IPTPP3/443A-9/13-4/BJ

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 13 maja 2013 r. Izba Skarbowa w Łodzi IPTPP3/443A-9/13-4/BJ

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 749 z późn. zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 11 lutego 2013 r. (data wpływu 15 lutego 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie sukcesji praw i obowiązków podatkowych wynikających z przepisów o podatku akcyzowym w przypadku przekształcenia przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną w jednoosobową spółkę kapitałową - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 15 lutego 2013 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie sukcesji praw i obowiązków wynikających z przepisów akcyzowych w przypadku przekształcenia przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną w jednoosobową spółkę kapitałową.

Wniosek uzupełniono w dniu 16 kwietnia 2013 r. poprzez uiszczenie dodatkowej opłaty.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą we własnym imieniu jako osoba fizyczna, pod firmą A. Przedsiębiorca chciałby w przyszłości przekształcić formę prowadzonej działalności w jednoosobową spółkę kapitałową, zgodnie z normą art. 551 § 5 k.s.h.

Przedsiębiorstwo zajmuje się wytwarzaniem alkoholu etylowego. Działalność gospodarcza jest prowadzona w zakładach produkcyjnych zlokalizowanych w B,C oraz D.

W związku z powyższym przedsiębiorca uzyskał następujące decyzje, które są niezbędne do prowadzenia działalności gospodarczej w dotychczasowym zakresie:

* w sprawie zezwolenia na prowadzenie składu podatkowego w B, nr XXX, wydana przez Naczelnika Urzędu Celnego w E, z dnia 28 kwietnia 2004 r.;

* w sprawie zezwolenia na prowadzenie składu podatkowego w C nr XXX, wydana przez Naczelnika Urzędu Celnego w F, z dnia 22 lipca 2004 r.;

* w sprawie zezwolenia na prowadzenie składu podatkowego w D, nr XXX, wydana przez Naczelnika Urzędu Celnego w F, z dnia 29 sierpnia 2006 r.;

* w sprawie wyrażenia zgody na złożenie zabezpieczenia ryczałtowego od dnia 30 września 2012 r. do dnia 29 września 2013 r. dla zabezpieczenia wykonania zobowiązań podatkowych powstałych lub mogących powstać z tytułu produkcji wyrobów akcyzowych w składzie podatkowym zlokalizowanym w miejscowości D z dnia 28 września 2012 r" nr XXX;

* w sprawie wyrażenia zgody na złożenie zabezpieczenia ryczałtowego na okres od dnia 1 maja 2012 r. do dnia 31 maja 2013 r. dla zabezpieczenia wykonania zobowiązań podatkowych powstałych lub mogących powstać z tytułu produkcji wyrobów akcyzowych w składzie podatkowym zlokalizowanym w miejscowości C z dnia 26 kwietnia 2012 r., nr XXX wydana przez Naczelnika Urzędu Celnego w F;

* w sprawie wyrażenia zgody na złożenie zabezpieczenia ryczałtowego na okres od dnia 1 maja 2012 r. do dnia 31 maja 2013 r. dla zabezpieczenia wykonania zobowiązań podatkowych powstałych lub mogących powstać z tytułu produkcji wyrobów akcyzowych w składzie podatkowym zlokalizowanym w miejscowości B z dnia 26 kwietnia 2012 r., nr XXX wydana przez Naczelnika Urzędu Celnego w F;

* w sprawie wyrażenia zgody na złożenie zabezpieczenia ryczałtowego na okres od dnia 9 listopada 2011 r. do dnia 08.11.2013 dla zabezpieczenia wykonania zobowiązań podatkowych z tytułu przemieszczania wyrobów akcyzowych w procedurze zawieszania poboru akcyzy pomiędzy składami podatkowymi z dnia 7 listopada 2011 r" nr XXX, wydana przez Naczelnika Urzędu Celnego w F.

Opisane wyżej decyzje, których podmiotem jest Wnioskodawca, uprawniają go do prowadzenia działalności gospodarczej w postaci wytwarzania alkoholu etylowego. Zgodnie z art. 551 § 5 kodeksu spółek handlowych - przedsiębiorca będący osobą fizyczną wykonującą we własnym imieniu działalność gospodarczą w rozumieniu ustawy o swobodzie działalności gospodarczej może przekształcić formę prowadzonej działalności w jednoosobową spółkę kapitałową. Wnioskodawca ma zamiar skorzystać z powyższego uprawnienia i przekształcić swoje przedsiębiorstwo w jednoosobową spółkę kapitałową. Aby kontynuować działalność gospodarczą przekształcona spółka powinna pozostać podmiotem zezwoleń i uprawnień, które zostały przyznane osobie fizycznej wykonującej we własnym imieniu działalność gospodarczą. Bez możliwości zrealizowania tego uprawnienia, możliwość przekształcenia przedmiotowego przedsiębiorstwa w jednoosobową spółkę kapitałową pozostanie jedynie iluzoryczna.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy jednoosobowa spółka kapitałowa powstała w wyniku przekształcenia przedsiębiorstwa G - zgodnie z art. 551 § 5 kodeksu spółek handlowych - działającego pod firmą A, będącego osobą fizyczną wstąpi w prawa i obowiązki wynikające z decyzji wydanych na podstawie przepisów prawa podatkowego, które są związane z prowadzoną obecnie przez G działalnością gospodarczą, a zwłaszcza czy przekształcona spółka stanie się podmiotem zezwoleń na prowadzenie składu podatkowego, zgody na złożenie zabezpieczenia ryczałtowego dla zabezpieczenia wykonania zobowiązań podatkowych powstałych lub mogących powstać z tytułu produkcji wyrobów akcyzowych w składach podatkowych oraz zgody na złożenie zabezpieczenia ryczałtowego dla zabezpieczenia wykonania zobowiązań podatkowych z tytułu przemieszczania wyrobów akcyzowych w procedurze zawieszania poboru akcyzy pomiędzy składami podatkowymi.

Zdaniem Wnioskodawcy, zgodnie z treścią art. 93a § 4 Ordynacji podatkowej jednoosobowa spółka kapitałowa powstała w wyniku przekształcenia przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną wstępuje w przewidziane w przepisach prawa podatkowego prawa przekształcanego przedsiębiorcy związane z prowadzoną działalnością gospodarczą. Natomiast art. 93d Ordynacji podatkowej nakazuje stosowanie powyższego przepisu do praw i obowiązków wynikających z decyzji wydanych na podstawie przepisów prawa podatkowego. Niewątpliwie decyzje o udzieleniu zezwolenia na prowadzenie składu podatkowego, udzieleniu zgody na złożenie zabezpieczenia ryczałtowego dla zabezpieczenia wykonania zobowiązań podatkowych powstałych lub mogących powstać z tytułu produkcji wyrobów akcyzowych w składach podatkowych oraz udzieleniu zgody na złożenie zabezpieczenia ryczałtowego dla zabezpieczenia wykonania zobowiązań podatkowych z tytułu przemieszczania wyrobów akcyzowych w procedurze zawieszania poboru akcyzy pomiędzy składami podatkowymi są decyzjami wydanymi na podstawie ustawy o podatku akcyzowym, a co za tym idzie podlegają one pod dyspozycję z art. 93d Ordynacji podatkowej. Ponadto zgodnie z art. 49 ust. 10 ustawy o podatku akcyzowym - zmiana podmiotu prowadzącego skład podatkowy wymaga uzyskania nowego zezwolenia na prowadzenie składu podatkowego, z wyłączeniem następców prawnych lub podmiotów przekształconych w przypadkach wstąpienia przez nich w przewidziane w przepisach prawa podatkowego prawa lub prawa i obowiązki, określonych Ordynacji podatkowej. Odnosząc się do obecnego stanu prawnego warto powołać się na aktualną treść art. 584 (2) § 2 Kodeksu spółek handlowych, a mianowicie: "Spółka przekształcona pozostaje podmiotem w szczególności zezwoleń, koncesji oraz ulg, które zostały przyznane przedsiębiorcy przed jego przekształceniem, chyba że ustawa lub decyzja o udzieleniu zezwolenia, koncesji albo ulgi stanowi inaczej". Analiza przywołanych przepisów zdaniem wnioskodawcy wskazuje na fakt, że jednoosobowa spółka powstała w wyniku przekształcenia przedsiębiorstwa G, prowadzącego działalność gospodarczą jako osoba fizyczna, wstąpi w jego uprawnienia podatkowe związane z produkcją oraz przemieszczaniem wyrobów akcyzowych. Z powyższych względów w omawianym przypadku powinien znaleźć zastosowanie art. 93a § 4 w związku z art. 93d Ordynacji podatkowej i przekształcona spółka powinna wstąpić w prawa i obowiązki wynikające z opisanych wcześniej decyzji.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Dla rozstrzygnięcia zagadnień będących przedmiotem wniosku istotne jest ustalenie czy w przedstawionym przez Wnioskodawcę zdarzeniu przyszłym mamy do czynienia z następstwem podatkowym w rozumieniu przepisów prawa podatkowego.

Następstwo prawne, polega na przejściu z jednego podmiotu na drugi określonych praw i obowiązków. W przypadku prawa podatkowego mamy do czynienia z pochodnym nabyciem praw, kiedy to następca prawny nabywa prawa i obowiązki przysługujące jego poprzednikowi prawnemu. Jest to nabycie translatywne, gdyż dotyczy praw i obowiązków poprzednio już istniejących.

W prawie podatkowym z reguły ma miejsce następstwo prawne pod tytułem ogólnym (sukcesja uniwersalna), kiedy to mocą jednego zdarzenia prawnego dochodzi do nabycia całego lub części majątku, a nabywca wchodzi zarówno w prawa, jak i w obowiązki swego poprzednika prawnego.

Kwestie związane z następstwem prawnym podmiotów przekształconych na gruncie prawa cywilnego i gospodarczego regulują przepisy ustawy z dnia 15 września 2000 r. - Kodeks spółek handlowych (Dz. U. Nr 94, poz. 1037 z późn. zm.) dalej k.s.h.

Zgodnie z art. 551 § 5 ustawy - Kodeks spółek handlowych, przedsiębiorca będący osobą fizyczną wykonującą we własnym imieniu działalność gospodarczą w rozumieniu ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. z 2010 r. Nr 220, poz. 1447 i Nr 239, poz. 1593 oraz z 2011 r. Nr 85, poz. 459) - (przedsiębiorca przekształcany) może przekształcić formę prowadzonej działalności w jednoosobową spółkę kapitałową (spółkę przekształconą) - przekształcenie przedsiębiorcy w spółkę kapitałową.

Z treści art. 5841 i art. 5842 k.s.h. wynikają podstawowe skutki przekształcenia, a mianowicie określone w tych przepisach zasady tzw. sukcesji uniwersalnej, stosownie do których:

* przedsiębiorca przekształcany staje się spółką przekształconą z chwilą wpisu spółki do rejestru (dzień przekształcenia). Jednocześnie właściwy organ ewidencyjny z urzędu wykreśla przedsiębiorcę przekształcanego z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (art. 5841 § 1),

* spółce przekształconej przysługują wszystkie prawa i obowiązki przedsiębiorcy przekształcanego. Spółka przekształcona pozostaje podmiotem w szczególności zezwoleń, koncesji oraz ulg, które zostały przyznane przedsiębiorcy przed jego przekształceniem, chyba że ustawa lub decyzja o udzieleniu zezwolenia, koncesji albo ulgi stanowi inaczej. Osoba fizyczna, o której mowa w art. 551 § 5, staje się z dniem przekształcenia wspólnikiem albo akcjonariuszem spółki przekształconej (art. 5842 § 1, § 2 i § 3).

Stosownie do art. 58413 k.s.h. osoba fizyczna, o której mowa w art. 551 § 5, odpowiada solidarnie ze spółką przekształconą za zobowiązania przedsiębiorcy przekształcanego związane z prowadzoną działalnością gospodarczą powstałe przed dniem przekształcenia, przez okres trzech lat, licząc od dnia przekształcenia.

Na gruncie prawa podatkowego, prawa i obowiązki następców prawnych oraz podmiotów przekształconych, reguluje rozdział 14 działu III ustawy - Ordynacja podatkowa. W przepisach tych ustawodawca przedstawił katalog sytuacji, w których zachodzi sukcesja podatkowa, tj. sukcesja praw i obowiązków następców prawnych oraz podmiotów przekształcanych.

Zgodnie z art. 93 § 1 Ordynacji podatkowej, osoba prawna zawiązana (powstała) w wyniku łączenia się:

1.

osób prawnych,

2.

osobowych spółek handlowych,

3.

osobowych i kapitałowych spółek handlowych

- wstępuje we wszelkie przewidziane w przepisach prawa podatkowego prawa i obowiązki każdej z łączących się osób lub spółek.

W myśl art. 93 § 2 ww. ustawy, przepis § 1 stosuje się odpowiednio do osoby prawnej łączącej się przez przejęcie:

1.

innej osoby prawnej (osób prawnych);

2.

osobowej spółki handlowej (osobowych spółek handlowych).

Stosownie do art. 93a § 1 cyt. ustawy, osoba prawna zawiązana (powstała) w wyniku:

1.

przekształcenia innej osoby prawnej,

2.

przekształcenia spółki niemającej osobowości prawnej

- wstępuje we wszelkie przewidziane w przepisach prawa podatkowego prawa i obowiązki przekształcanej osoby lub spółki.

Według art. 93a § 2 tej ustawy, przepis § 1 stosuje się odpowiednio do:

1.

osobowej spółki handlowej zawiązanej (powstałej) w wyniku przekształcenia:

a.

innej spółki niemającej osobowości prawnej,

b.

spółki kapitałowej,

2.

spółki niemającej osobowości prawnej, do której osoba fizyczna wniosła na pokrycie udziału wkład w postaci swojego przedsiębiorstwa.

Jak stanowi art. 93d Ordynacji podatkowej, przepisy art. 93-93c mają zastosowanie również do praw i obowiązków wynikających z decyzji wydanych na podstawie przepisów prawa podatkowego.

W myśl art. 93e ww. ustawy, przepisy art. 93-93d stosuje się w zakresie, w jakim odrębne ustawy, umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania oraz inne ratyfikowane umowy międzynarodowe, których stroną jest Rzeczpospolita Polska, nie stanowią inaczej.

Z dniem 1 stycznia 2013 r. pojawiła się nowa kategoria następców prawnych jednoosobowe spółki kapitałowe powstałe w wyniku przekształcenia przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną.

Zgodnie z art. 93a § 4 ustawy - Ordynacja podatkowa, jednoosobowa spółka kapitałowa powstała w wyniku przekształcenia przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną wstępuje w przewidziane w przepisach prawa podatkowego prawa przekształcanego przedsiębiorcy związane z prowadzoną działalnością gospodarczą, z wyjątkiem tych praw, które nie mogą być kontynuowane na podstawie przepisów regulujących opodatkowanie spółek kapitałowych.

W świetle ww. przepisu w wyniku przekształcenia przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną w jednoosobowa spółkę kapitałową, nie następuje pełna sukcesja podatkowa, albowiem nie obejmuje ona zobowiązań, a jedynie prawa. Należy jednak zauważyć, że od dnia 1 lipca 2012 r. obowiązuje art. 112b Ordynacji podatkowej, na podstawie którego spółka powstała z przekształcenia przedsiębiorcy odpowiada całym swoim majątkiem solidarnie z tą osobą za powstałe do dnia przekształcenia zaległości podatkowe przedsiębiorcy związane z prowadzoną działalnością gospodarczą.

Z opisu sprawy przedstawionego we wniosku wynika, że Wnioskodawca prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą, polegającą na produkcji alkoholu etylowego w trzech zakładach produkcyjnych posiadających status składów podatkowych. Wnioskodawca posiada wydane przez właściwych naczelników urzędów celnych zezwolenia na prowadzenie składów podatkowych oraz zezwolenia w sprawie wyrażenia zgody na złożenie zabezpieczeń ryczałtowych. Wnioskodawca zamierza przekształcić formę działalności w jednoosobową spółkę kapitałową.

Mając na uwadze opis sprawy oraz znowelizowany przepis art. 93a § 4 Ordynacji podatkowej należy stwierdzić, że z chwilą dokonania przekształcenia działalności gospodarczej prowadzonej przez osobę fizyczną w jednoosobową spółkę kapitałową, Spółka wstąpi co do zasady we wszelkie przewidziane w przepisach prawa podatkowego prawa przekształcanego przedsiębiorcy związane z prowadzoną działalnością gospodarczą, z wyjątkiem jedynie tych praw, które nie mogą być kontynuowane na podstawie przepisów regulujących opodatkowanie spółek kapitałowych. Zatem z powyższego przepisu wynika, że Spółka nie wstąpi jedynie w takie prawa wcześniej przysługujące osobie fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą, które nie mogą być kontynuowane przez Spółkę w myśl przepisów regulujących opodatkowanie spółek kapitałowych.

Przechodząc do oceny prawnej stanowiska Wnioskodawcy w przedmiotowej sprawie dotyczącej podatku akcyzowego należy stwierdzić, że ustawa z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (tekst jedn.: Dz. U. z 2011 r. Nr 108, poz. 626 z późn. zm.), zwana dalej ustawą, określająca opodatkowanie podatkiem akcyzowym, zwanym dalej "akcyzą" wyrobów akcyzowych oraz samochodów osobowych, organizację obrotu tymi wyrobami, a także oznaczanie ich znakami akcyzy została znowelizowana wspomnianą już ustawą z dnia 16 listopada 2012 r. o redukcji niektórych obciążeń administracyjnych w gospodarce (Dz. U. z 2012 r. poz. 1342). Zgodnie z powyższą nowelizacją dokonano zmiany art. 49 ust. 10 ustawy, w myśl którego zmiana miejsca prowadzenia składu podatkowego lub podmiotu prowadzącego skład podatkowy wymaga uzyskania nowego zezwolenia na prowadzenie składu podatkowego, z wyłączeniem następców prawnych lub podmiotów przekształconych w przypadkach wstąpienia przez nich w przewidziane w przepisach prawa podatkowego prawa lub prawa i obowiązki, określonych w ustawie z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa.

Zatem należy stwierdzić, że od dnia 1 stycznia 2013 r., jednoosobowa Spółka powstała w wyniku przekształcenia przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną, wstępuje w przewidziane w przepisach prawa podatkowego prawa i nie jest zobowiązana do uzyskania nowego zezwolenia na prowadzenie składu podatkowego.

Tak więc w przypadku posiadania przez Wnioskodawcę aktualnych zezwoleń na prowadzenie składów podatkowych w miejscach, w których Zainteresowany aktualnie ww. składy prowadzi, Spółka powstała po przekształceniu, nie będzie zobligowana do wystąpienia o wydanie nowych zezwoleń na prowadzenie tych składów podatkowych. W przypadku zaś, gdyby Spółka zamierzała prowadzić kolejne składy podatkowe będzie musiała wystąpić z wnioskiem o wydanie zezwolenia na każdy kolejny skład podatkowy.

Jednocześnie należy stwierdzić, że zgodnie z art. 49 ust. 5 ustawy wniosek o zezwolenie na prowadzenie pierwszego składu podatkowego stanowi również wniosek o nadanie podmiotowi numeru akcyzowego podmiotu prowadzącego skład podatkowy.

Ponadto z uregulowań art. 50 ust. 1-3 ustawy wynika, że właściwy naczelnik urzędu celnego, wydając zezwolenie na prowadzenie pierwszego składu podatkowego, nadaje podmiotowi odrębną decyzją numer akcyzowy podmiotu prowadzącego skład podatkowy. Dla każdego składu podatkowego wydaje się odrębne zezwolenie na prowadzenie składu podatkowego oraz określa się odrębny numer akcyzowy składu podatkowego.

W kwestii korzystania przez Spółkę powstałą w wyniku przekształcenia przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną z praw, zwolnień, zezwoleń i decyzji właściwego naczelnika urzędu celnego wydanych na rzecz przedsiębiorcy przed przekształceniem należy stwierdzić, że zgodnie z cytowanym już art. 93a § 4 Ordynacji podatkowej jednoosobowa spółka kapitałowa powstała w wyniku przekształcenia przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną wstępuje w przewidziane w przepisach prawa podatkowego prawa przekształcanego przedsiębiorcy związane z prowadzoną działalnością gospodarczą, z wyjątkiem tych praw, które nie mogą być kontynuowane na podstawie przepisów regulujących opodatkowanie spółek kapitałowych. Zgodnie zaś z art. 93d Ordynacji podatkowej przepisy art. 93-93c mają zastosowanie również do praw i obowiązków wynikających z decyzji wydanych na podstawie przepisów prawa podatkowego.

Z powyższych przepisów wynika, że uprawnienie do korzystania z przysługujących Wnioskodawcy - przedsiębiorcy będącemu osobą fizyczną przed przekształceniem praw i obowiązków wynikających z decyzji wydanych na podstawie przepisów dotyczących podatku akcyzowego, związanych z prowadzoną przez Wnioskodawcę działalnością gospodarczą, przechodzi na jednoosobową Spółkę kapitałową powstałą w wyniku przekształcenia przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną.

Mając na uwadze przepis art. 93a § 4, art. 93d Ordynacji podatkowej w powiązaniu z art. 49 ust. 10 ustawy oraz rozdziałem 6 działu III ustawy "Zabezpieczenie akcyzowe" (art. 63-76), Spółka wstąpi w prawa i obowiązki wynikające ze złożonych przez Wnioskodawcę zabezpieczeń akcyzowych:

* dla zabezpieczenia wykonania zobowiązań podatkowych powstałych lub mogących powstać z tytułu produkcji wyrobów akcyzowych w składach podatkowych;

* dla zabezpieczenia wykonania zobowiązań podatkowych z tytułu przemieszczania wyrobów akcyzowych między składami podatkowymi w procedurze zawieszenia poboru akcyzy.

Po dokonaniu analizy powyższych przepisów prawa podatkowego oraz opisu sprawy dokonanej we wniosku należy stwierdzić, iż stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Należy podkreślić, iż w postępowaniu w przedmiocie wydania interpretacji, Organ dokonał oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego, natomiast nie dokonuje jakichkolwiek własnych ustaleń faktycznych związanych z postępowaniem podatkowym, o którym mowa w Dziale IV Ordynacji podatkowej. Bowiem wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej wyznacza granice rozpoznawania danej sprawy i jest rozpatrywany zgodnie z Rozdziałem 1a Działu II Ordynacji podatkowej, który nie przewiduje w tym trybie prowadzenia postępowania podatkowego zmierzającego do ustalenia stanu faktycznego.

Należy zatem zaznaczyć, że wydając przedmiotową interpretację tut. Organ oparł się na wynikającym z treści wniosku opisie zdarzenia przyszłego. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego zdarzenia przyszłego, jak również w przypadku ustalenia w toku prowadzonego postępowania podatkowego odmiennego stanu faktycznego niż przedstawiony we wniosku udzielona interpretacja traci swą aktualność.

Wniosek z dnia 11 lutego 2013 r. został załatwiony jedną indywidualną interpretacją prawa podatkowego, zatem z wpłaconej kwoty 80 zł zostanie zwrócona Wnioskodawcy kwota 40 zł.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl