej Grupy Działania na rok 2009. Stowarzyszenie nie prowadzi działalności gospodarczej, nie zostało zarejestrowane jako podatnik VAT czynny. W wyniku realizacji przedmiotowego projektu nie wystąpią czynności podlegające opodatkowaniu. Prowadzone w ramach przedmiotowego projektu działania będą polegać na aktywizacji społeczności obszarów wiejskich, poprzez organizację nieodpłatnych akcji informacyjnych, szkoleń oraz spotkań warsztatowych na temat możliwości wykorzystania środków z funduszy unijnych. Stowarzyszenie podkreśla, iż prowadzi działalność "non-profit".

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy w dniu składania wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej Stowarzyszenie ma możliwość odzyskania podatku od towarów i usług, poniesionego w związku z kosztami zadań w ramach działania "Funkcjonowanie lokalnej grupy działania" Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013.

Stowarzyszenie uważa, iż zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.) nie ma możliwości odzyskania podatku od towarów i usług poniesionego w związku z kosztami realizacji zadań w ramach działania "Funkcjonowanie lokalnej grupy działania" Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013, ponieważ nie prowadzi działalności gospodarczej i nie jest podatnikiem VAT czynnym.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 ustawy - Ordynacja podatkowa, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu datowania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Olsztynie, ul. Emilii Plater 1, 10-562 Olsztyn, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, Biuro Krajowej Informacji w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl