ITPP1/443-11/07/MN

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 23 sierpnia 2007 r. Izba Skarbowa w Bydgoszczy ITPP1/443-11/07/MN

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Jednostki przedstawione we wniosku z dnia 2 lipca 2007 r. (data wpływu 11 lipca 2007 r.) uzupełnionego w dniu 11 lipca 2007 r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania usług przeładunku kontenerów świadczonych na terenie portów morskich, związanych z transportem międzynarodowym - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 11 lipca 2007 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania usług przeładunku kontenerów świadczonych na terenie portów morskich, związanych z transportem międzynarodowym.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Spółka świadczy usługi na terenie portu morskiego polegające na przeładunku kontenerów na zasadzie cyklu: statek-plac-samochód lub samochód-plac-statek. Świadczone usługi mają związek z transportem międzynarodowym, na co Spółka posiada odpowiednią dokumentację tj. dokumenty SAD, faktury handlowe, kopie morskiego listu przewozowego.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy do czynności związanych z wykonywaniem usług przeładunkowych kontenerów mają zastosowanie przepisy pozwalające na opodatkowanie tych usług 0% stawką VAT pod warunkiem posiadania dokumentacji, o której mowa w art. 83 ust. 2 ustawy o podatku od towarów i usług.

Zdaniem wnioskodawcy istnieje prawo do stosowania stawki 0% przy świadczeniu przedmiotowych usług.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z postanowieniami zawartymi w art. 83 ust. 1 pkt 9 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.) stawkę podatku w wysokości 0% stosuje się do usług świadczonych na obszarze polskich portów morskich, związanych z transportem międzynarodowym, polegających na obsłudze lądowych i morskich środków transportu.

Zastosowanie stawki 0% będzie jednak możliwe wyłącznie po spełnieniu warunków określonych w art. 83 ust. 2 ustawy o podatku od towarów i usług, tj. w przypadku prowadzenia przez podatnika dokumentacji, z której jednoznacznie wynika, że czynności te zostały wykonane przy zachowaniu warunków określonych w tym przepisie.

Z brzmienia przytoczonych przepisów wynika, że dla zastosowania 0% stawki podatku istotne jest, aby czynności te były ściśle związane z obsługą ładunków i statków wymienionych w klasie PKWiU ex 35.11 należących do armatorów morskich, wykonywane były na terenie polskiego portu morskiego oraz związane były z transportem międzynarodowym. Ponadto warunkiem opodatkowania przedmiotowych usług jest prowadzenie przez podatnika dokumentacji, z której jednoznacznie wynika, że czynności te zostały wykonane przy zachowaniu warunków określonych w cytowanym art. 83 ust. 1 pkt 9 ustawy o VAT.

Z przedstawionego stanu faktycznego wynika, iż Spółka spełnia warunki, o których mowa w art. 83 ust. 1 pkt 9 w powiązaniu z art. 83 ust. 2 ustawy o VAT, uprawniające do stosowania stawki w wysokości 0%. Zatem ma prawo do stosowania tej stawki przy świadczeniu przedmiotowych usług.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, Biuro Krajowej Informacji w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl