IPTPP2/4512-322/15-2/AJB

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 4 sierpnia 2015 r. Izba Skarbowa w Łodzi IPTPP2/4512-322/15-2/AJB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r. poz. 613) oraz § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) w związku z § 9 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. , poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 13 maja 2015 r. (data wpływu 1 czerwca 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odliczenia podatku VAT od zakupów dotyczących usług i materiałów promujących realizowany projekt pn. "..." -jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 1 czerwca 2015 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odliczenia podatku VAT od zakupów dotyczących usług i materiałów promujących realizowany projekt pn. "...".

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny/zdarzenie przyszłe.

Politechnika... (Wnioskodawca) jest zarejestrowanym podatnikiem VAT czynnym. Politechnika posiada NIP.... Wnioskodawca w świetle art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym (tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 572 z późn. zm.) - dalej Pr.sz.w., jest uczelnią, tzn. szkołą prowadzącą studia wyższe, utworzoną w sposób określony w ustawie. Przepis art. 2 ust. 1 pkt 5 Pr.sz.w. zastrzega zaś, że studia wyższe to studia pierwszego stopnia, studia drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie, prowadzone przez uczelnię uprawnioną do ich prowadzenia. Uczelnia ma możliwość podejmowania różnego rodzaju aktywności przy tym, w myśl przepisów art. 4 Pr.sz.w., jest autonomiczna we wszystkich obszarach swojego działania na zasadach określonych w ustawie. Uczelnie współpracują z otoczeniem społeczno-gospodarczym, w szczególności w zakresie prowadzenia badań naukowych i prac rozwojowych na rzecz podmiotów gospodarczych, w wyodrębnionych formach działalności, w tym w drodze utworzenia spółki celowej, a także przez udział przedstawicieli pracodawców w opracowywaniu programów kształcenia i w procesie dydaktycznym. Na podstawie art. 7 Pr.sz.w, uczelnia może prowadzić działalność gospodarczą wyodrębnioną organizacyjnie i finansowo od działalności podstawowej (edukacyjno-wychowawczej oraz badawczo-rozwojowej, szczegółowo wskazanej w art. 13 i art. 14 Pr.sz.w.), w zakresie i formach określonych w statucie. Granicą podejmowania działalności gospodarczej przez szkoły wyższe powinno być tylko zachowanie wykonywania szeroko rozumianych ustawowych i statutowych zadań, których wyłącznie finansowym wsparciem ma być ta działalność. Przepisy Pr.sz.w. odróżniają działalność podstawową uczelni oraz dodatkową działalność gospodarczą. Ustawa zastrzega także, iż (w ramach swojej działalności podstawowej) uczelnia może prowadzić domy studenckie i stołówki studenckie. W Politechnice występuje działalność zwolniona, opodatkowana i niepodlegająca ustawie o VAT. Wnioskodawca stosuje proporcję zgodnie z art. 90 ustawy o VAT, aktualnie struktura wynosi 17%.

W związku ze złożeniem wniosku o dofinansowanie projektu: "..." Wnioskodawca zobowiązany został do przedstawienia interpretacji indywidualnej z Izby Skarbowej dotyczącej możliwości lub braku odliczenia podatku VAT w projekcie. Wnioskodawca otrzymał interpretację nr IPTPP2/443-725/15-4/IR. Teraz Wnioskodawca składa ponowny wniosek w związku z dodatkowym szczegółowym pytaniem dotyczącym prawa do odliczenia podatku VAT w związku z zakupami usług i materiałów promujących realizowany projekt.

Poniżej Wnioskodawca przedstawiła najważniejsze informacje dotyczące projektu:

1. Nazwa projektu: "...".

2. Koordynator:.

3. Okres realizacji: 25 października 2010 r. - 31 grudnia 2015 r.

4. Źródło dofinansowania: Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego, Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko, Działanie 13.1 Infrastruktura szkolnictwa wyższego.

5. Przedmiot projektu (opis): Przedsięwzięcie w całości realizowane będzie w woj...., powiat grodzki..., gmina..., przy ul....,..., na terenie II Kampusu Politechniki....

W ramach przedmiotowej inwestycji planuje się przebudowę, rozbudowę i wyposażenie, zawierające elementy ICT dwóch budynków dydaktycznych nr 1 i 3 Wydziału Elektrotechniki, Automatyki i Informatyki na II Kampusie Politechniki....

W ramach zakupów inwestycyjnych w obu budynkach wyszczególnić należy:

* prace budowlane oraz instalacyjne,

* zakup mebli do celów dydaktycznych: meble, sprzęt biurowy i wyposażenie biurowe do celów dydaktycznych (m.in. biurka, fotele, komody, gabloty, kontenery, krzesła, lady, lampy, ławki, regały, wieszak, mapa warsztatowa, obudowy, sejf, ręczny sterownik, stoły, szafy, tablice, witryny, wózki, zamki, klucze, kosze, niszczarka, telefony);

* aparaturę naukowo-dydaktyczną, m.in. tablice, stanowiska do badań, oprzyrządowanie do stanowisk edukacyjnych, stanowiska laboratoryjne, stanowiska do diagnostyki, analizatory, miernik, czytnik, czujnik;

* wyposażenie ICT i oprogramowanie: sprzęt komputerowy, sprzęt sieciowy m.in. komputery, drukarki, ekrany, kable, kamery, monitory, oprogramowanie, projektory, skanery, router Wi-Fi, tablet, tablice interaktywne, switch, zasilacze, serwery;

* sprzęt AGD (m.in. czajnik, lodówka, zmywarka do naczyń);

* materiały biurowe i eksploatacyjne;

* usługi pocztowe, kurierskie, telefoniczne

* usługi i materiały promujące realizowany projekt.

W ramach pozostałych zadań ujętych w projekcie wyszczególnić należy: opracowanie dokumentacji technicznej, zarządzanie projektem - wydatki osobowe, zarządzanie projektem - pozostałe wydatki związane z realizacją projektu, materiały biurowe i eksploatacyjne, usługi pocztowe/kurierskie, telefoniczne, działania informacyjne i promocyjne oraz rezerwa na nieprzewidziane wydatki.

Przedmiotowe przedsięwzięcie ma charakter kompleksowy. Zawiera działania ułatwiające korzystanie z infrastruktury edukacyjnej osobom niepełnosprawnym (podjazdy dla niepełnosprawnych, windy umożliwiające dostęp do każdej kondygnacji obu budynków, toalety przystosowane dla niepełnosprawnych). Sprzęt ICT znacznie podwyższy jakość świadczenia usług dydaktycznych. Zarówno pracownicy jak i studenci, dzięki zrealizowanemu przedsięwzięciu, będą mogli bezpłatnie korzystać z dostępu do internetu dzięki ogólnodostępnej sieci Wi-Fi oraz punktach dostępu do internetu "stacjonarnego" niemalże w każdej sali dydaktycznej w obu budynkach (z wyłączeniem powierzchni wynajmowanych w ramach budynku nr 1, tj. kiosku i bankomatu - te pomieszczenia będą odizolowane od pozostałej części budynku w taki sposób, że nie będzie w nich działać sieć Wi-Fi zainstalowana w ramach projektu. Natomiast najemcy w ramach wynajmowanych pomieszczeń będą mogli zainstalować własne urządzenia sieciowe).

Kompleksowość działań to także zakup w ramach przedmiotowego przedsięwzięcia nowoczesnej aparatury naukowo-dydaktycznej i badawczej, znacząco podwyższającej jakość świadczonych usług edukacyjnych oraz prowadzonych nieodpłatnych badań na rzecz dydaktyki i gospodarki regionu i całego kraju.

6. Efekty projektu

Celem nadrzędnym (ogólnym) projektu jest "zapewnienie możliwości ciągłego rozwoju Politechniki..., jako nowoczesnego ośrodka kształcącego wysoko wyspecjalizowane kadry gospodarki w zakresie nowoczesnych technologii". Efektem projektu będą zmodernizowane, nowoczesne budynki dydaktyczne Wydziału Elektrotechniki, Automatyki i Informatyki Politechniki... wyposażone w sprzęt dydaktyczny służący kształceniu studentów.

Produktami projektu są:

* poprawa infrastruktury dydaktycznej i naukowo-badawczej powiązanej z dydaktyką oraz warunków nowoczesnego, interaktywnego kształcenia na Wydziale Elektrotechniki, Automatyki i Informatyki Politechniki...;

* poprawa warunków kształcenia poprzez zastosowanie nowoczesnej aparatury naukowo-dydaktycznej, elementów infrastruktury ICT oraz dostosowania obiektów do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Cele bezpośrednie projektu:

* zwiększenie liczby studentów kierunków priorytetowych wspieranych przez PO liŚ;

* zwiększenie ilości wysoko wykwalifikowanych kadr specjalistów w dziedzinie elektrotechniki, automatyki i robotyki, elektroniki i telekomunikacji oraz informatyki w regionie i w kraju, (rokrocznie na WEAiI kształci się ok. 1771 osób w systemie stacjonarnym i niestacjonarnym na I, II i III stopniu studiów);

Wartości liczbowe charakteryzujące projekt to m.in.:

* Liczba projektów (szt.): 1

* Liczba obiektów edukacyjnych wspartych w wyniku realizacji projektów (wybudowanych, przebudowanych, zmodernizowanych) (szt.): 2

* w tym liczba obiektów nowo wybudowanych (szt.): 0

* Liczba uczelni, które wdrożyły kompleksowe rozwiązania w zakresie infrastruktury ICT w nauczaniu (szt.): 1

* Liczba szkół wyższych doposażonych w aparaturę naukowo-badawczą na potrzeby dydaktyki (szt.): 1

7. Beneficjenci projektu: Bezpośrednimi odbiorcami produktów projektu "..." będą rokrocznie studenci wszystkich kierunków prowadzonych na Wydziale Elektrotechniki, Automatyki i Informatyki (studiów I, II i III stopnia, stacjonarnych i niestacjonarnych) w liczbie ok. 1800 osób oraz pośrednio pracownicy naukowo-dydaktyczni WEAiI w liczbie 92 osób.

Przedmiotowe przedsięwzięcie pozwoli zaspokoić potrzeby odbiorców projektu, którymi są:

* studenci - poprzez możliwość kształcenia na wysokim poziomie, w nowoczesnych salach i laboratoriach, możliwość korzystania z najnowocześniejszego sprzętu laboratoryjnego;

* nauczyciele akademiccy - poprzez dostęp do nowoczesnych narzędzi pracy i aparatury, a także możliwość łatwiejszego kontaktowania się z ośrodkami badawczymi z całego świata.

8. Korzystanie z efektów projektu, sposób i zasady:

Budynek nr 1

Z efektów projektu będzie korzystać Wnioskodawca, w tym przede wszystkim studenci i pracownicy uczelni korzystający z budynku nr 1 w II Kampusie Uczelni. Użytkownicy ci będą nieodpłatnie korzystali z efektów. Budynek prawie w całości będzie służył do prowadzenia działalności dydaktycznej oraz działalności naukowo-badawczej nieodpłatnej niepodlegającej ustawie o VAT.

Z efektów projektu odpłatnie korzystać będą najemcy bankomatu i kiosku. Pomieszczenia te zostały wyłączone z projektu jako koszty niekwalifikowalne metodą proporcjonalności, a mianowicie:

Powierzchnia pomieszczeń niekwalifikowalnych związanych z prowadzeniem sprzedaży opodatkowanej wynosi 53,56 m2 (4,87 m2 - bankomat+48,69 m2 - kiosk), co stanowi 0,72% całej powierzchni użytkowej obu budynków (całkowita powierzchnia użytkowa budynku nr 1: 3.898,62 m2; całkowita powierzchnia użytkowa budynku nr 3: 3.585,60 m2; łącznie powierzchnia użytkowa: 7.484,22 m2). Do wyliczenia kosztów niekwalifikowanych przyjęto wskaźnik 0,72%, co oznacza, że kategoria wydatków dotyczących robót budowlanych pomnożono przez 0,72%, a otrzymaną wartość uznano za koszty niekwalifikowalne.

W odniesieniu do budynku nr 1 powierzchnia pomieszczeń niekwalifikowalnych związanych z prowadzeniem sprzedaży opodatkowanej stanowi 1,37% łącznej powierzchni budynku nr 1 (pomieszczenia niekwalifikowalne zajmują 53,56 m2 w budynku o powierzchni 3898,62 m2).

Budynek nr 3

Z efektów projektu będzie korzystać Wnioskodawca, w tym przede wszystkim studenci i pracownicy uczelni korzystający z budynku nr 3 w II Kampusie Uczelni. Użytkownicy ci będą nieodpłatnie korzystali z efektów. Budynek będzie służył do prowadzenia działalności dydaktycznej oraz działalności naukowo-badawczej nieodpłatnej niepodlegającej ustawie o VAT.

9. Właścicielem efektów będzie Politechnika.

10. Przychód w projekcie

Budynek nr 1

Projekt będzie generował przychód z tytułu działalności dydaktycznej (zwolnionej z podatku VAT). Natomiast najem pomieszczeń nie wiąże się z przychodem w projekcie, gdyż pomieszczenia: kiosk i bankomat zostały wydzielone jako niekwalifikowalne, z tytułu najmu ww. pomieszczeń Uczelnia uzyska przychód, ale nie w projekcie.

Budynek nr 3

Projekt będzie generował przychód z tytułu działalności dydaktycznej (zwolnionej z podatku VAT).

11. Sprzęt zakupiony w ramach projektu do budynku nr 1 i 3 będzie wykorzystywany do działalności dydaktycznej oraz naukowo-badawczej na rzecz dydaktyki.

12. Zakupy dokonywane w związku z realizacją projektu lub efekty projektu będą wykorzystywane do:

Budynek nr 1

W ramach niniejszego budynku została wydzielona powierzchnia służąca wyłącznie działalności zwolnionej i niepodlegającej ustawie o VAT (dydaktycznej i naukowo-badawczej nieodpłatnej) oraz powierzchnia służąca do wykonywania czynności opodatkowanych - bankomat i kiosk: co stanowi 1,37% powierzchni całego budynku.

Budynek nr 3

Cały budynek nr 3 został przeznaczony wyłącznie do działalności zwolnionej i niepodlegającej ustawie o VAT (dydaktycznej i naukowo-badawczej nieodpłatnej).

W związku z tym zakupy dokonywane w ramach projektu lub efekty projektu nie będą wykorzystywane do wykonania czynności opodatkowanych podatkiem VAT.

13. Nie przewiduje się przekazania efektów projektu innym podmiotom. Po zakończeniu realizacji projektu właścicielem efektów w dalszym ciągu będzie Wnioskodawca.

14. Dodatkowe informacje

:

a. Przy realizacji projektu wszystkie faktury wystawiane będą na Wnioskodawcę.

b. Prace budowlane oraz instalacyjne:W budynku nr 1 służą głównie działalności zwolnionej i niepodlegającej ustawie o VAT oraz działalności opodatkowanej poprzez wynajem dwóch pomieszczeń o powierzchni 53,56 m2 co stanowi 1,37% łącznej powierzchni tego budynku. W budynku nr 3 służą tylko i wyłącznie działalności zwolnionej i niepodlegającej ustawie o VAT.

c. Wyposażenie w ramach realizacji projektu tj.

:

* zakup mebli do celów dydaktycznych: - meble, sprzęt biurowy i wyposażenie biurowe do celów dydaktycznych (m.in. biurka, fotele, komody, gabloty, kontenery, krzesła, lady, lampy, ławki, regały, wieszak, mapa warsztatowa, obudowy, sejf, ręczny sterownik, stoły, szafy, tablice, witryny, wózki, zamki, klucze, kosze, niszczarka, telefony);

* aparaturę naukowo-dydaktyczną, - m.in. tablice, stanowiska do badań, oprzyrządowanie do stanowisk edukacyjnych, stanowiska laboratoryjne, stanowiska do diagnostyki, analizatory, miernik, czytnik, czujnik;

* wyposażenie ICT i oprogramowanie: sprzęt komputerowy, sprzęt sieciowy m.in. komputery, drukarki, ekrany, kable, kamery, monitory, oprogramowanie, projektory, skanery, router Wi-Fi, tablet, tablice interaktywne, switch, zasilacze, serwery;

* sprzęt AGD (m.in. czajnik, lodówka, zmywarka do naczyń);

będą wykorzystywane przez Wnioskodawcę do:

* zwolnionych z opodatkowania podatkiem od towarów i usług (np. odpłatnych usług edukacyjnych)

* niepodlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług (np. działalność nieodpłatna statutowa).

d. Nabywane w ramach realizacji projektu materiały biurowe i eksploatacyjne; usługi pocztowe, kurierskie, telefoniczne oraz materiały i usługi promujące realizowany projekt będą wykorzystywane bezpośrednio do realizacji projektu tj. do czynności:

* zwolnionych z opodatkowania podatkiem VAT,

* niepodlegających opodatkowaniu podatkiem VAT.

e. Przebudowa budynków nr 1 i nr 3 Wydziału Elektrotechniki, Automatyki i Informatyki w II Kampusie Politechniki... stanowi ulepszenie w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.

Czy Politechnika ma prawo odliczyć podatek VAT od zakupów dotyczących usług i materiałów promujących realizowany projekt.

Zdaniem Wnioskodawcy, nie ma on prawa do odliczenia podatku VAT od zakupów takich jak usługi i materiały promujące realizowany projekt, ponieważ ww. zakupy będą służyły działalności zwolnionej i niepodlegającej ustawie o VAT.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Działalność gospodarcza - mocą ust. 2 powołanego artykułu - obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

W myśl art. 86 ust. 1 ustawy, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Według art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.

Stosownie do art. 87 ust. 1 ustawy, w przypadku, gdy kwota podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 2, jest w okresie rozliczeniowym wyższa od kwoty podatku należnego, podatnik ma prawo do obniżenia o tę różnicę kwoty podatku należnego za następne okresy lub do zwrotu różnicy na rachunek bankowy.

Według art. 88 ust. 4 ustawy, obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7.

Z powyższego wynika, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje zarejestrowany, czynny podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi, tzn. których następstwem jest określenie podatku należnego (powstanie zobowiązania podatkowego).

Przedstawiona powyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z usługami i towarami, które nie są w ogóle wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystywania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.

Zgodnie z powołanymi wyżej przepisami, rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ust. 1 ustawy uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług. Ponadto art. 88 ust. 4 ustawy wyklucza odliczenie w stosunku do podmiotów niebędących zarejestrowanymi podatnikami VAT czynnymi. W omawianej sprawie warunki uprawniające do odliczenia nie zostały/nie zostaną spełnione, gdyż nabywane materiały i usługi promujące realizowany projekt - jak wskazał Wnioskodawca - są/będą wykorzystywane do czynności zwolnionych z opodatkowania podatkiem VAT i niepodlegających opodatkowaniu tym podatkiem. W związku z powyższym, Wnioskodawca nie ma/nie będzie miał prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z faktur dokumentujących wydatki poniesione z tytułu realizacji przedmiotowego projektu. Tym samym Zainteresowanemu nie przysługuje/nie będzie przysługiwało z tego tytułu prawo do zwrotu podatku, o którym mowa w art. 87 ust. 1 ustawy.

Mając na uwadze powołane powyżej przepisy prawa oraz przedstawiony opis sprawy należy stwierdzić, że Wnioskodawca nie ma/nie będzie miał prawa do odliczenia podatku VAT od zakupów dotyczących usług i materiałów promujących realizowany projekt pn. "...", ponieważ przedmiotowe zakupy dokonane w ramach realizowanego projektu - jak wskazał Zainteresowany - są/będą wykorzystywane do czynności zwolnionych z opodatkowania podatkiem VAT i niepodlegających opodatkowaniu tym podatkiem.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym, a w przypadku interpretacji dotyczącej zdarzenia przyszłego - stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Tut. Organ informuje, iż wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (zapytania) Zainteresowanego. Inne kwestie, które nie zostały objęte pytaniem wskazanym we wniosku, nie mogą być - zgodnie z art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej - rozpatrzone.

Pojęcie "kosztu kwalifikowalnego" nie jest pojęciem podatkowym i organy podatkowe nie są właściwe do rozstrzygania wątpliwości podatników odnośnie możliwości zaliczania wartości podatku od towarów i usług do kosztów kwalifikowalnych. Kwestię tę rozstrzygają bowiem przepisy regulujące zasady korzystania ze środków pomocowych. Zasady i przepisy podatkowe przywołane w uzasadnieniu niniejszej interpretacji mogą być jedynie pomocne Wnioskodawcy przy dokonywaniu oceny, czy podatek VAT w tej sytuacji powinien być kosztem kwalifikowalnym. W związku z powyższym nie zajęto stanowiska w tej sprawie.

Zaznacza się także, że zgodnie z art. 14b § 3 ustawy - Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację - w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2012 r. poz. 270, z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl