IPTPP4/443-604/13-4/OS

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 15 listopada 2013 r. Izba Skarbowa w Łodzi IPTPP4/443-604/13-4/OS

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r. poz. 749, z późn. zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 19 sierpnia 2013 r. (data wpływu 21 sierpnia 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku VAT wniesienia aportem do spółki prawa wieczystego użytkowania działki nr 400/1 zabudowanej budynkiem biurowym - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 21 sierpnia 2013 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku VAT wniesienia aportem do spółki:

* prawa wieczystego użytkowania działki nr 400/1 zabudowanej budynkiem biurowym,

* działki nr 46/2 zabudowanej zespołem pięciu budynków,

* niezabudowanej działki nr 5272/2,

* działki nr 5272/7 zabudowanej budynkiem byłego magazynu.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Województwo, jako czynny podatnik podatku od towarów i usług, zamierza wnieść aportem jako wkład niepieniężny do spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, której jest właścicielem, trzy nieruchomości. Przedmiotowe nieruchomości pozostają w zarządzaniu Zarządu Nieruchomości Województwa - jako jednostki budżetowej do tego powołanej zgodnie z zapisami ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (tekst jedn.: Dz. U. z 2000 r. Nr 46, poz. 543 z późn. zm.) oraz zgodnie z obowiązującymi zasadami gospodarowania nieruchomościami Województwa.

Zdarzenie 1

Województwo, zamierza zbyć poprzez wniesienie jako aport rzeczowy do spółki z ograniczoną odpowiedzialnością nieruchomość położoną, której jest właścicielem. Nieruchomość składa się z zabudowanej działki oznaczonej w ewidencji gruntów jako działka Nr 400/1 o pow. 0,1075 ha. Na przedmiotowej nieruchomości znajduje się budynek biurowy o pow. użytkowej 2.529,57 m2, pełniący funkcję użytkową. Zabudowa na tej działce jest trwale związana z gruntem, Teren, na którym położona jest niniejsza nieruchomość, nie jest objęty aktualnym planem zagospodarowania przestrzennego. Zgodnie z obowiązującym studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego, teren na którym znajduje się przedmiotowa nieruchomość jest oznaczony symbolem (UC4)- rejon szczególnej koncentracji programowej, przestrzennej i kompozycyjnej miasta z dopuszczalną wysokością zabudowy do 110 m n.p.t. W ewidencji gruntów nieruchomość została sklasyfikowana jako (BI)- zabudowa inna. Klasyfikacja budynków według Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych: sekcja 1, dział: 12, grupa: 122, klasa: 1220.

Opisana nieruchomość jest uregulowana w księdze wieczystej KW i znajduje się w użytkowaniu wieczystym Województwa wraz z prawem własności naniesień budowlanych, na podstawie Umowy Notarialnej z dnia 5 grudnia 2007 r.-umowa o przeniesienie prawa użytkowania wieczystego działki gruntu i własności budynku. Na podstawie przepisów art. 43 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, obowiązującej w dniu nabycia przez Województwo prawa użytkowania wieczystego niniejszej nieruchomości wraz z prawem własności budynku, czynność ta była zwolniona z podatku od towarów i usług.

W stosunku do przedmiotowego budynku zarządcy- ZNW, przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w myśl art. 90 ustawy o VAT. Budynek był przedmiotem umowy najmu z dnia 7 czerwca 2013 r. na czas oznaczony od 7 czerwca 2013 r. do 30 czerwca 2013 r., W chwili obecnej budynek nie jest użytkowany. Wartość początkowa nieruchomości wynosi 7,905.500,04 zł, natomiast wydatki związane z ulepszeniem naniesień budowlanych w okresie od 2008 r. do 2012 r. wyniosły 286.198,20 zł, co stanowi 3,62% wartości początkowej, W stosunku do wydatków na ulepszenie ZNW jako zarządcy przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego VAT.

Według operatu szacunkowego z dnia 28 czerwca 2007 r. wartość przedmiotowej nieruchomości określona została przez rzeczoznawcę majątkowego na kwotę 8.274.000,00 zł (osiem milionów dwieście siedemdziesiąt cztery tysiące złotych). Zgodnie z art. 37 ust. 2 pkt 7 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (tekst jedn.: Dz. U. z 2010 r. Nr 102, poz. 651 z późn. zm.) nieruchomość może być zbyta w drodze bezprzetargowej jeżeli ma stanowić wkład niepieniężny (aport) do spółki (...).

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy na podstawie obowiązujących przepisów prawa, Wnioskodawca wystawiając fakturę dokumentującą wniesienie aportem do spółki przedmiotowych nieruchomości (zdarzenie 2 i 3) oraz prawa użytkowania wieczystego przedmiotowej nieruchomości wraz z prawem własności naniesień budowlanych (zdarzenie 1) przez Województwo, będzie mógł skorzystać ze zwolnienia z podatku od towarów i usług.

Przedmiotem niniejszej interpretacji jest wyłącznie kwestia zwolnienia od podatku VAT wniesienia aportem do spółki prawa użytkowania wieczystego przedmiotowej nieruchomości wraz z prawem własności naniesień budowlanych (zdarzenie 1).

Zdaniem Wnioskodawcy odnośnie zdarzenia 1, zgodnie z art. 29 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tekst jedn.: Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 z późn. zm.) w przypadku dostawy budynków lub budowli trwale związanych z gruntem albo części takich budynków lub budowli z podstawy opodatkowania nie wyodrębnia się wartości gruntu.

Ustawa o podatku od towarów i usług w art. 43 ust. 1 pkt 10 zwalnia od podatku dostawę budynków, budowli lub ich części, z wyjątkiem gdy:

a.

dostawa jest dokonywana w ramach pierwszego zasiedlenia lub przed nim,

b.

pomiędzy pierwszym zasiedleniem a dostawą budynku, budowli lub ich części upłynął okres krótszy niż 2 lata.

Województwo nabyło prawo do wieczystego użytkowania przedmiotowej nieruchomości wraz z prawem własności naniesień budowlanych na podstawie umowy notarialnej od Banku, zatem powyższa nieruchomość nie była przekazywana w ramach pierwszego zasiedlenia. Województwo ponosiło wydatki na ulepszenie naniesień budowlanych, znajdujących się na tej nieruchomości, lecz nie przekroczyły one 30% ich wartości początkowej.

W świetle więc art. 43 ust. 1 pkt 10 oraz zgodnie z art. 29 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, dostawę działki nr 400/1 zwalnia się z podatku od towarów i usług.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za nieprawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu ww. podatkiem podlegają:

1.

odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju;

2.

eksport towarów;

3.

import towarów na terytorium kraju;

4.

wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów za wynagrodzeniem na terytorium kraju;

5.

wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów.

Przez towary, w myśl art. 2 pkt 6 ustawy, należy rozumieć rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.

Według art. 2 pkt 22 ustawy, sprzedaż to odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju, eksport towarów oraz wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów.

Natomiast art. 7 ust. 1 ustawy stanowi, iż przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (...).

W myśl przepisu art. 8 ust. 1 ustawy, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 (...).

W sytuacji zatem, gdy przedmiotem aportu są towary w rozumieniu powołanego wyżej przepisu art. 2 pkt 6 ustawy i gdy czynność ta prowadzi do przeniesienia prawa do rozporządzania tymi towarami jak właściciel, mamy do czynienia z odpłatną dostawą w ujęciu art. 7 ust. 1 ustawy, podlegającą opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

Zgodnie z art. 41 ust. 1 ustawy, stawka podatku od towarów i usług wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

Na mocy art. 146a pkt 1 ustawy, w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2013 r., z zastrzeżeniem art. 146f, stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%.

Jednakże zarówno w treści ustawy, jak i przepisach wykonawczych do niej, przewidziane zostały zwolnienia od podatku oraz obniżone stawki.

Stosownie do przepisu art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy, zwalnia się od podatku dostawę budynków, budowli lub ich części, z wyjątkiem gdy:

a.

dostawa jest dokonywana w ramach pierwszego zasiedlenia lub przed nim,

b.

pomiędzy pierwszym zasiedleniem a dostawą budynku, budowli lub ich części upłynął okres krótszy niż 2 lata.

W świetle wyżej przytoczonego przepisu, kluczowym dla ustalenia zasad opodatkowania dostawy budynku jest ustalenie, kiedy nastąpiło jego pierwsze zasiedlenie i jaki upłynął okres od tego momentu.

Przez pierwsze zasiedlenie - art. 2 pkt 14 ustawy - rozumie się oddanie do użytkowania, w wykonaniu czynności podlegających opodatkowaniu, pierwszemu nabywcy lub użytkownikowi budynków, budowli lub ich części, po ich:

a.

wybudowaniu lub

b.

ulepszeniu, jeżeli wydatki poniesione na ulepszenie, w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym, stanowiły co najmniej 30% wartości początkowej.

Aby można było mówić o pierwszym zasiedleniu, musi dojść do oddania budynku do użytkowania w wykonaniu czynności podlegających opodatkowaniu, a za takie można rozumieć m.in. objęcie we władanie budynku, budowli lub ich części przez pierwszego nabywcę lub pierwszego użytkownika. Przedmiotowa nieruchomość winna być przyjęta przez nabywcę do użytkowania. Wydanie przedmiotowego obiektu nabywcy winno nastąpić w ramach wykonania przez sprzedającego czynności podlegających opodatkowaniu. Pierwsze zasiedlenie będzie miało miejsce wówczas, gdy wybudowany lub zmodernizowany budynek (obiekt) zostanie sprzedany lub np. oddany w najem, dzierżawę, bowiem zarówno sprzedaż jak i najem, dzierżawa są czynnościami podlegającymi opodatkowaniu. Zatem należy uznać że pierwsze zasiedlenie zachodzi w momencie sprzedaży lub oddania budynku (budowli) do użytkowania pierwszemu najemcy (dzierżawcy).

Z cytowanych wyżej przepisów wynika, że dostawa nieruchomości, spełniających określone w przepisach warunki, może korzystać ze zwolnienia od podatku VAT. Wykluczenie z tego zwolnienia następuje w sytuacji, gdy dostawa jest dokonywana w ramach pierwszego zasiedlenia lub przed nim oraz w sytuacji, gdy od momentu pierwszego zasiedlenia nie minęły co najmniej 2 lata.

W tym miejscu należy zauważyć, iż w przypadku nieruchomości niespełniających przesłanek do zwolnienia od podatku na podstawie powołanego wyżej przepisu art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy, ustawodawca umożliwia podatnikom - po spełnieniu określonych warunków - skorzystanie ze zwolnienia wskazanego w pkt 10a tego przepisu.

W myśl art. 43 ust. 1 pkt 10a ustawy, zwalnia się od podatku dostawę budynków, budowli lub ich części nieobjętą zwolnieniem, o którym mowa w pkt 10, pod warunkiem, że:

a.

w stosunku do tych obiektów nie przysługiwało dokonującemu ich dostawy prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego,

b.

dokonujący ich dostawy nie ponosił wydatków na ich ulepszenie, w stosunku do których miał prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, a jeżeli ponosił takie wydatki, to były one niższe niż 30% wartości początkowej tych obiektów.

Analizując powyższe przepisy stwierdzić należy, że jeżeli dostawa budynków, budowli lub ich części nie będzie mogła korzystać ze zwolnienia od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy, wówczas należy poddać badaniu zaistnienie przesłanek wynikających z przepisu art. 43 ust. 1 pkt 10a ustawy.

Ponadto, jak wynika z art. 43 ust. 7a ustawy, warunku, o którym mowa w ust. 1 pkt 10a lit. b, nie stosuje się, jeżeli budynki, budowle lub ich części w stanie ulepszonym były wykorzystywane przez podatnika do czynności opodatkowanych przez co najmniej 5 lat.

Zgodnie z przepisem art. 43 ust. 10 ustawy podatnik może zrezygnować ze zwolnienia od podatku, o którym mowa w ust. 1 pkt 10, i wybrać opodatkowanie dostawy budynków, budowli lub ich części, pod warunkiem że dokonujący dostawy i nabywca budynku, budowli lub ich części:

1.

są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni;

2.

złożą, przed dniem dokonania dostawy tych obiektów właściwemu dla ich nabywcy naczelnikowi urzędu skarbowego, zgodne oświadczenie, że wybierają opodatkowanie dostawy budynku, budowli lub ich części.

W myśl art. 43 ust. 11 ustawy oświadczenie, o którym mowa w ust. 10 pkt 2, musi również zawierać:

1.

imiona i nazwiska lub nazwę, adresy oraz numery identyfikacji podatkowej dokonującego dostawy oraz nabywcy;

2.

planowaną datę zawarcia umowy dostawy budynku, budowli lub ich części;

3.

adres budynku, budowli lub ich części.

Tak więc, ustawodawca daje podatnikom, dokonującym dostawy budynków, budowli lub ich części, objętych na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy zwolnieniem od podatku, po spełnieniu warunków określonych w art. 43 ust. 10 i 11 ustawy, możliwość zrezygnowania z tego zwolnienia i opodatkowania dostawy na zasadach ogólnych.

Analiza przepisów ustawy o podatku od towarów i usług, regulujących wyżej wskazane prawo do zwolnienia od podatku dostaw budynków, budowli lub ich części, prowadzi do konkluzji, iż w odniesieniu do tych towarów może wystąpić jedna z dwóch podstaw do zastosowania zwolnienia od tego podatku. Istotne jest wobec tego każdorazowe kompleksowe zbadanie okoliczności towarzyszących dostawie ww. obiektów. Zauważyć bowiem należy, iż stosowanie zwolnień od podatku ma charakter wyjątkowy i nie podlega ani wykładni rozszerzającej, ani zawężającej, natomiast możliwość wychodzenia poza wykładnię literalną jest niedopuszczalna. W efekcie podatnik uprawniony będzie do zastosowania ww. preferencji, gdy charakter świadczonych przez niego czynności, w sposób jednoznaczny i nie budzący wątpliwości, wyczerpuje znamiona ujęte w treści przepisu statuującego jego prawo do zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług.

Jednocześnie należy zauważyć, iż kwestię opodatkowania dostawy gruntu, na którym posadowione zostały budynki lub budowle rozstrzyga przepis art. 29 ust. 5 ustawy, w myśl którego, w przypadku dostawy budynków lub budowli trwale z gruntem związanych albo części takich budynków lub budowli z podstawy opodatkowania nie wyodrębnia się wartości gruntu.

Z powyższego jednoznacznie wynika, że co do zasady, grunt będący przedmiotem sprzedaży podlega opodatkowaniu według takiej stawki podatku od towarów i usług, jaką opodatkowane są budynki lub budowle na nim posadowione. Oznacza to, że w sytuacji, gdy budynki, budowle lub ich części korzystają ze zwolnienia od podatku VAT, również sprzedaż gruntu korzysta ze zwolnienia od podatku.

Natomiast na mocy § 13 ust. 1 pkt 11 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 kwietnia 2011 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2013 r. poz. 247, z późn. zm.), zwalnia się od podatku zbycie prawa wieczystego użytkowania gruntu, w przypadku dostawy budynków lub budowli trwale z gruntem związanych albo części takich budynków lub budowli, jeżeli budynki te lub budowle albo ich części są zwolnione od podatku.

Z opisu sprawy wynika, że Wnioskodawca jako czynny zarejestrowany podatnik od towarów i usług. Województwo, zamierza zbyć poprzez wniesienie jako aport rzeczowy do spółki z ograniczoną odpowiedzialnością nieruchomość położoną, której jest właścicielem. Nieruchomość składa się z zabudowanej działki oznaczonej w ewidencji gruntów jako działka Nr 400/1 o pow. 0,1075 ha. Na przedmiotowej nieruchomości znajduje się budynek biurowy o pow. użytkowej 2.529,57 m2, pełniący funkcję użytkową. Zabudowa na tej działce jest trwale związana z gruntem, Teren, na którym położona jest niniejsza nieruchomość, nie jest objęty aktualnym planem zagospodarowania przestrzennego. Zgodnie z obowiązującym studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego, teren na którym znajduje sic przedmiotowa nieruchomość jest oznaczony symbolem (UC4)- rejon szczególnej koncentracji programowej, przestrzennej i kompozycyjnej miasta z dopuszczalną wysokością zabudowy do 110 m n.p.t. W ewidencji gruntów nieruchomość została sklasyfikowana jako (BI)- zabudowa inna. Klasyfikacja budynków według Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych: sekcja 1, dział: 12, grupa: 122, klasa: 1220. Opisana nieruchomość jest uregulowana w księdze wieczystej i znajduje się w użytkowaniu wieczystym Województwa wraz z prawem własności naniesień budowlanych, na podstawie Umowy Notarialnej z dnia 5 grudnia 2007 r.-umowa o przeniesienie prawa użytkowania wieczystego działki gruntu i własności budynku. Na podstawie przepisów art. 43 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, obowiązującej w dniu nabycia przez Województwo prawa użytkowania wieczystego niniejszej nieruchomości wraz z prawem własności budynku, czynność ta była zwolniona z podatku od towarów i usług. W stosunku do przedmiotowego budynku zarządcy- ZNW, przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w myśl art. 90 ustawy o VAT. Budynek był przedmiotem umowy najmu z dnia 7 czerwca 2013 r. na czas oznaczony od 7 czerwca 2013 r. do 30 czerwca 2013 r., W chwili obecnej budynek nie jest użytkowany. Wartość początkowa nieruchomości wynosi 7,905.500,04 zł, natomiast wydatki związane z ulepszeniem naniesień budowlanych w okresie od 2008 r. do 2012 r. wyniosły 286.198,20 zł, co stanowi 3,62% wartości początkowej, W stosunku do wydatków na ulepszenie ZNW jako zarządcy przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego VAT.

Analizując powołaną wcześniej definicję pierwszego zasiedlenia stwierdzić należy, że aby można było mówić o pierwszym zasiedleniu obiekt musi zostać oddany do użytkowania, a ponadto czynność ta powinna podlegać opodatkowaniu. Z powyższej definicji wynika zatem, że oddanie do użytkowania powinno nastąpić w ramach czynności podlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, a za taką należy uznać umowę sprzedaży, najmu czy dzierżawy, pod warunkiem, że jest to czynność objęta zakresem ustawy o podatku od towarów i usług, nawet jeśli na podstawie przepisów szczególnych korzysta ze zwolnienia od podatku od towarów i usług.

Mając na uwadze powyższy opis sprawy oraz powołane przepisy należy stwierdzić, że dostawa budynku biurowego znajdującego się na działce nr 400/1 nie będzie dokonana w ramach pierwszego zasiedlenia. Pierwsze zasiedlenie miało miejsce z chwilą nabycia ww. budynku przez Województwo w dniu 5 grudnia 2007 r., bowiem czynność ta - jak wskazał Wnioskodawca - była zwolniona od podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 2 ustawy. Zatem doszło do wydania ww. budynku biurowego do użytkowania w wykonaniu czynności podlegających opodatkowaniu. Pomiędzy pierwszym zasiedleniem, a dostawą budynku upłynie okres dłuższy niż 2 lata. Tym samym dostawa budynku biurowego znajdującego się na działce nr 400/1, będzie zwolniona od podatku od towarów i usług na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy.

Ponadto, z uwagi na fakt, iż dostawa budynku, o których mowa wyżej będzie zwolniona od podatku, to zbycie prawa wieczystego użytkowania gruntu, na którym budynek ten jest posadowiony, w myśl § 13 ust. 1 pkt 11 rozporządzenia w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług, będzie również korzystało ze zwolnienia od podatku od towarów i usług.

Reasumując, wniesienie aportem do Spółki przedmiotowego budynku biurowego oraz zbycie prawa użytkowania wieczystego gruntu, będzie korzystać ze zwolnienia od podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy w powiązaniu z § 13 ust. 1 pkt 11 rozporządzenia z dnia 4 kwietnia 2011 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług. Zainteresowany może zrezygnować ze zwolnienia i wybrać opodatkowanie dostawy tej nieruchomości, na podstawie art. 43 ust. 10, po spełnieniu warunków, o których mowa w art. 43 ust. 11 ustawy

Końcowo należy zauważyć, iż jakkolwiek Wnioskodawca wywodzi prawidłowy skutek prawny co do zwolnienia od podatku VAT wniesienia aportem do spółki prawa wieczystego użytkowania nieruchomości zabudowanej budynkiem biurowym, to jednak tut. Organ stwierdził, że dostawa ww. prawa wieczystego użytkowania wraz z posadowionymi na tym gruncie budynkiem będzie korzystać ze zwolnienia z opodatkowania na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy w związku z § 13 ust. 1 pkt 11 rozporządzenia, a nie jak wskazał Wnioskodawca na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy w związku z art. 29 ust. 5 ustawy.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (zapytania) Zainteresowanego. Inne kwestie, które nie zostały objęte pytaniem wskazanym we wniosku, nie mogą być - zgodnie z art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej - rozpatrzone.

Zaznacza się także, że zgodnie z art. 14b § 3 ustawy - Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ podatkowy jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku.

W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu zdarzenia przyszłego, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

Niniejszą interpretacją załatwiono wniosek w części dotyczącej zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku VAT wniesienia aportem do spółki prawa wieczystego użytkowania działki nr 400/1 zabudowanej budynkiem biurowym. Natomiast wniosek w części dotyczącej zdarzenia przyszłego w zakresie:

* zwolnienia od podatku VAT wniesienia aportem do spółki działki nr 46/2 zabudowanej zespołem pięciu budynków,

* zwolnienia od podatku VAT wniesienia aportem do spółki niezabudowanej działki nr 5272/2 oraz działki nr 5272/7 zabudowanej budynkiem byłego magazynu

został rozpatrzony odrębnymi rozstrzygnięciami.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2012 r. poz. 270, z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl