ITPP1/443-1073/11/IK - Odliczenia podatku naliczonego z tytułu nabycia usług cateringowych.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 19 października 2011 r. Izba Skarbowa w Bydgoszczy ITPP1/443-1073/11/IK Odliczenia podatku naliczonego z tytułu nabycia usług cateringowych.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 24 czerwca 2011 r. (data wpływu 28 lipca 2011 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego z tytułu planowanego nabycia usług cateringowych - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 28 lipca 2011 r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego z tytułu planowanego nabycia usług cateringowych.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Spółka prowadzi działalność handlową - sprzedaż produktów sanitarno-instalacyjnych. Spółka w ramach organizacji imprez integracyjnych zamierza nabywać usługi cateringowe. W imprezach wezmą udział zarówno kontrahenci, jak i pracownicy Spółki. Zarząd prognozuje, iż udział w imprezach zmotywuje załogę do efektywniejszej pracy, a spotkanie z kontrahentami wzmocni więzi handlowe, co przełoży się na przyszłe przychody. W ramach organizacji imprez Spółka skorzysta z zewnętrznej usługi, tj. usługi cateringu (PKWiU 56.21.19.0). Usługa ta będzie polegać nie tylko na przygotowaniu i dostarczeniu posiłków do miejsca, w którym będzie odbywać się impreza, ale także na obsłudze i sprzątaniu podczas przyjęcia.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy nabywane usługi cateringowe są usługami gastronomicznymi oraz czy faktury dotyczące nabycia opisanych usług cateringowych (PKWiU 56.21.19.0) będą uprawniały Spółkę do pomniejszenia podatku VAT należnego o podatek naliczony w okresie otrzymania faktury lub jednym z dwóch kolejnych okresów, w nawiązaniu do art. 88 ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku od towarów i usług.

Zdaniem Wnioskodawcy, Spółka jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług, a świadczone usługi są opodatkowane podatkiem od towarów i usług. Dokonywane zakupy usług cateringowych (PKWiU 56.21.19.0) są związane wyłącznie z czynnościami opodatkowanymi. Usługi gastronomiczne polegają na przygotowaniu i podawaniu posiłku w miejscu, w którym jest on przyrządzany (PKWiU 56.10.1.0 - usługi restauracji i pozostałych placówek gastronomicznych). Nabywane przez Spółkę usługi cateringowe (PKWiU 56.21.19.0 - usługi przygotowania i dostarczania żywności dla pozostałych odbiorców zewnętrznych (catering), polegać będą na przygotowaniu i dostarczeniu zamówionych posiłków przez dostawcę do miejsca wskazanego przez Spółkę. Dodatkowo usługa ta będzie polegać na obsłudze uczestników imprezy. Spółka na poparcie stanowisko powołuje treść art. 86 ust. 1 ustawy oraz art. 88 ust. 1 pkt 4 ustawy stwierdzając, iż usługi cateringowe nie stanowią usług gastronomicznych, a zatem Spółka będzie miała prawo do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony, wynikający z otrzymanych faktur dokumentujących dokonane zakupy usług cateringowych, w zakresie w jakim zakupione usługi związane będą z czynnościami opodatkowanymi, o których mowa w art. 86 ustawy.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego opisu zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania niniejszej interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gdańsku, Al. Zwycięstwa 16/17, 80-219 Gdańsk, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl