ITPB1/415-46/07/MR

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 22 sierpnia 2007 r. Izba Skarbowa w Bydgoszczy ITPB1/415-46/07/MR

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Pana, przedstawione we wniosku z dnia 20 lipca 2007 r. (data wpływu 25 lipca 2007 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania zryczałtowanym podatkiem dochodowym w formie karty podatkowej działalności gospodarczej polegającej na konserwacji i naprawie przedmiotów zabytkowych i artystycznych - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 25 lipca 2007 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania działalności gospodarczej polegającej na konserwacji i naprawie przedmiotów zabytkowych i artystycznych zryczałtowanym podatkiem dochodowym w formie karty podatkowej.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Zamierza Pan podjąć prowadzenie pozarolniczej działalności gospodarczej w przedmiocie usługowej konserwacji i naprawy przedmiotów artystycznych uznanych za zabytkowe tj. m.in. obrazów olejnych, obrazów ściennych (freski oraz polichromie), ołtarze, rzeźby.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy usługa konserwacji i naprawy przedmiotów artystycznych uznanych za zabytkowe tj. obrazu (fresk bądź polichromia), analogicznie jak malowidło na płótnie podlega objęciu zakresem przedmiotowym działalności usługowej - konserwacja i naprawa przedmiotów zabytkowych i artystycznych z konsekwencją opodatkowania w formie karty podatkowej.

Zdaniem wnioskodawcy usługa polegająca na konserwacji i naprawie przedmiotów artystycznych uznanych za zabytkowe tj. obrazu jakim jest fresk czy polichromia podlega objęciu zakresem przedmiotowym działalności usługowej - konserwacja i naprawa przedmiotów zabytkowych i artystycznych zgodnie z art. 23 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Na podstawie art. 23 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (Dz. U. z 1998 r. Nr 144, poz. 930 z późn. zm.) zryczałtowany podatek dochodowy w formie karty podatkowej mogą płacić podatnicy prowadzący działalność usługową lub wytwórczo - usługową, określoną w części I tabeli stanowiącej, załącznik Nr 3 do ustawy w zakresie wymienionym w załączniku Nr 4 do ustawy - przy zatrudnieniu nie przekraczającym stanu określonego w tabeli. W poz. 69 ww. tabeli nr 3 wymienione zostały usługi w zakresie konserwacji i naprawy przedmiotów zabytkowych i artystycznych. Zaś zgodnie z załącznikiem nr 4 do ww. ustawy, stanowiącym charakterystykę poszczególnych rodzajów działalności objętej opodatkowaniem w formie karty podatkowej, działalność ta może być prowadzona w następującym zakresie: "wykonywanie prac konserwatorskich i napraw wszelkiego rodzaju przedmiotów artystycznych uznanych za zabytkowe, np.: obrazy, ramy, rzeźby, meble, przedmioty muzealne, broń, zbroje, zegary, tkaniny, stroje. Inne prace i czynności towarzyszące, niezbędne do całkowitego wykonania świadczonej usługi".

Katalog przedmiotów artystycznych uznanych za zabytkowe jest katalogiem otwartym co oznacza, iż wymienione przedmioty mają jedynie charakter przykładowy. Istotnym jest to, aby prace konserwatorskie i naprawcze dotyczyły właśnie przedmiotu artystycznego uznanego za zabytkowy.

Wobec powyższego, wskazany przez Pana rodzaj wykonywanej działalności gospodarczej, jeśli polega na konserwacji i naprawie przedmiotów artystycznych uznanych za zabytkowe, podlega opodatkowaniu w formie karty podatkowej, przy spełnieniu pozostałych warunków określonych w art. 25 ww. ustawy.

Mając na uwadze powyższe, zajęte przez Pana stanowisko w kwestii możliwości opodatkowania przedmiotowej działalności w formie karty podatkowej jest prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Bydgoszczy Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, 87 - 100 Toruń, ul. Św. Jakuba 20.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl