IPTPP2/443-432/14-2/IR

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 29 lipca 2014 r. Izba Skarbowa w Łodzi IPTPP2/443-432/14-2/IR

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r. poz. 749, z późn. zm.) oraz § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 4 czerwca 2014 r. (data wpływu 6 czerwca 2014 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania 5% stawki podatku VAT dla dostawy produkowanego wyrobu - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 6 czerwca 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania 5% stawki podatku VAT dla dostawy produkowanego wyrobu.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

.... Sp. z o.o. (dalej: Wnioskodawca) jest przedsiębiorstwem, prowadzącym działalność w zakresie projektowania, wytwarzania i wprowadzania do obrotu, sprzedaży, dystrybucji i promocji produktów leczniczych, wyrobów medycznych, suplementów diety, kosmetyków i innych produktów. Wnioskodawca jest podatnikiem podatku od towarów i usług ("VAT").

W ramach prowadzonej działalności gospodarczej Spółka zamierza produkować i sprzedawać wyrób R., będący suplementem diety w postaci syropu, przeznaczonym do spożycia bez konieczności rozcieńczania ("Produkt").

Produkt działa wspomagająco w stanach obniżonej odporności, w przebiegu chorób infekcyjnych, w okresie osłabienia jesienno-zimowego, jako uzupełnienie niedoborów witaminy C w diecie. Polecany przede wszystkim dzieciom.

Produkt zawiera następujące składniki: cukier - 45%, woda - 34,415%, odtworzony sok z czarnej porzeczki (z koncentratu czarnej porzeczki) - 18,15%, odtworzony sok z malin (z soku malinowego suszonego) - 1,85%, askrobinian sodu - 0,152%, benzoesan sodu (substancja konserwująca) - 0,1%, wyciąg z dzikiej róży - 0,083%, kwas cytrynowy (regulator kwasowości) - 0,083%, aromat - 0,083%, rutozyd - 0,042%, guma ksantanowa (substancja zagęszczająca) -0,042%.

Ponadto Spółka pragnie zauważyć, iż Produkt stanowi napój niegazowany, w którym udział masowy soku owocowego wynosi minimum 20% składu surowcowego, przy czym taki udział masowy osiągany jest dzięki zastosowaniu określonej receptury i technologii wytwarzania.

W skład Produktu wchodzi sok malinowy suszony. Według specyfikacji producenta 1 kg soku malinowego suszonego jest równoważny 6,1 kg soku malinowego. W przypadku wytworzenia 5 000 kg Produktu, dodawane jest 20,83 kilograma soku malinowego suszonego, co jest podstawą do wyliczenia zawartości tego soku w Produkcie i stwierdzenia, że stanowi on nie mniej niż 92,50 kilograma, tj. 1,85% masy Produktu. Dodatkowo w Produkcie występuje również koncentrat z czarnej porzeczki, zgodnie ze specyfikacją producenta wartość Brixa dla koncentratu z czarnej porzeczki to 64°. Skala Brixa określa stopień dojrzałości owoców w chwili zebrania oraz podaje w stopniach wartość cukru w soku. Zgodnie z Załącznikiem nr 3 rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 30 września 2003 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie jakości handlowej soków i nektarów owocowych (Dz. U. Nr 177, poz. 1735, z późn. zm.) minimalna wartość w skali Brixa dla soku owocowego odtworzonego z zagęszczonego soku owocowego to 11°. Tym samym 172 kg koncentratu z czarnej porzeczki w 5 000 kg Produktu stanowi nie mniej niż 907,5 kg odtworzonego soku owocowego tj. 18,15% masy Produktu. Podsumowując, zgodnie z wyżej opisaną recepturą zawartość soku owocowego w Produkcie wynosi nie mniej niż 20,00% jego masy. Produkt uzyskuje się poprzez:

1. Przygotowanie roztworu A (wymieszanie wody i gumy ksantanowej);

2. Przygotowanie roztworu B (wymieszanie pozostałej wody z pozostałymi składnikami);

3. Wprowadzenie do roztworu B roztworu A i wymieszanie całości.

Wnioskodawca otrzymał opinię klasyfikacyjną wydaną 23 kwietnia 2014 r. przez Urząd Statystyczny w Łodzi o sygnaturze.... (w załączeniu), wskazującą, iż Produkt mieści się według Rozporządzenia Rady Ministrów z 29 października 2008 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług tekst jedn.: Dz. U. z 2008 r. Nr 207, poz. 1293 z późn. zm. ("PKWiU z 2008 r.") w grupowaniu 11.07.19.0 "Pozostałe napoje bezalkoholowe".

Przedmiotowa opinia klasyfikacyjna stanowi załącznik do niniejszego wniosku.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.

Czy Spółka jest uprawniona do stosowania obniżonej stawki VAT w wysokości 5% w odniesieniu do sprzedaży Produktu, który w wyniku zastosowania wskazanej receptury i technologii wytwarzania zawiera 20% soku owocowego.

Zdaniem Wnioskodawcy, jest uprawniony do stosowania obniżonej stawki VAT w wysokości 5% w odniesieniu do sprzedaży Produktu.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy o VAT opodatkowaniu VAT podlega m.in. odpłatna dostawa towarów na terytorium kraju.

Na podstawie art. 5a ustawy o VAT, towary lub usługi będące przedmiotem czynności, o których mowa w art. 5 tej ustawy, wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, są identyfikowane za pomocą tych klasyfikacji, jeżeli dla tych towarów lub usług przepisy ustawy o VAT lub przepisy wykonawcze wydane na jej podstawie, powołują symbole statystyczne. W tym zakresie klasyfikacją statystyczną, która ma zastosowanie do celów opodatkowania VAT, począwszy od 1 stycznia 2011 r., jest PKWiU z 2008 r.

Stosownie do art. 41 ust. 1 oraz art. 146a pkt 1 ustawy o VAT podstawowa stawka VAT, którą opodatkowane są czynności podlegające VAT, wynosi 23%.

Jednak w stosunku do dostawy niektórych towarów oraz usług zastosowanie znajdują stawki obniżone. Jedną z obniżonych stawek VAT jest stawka 5%, która na podstawie art. 41 ust. 2a ustawy VAT ma zastosowanie w przypadku dostawy towarów oraz usług wymienionych w załączniku numer 10 do ustawy o VAT.

Zgodnie z pozycją 31 załącznika numer 10 do ustawy o VAT towary sklasyfikowane pod symbolem PKWiU z 2008 r. ex 11.07.19.0 (a więc sklasyfikowane pod symbolem takim jak Produkt): "pozostałe napoje bezalkoholowe - wyłącznie niegazowane napoje:

1.

w których udział masowy soku owocowego, warzywnego lub owocowo-warzywnego wynosi nie mniej niż 20% składu surowcowego,

2.

zawierające tłuszcz mlekowy, z wyłączeniem napojów, przy przygotowywaniu których wykorzystywany jest napar z kawy lub herbaty, niezależnie od udziału procentowego tego naparu w przygotowywanym napoju";

podlegają opodatkowaniu obniżoną stawką VAT w wysokości 5%.

W myśl art. 2 pkt 30 ustawy o VAT, przez PKWiU ex rozumie się zakres wyrobów lub usług węższy niż określony w danym grupowaniu PKWiU. Oznacza to, że nie wszystkie towary klasyfikowane do grupowania PKWiU 11.07.19.0 podlegają opodatkowaniu według 5% stawki VAT, a jedynie te określone jako pozostałe napoje bezalkoholowe - wyłącznie niegazowane napoje, w których udział masowy soku owocowego, warzywnego lub owocowo-warzywnego wynosi nie mniej niż 20% składu surowcowego; bądź zawierające tłuszcz mlekowy, z wyłączeniem napojów, przy przygotowywaniu których wykorzystywany jest napar z kawy lub herbaty, niezależnie od udziału procentowego tego naparu w przygotowywanym napoju.

Mając na uwadze powyższe, aby możliwe było zastosowanie 5% stawki VAT dla napojów, konieczne jest spełnienie łącznie trzech niżej wymienionych przesłanek (pozycja 31 załącznika nr 10 do ustawy o VAT):

1. Napój musi być klasyfikowany do grupowania 11.07.19.0 według PKWiU z 2008 r. jako "pozostałe napoje bezalkoholowe"

2. Napój musi być niegazowany, oraz

3. Musi posiadać w swoim składzie surowcowym co najmniej 20% (masowo) soku owocowego, owocowo-warzywnego lub warzywnego.

W tym względzie (ad. l), zdaniem Wnioskodawcy, należy zauważyć, iż Spółka otrzymała opinię klasyfikacyjną z 23 kwietnia 2014 r. wydaną przez Urząd Statystyczny o sygnaturze, z której wynika, iż Produkt mieści się w grupowaniu PKWiU z 2008 r. 11.07.19.0 "Pozostałe napoje bezalkoholowe". Nie ma też w tym kontekście potrzeby przeprowadzania szczegółowej analizy klasyfikacyjnej tego Produktu dla potrzeb niniejszego wniosku, bowiem analiza ta została dokonana przez kompetentny do tego organ i zakończona klasyfikacją Produktu do 11.07.19.0 PKWiU 2008 r.

Dodatkowo, jak zostało przedstawione w stanie faktycznym niniejszego wniosku Produkt jest napojem niegazowanym (syropem) - ad. 2) oraz udział masowy soku owocowego w Produkcie wynosi minimum 20% składu surowcowego (ad. 3).

Odnośnie sposobu wytwarzania/produkcji syropu, Spółka uważa, że ze względów podatkowych nie ma znaczenia, sposób wytwarzania jeśli prowadzi on do uzyskania co najmniej 20% udziału masy soku w składzie surowcowym.

Odnośnie sposobu prawidłowego wyliczenia zawartości soku owocowego w produkcie końcowym, Spółka uważa, że zastosowany sposób przez Spółkę jest najbardziej obiektywny, ponieważ wynika z zasad arytmetyki, oraz jest zgodny z wytycznymi zawartymi w aktach prawnych (załącznik nr V do Dyrektywy Parlamentu i Rady 2012/12/WE z 19 kwietnia 2012 r. odnoszącą się do soków owocowych i niektórych podobnych produktów przeznaczonych do spożycia przez ludzi i wytycznych wynikających ze standardów europejskich, organizacji branżowych, w tym w Europejskim Stowarzyszeniu Producentów Soków (AIJN) czy też Krajowej Unii Producentów Soków (KUPS).

W świetle powyższego, zdaniem Wnioskodawcy, ze względu na fakt, iż Produkt spełnia wszystkie przesłanki wskazane w pozycji 31 załącznika numer 10 do ustawy o VAT tj. (i) stanowi "Pozostałe napoje bezalkoholowe" mieszczące się w grupowaniu PKWiU z 2008 r. 11.07.19.0 oraz (ii) jest to napój niegazowany, w którym (iii) udział masowy soku owocowego wynosi minimum 20% składu surowcowego, jest uprawniony do stosowania obniżonej stawki VAT w wysokości 5% w odniesieniu do sprzedaży krajowej Produktu.

Mając na uwadze powyższe, Wnioskodawca wnosi o potwierdzenie prawidłowości powyżej przedstawionego stanowiska.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 z późn. zm.) zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Przez dostawę towarów, stosownie do przepisu art. 7 ust. 1 ustawy, należy rozumieć przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (...).

Natomiast pod pojęciem towarów rozumieć należy, stosownie do art. 2 pkt 6 ustawy, rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.

Na podstawie art. 5a ustawy, towary lub usługi będące przedmiotem czynności, o których mowa w art. 5, wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, są identyfikowane za pomocą tych klasyfikacji, jeżeli dla tych towarów lub usług przepisy ustawy lub przepisy wykonawcze wydane na jej podstawie powołują symbole statystyczne.

Przy wyznaczaniu zakresu stosowania stawek obniżonych, w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r., wykorzystywana jest Polska Klasyfikacja Wyrobów i Usług, wprowadzona rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 października 2008 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. Nr 207, poz. 1293 z późn. zm.).

Stosownie do treści art. 41 ust. 1 ustawy, stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

Jednakże zarówno w treści ustawy, jak i przepisach wykonawczych do niej, ustawodawca przewiduje dla niektórych czynności obniżone stawki podatku.

I tak w świetle przepisu art. 41 ust. 2 ustawy, dla towarów i usług wymienionych w załączniku nr 3 do ustawy, stawka podatku wynosi 7%, z zastrzeżeniem ust. 12 i art. 114 ust. 1.

Zgodnie natomiast z art. 146a ustawy, w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2016 r., z zastrzeżeniem art. 146f:

1.

stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%;

2.

stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 2, art. 120 ust. 2 i 3 oraz w tytule załącznika nr 3 do ustawy, wynosi 8%.

Ponadto, w myśl art. 41 ust. 2a ustawy, dla towarów wymienionych w załączniku nr 10 do ustawy stawka podatku wynosi 5%.

W załączniku nr 3 do ustawy, zawierającym wykaz towarów i usług opodatkowanych stawką podatku w wysokości 8%, pod pozycją 52 tego załącznika, wymieniono - sklasyfikowane w PKWiU pod symbolem ex 11.07.19.0 - "Pozostałe napoje bezalkoholowe - wyłącznie niegazowane napoje:

1.

w których udział masowy soku owocowego, warzywnego lub owocowo-warzywnego wynosi nie mniej niż 20% składu surowcowego,

2.

zawierające tłuszcz mlekowy, z wyłączeniem napojów, przy przygotowaniu których wykorzystywany jest napar z kawy lub herbaty, niezależnie od udziału procentowego tego naparu w przygotowywanym napoju.

Wskazać należy, iż zgodnie z art. 2 pkt 30 ustawy, przez PKWiU ex rozumie się zakres wyrobów lub usług węższy niż określony w danym grupowaniu Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług.

Umieszczenie tego dopisku przy konkretnym symbolu statystycznym ma na celu zawężenie stosowania obniżonej stawki podatku VAT tylko do towarów należących do wymienionego grupowania statystycznego, spełniającego określone warunki sprecyzowane przez ustawodawcę w rubryce "nazwa towaru".

Jednocześnie w objaśnieniach do ww. załącznika wskazano, iż wykaz nie ma zastosowania dla zakresu sprzedaży towarów i świadczenia usług zwolnionych od podatku VAT lub opodatkowanych stawkami niższymi niż stawka, której dotyczy załącznik. Oznacza to, że jeżeli dany towar (lub usługa) wymieniony w załączniku nr 3, na podstawie innych regulacji podlega opodatkowaniu niższą stawką podatku VAT lub zwolnieniu - zastosowanie ma ta niższa stawka podatku lub zwolnienie od podatku.

Natomiast w załączniku nr 10 do ustawy, stanowiącym wykaz towarów opodatkowanych stawką podatku w wysokości 5%, w pozycji 31 - PKWiU ex 11.07.19.0 - wymienione zostały "Pozostałe napoje bezalkoholowe - wyłącznie niegazowane napoje:

1.

w których udział masowy soku owocowego, warzywnego lub owocowo-warzywnego wynosi nie mniej niż 20% składu surowcowego,

2.

zawierające tłuszcz mlekowy, z wyłączeniem napojów, przy przygotowaniu których wykorzystywany jest napar z kawy lub herbaty, niezależnie od udziału procentowego tego naparu w przygotowywanym napoju".

W objaśnieniu do tego załącznika zaznaczono, że symbol "ex" dotyczy tylko danego wyrobu z danego grupowania. Z kolei w punkcie 2 objaśnień do ww. załącznika wskazano, że wykaz ten nie ma zastosowania dla zakresu sprzedaży towarów zwolnionych od podatku lub opodatkowanych stawką 0%.

Z przedstawionego we wniosku opisu sprawy wynika, że Wnioskodawca (Spółka) będący podatnikiem podatku od towarów i usług, jest przedsiębiorstwem, prowadzącym działalność w zakresie projektowania, wytwarzania i wprowadzania do obrotu, sprzedaży, dystrybucji i promocji produktów leczniczych, wyrobów medycznych, suplementów diety, kosmetyków i innych produktów. W ramach prowadzonej działalności gospodarczej Spółka zamierza produkować i sprzedawać wyrób R., będący suplementem diety w postaci syropu, przeznaczonym do spożycia bez konieczności rozcieńczania ("Produkt").

Produkt zawiera następujące składniki: cukier - 45%, woda - 34,415%, odtworzony sok z czarnej porzeczki (z koncentratu czarnej porzeczki) - 18,15%, odtworzony sok z malin (z soku malinowego suszonego) - 1,85%, askrobinian sodu - 0,152%, benzoesan sodu (substancja konserwująca) - 0,1%, wyciąg z dzikiej róży - 0,083%, kwas cytrynowy (regulator kwasowości) - 0,083%, aromat - 0,083%, rutozyd - 0,042%, guma ksantanowa (substancja zagęszczająca) -0,042%.

Spółka wskazała, iż Produkt stanowi napój niegazowany, w którym udział masowy soku owocowego wynosi minimum 20% składu surowcowego, przy czym taki udział masowy osiągany jest dzięki zastosowaniu określonej receptury i technologii wytwarzania. W skład Produktu wchodzi sok malinowy suszony. Według specyfikacji producenta 1 kg soku malinowego suszonego jest równoważny 6,1 kg soku malinowego. W przypadku wytworzenia 5 000 kg Produktu, dodawane jest 20,83 kilograma soku malinowego suszonego, co jest podstawą do wyliczenia zawartości tego soku w Produkcie i stwierdzenia, że stanowi on nie mniej niż 92,50 kilograma, tj. 1,85% masy Produktu. Dodatkowo w Produkcie występuje również koncentrat z czarnej porzeczki, zgodnie ze specyfikacją producenta wartość Brixa dla koncentratu z czarnej porzeczki to 64°. Skala Brixa określa stopień dojrzałości owoców w chwili zebrania oraz podaje w stopniach wartość cukru w soku. Zgodnie z Załącznikiem nr 3 rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 30 września 2003 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie jakości handlowej soków i nektarów owocowych (Dz. U. Nr 177, poz. 1735, z późn. zm.) minimalna wartość w skali Brixa dla soku owocowego odtworzonego z zagęszczonego soku owocowego to 11°. Tym samym 172 kg koncentratu z czarnej porzeczki w 5 000 kg Produktu stanowi nie mniej niż 907,5 kg odtworzonego soku owocowego tj. 18,15% masy Produktu. Podsumowując, zgodnie z wyżej opisaną recepturą zawartość soku owocowego w Produkcie wynosi nie mniej niż 20,00% jego masy. Produkt uzyskuje się poprzez: przygotowanie roztworu A (wymieszanie wody i gumy ksantanowej); przygotowanie roztworu B (wymieszanie pozostałej wody z pozostałymi składnikami); wprowadzenie do roztworu B roztworu A i wymieszanie całości.

Nadto Wnioskodawca wskazał, iż otrzymał opinię klasyfikacyjną wydaną 23 kwietnia 2014 r. przez Urząd Statystyczny w Łodzi, wskazującą, iż Produkt mieści się według Rozporządzenia Rady Ministrów z 29 października 2008 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług w grupowaniu 11.07.19.0 "Pozostałe napoje bezalkoholowe".

W przedmiotowej sprawie podkreślenia wymaga fakt, że najistotniejszym elementem jest dokonanie prawidłowej klasyfikacji towaru lub usługi wg Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług. Jednocześnie należy wskazać, iż to podatnik jest zobowiązany do prawidłowego określenia przedmiotu opodatkowania, co wiąże się z prawidłowym zdefiniowaniem i zaklasyfikowaniem wykonywanych czynności.

Stosownie bowiem do Komunikatu Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 24 stycznia 2005 r. w sprawie trybu udzielania informacji dotyczących standardów klasyfikacyjnych (Dz. Urz. GUS z 2005 r. Nr 1, poz. 11), zgodnie z zasadami metodycznymi klasyfikacji zasadą jest, że zainteresowany podmiot sam klasyfikuje prowadzoną działalność, swoje produkty (wyroby, usługi), towary, środki trwałe i obiekty budowlane według zasad określonych w poszczególnych klasyfikacjach i nomenklaturach, wprowadzonych rozporządzeniem Rady Ministrów lub stosowanych bezpośrednio na podstawie przepisów Wspólnoty Europejskiej. Wynika to z faktu, że właśnie m.in. producent, bądź usługodawca posiada wszystkie informacje niezbędne do właściwego zaliczenia produktu, czy usługi do odpowiedniego grupowania PKWiU, tj. informacje dotyczące rodzaju użytego surowca, technologii wytwarzania lub przeznaczenia wyrobu, bądź zakresu świadczonych usług.

Odnosząc zatem powołane przepisy prawa do przedstawionego opisu sprawy, należy stwierdzić, że dostawa produkowanego przez Spółkę towaru tzw. suplementu diety (R.), który - jak wskazał Wnioskodawca - stanowi napój niegazowany, w którym udział masowy soku owocowego wynosi minimum 20% składu surowcowego, zaklasyfikowany przez Zainteresowanego według PKWiU z 2008 r. do grupowania 11.07.19.0, będzie podlegała opodatkowaniu preferencyjną stawką podatku VAT w wysokości 5% na podstawie art. 41 ust. 2a w powiązaniu z poz. 31 załącznika nr 10 do ustawy.

W świetle powyższego, stanowisko Wnioskodawcy, z którego wynika, iż jest uprawniony do stosowania obniżonej stawki VAT w wysokości 5% w odniesieniu do sprzedaży ww. produktu, należało uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego w dniu wydania interpretacji.

Tut. Organ informuje, iż wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (zapytania) Zainteresowanego. Inne kwestie przedstawione w opisie sprawy, które nie zostały objęte pytaniem nie mogą być - zgodnie z art. 14b § 1 oraz art. 14f § 2 Ordynacji podatkowej - rozpatrzone.

Jednocześnie należy podkreślić, iż tut. Organ w niniejszym postepowaniu nie dokonał oceny sposobu wyliczenia zawartości soku owocowego w produkcie końcowym, bowiem nie jest do tego uprawniony w trybie przepisu art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej, na podstawie którego wydawane są interpretacje indywidualne. Okoliczność, że udział masowy soku owocowego wynosi minimum 20% składu surowcowego przyjęto jako element przedstawionego zdarzenia przyszłego.

Zaznacza się także, że zgodnie z art. 14b § 3 ustawy - Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ podatkowy jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku.

W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację - w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2012 r. poz. 270, z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl