IPTPP2/443-538/13-4/JS - Prawo gminy do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją przedsięwzięcia w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa na lata 2007-2013.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 25 września 2013 r. Izba Skarbowa w Łodzi IPTPP2/443-538/13-4/JS Prawo gminy do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją przedsięwzięcia w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa na lata 2007-2013.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r. poz. 749, z późn. zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 1 lipca 2013 r. (data wpływu 4 lipca 2013 r.), uzupełnionym pismem z dnia 11 września 2013 r. (data wpływu 16 września 2013 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku możliwości odliczenia w całości lub w części podatku VAT w związku z realizacją projektu pn. "..." oraz 5 lat po jego realizacji - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 4 lipca 2013 r. wpłynął wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku możliwości odliczenia w całości lub w części podatku VAT w związku z realizacją projektu pn. "..." oraz 5 lat po jego realizacji.

Przedmiotowy wniosek został uzupełniony pismem z dnia 11 września 2013 r. (data wpływu 16 września 2013 r.) poprzez doprecyzowanie zdarzenia przyszłego.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Miasto - Urząd Miasta, miasto na prawach powiatu, w okresie IV kwartał 2013 r. - I kwartał 2015 r. będzie realizatorem projektu pn. "..." dofinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Działania III.2 Podnoszenie innowacyjności i konkurencyjności przedsiębiorstw Oś Priorytetowa III: Gospodarka, innowacyjność, przedsiębiorczość Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa na lata 2007-2013. Zadania objęte projektem należą do zadań własnych gminy i są uregulowane w art. 7 ust. 1 pkt 9 i pkt 18 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym.

Podstawowym celem projektu jest budowanie pozytywnego i silnego wizerunku "..." w Polsce, a następnie jego promocja zagranicą. Projekt składa się z dwóch części: wdrożenia programu "..." polegającego na utworzeniu sieci kontaktów w regionie z miastami, gminami i powiatami, które są zainteresowane przyciągnięciem produkcji filmowych, przeszkolenie ich przedstawicieli oraz promocja projektu, X i regionu polegająca na przygotowaniu materiałów promocyjnych, ich dystrybucji w trakcie wydarzeń branżowych w kraju i zagranicą oraz organizacji tzw. location tour po lokalizacjach zdjęciowych i prezentacja w X i regionie filmów dofinansowanych przez Miasto.

Całość przedsięwzięcia można podzielić na poniższe etapy realizacyjne:

* opracowanie systemu identyfikacji wizualnej dla projektu "..." i modyfikacja strony internetowej - w ramach zaplanowanych działań zostanie przygotowany logotyp programu spójny z szatą graficzną Film. Ponadto przygotowana zostanie księga znaku, projekty graficzne reklam, które umieszczone będą w prasie krajowej, w branżowej prasie krajowej i zagranicznej, w katalogach towarzyszących festiwalom filmowym, w Internecie oraz materiałów takich jak roll-upy, banery. Ostatnim etapem będzie zmodyfikowanie strony internetowej pod potrzeby programu;

* utworzenie sieci gmin, miast i powiatów z województwa oraz organizacja szkoleń (wynagrodzenie trenerów, catering, materiały szkoleniowe) - celem utworzenia sieci współpracy gmin, miast i powiatów jest wymiana informacji nt. posiadanych zasobów, np. interesujących dla filmowców obiektów zdjęciowych. W ramach zadania zostanie zorganizowane spotkanie informacyjne pokazujące, jakie są korzyści dla ww. podmiotów z tytułu przystąpienia do programu oraz oczekiwania Zespołu ds. Filmu (Film) względem tych podmiotów. Następnie dla zainteresowanych gmin, miast, powiatów zostanie zorganizowane szkolenie z zakresu specyfiki produkcji filmowej i obsługi ekip filmowych;

* przygotowanie merytoryczne i graficzne przewodnika producenta po województwie (w tym zakup praw autorskich do materiałów m.in. zdjęć), opracowanie i wydruk broszury "...", wykonanie tłumaczeń, realizacja spotu promocyjnego, wykonanie zdjęć wraz z opisami obiektów zdjęciowych, zakup pen drive'ów - w ramach podjętych działań zostanie przygotowany materiał merytoryczny, zdjęciowy, graficzny broszury, przewodnika i spotu. Materiał zostanie przygotowany w wersji anglojęzycznej z uwagi na plany dystrybucyjne (zagranica targi towarzyszące festiwalom filmowym), co wymagać będzie stosownych tłumaczeń. Przewodnik producenta zostanie wydany na pen drive'ie w wersji polsko i anglojęzycznej. Będzie on zawierał szczegółowe informacje o możliwościach produkcyjnych w X i regionie, bazę obiektów zdjęciowych, informacje o projektach zrealizowanych w X i regionie, bazę specjalistów i firm, z którymi może współpracować producent, informacje o programie "..." z listą gmin, miast i powiatów uczestniczących w projekcie oraz informacje dotyczące funduszu filmowego. Przewodniki będą rozdawane producentom i twórcom filmowym z kraju i zagranicy na targach i wydarzeniach branżowych. Przygotowanie spotu promującego "..." będzie polegało na opracowaniu od strony koncepcyjnej, merytorycznej i graficznej materiału, w tym wykonaniu lub zakupie stosownych zdjęć prezentujących najciekawsze lokacje;

* zakup gadżetów promocyjnych, roll-upów i banerów - gadżety promocyjne, roll-upy i banery zostaną zakupione na potrzeby kampanii promującej "...". Będą one prezentowane w trakcie wydarzeń branżowych. Zaplanowano wykonanie 5 szt. roll-upów i banerów promocyjnych w szacie graficznej zgodnie z wykonaną wcześniej identyfikacją wizualną;

* przeprowadzenie kampanii promocyjnej w prasie, przeprowadzenie kampanii internetowej, udział w targach branżowych, w tym organizacja stoiska, delegacje dla pracowników wyjeżdżających - kampania promująca produkt "..." obejmuje zamieszczenie ogłoszeń w prasie lokalnej i ogólnopolskiej, ogłoszeń w prasie zagranicznej, promowanie marki na targach i wydarzeniach branżowych w kraju i zagranicą. Kampanię podzielono na kilka etapów. Po pierwsze zaplanowano kampanię w prasie lokalnej i prasie branżowej polskiej. Obejmować ona będzie prezentację założeń produktu "...". Zaplanowano również wykupienie powierzchni reklamowych, np. w takich gazetach jak: Magazyn S., Magazyn F., Magazyn Fi. Kolejnym etapem będzie kampania w prasie zagranicznej, w ramach której przewidziano wykupienie powierzchni reklamowej w magazynie P., który prezentowany jest m.in. w Berlinie, Cannes, Wenecji, Karlovych Varach, etc. oraz w jednym z magazynów branżowych, np. L., V. czy H. Planowane jest także zorganizowanie kampanii internetowej. Kampania internetowa obejmować będzie również pozycjonowanie strony, na której znajdować się będzie szczegółowy opis programu wraz z przygotowanym spotem i production guidem, a także nową bazą lokalizacji zdjęciowych i specjalistów. W ramach kampanii zaplanowano promocję programu "...", w kraju i zagranicą w trakcie obecności na targach branżowych towarzyszących festiwalom filmowym. W ramach zadania finansowane będą wpisy do katalogów oraz organizacja stoiska promocyjnego - w przypadkach gdzie będzie istniała taka możliwość;

* I. (2 dni) - zadanie to polegać będzie na organizacji spotkania dla przedstawicieli branży filmowej, którzy odpowiadają za wybór miejsca do realizacji zdjęć w ramach różnych projektów. W ramach spotkania uczestnicy (Wnioskodawca planuje zaproszenie 15 osób) zobaczą najciekawsze i najbardziej charakterystyczne dla X i regionu obiekty zdjęciowe, zapoznają się z ofertą filmową X i regionu oraz programem "...". Ponieważ Zainteresowany planuje zaproszenie zarówno gości z kraju, jak również z zagranicy uczestnikom spotkania zostanie zapewniony transport, hotel oraz wyżywienie;

* pokazy filmów zrealizowanych w X i regionie w wybranych kinach - organizacja pokazów filmowych w kinach, aby przedstawić mieszkańcom miasta i regionu wymierne efekty wspierania produkcji filmowych - filmy, które zrealizowane zostały w województwie, przy wsparciu finansowym Miasta. Bezpłatne pokazy filmów odbyłyby się w okresie letnim (do ustalenia z właścicielami kin) w Xi i regionie. Koszty organizacji pokazów obejmują wynajęcie sal oraz zakup licencji (jeżeli takowe będą wymagane). Projekcjom towarzyszyć będzie prezentacja produktu "...".

W pierwszej kolejności będą brane pod uwagę kina z tych miast, powiatów, które podpiszą z miastem porozumienie dotyczące udziału w programie "...".

Wszystkie działania będą wsparte dedykowanym sprzętem (środkami trwałymi), który zostanie zakupiony na potrzeby projektu: laptop, kolorowa kserokopiarka, projektor z ekranem oraz tablet.

Projekt ubiega się o dofinansowanie 85% kosztów kwalifikowalnych jego realizacji z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w postaci dotacji bezzwrotnej udzielanej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa 2007-2013. Szacunkowy koszt całkowity realizacji projektu wynosi... złotych.

W ramach przedsięwzięcia są zaplanowane następujące działania związane z ponoszeniem wydatków w ramach projektu: przygotowanie studium wykonalności projektu; opracowanie identyfikacji wizualnej; organizacja szkoleń dla przedstawicieli z regionu (w ramach sieci współpracy w regionie), w tym wynagrodzenia dla trenerów, catering, materiały szkoleniowe, wykonanie zdjęć wraz z opisami obiektów zdjęciowych, przygotowanie graficzne i merytoryczne przewodnika producenta po województwie, zakup pen drive'ów, przygotowanie graficzne i merytoryczne oraz wydruk broszury "...", wykonanie tłumaczeń, realizacja spotu promocyjnego, modyfikacja strony internetowej, przeprowadzenie kampanii promocyjnej w prasie (2014 r. i 2015 r.), przeprowadzenie kampanii internetowej (2014 r. i 2015 r.), udział w targach branżowych - organizacja stoiska oraz delegacje (2014 r. i 2015 r.), zakup gadżetów promocyjnych, roll-upów i banerów, organizacja location tour, pokazów filmów w kinach, zakup środków trwałych: kolorowa kserokopiarka, projektor z ekranem, laptop, tablet, zarządzanie projektem - wynagrodzenia (dodatki).

Powstałe w ramach projektu produkty będą udostępnione nieodpłatnie. Projekt po jego realizacji nie będzie związany z czynnościami opodatkowanymi.

Ponadto Wnioskodawca wskazał, że jest czynnym, zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług. Towary i usługi zakupione w ramach realizacji projektu będą należały do czynności niepodlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. Faktury VAT dokumentujące wydatki poniesione w związku z realizacją projektu będą wystawiane na Wnioskodawcę.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy Beneficjent środków Miasto - Urząd Miasta ubiegający się o uzyskanie dofinansowania projektu: "..." ze środków UE ma prawną możliwość odliczenia w całości lub części podatku VAT w trakcie realizacji projektu oraz 5 lat po jego zakończeniu.

Zdaniem Wnioskodawcy, nie będzie przysługiwało przewidziane w art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług prawo do odliczenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, gdyż towary i usługi, jakie zostaną nabyte w związku z planowaną realizacją projektu nie będą wykorzystywane do wykonywania przez Zainteresowanego czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z ogólną zasadą zawartą w art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

W myśl art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku określonych w fakturach otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.

Stosownie do treści art. 87 ust. 1 ustawy, w przypadku gdy kwota podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 2, jest w okresie rozliczeniowym wyższa od kwoty podatku należnego, podatnik ma prawo do obniżenia o tę różnicę kwoty podatku należnego za następne okresy lub do zwrotu różnicy na rachunek bankowy.

Według art. 88 ust. 4 ustawy, obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 20 (niewystępujących w przedmiotowej sprawie).

Z powyższego wynika, iż prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje zarejestrowany czynny podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi, tzn. których następstwem jest określenie podatku należnego (powstanie zobowiązania podatkowego).

Przedstawiona powyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z usługami i towarami, które nie są w ogóle wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystywania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.

Na mocy art. 15 ust. 1 ustawy, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Pod pojęciem działalności gospodarczej, na podstawie art. 15 ust. 2 ustawy, rozumie się wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Stosownie do art. 15 ust. 6 ustawy, nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

Powyższy zapis jest odzwierciedleniem art. 13 obowiązującej od dnia 1 stycznia 2007 r. Dyrektywy 2006/112/WE Rady z dnia 28 listopada 2006 r. w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej (Dz.Urz.UE.L Nr 347 z 11.12.2006 s. 1, z późn. zm.), zgodnie z którym krajowe, regionalne i lokalne organy władzy oraz inne podmioty prawa publicznego nie są uważane za podatników w związku z działalnością, którą podejmują lub transakcjami, których dokonują jako organy władzy publicznej, nawet jeśli pobierają należności, opłaty, składki lub płatności w związku z takimi działaniami lub transakcjami.

Jednakże, w świetle unormowań prawa wspólnotowego w przypadku, gdy organy władzy publicznej bądź urzędy obsługujące te organy podejmują takie działania lub dokonują takich transakcji, są uważane za podatników w odniesieniu do tych działań, lub transakcji, gdyby wykluczenie ich z kategorii podatników prowadziło do znaczących zakłóceń konkurencji.

Jak wynika z powyższego wyłączenie organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy z kategorii podatników ma charakter wyłączenia podmiotowo-przedmiotowego.

Aby to wyłączenie miało miejsce, muszą zostać spełnione dwa warunki:

1.

dotyczy wyłącznie organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy,

2.

odnosi się tylko do tych czynności, które związane są z realizacją zadań nałożonych na te podmioty przepisami prawa i do realizacji których zostały one powołane.

Wyłączenie z grona podatników VAT organów władzy publicznej jest możliwe tylko wtedy, gdy wykonują one czynności w ramach przypisanych im specyficznych zadań i funkcji państwowych np. w zakresie administracji, sądownictwa, obrony narodowej. Wówczas wyłączenie z opodatkowania nie prowadzi do naruszenia zasad konkurencji. Organy władzy publicznej są podatnikami VAT jedynie w zakresie czynności, które mają charakter cywilnoprawny, tzn. są realizowane na podstawie umów cywilnoprawnych.

Stosownie do przepisu art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2013 r. poz. 594), gmina wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność. Natomiast zgodnie z art. 6 ust. 1 ww. ustawy do zakresu działania gminy należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów. Do zadań własnych gminy należy zaspokajanie potrzeb wspólnoty. W szczególności zadania własne obejmują sprawy m.in. kultury, w tym bibliotek gminnych i innych instytucji kultury oraz ochrony zabytków i opieki nad zabytkami (art. 7 ust. 1 pkt 9 cyt. ustawy o samorządzie gminnym) oraz promocji gminy (art. 7 ust. 1 pkt 18 cyt. ustawy o samorządzie gminnym).

Zgodnie z art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2013 r. poz. 595, z późn. zm.), powiat wykonuje określone ustawami zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność. Katalog zadań powiatu został określony w art. 4 ust. 1 ww. ustawy o samorządzie powiatowym.

Z przedstawionego we wniosku zdarzenia przyszłego wynika, że Wnioskodawca, jest czynnym, zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług. Zainteresowany, będący miastem na prawach powiatu, w okresie IV kwartał 2013 r. - I kwartał 2015 r. będzie realizatorem projektu pn. "..." dofinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Działania III.2 Podnoszenie innowacyjności i konkurencyjności przedsiębiorstw Oś Priorytetowa III: Gospodarka, innowacyjność, przedsiębiorczość Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa na lata 2007-2013. Projekt ubiega się o dofinansowanie 85% kosztów kwalifikowalnych jego realizacji z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w postaci dotacji bezzwrotnej udzielanej w ramach ww. Programu.

Podstawowym celem projektu jest budowanie pozytywnego i silnego wizerunku "..." w Polsce, a następnie jego promocja zagranicą. Projekt składa się z dwóch części: wdrożenia programu "..." polegającego na utworzeniu sieci kontaktów w regionie z miastami, gminami i powiatami, które są zainteresowane przyciągnięciem produkcji filmowych, przeszkolenie ich przedstawicieli oraz promocja projektu, X i regionu polegająca na przygotowaniu materiałów promocyjnych, ich dystrybucji w trakcie wydarzeń branżowych w kraju i zagranicą oraz organizacji tzw. I. po lokalizacjach zdjęciowych i prezentacja w X i regionie filmów dofinansowanych przez Miasto.

W ramach przedsięwzięcia są zaplanowane następujące działania związane z ponoszeniem wydatków w ramach projektu m.in. przygotowanie studium wykonalności projektu; opracowanie identyfikacji wizualnej; organizacja szkoleń dla przedstawicieli z regionu, w tym wynagrodzenia dla trenerów, catering, materiały szkoleniowe, wykonanie zdjęć wraz z opisami obiektów zdjęciowych, przeprowadzenie kampanii promocyjnej w prasie i internetowej, zakup gadżetów promocyjnych, roll-upów i banerów, organizacja location tour, pokazów filmów w kinach, zakup środków trwałych: kolorowa kserokopiarka, projektor z ekranem, laptop, tablet, zarządzanie projektem - wynagrodzenia (dodatki).

Powstałe w ramach projektu produkty będą udostępnione nieodpłatnie. Towary i usługi zakupione w ramach realizacji projektu będą należały do czynności niepodlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. Projekt po jego realizacji nie będzie związany z czynnościami opodatkowanymi. Faktury VAT dokumentujące wydatki poniesione w związku z realizacją projektu będą wystawiane na Wnioskodawcę.

Zadania objęte projektem należą do zadań własnych gminy i są uregulowane w art. 7 ust. 1 pkt 9 i pkt 18 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym.

Mając na uwadze powołane powyżej przepisy prawa oraz przedstawione zdarzenie przyszłe stwierdzić należy, że rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ust. 1 ustawy uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług. W omawianej sprawie warunek uprawniający do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego nie będzie spełniony, ponieważ - jak wynika z okoliczności sprawy - projekt nie będzie związany z czynnościami opodatkowanymi podatkiem VAT. W związku z powyższym, Wnioskodawca nie będzie miał prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z faktur dokumentujących wydatki ponoszone z tytułu realizacji przedmiotowego projektu. Tym samym Wnioskodawcy nie będzie z tego tytułu przysługiwało prawo do zwrotu różnicy podatku, o której mowa w art. 87 ust. 1 ustawy.

Reasumując, Wnioskodawca nie będzie miał możliwości odliczenia w całości lub w części podatku VAT w związku z realizacją projektu pn. "..." oraz 5 lat po jego realizacji, ponieważ - jak wynika z okoliczności sprawy - projekt nie będzie związany z czynnościami opodatkowanymi podatkiem od towarów i usług.

W zakresie przedmiotowego projektu Zainteresowany nie będzie miał również możliwości uzyskania zwrotu podatku na zasadach określonych w rozdziale 9 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 kwietnia 2011 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2013 r. poz. 247, z późn. zm.). Ewentualny zwrot na podstawie tych przepisów obwarowany jest pewnymi warunkami, które podatnik winien spełnić. Wśród warunków tych ustawodawca wymienia m.in. pochodzenie środków finansowych ze źródeł określonych w § 8 ust. 3 i 4 cyt. rozporządzenia, a w zakresie środków pochodzących z Unii Europejskiej podpisanie umowy o dofinansowanie przed dniem 1 maja 2004 r. Ponieważ Wnioskodawca nie spełnia tych warunków, zatem nie będzie miał możliwości ubiegania się o zwrot podatku VAT na podstawie przepisów rozdziału 9 ww. rozporządzenia.

Zaznaczenia wymaga, że organ podatkowy jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Wnioskodawca ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Podkreślenia wymaga, iż interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu zdarzenia przyszłego udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2012 r. poz. 270, z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl