IPTPP3/443A-20/11-2/IB - Obowiązek zwrotu odliczonej kwoty stanowiącej równowartość zdjętych i zniszczonych podatkowych znaków akcyzy.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 14 października 2011 r. Izba Skarbowa w Łodzi IPTPP3/443A-20/11-2/IB Obowiązek zwrotu odliczonej kwoty stanowiącej równowartość zdjętych i zniszczonych podatkowych znaków akcyzy.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 13 lipca 2011 r. (data wpływu 18 lipca 2011 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego/ podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku zwrotu odliczonej kwoty stanowiącej równowartość zdjętych i zniszczonych podatkowych znaków akcyzy - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 18 lipca 2011 r. został złożony ww. wniosek, o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie obowiązku zwrotu odliczonej kwoty stanowiącej równowartość zdjętych i zniszczonych podatkowych znaków akcyzy.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Sp. z o.o. z siedzibą (dalej: Spółka) jest podmiotem prowadzącym składy podatkowe. W jednym z nich Spółka produkuje napoje alkoholowe (a dokładnie: alkohol etylowy w rozumieniu art. 93 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym, w szczególności wódki, likiery i pozostałe napoje spirytusowe) na rynek polski jak i zagraniczny. Produkcja odbywa się w procedurze zawieszenia poboru akcyzy. W toku procesu produkcji tych napojów alkoholowych następuje m.in. ich rozlanie do butelek jednocześnie, na linii produkcyjnej, na butelki zostają naklejone banderole (znaki akcyzy). Po zakończonym procesie produkcji, gotowe produkty umieszczane są w magazynie wyrobów gotowych znajdującym się również w składzie podatkowym Spółki w procedurze zawieszenie poboru akcyzy.

Zgodnie z wymogami ustawy o podatku akcyzowym, na butelki naklejone zostały zakupione podatkowe znaki akcyzy (banderole). Wobec tego, Spółka na podstawie art. 23 ust. 4 lit. a) ustawy o podatku akcyzowym, obniżyła kwoty wpłat dziennych o kwoty stanowiące wartość podatkowych znaków akcyzy prawidłowo naniesionych na wyroby akcyzowe. W toku działalności Spółki wystąpiła sytuacja, w której napoje alkoholowe wyprodukowane pod określoną marką nie znalazły oczekiwanego zainteresowania wśród odbiorców (powyższe wynika głównie z trudności wejścia na kurczący się rynek z nowymi produktami). W związku z powyższym, napoje te nie zostały sprzedane i nie opuściły składu podatkowego Spółki, a zatem procedura zawieszenia poboru akcyzy w stosunku do nich nie została zakończona.

Z uwagi na znaczne ilości"zalegającego" napoju alkoholowego wspomnianej marki, Spółka planuje przerobienie niesprzedanego dotychczas napoju poprzez jego zlanie do zbiorników, przetworzenie oraz wytworzenie z nich napojów alkoholowych pod inną marką. Tym samym, Spółka przed zlaniem alkoholu z pojedynczych butelek do odpowiednich zbiorników będzie musiała uprzednio zdjąć (zerwać) naklejone na butelkach banderole (podatkowe znaki akcyzy). Warto zaznaczyć, że Spółka przed zdjęciem (zerwaniem) podatkowych znaków akcyzy (banderol) uzyska zgodę na ich zdjęcie wydaną przez właściwego naczelnika urzędu celnego na pisemny wniosek Spółki. Następnie zdjęte banderole zostaną niezwłocznie zniszczone pod nadzorem właściwego naczelnika urzędu celnego.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy z uwagi na przedstawione w stanie faktycznym zdjęcie (zerwanie) podatkowych znaków akcyzy (banderol) Spółka zobowiązana będzie do skorygowania deklaracji podatkowej, w której obniżyła należną akcyzę o kwotę stanowiącą wartość zdjętych, a następnie zniszczonych znaków akcyzy.

Zdaniem Wnioskodawcy, Spółka nie będzie zobowiązana do korygowania deklaracji, w której obniżyła kwotę akcyzy o kwotę stanowiącą wartość zdjętych i zniszczonych podatkowych znaków akcyzy (banderol).

Zgodnie z art. 114 ustawy o podatku akcyzowym obowiązkowi oznaczania znakami akcyzy podlegają wyroby akcyzowe określone w załączniku nr 3 do ustawy. W poz. 6 tego załącznika wskazano m.in. alkohol etylowy nieskażony o objętościowej mocy alkoholu mniejszej niż 80% obj.: wódki, likiery i pozostałe napoje spirytusowe.

Artykuł 116 ust. 1 ustawy stanowi, ze obowiązek oznaczania wyrobów akcyzowych podatkowymi znakami akcyzy ciąży na zarejestrowanym, zgodnie z art. 16, podmiocie będącym:

1.

podmiotem prowadzącym skład podatkowy, z zastrzeżeniem pkt 6;

2.

importerem;

3.

podmiotem dokonującym nabycia wewnątrzwspólnotowego;

4.

przedstawicielem podatkowym;

5.

podmiotem dokonującym produkcji wyrobów akcyzowych, o której mowa w art. 47 ust. 1 pkt 1,2,4 lub 5;

6.

właścicielem wyrobów akcyzowych, o którym mowa w art. 13 ust. 3.

Zgodnie z art. 21 ust. 7 pkt 1 ustawy o podatku akcyzowym z zastrzeżeniem art. 23 ust. 4 oraz art. 27 ust. 2, kwotę akcyzy obniża się o kwotę stanowiącą wartość podatkowych znaków akcyzy prawidłowo naniesionych na wyroby akcyzowe lub opakowania jednostkowe wyrobów akcyzowych, nie wcześniej jednak niż następnego dnia po naniesieniu tych znaków na dany wyrób akcyzowy lub opakowanie jednostkowe - w przypadku oznaczania wyrobów akcyzowych znakami akcyzy w składzie podatkowym na terytorium kraju.

Natomiast w art. 23 ust. 4 pkt 1 lit. a) ustawy o podatku akcyzowym postanowiono, że wpłaty dzienne obniża się o kwotę stanowiącą wartość podatkowych znaków akcyzy prawidłowo naniesionych na wyroby akcyzowe lub opakowania jednostkowe wyrobów akcyzowych, nie wcześniej jednak niż następnego dnia po naniesieniu tych znaków na dany wyrób akcyzowy lub opakowanie jednostkowe - w przypadku oznaczania wyrobów akcyzowych znakami akcyzy w składzie podatkowym na terytorium kraju.

Jak to zostało przedstawione w stanie faktycznym, Spółka prawidłowo naniosła podatkowe znaki akcyzy na napoje alkoholowe. W konsekwencji Spółka nabywała prawo do obniżenia wpłat dziennych akcyzy przysługujące jej zgodnie art. 23 ust. 4 ustawy o podatku akcyzowym. Zgodnie ze stanem faktycznym Spółka skorzystała z przysługującego jej prawa i dokonała stosownego obniżenia akcyzy o kwoty stanowiące wartość podatkowych znaków akcyzy prawidłowo naniesionych na wyroby akcyzowe w terminach przewidzianych w art. 23 ust. 4 ww. ustawy.

Zgodnie z art. 123 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym znaki akcyzy mogą być zdjęte z opakowań jednostkowych wyrobów akcyzowych lub z wyrobów akcyzowych, na które zostały naniesione, jeżeli wyroby akcyzowe nie będą sprzedawane na terytorium kraju.

Zgodnie z art. 123 ust. 2. zgodę na zdjęcie znaków akcyzy wydaje właściwy naczelnik urzędu celnego na pisemny wniosek podmiotu obowiązanego do oznaczania wyrobów akcyzowych znakami akcyzy lub właściciela wyrobów akcyzowych oznaczonych znakami akcyzy.

Zgodnie z art. 123 ust. 3. zdjęte znaki akcyzy są:

1.

zwracane do ich wytwórcy albo

2.

niezwłocznie niszczone pod nadzorem właściwego naczelnika urzędu celnego.

Jak to zostało przedstawione w stanie faktycznym, przedmiotowe napoje po ich wyprodukowaniu nie będą sprzedawane na terytorium kraju, gdyż zostaną zlikwidowane, a płyn zostanie zlany do odpowiednich zbiorników i ponownie przekazany do produkcji. A zatem art. 123 ust. 1 ustawy będzie miał zastosowanie w omawianej sytuacji, a Spółka po otrzymaniu zgody od właściwego naczelnika urzędu celnego będzie uprawiona do zdjęcia banderol z napojów. Następnie, zdjęte banderole zostaną niezwłocznie zniszczone pod nadzorem właściwego naczelnika urzędu celnego.

Podkreślić należy, że przepisy ustawy o podatku akcyzowym wiążą prawo do obniżenia należnej akcyzy o wartość podatkowych znaków akcyzy wyłącznie z ich naniesieniem na wyroby akcyzowe, niezależnie od faktu czy wyroby te opuszczą w przyszłości skład podatkowy, czy też nie. Istotnym jest również, iż żaden przepis ustawy o podatku akcyzowym nie nakłada na podatnika obowiązku korekty opisanego powyżej obniżenia, w przypadku późniejszego zdjęcia znaków akcyzy z wyrobów akcyzowych i ich zniszczenia. Co więcej, żaden przepis nie odbiera podatnikowi choćby prawa do dokonania przedmiotowego obniżenia.

Przedstawiony powyżej brak obowiązku dokonania korekty dotyczącej omawianego obniżenia podatku o wartość banderol wynika bezpośrednio z roli jaką pełnią znaki akcyzy, czyli zaliczki na mający powstać w przyszłości należny podatek akcyzowy. W momencie zakupu bowiem podatnik zgodnie z art. 126 ust. 3 pkt 1 ustawy uiszcza na rzecz urzędu celnego dwie kwoty:

1.

kwotę stanowiącą wartość podatkowych znaków akcyzy,

2.

kwotę na pokrycie kosztów wytworzenia podatkowych znaków akcyzy.

Jak sama nazwa wskazuje ta druga kwota ma pokryć ponoszone koszty produkcji banderol i nie jest"odliczalna" od podatku akcyzowego. Natomiast pierwsza kwota, czyli"kwota stanowiąca wartość podatkowych znaków akcyzy" stanowi niejako zaliczkę na przyszły podatek akcyzowy i jako taka podlega odliczeniu według zasady przewidzianej w art. 23 ust. 4 ustawy. Gdyby bowiem nie zostało wprowadzone przedmiotowe obniżenie, podatnik uiszczałby realnie akcyzę w wysokości większej niż wynika to z art. 93 ust. 4 ustawy (4.960,00 zł od 1 hektolitra alkoholu etylowego 100% vol. zawartego w gotowym wyrobie), gdyż oprócz samej akcyzy podatnik obciążany byłby również wartością podatkowych znaków akcyzy. Poprzez mechanizm obniżenia akcyzy o wartość banderol, należna akcyza obciąża podatnika w prawidłowej wysokości.

Jeżeli zatem podatek akcyzowy ostatecznie nie stanie się należny, gdyż wyroby akcyzowe nie zostaną wyprowadzone ze składu podatkowego, lecz zostaną przekazane do ponownego przetworzenia, to "kwota stanowiąca wartość podatkowych znaków akcyzy" czyli zaliczka na akcyzy powinna zostać podatnikowi (Spółce) zwrócona. Zwrot ten dokonywany jest właśnie poprzez obniżenie należnej akcyzy o"kwotę stanowiącą wartość podatkowych znaków akcyzy" - zgodnie z art. 23 ust. 4 ustawy. Zatem, nie do pogodzenia z podstawowymi zasadami podatku akcyzowego oraz m.in. art. 8, art. 10 oraz art. 45 ustawy jest fakt, że Spółka będzie w omawianej sytuacji (tj. gdy nie powstało zobowiązanie podatkowe w akcyzie) ponosiła jakiejkolwiek koszty publicznoprawne poza kwotą z ww. punktu 2, czyli kwotą kosztów wytworzenia podatkowych znaków akcyzy.

Mając na uwadze powyższe, Spółka stoi na stanowisku, że nie będzie zobowiązana do korygowania deklaracji, w której obniżyła kwotę akcyzy o kwotę stanowiącą wartość zdjętych i zniszczonych podatkowych znaków akcyzy (banderol).

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za nieprawidłowe.

Zgodnie z art. 114 ustawy 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (Dz. U. z 2009 r. Nr 3, poz. 11 z późn. zm.) zwaną dalej ustawą, obowiązkowi oznaczania znakami akcyzy podlegają wyroby akcyzowe określone w załączniku nr 3 do ustawy.

Stosownie do art. 116 ust. 1 wspomnianej ustawy obowiązek oznaczania wyrobów akcyzowych podatkowymi znakami akcyzy ciąży na zarejestrowanym, zgodnie z art. 16, podmiocie będącym:

1.

podmiotem prowadzącym skład podatkowy, z zastrzeżeniem pkt 6;

2.

importerem;

3.

podmiotem dokonującym nabycia wewnątrzwspólnotowego;

4.

przedstawicielem podatkowym;

5.

podmiotem dokonującym produkcji wyrobów akcyzowych, o której mowa w art. 47 ust. 1 pkt 1, 2, 4 lub 5;

6.

właścicielem wyrobów akcyzowych, o którym mowa w art. 13 ust. 3.

W myśl art. 117 ust. 1-3 ustawy, wyroby akcyzowe podlegające obowiązkowi oznaczania znakami akcyzy powinny być prawidłowo oznaczone odpowiednimi podatkowymi znakami akcyzy przed zakończeniem procedury zawieszenia poboru akcyzy, a w przypadkach, o których mowa w art. 47 ust. 1 pkt 1, 2, 4 lub 5, przed przekazaniem do magazynu wyrobów gotowych lub dokonaniem ich sprzedaży.

Wyroby akcyzowe podlegające obowiązkowi oznaczania znakami akcyzy nie mogą być, bez ich uprzedniego prawidłowego oznaczenia odpowiednimi podatkowymi znakami akcyzy:

1.

importowane, chyba że zostaną objęte procedurą zawieszenia poboru akcyzy albo wprowadzone do wolnego obszaru celnego lub składu wolnocłowego, albo objęte procedurą składu celnego i prawidłowo oznaczone przed zakończeniem procedury zawieszenia poboru akcyzy albo przed objęciem procedurą dopuszczenia do obrotu celem sprzedaży na terytorium kraju poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy;

2.

przemieszczone na terytorium kraju w wyniku nabycia wewnątrzwspólnotowego poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy;

3.

przemieszczone na terytorium kraju z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy w wyniku nabycia wewnątrzwspólnotowego przez zarejestrowanego odbiorcę.

Wyroby akcyzowe podlegające obowiązkowi oznaczania znakami akcyzy nie mogą być przedmiotem sprzedaży na terytorium kraju bez ich uprzedniego prawidłowego oznaczenia odpowiednimi znakami akcyzy. Przepisy ust. 1 i 2 stosuje się odpowiednio.

W myśl art. 123 ust. 1-3 ustawy, znaki akcyzy mogą być zdjęte z opakowań jednostkowych wyrobów akcyzowych lub z wyrobów akcyzowych, na które zostały naniesione, jeżeli wyroby akcyzowe nie będą sprzedawane na terytorium kraju.

Zgodę na zdjęcie znaków akcyzy wydaje właściwy naczelnik urzędu celnego na pisemny wniosek podmiotu obowiązanego do oznaczania wyrobów akcyzowych znakami akcyzy lub właściciela wyrobów akcyzowych oznaczonych znakami akcyzy.

Zdjęte znaki akcyzy są:

1.

zwracane do ich wytwórcy albo

2.

niezwłocznie niszczone pod nadzorem właściwego naczelnika urzędu celnego.

Na podstawie art. 123 ust. 4 ustawy Minister właściwy do spraw finansów publicznych określi, w drodze rozporządzenia:

1.

szczegółowe przypadki, w których znaki akcyzy mogą być zdjęte z opakowań jednostkowych wyrobów akcyzowych lub z wyrobów akcyzowych;

2.

warunki i tryb zdejmowania znaków akcyzy;

3.

wzór wniosku o zdjęcie znaków akcyzy.

I tak, w myśl § 5 ust. 1 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 sierpnia 2010 r. w sprawie oznaczania wyrobów akcyzowych znakami akcyzy (Dz. U. z 2010 r. Nr 160, poz. 1074 z późn. zm.) banderole naniesione na opakowania jednostkowe wyrobów akcyzowych lub na wyroby akcyzowe mogą być z nich zdjęte po uzyskaniu zgody właściwego naczelnika urzędu celnego, w przypadku gdy:

1.

wyroby akcyzowe mają być zwrócone do podmiotu zagranicznego, od którego zostały otrzymane, w związku z wadami fizycznymi wyrobów lub

2.

wyroby akcyzowe przeznaczone są na eksport lub do dostawy wewnątrzwspólnotowej.

W przedstawionym we wniosku zdarzeniu przyszłym Wnioskodawca wskazał, iż jest podmiotem prowadzącym składy podatkowe. W jednym ze składów produkuje w procedurze zawieszenia poboru akcyzy alkohol etylowy w rozumieniu art. 93 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym, w szczególności wódki, likiery i pozostałe napoje spirytusowe. W toku procesu produkcji tych napojów alkoholowych następuje m.in. ich rozlanie do butelek. Jednocześnie, na linii produkcyjnej, na butelki zostają naklejone banderole (znaki akcyzy). Po zakończonym procesie produkcji, gotowe produkty umieszczane są w magazynie wyrobów gotowych znajdującym się również w składzie podatkowym Spółki w procedurze zawieszenie poboru akcyzy. Spółka obniżyła kwoty wpłat dziennych o kwoty stanowiące wartość podatkowych znaków akcyzy prawidłowo naniesionych na wyroby akcyzowe. Napoje alkoholowe wyprodukowane pod określoną marką nie znalazły oczekiwanego zainteresowania wśród odbiorców przez co nie zostały sprzedane i nie opuściły składu podatkowego Spółki, a zatem procedurę zawieszenia poboru akcyzy w stosunku do nich nie została zakończona. Wnioskodawca chciałby wyroby te zwrócić do produkcji w celu przetworzenia oraz wytworzenia z nich napojów alkoholowych pod inną marką.

Przedmiotowe wyroby akcyzowe do wskazanego przez Wnioskodawcę momentu przekazania ich do ponownego przerobu nie będą więc wydane do konsumpcji, jak też nie będą przedmiotem obrotu gospodarczego. Na mocy art. 123 ustawy o podatku akcyzowym znaki akcyzy za zgodą właściwego naczelnika urzędu celnego mogą być zdjęte z opakowań jednostkowych wyrobów akcyzowych lub z wyrobów akcyzowych, jeżeli wyroby te nie będą sprzedawane na terytorium kraju. Zdjęte znaki akcyzy są niezwłocznie niszczone pod nadzorem właściwego naczelnika urzędu celnego.

Zgodnie z art. 21 ust. 1, 2 i 5 ustawy, podatnik jest obowiązany, bez wezwania organu podatkowego:

1.

składać właściwemu naczelnikowi urzędu celnego deklaracje podatkowe według ustalonego wzoru,

2.

obliczać i wpłacać akcyzę na rachunek właściwej izby celnej

- za miesięczne okresy rozliczeniowe, w terminie do 25. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym powstał obowiązek podatkowy, chyba że przepisy szczególne stanowią inaczej.

W przypadku zastosowania procedury zawieszenia poboru akcyzy, podatnik jest obowiązany, bez wezwania organu podatkowego:

1.

składać właściwemu naczelnikowi urzędu celnego deklaracje podatkowe, według ustalonego wzoru,

2.

obliczać i wpłacać akcyzę na rachunek właściwej izby celnej

- za miesięczne okresy rozliczeniowe, w terminie do 25. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiło zakończenie procedury zawieszenia poboru akcyzy skutkujące powstaniem zobowiązania podatkowego.

Zobowiązanie podatkowe przyjmuje się w wysokości wynikającej z deklaracji podatkowej lub z deklaracji uproszczonej, chyba że organ podatkowy lub organ kontroli skarbowej określi inną wysokość tego zobowiązania

W myśl art. 42 ust. 1 pkt 1 ustawy, zakończenie procedury zawieszenia poboru akcyzy następuje z dniem wyprowadzenia wyrobów akcyzowych ze składu podatkowego poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy; zobowiązanie podatkowe nie powstaje i wygasa obowiązek podatkowy wobec podmiotu prowadzącego skład podatkowy, jeżeli powstał obowiązek podatkowy z tytułu czynności, o której mowa w art. 8 ust. 1 pkt 5.

Zgodnie z art. 21 ust. 7 pkt 1 ustawy, z zastrzeżeniem art. 23 ust. 4 oraz art. 27 ust. 2, kwotę akcyzy obniża się o kwotę stanowiącą wartość podatkowych znaków akcyzy prawidłowo naniesionych na wyroby akcyzowe lub opakowania jednostkowe wyrobów akcyzowych, nie wcześniej jednak niż następnego dnia po naniesieniu tych znaków na dany wyrób akcyzowy lub opakowanie jednostkowe - w przypadku oznaczania wyrobów akcyzowych znakami akcyzy w składzie podatkowym na terytorium kraju;

Mając na uwadze przytoczony wyżej stan prawny i stan faktyczny sprawy stwierdzić należy, iż nie powstanie zobowiązanie podatkowe w podatku akcyzowym w odniesieniu do wyrobów znajdujących się w składzie podatkowym w procedurze zawieszenia poboru podatku akcyzowego, z których to wyrobów zostaną zdjęte i zniszczone, naniesione uprzednio znaki akcyzy z uwagi na to, że wyroby te zostaną skierowane do ponownego przerobu.

W związku z powyższym, stosownie do art. 21 ust. 7 ustawy, Wnioskodawcy nie przysługuje prawo do obniżenia kwoty akcyzy o kwotę stanowiącą wartość podatkowych znaków akcyzy, które zostaną zdjęte z wyrobów i zniszczone. W konsekwencji Wnioskodawca winien skorygować uprzednio złożoną deklarację podatkową, w której dokonał obniżenia akcyzy należnej o kwotę stanowiącą równowartość zdjętych i zniszczonych znaków akcyzy.

Tym samym stanowisko Wnioskodawcy należy uznać za nieprawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Lublinie, ul. M.C. Skłodowskiej 40, 20-029 Lublin po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl