IPTPP2/443-543/14-4/JS

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 22 października 2014 r. Izba Skarbowa w Łodzi IPTPP2/443-543/14-4/JS

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r. poz. 749, z późn. zm.) oraz § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 18 lipca 2014 r. (według daty wpływu), uzupełnionym pismem z dnia 22 września 2014 r. (data wpływu 24 września 2014 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie nieuznania otrzymanych przez Wnioskodawcę premii pieniężnych za wynagrodzenie z tytułu świadczenia usług i nieopodatkowania tych premii podatkiem VAT - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 18 lipca 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie nieuznania otrzymanych przez Wnioskodawcę premii pieniężnych za wynagrodzenie z tytułu świadczenia usług i nieopodatkowania tych premii podatkiem VAT.

Przedmiotowy wniosek został uzupełniony pismem z dnia 22 września 2014 r. (data wpływu 24 września 2014 r.) o doprecyzowanie opisu sprawy.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą, w ramach której nabywa towar handlowy od kontrahenta B. W związku ze wzajemną współpracą handlową kontrahent B zobowiązał się na podstawie zawartej umowy udzielić Wnioskodawcy premii pieniężnej z tytułu dokonanej na jego rzecz zapłaty za zakup towarów, w przypadku spełnienia szeregu warunków. Aby otrzymać przedmiotową premię Wnioskodawca zobowiązany jest między innymi terminowo regulować należności wobec kontrahenta B oraz dokładać starań i podejmować działania zmierzające do wzrostu sprzedaży towarów oferowanych przez kontrahenta B, co powinno znaleźć wymierny rezultat we wzroście wzajemnych obrotów. Zgodnie z umową powyższe premie nie powodują korekty cen sprzedaży, nie są upustem, nie wiążą się z konkretną dostawą i nie stanowią świadczenia wzajemnego, ponieważ zarówno Wnioskodawca, jak i kontrahent B prowadzą działalność na własny rachunek i ryzyko.

W piśmie z dnia 22 września 2014 r., stanowiącym uzupełnienie wniosku, Wnioskodawca wskazał, że:

* jest czynnym zarejestrowanym podatnikiem podatku VAT,

* wypłata przedmiotowych premii nie jest uzależniona od przekroczenia określonej wartości zakupów netto,

* w zamian za otrzymywanie premii pieniężnej nie jest zobowiązany do świadczenia na rzecz kontrahenta usług, w tym o charakterze promocyjnym, marketingowym, reklamowym, bądź posiadać pełny asortyment towarów kontrahenta,

* wypłata przedmiotowych premii nie jest uzależniona od odpowiedniego eksponowania przez Wnioskodawcę towaru kontrahenta,

* wypłata przedmiotowych premii nie jest uzależniona od niedokonywania przez Wnioskodawcę nabyć podobnych towarów od innych dostawców,

* zgodnie z umową "wysokość premii pieniężnej będzie wynosiła 2% wartości netto dokonanych zakupów w ciągu miesiąca towarów zapłaconych najpóźniej w dniu odbioru towarów przy braku przeterminowanych zapłat z tytułu współpracy",

* jeżeli Wnioskodawca nie podejmie działań do zwiększenia kolejnego zakupu oraz zapłaci po terminie to premia taka nie jest przyznana.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.

Czy otrzymywane przez Wnioskodawcę premie pieniężne od kontrahenta B w przedmiotowym stanie faktycznym są zapłatą za usługi świadczone na rzecz kontrahenta B i podlegają w związku z tym opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

Zdaniem Wnioskodawcy, premia pieniężna wypłacona przez kontrahenta Wnioskodawcy z tytułu zrealizowanych w umownych terminach płatności z tytułu dostaw towarów oraz premie za osiągnięte poziomy obrotu w poszczególnych okresach rozliczeniowych są obojętne z punktu widzenia podatku od towarów i usług i stanowią jedynie przychód w podatku dochodowym. Po analizie art. 5 ust. 1 pkt 1, art. 7 ust. 1 i art. 8 ust. 1 ustawy o VAT nie można uznać premii pieniężnej ani za towar, ani za świadczenie usług. Otrzymanie niniejszej premii od kontrahenta nie prowadzi do uzyskania od niego świadczenia wzajemnego, gdyż za takie nie można uznać dokonania zakupu towaru handlowego u kontrahenta wypłacającego premię. W przedmiotowej sytuacji nie występuje również element odpłatności, a osiągnięcie wzrostu wzajemnych obrotów między Wnioskodawcą a kontrahentem B jest zdarzeniem niepewnym, w związku z powyższym Zainteresowany nie ma obowiązku spełnienia świadczenia względem kontrahenta B, wobec czego wypłacenie premii nie ma cech ekwiwalentności.

Opodatkowanie podatkiem od towarów i usług premii pieniężnej, której dotyczy niniejszy wniosek, prowadziłoby do sytuacji, w której nabycie towarów od kontrahenta B byłoby dla niego dostawą towarów, dla Wnioskodawcy natomiast świadczeniem usług. Spowodowałoby to opodatkowanie transakcji sprzedaży towarów handlowych jako dwóch różnych czynności u dwóch różnych podmiotów. Zgodnie z art. 8 ust. 1 ustawy o VAT usługą jest każde świadczenie, które nie stanowi dostawy towarów. Zakwalifikowanie wypłacanej premii pieniężnej jako świadczenia usług spowodowałoby, że jedna transakcja jest jednocześnie świadczeniem usług i dostawą towaru, co byłoby sprzeczne z treścią art. 8 ust. 1 ustawy o VAT.

Opodatkowanie podatkiem od towarów i usług premii pieniężnych z tytułu zrealizowanych w umownych terminach płatności z tytułu dostaw towarów oraz premii za osiągnięte poziomy obrotu w poszczególnych okresach rozliczeniowych wiązałoby się de facto z opodatkowaniem nabycia określonej ilości towaru jako usługi świadczonej przez nabywcę towaru. Prowadziłoby to do podwójnego opodatkowania tej samej czynności - pierwszy raz, jako dostawy towaru, a drugi raz jako świadczenia usługi przez nabywcę tego samego towaru, w ramach tej samej transakcji.

Podsumowując powyższe należy stwierdzić, iż w obecnym stanie prawnym brak jest podstaw, aby uznać za usługę w rozumieniu art. 8 ust. 1 o VAT premii pieniężnych z tytułu zrealizowanych w umownych terminach płatności z tytułu dostaw towarów oraz premii za osiągnięte poziomy obrotu w poszczególnych okresach rozliczeniowych. Premia wypłacona w przedmiotowym stanie faktycznym przez kontrahenta B nie jest dla Wnioskodawcy wynagrodzeniem za świadczone usługi. Na poparcie swojego stanowiska Zainteresowany przytoczył orzeczenie Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnia 6 lutego 2007 r. (I FSK 94/06).

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego jest nieprawidłowe.

Zgodnie z przepisem art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu ww. podatkiem, podlegają:

1.

odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju;

2.

eksport towarów;

3.

import towarów na terytorium kraju;

4.

wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów za wynagrodzeniem na terytorium kraju;

5.

wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów.

W myśl art. 7 ust. 1 ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (...).

Stosownie do art. 8 ust. 1 ustawy, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7, w tym również:

1.

przeniesienie praw do wartości niematerialnych i prawnych, bez względu na formę, w jakiej dokonano czynności prawnej;

2.

zobowiązanie do powstrzymania się od dokonania czynności lub do tolerowania czynności lub sytuacji;

3.

świadczenie usług zgodnie z nakazem organu władzy publicznej lub podmiotu działającego w jego imieniu lub nakazem wynikającym z mocy prawa.

Uwzględniając powyższe przepisy należy stwierdzić, że każde odpłatne świadczenie polegające na działaniu, zaniechaniu lub tolerowaniu określonego zachowania mieści się w definicji usługi. Aby uznać dane świadczenie za odpłatne świadczenie, musi istnieć stosunek prawny pomiędzy świadczącym usługę a odbiorcą, a w zamian za wykonanie usługi powinno zostać wypłacone wynagrodzenie. Musi istnieć bezpośredni związek pomiędzy świadczoną usługą i przekazanym za nią wynagrodzeniem. Oznacza to, że z danego stosunku prawnego, na podstawie którego wykonywana jest usługa, musi wynikać wyraźna, bezpośrednia korzyść na rzecz świadczącego usługę.

Należy zauważyć, że w celu intensyfikacji sprzedaży towarów, podatnicy podejmują różnorodne działania w efekcie których wypłacane są tzw. premie pieniężne. Skutki podatkowe dotyczące wypłacania nabywcom premii pieniężnych uzależnione są od wielu czynników, m.in. od ustalenia, za co faktycznie premie te zostały wypłacone, tzn. czy podatnik otrzymuje je w związku z zachowaniem, stanowiącym usługę w rozumieniu wskazanego wyżej przepisu, czy dotyczą konkretnych dostaw towarów.

W sytuacji, gdy wypłacone premie są związane z wykonywaniem na rzecz sprzedawcy dodatkowych czynności, np. zobowiązaniem do prowadzenia akcji o charakterze promocyjnym, marketingowym, reklamowym itp., stanowią de facto wynagrodzenie za świadczenie, spełniające definicję usługi (zawartą w art. 8 ust. 1 ustawy), podlegające opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

Z opisu sprawy wynika, że Wnioskodawca, będący czynnym zarejestrowanym podatnikiem podatku VAT, prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą, w ramach której nabywa towar handlowy od kontrahenta B. W związku ze wzajemną współpracą handlową kontrahent B zobowiązał się na podstawie zawartej umowy udzielić Wnioskodawcy premii pieniężnej z tytułu dokonanej na jego rzecz zapłaty za zakup towarów, w przypadku spełnienia szeregu warunków. Aby otrzymać przedmiotową premię Wnioskodawca zobowiązany jest między innymi terminowo regulować należności wobec kontrahenta B oraz dokładać starań i podejmować działania zmierzające do wzrostu sprzedaży towarów oferowanych przez kontrahenta B, co powinno znaleźć wymierny rezultat we wzroście wzajemnych obrotów. Zgodnie z umową powyższe premie nie powodują korekty cen sprzedaży, nie są upustem, nie wiążą się z konkretną dostawą i nie stanowią świadczenia wzajemnego, ponieważ zarówno Wnioskodawca, jak i kontrahent B prowadzą działalność na własny rachunek i ryzyko.

Ponadto Wnioskodawca wskazał, że wypłata przedmiotowych premii nie jest uzależniona od przekroczenia określonej wartości zakupów netto. W zamian za otrzymywanie premii pieniężnej Zainteresowany nie jest zobowiązany do świadczenia na rzecz kontrahenta usług, w tym o charakterze promocyjnym, marketingowym, reklamowym, bądź posiadać pełny asortyment towarów kontrahenta. Wypłata przedmiotowych premii nie jest uzależniona od odpowiedniego eksponowania przez Wnioskodawcę towaru kontrahenta. Wypłata przedmiotowych premii nie jest uzależniona od niedokonywania przez Wnioskodawcę nabyć podobnych towarów od innych dostawców. Zgodnie z umową "wysokość premii pieniężnej będzie wynosiła 2% wartości netto dokonanych zakupów w ciągu miesiąca towarów zapłaconych najpóźniej w dniu odbioru towarów przy braku przeterminowanych zapłat z tytułu współpracy". Jeżeli Wnioskodawca nie podejmie działań do zwiększenia kolejnego zakupu oraz zapłaci po terminie to premia taka nie jest przyznana.

Mając na uwadze powołane przepisy prawa oraz przedstawiony opis sprawy należy stwierdzić, że z okoliczności sprawy nie wynika, aby otrzymywanie przez Wnioskodawcę premii pieniężnych było związane z jakimkolwiek świadczeniem usług na rzecz kontrahenta B. Zainteresowany w związku z przyznawaniem przedmiotowych premii nie wykonuje żadnych czynności na rzecz kontrahenta B poza zakupem towarów oraz zobowiązaniem się do terminowego regulowania należności wobec kontrahenta B, jak również dokładania starań i podejmowania działań zmierzających do wzrostu sprzedaży towarów oferowanych przez kontrahenta B. Tak więc należy uznać, że otrzymywane przez Wnioskodawcę premie pieniężne nie są odpłatnością za świadczenie usług w myśl art. 8 ust. 1 ustawy, a zatem czynność otrzymania przez Wnioskodawcę premii nie podlega opodatkowaniu podatkiem VAT.

Natomiast nie można uznać, że otrzymanie premii pieniężnej przez Wnioskodawcę jest obojętne z punktu widzenia podatku od towarów i usług.

Na mocy art. 29a ust. 1 ustawy, podstawą opodatkowania, z zastrzeżeniem ust. 2-5, art. 30a-30c, art. 32, art. 119 oraz art. 120 ust. 4 i 5, jest wszystko, co stanowi zapłatę, którą dokonujący dostawy towarów lub usługodawca otrzymał lub ma otrzymać z tytułu sprzedaży od nabywcy, usługobiorcy lub osoby trzeciej, włącznie z otrzymanymi dotacjami, subwencjami i innymi dopłatami o podobnym charakterze mającymi bezpośredni wpływ na cenę towarów dostarczanych lub usług świadczonych przez podatnika.

W myśl art. 29a ust. 6 ustawy, podstawa opodatkowania obejmuje:

1.

podatki, cła, opłaty i inne należności o podobnym charakterze, z wyjątkiem kwoty podatku;

2.

koszty dodatkowe, takie jak prowizje, koszty opakowania, transportu i ubezpieczenia, pobierane przez dokonującego dostawy lub usługodawcę od nabywcy lub usługobiorcy.

Stosowanie do art. 29a ust. 7 ustawy, podstawa opodatkowania nie obejmuje kwot:

1.

stanowiących obniżkę cen w formie rabatu z tytułu wcześniejszej zapłaty;

2.

udzielonych nabywcy lub usługobiorcy opustów i obniżek cen, uwzględnionych w momencie sprzedaży;

3.

otrzymanych od nabywcy lub usługobiorcy jako zwrot udokumentowanych wydatków poniesionych w imieniu i na rzecz nabywcy lub usługobiorcy i ujmowanych przejściowo przez podatnika w prowadzonej przez niego ewidencji na potrzeby podatku.

Na podstawie art. 29a ust. 10 ustawy, podstawę opodatkowania, z zastrzeżeniem ust. 13, obniża się o:

1.

kwoty udzielonych po dokonaniu sprzedaży opustów i obniżek cen;

2.

wartość zwróconych towarów i opakowań, z zastrzeżeniem ust. 11 i 12;

3.

zwróconą nabywcy całość lub część zapłaty otrzymaną przed dokonaniem sprzedaży, jeżeli do niej nie doszło;

4.

wartość zwróconych kwot dotacji, subwencji i innych dopłat o podobnym charakterze, o których mowa w ust. 1.

Należy zauważyć, że ani w dyrektywie VAT ani też w ustawie prawodawca nie zdefiniował pojęcia "premia pieniężna" czy też "rabat". Zatem, celem dokonania prawidłowej kwalifikacji premii pieniężnych w świetle przepisów ustawy, należy przeprowadzić obiektywną analizę całokształtu okoliczności faktycznych konkretnej transakcji, która pozwoli na ocenę skutków takiej transakcji w świetle regulacji dotyczących podatku od towarów i usług. Należy przy tym mieć na uwadze, że sama wola podatnika, znajdująca odzwierciedlenie w treści czynności prawnej, nie może określać charakteru prawnego świadczenia w oderwaniu od jego obiektywnych cech, gdyż nie nazwa, lecz treść świadczenia decyduje o tym jaki ma ono charakter. Nazwanie przez strony umowy danego świadczenia premią nie wyłącza zatem możliwości kwalifikacji tego świadczenia jako rabatu w rozumieniu ustawy.

Warunkiem uznania, że premia pieniężna stanowi w istocie rabat, jest wykazanie ścisłego związku pomiędzy premią pieniężną a zrealizowanymi dostawami. W przypadku premii pieniężnych z tytułu osiągnięcia określonego poziomu obrotów (określonej wartości sprzedaży lub ilości sprzedanych towarów) taki związek jest identyfikowalny, gdyż dopiero zrealizowanie wszystkich dostaw (nie tylko jednej z nich) zapewnia osiągnięcie zakładanego poziomu obrotów uprawniającego do uzyskania premii pieniężnej. Premia pieniężna z tytułu osiągnięcia określonych obrotów przez kupującego jest zatem jednocześnie związana z każdą dostawą (usługą) z osobna - bez jej realizacji warunek uprawniający do uzyskania premii nie zostałby spełniony - oraz z wszystkimi dostawami (usługami) łącznie (zrealizowanie dopiero wszystkich dostaw czy usług generujących określony poziom obrotów uprawnia do przyznania premii pieniężnej). W związku z tym przyjęcie, że premia pieniężna nie jest związana z żadną konkretną dostawą (usługą) nie znajduje uzasadnienia, gdyż bez którejkolwiek z tych poszczególnych dostaw czy usług, mających wpływ na określony poziom obrotów uprawniający do przyznania premii pieniężnej, premia nie zostałaby wypłacona.

Relacja ta staje się szczególnie widoczna w przypadku, gdy prawo do przyznania premii pieniężnej i/lub jej wysokość, uzależniona jest od określonego między stronami poziomu obrotów osiągniętego w danym czasie, który ustalany jest na podstawie faktur dokumentujących dokonane w tym czasie dostawy czy usługi.

Niewątpliwie zatem, premia pieniężna za dany okres, w ujęciu ekonomicznym, sprowadza się w istocie do dokonania przez sprzedawcę na rzecz nabywcy zwrotu części uiszczonego wynagrodzenia z tytułu uprzednio dokonanych w danym okresie z nabywcą transakcji - w następstwie czego zmniejszeniu ulega wcześniej określona jego łączna wartość, a tym samym proporcjonalnemu pomniejszeniu ulega wartość wynagrodzenia z tytułu pojedynczych transakcji, zawartych w danym okresie. Zatem, w przedstawionych wyżej sytuacjach podatnik-sprzedawca dysponuje wynagrodzeniem (z tytułu wszystkich zrealizowanych dostaw lub usług), które jest następnie pomniejszone o udzieloną premię pieniężną, wywołującą efekt ekonomiczny analogiczny jak w sytuacji udzielenia rabatu, co powinien uwzględnić kontrahent poprzez obniżenie podstawy opodatkowania zgodnie z art. 29a ust. 10 ustawy. W przeciwnym razie dojdzie do naruszenia zasady neutralności podatku VAT.

Reasumując, otrzymywane przez Wnioskodawcę premie pieniężne nie stanowią zapłaty za usługi świadczone na rzecz kontrahenta B, a tym samym nie są to czynności podlegające opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. Jednakże nie sposób uznać, że otrzymywanie premii pieniężnych jest obojętne z punktu widzenia podatku od towarów i usług.

Wobec powyższego stanowisko Wnioskodawcy, w myśl którego premia pieniężna wypłacona przez kontrahenta Wnioskodawcy z tytułu zrealizowanych w umownych terminach płatności z tytułu dostaw towarów oraz premie za osiągnięte poziomy obrotu w poszczególnych okresach rozliczeniowych są obojętne z punktu widzenia podatku od towarów i usług i stanowią jedynie przychód w podatku dochodowym, należało uznać za nieprawidłowe.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Tut. Organ informuje, że wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (zapytania) Zainteresowanego. Inne kwestie, które nie zostały objęte pytaniem wskazanym we wniosku, nie mogą być - zgodnie z art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej - rozpatrzone.

Zaznacza się także, że zgodnie z art. 14b § 3 ustawy - Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

Jednocześnie zauważa się, że stosownie do art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej, minister właściwy do spraw finansów publicznych, na wniosek zainteresowanego, wydaje, w jego indywidualnej sprawie, interpretację przepisów prawa podatkowego (interpretację indywidualną). W przedmiotowej sprawie powyższa interpretacja indywidualna nie wywiera zatem skutku prawnego dla kontrahenta Wnioskodawcy.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację - w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2012 r. poz. 270, z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl