IPTPP2/443-344/11-4/JN

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 10 października 2011 r. Izba Skarbowa w Łodzi IPTPP2/443-344/11-4/JN

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Sp. z o.o., przedstawione we wniosku z dnia 28 czerwca 2011 r. (data wpływu do Biura Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim 11 lipca 2011 r.), uzupełnionym pismem z dnia 29 września 2011 r. (data wpływu 30 września 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego przy nabyciu prawa odrębnej własności lokalu użytkowego wraz z udziałem we współwłasności gruntu wykorzystywanych do działalności "statutowej" niestanowiącej obrotu podlegającego opodatkowaniu podatkiem VAT oraz prawa odrębnej własności lokalu użytkowego wraz z udziałem we współwłasności gruntu wykorzystywanych do działalności "komercyjnej" stanowiącej obrót podlegający opodatkowaniu podatkiem VAT - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 30 czerwca 2011 r. wpłynął do Biura Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego przy nabyciu prawa odrębnej własności lokalu użytkowego wraz z udziałem we współwłasności gruntu wykorzystywanych do działalności "statutowej" nie stanowiącej obrotu podlegającego opodatkowaniu podatkiem VAT oraz prawa odrębnej własności lokalu użytkowego wraz z udziałem we współwłasności gruntu wykorzystywanych do działalności "komercyjnej" stanowiącej obrót podlegający opodatkowaniu podatkiem VAT.

Pismem z dnia 7 lipca 2011 r. znak: IBPP3/443-748/11/AM Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając na podstawie art. 170 § 1 Ordynacji podatkowej oraz § 2 i § 5a cyt. wyżej rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego, przekazał przedmiotowy wniosek do Dyrektora Izby Skarbowej w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, celem załatwienia zgodnie z właściwością. W związku bowiem ze zmianą przepisów w zakresie wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego, jaka nastąpiła z dniem 1 kwietnia 2011 r., wniosek ten podlega rozpatrzeniu przez, działającego w imieniu Ministra Finansów, Dyrektora Izby Skarbowej w Łodzi, na podstawie przepisów Rozdziału 1a ww. ustawy - Ordynacja podatkowa.

Wniosek został uzupełniony pismem z dnia 29 września 2011 r. (data wpływu 30 września 2011 r.) będącym odpowiedzią na wezwanie z dnia 19 września 2011 r. znak: IPTPP2-443-344/11-2/JN.

W przedmiotowym wniosku zostały przedstawione następujące zdarzenia przyszłe.

Podatnik - Sp. z o.o. jest posiadającą osobowość prawną jednostką organizacyjną samorządu terytorialnego (Województwa - 81,43% kapitału zakładowego, Miasto - 17,94% kapitału zakładowego, Politechnika - 0,63% kapitału zakładowego). Celem statutowym Spółki jest realizacja sfery zadań publicznych, m.in. w zakresie:

1.

pobudzenie aktywności gospodarczej w sferze nowych technologii i innowacji, realizacja strategii regionalnej w tym zakresie,

2.

ukierunkowanie i skoncentrowanie wysiłków podmiotów lokalnych pracujących w zakresie nowych technologii, lub zainteresowania ich wspieraniem (jednostki naukowo-badawcze, samorząd terytorialny, lokalne urzędy i instytucje rządowe, samorząd gospodarczy i podmioty wspierające przedsiębiorczość, komercyjne podmioty gospodarcze),

3.

wspieranie Małych i Średnich Przedsiębiorstw w zakresie ich konkurencyjności (dostęp do systemów informacji, doradztwo technologiczne),

4.

wspieranie samorządu lokalnego w zakresie nowoczesnych form inwestowania - Spółka będzie współpracować z samorządem także w sferze procesów innowacyjno-wdrożeniowych dotyczących np. wojewódzkich i lokalnych inwestycji ekologicznych, inwestycji w zakresie niekonwencjonalnych źródeł energii itp.,

5.

modernizacji i restrukturyzacji tradycyjnych sektorów gospodarki regionu,

6.

pozyskiwanie wsparcia dla regionu ze strony instytucji zagranicznych, międzynarodowych, rządowych i pozarządowych o zasięgu ogólnokrajowym, statutowo zajmującymi się i wspierającymi finansowo i technicznie rozwój technologiczny i innowacyjność,

7.

współpraca międzynarodowa w tworzeniu nowych form produkujących w oparciu o nowoczesną technologię z udziałem kapitałowym Spółki w firmach,

8.

współpraca z sektorem bankowym i funduszami inwestycyjnymi przy realizowaniu konkretnych projektów,

9.

formułowanie oczekiwań przemysłu lokalnego wobec nauki, pośredniczenie w przekazywaniu informacji pomiędzy przemysłem, a placówkami badawczo-wdrożeniowymi,

10.

wymiana doświadczeń, organizowanie spotkań, dyskusji, seminariów poświęconych tematyce współpracy nauki z gospodarką, działalność promocyjna, wydawnicza i informacyjna,

11.

wsparcie i obsługa firm i jednostek badawczych w zakresie ochrony własności intelektualnej, propagowanie wiedzy technicznej i innowacyjnej poprzez organizowanie szkoleń i doradztwo.

Działalność statutowa wskazana powyżej finansowana jest z dotacji unijnych, które pokrywają wyłącznie koszty związane z realizacją projektów realizowanych przez Spółkę, a dofinansowanie nie ma bezpośredniego wpływu na cenę (kwotę należną), ponieważ nie ma kwoty należnej. Realizowane zadania nie były przedmiotem sprzedaży, odpłatnej dostawy czy odpłatnego świadczenia usług na gruncie ustawy o podatku VAT.

Zgodnie z umowami o dofinansowanie, zawartymi z odpowiednimi Instytucjami Wdrażającymi (PARP, WUP, MSWiA) wsparcie na realizację tych projektów Wnioskodawca otrzymuje w następujących formach:

a.

w formie płatności ze środków europejskich,

b.

w formie dotacji celowej z budżetu krajowego.

Spółka nie otrzymuje więc wynagrodzenia, a jedynie zwrot poniesionych kosztów realizowanego projektu w postaci dotacji. Działalność statutowa Spółki współfinansowana z projektów unijnych nie może przynosić zysku. Działalność statutowa opisana powyżej nie stanowi więc obrotu będącego podstawą opodatkowania w świetle art. 5 ust. 1 w zw. z art. 8 ust. 1 i art. 7 ust. 1 w zw. z art. 29 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.)

Obok działalności statutowej Spółka prowadzi działalność komercyjną stanowiącą obrót podlegający opodatkowaniu podatkiem VAT w świetle art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.).

Wnioskodawca planuje nabycie prawa odrębnej własności do dwóch lokalów użytkowych oraz związanym z tymi lokalami użytkowymi udziałem we współwłasności działki.

Z tym, iż jeden z lokalów użytkowych wraz ze związanym z prawem do odrębnego lokalu użytkowego udziałem w gruncie przeznaczony będzie jedynie dla prowadzenia przez Spółkę działalności związanej z projektami realizowanymi przez Spółkę, niepodlegającej opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług w rozumieniu art. 5 ust. 1 w zw. z art. 8 ust. 1 i art. 7 ust. 1 oraz art. 29 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U.04.54.535, z późn. zm.), w związku z czym Spółce nie będzie przysługiwało w tym zakresie prawo odliczenia podatku VAT naliczonego przy nabyciu tego prawa.

Drugi z lokalów użytkowych wraz ze związanym z prawem do odrębnego lokalu użytkowego udziałem w gruncie przeznaczony będzie jedynie dla prowadzenia przez Spółkę działalności komercyjnej, podlegającej opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług w rozumieniu art. 5 ust. 1 w zw. z art. 8 ust. 1 i art. 7 ust. 1 w zw. z art. 29 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U.04.54.535, z późn. zm.), opodatkowaną stawką ogólną 23%. Wnioskodawca wyjaśnia, że nie planuje wykonywania działalności zwolnionej w tym lokalu użytkowym, w związku z czym zasady wskazane w art. 90 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U.04.54.535, z późn. zm.) nie będą miały zastosowania, i związku z tym Spółce będzie przysługiwało w tym zakresie prawo odliczenia podatku VAT naliczonego przy nabyciu tego prawa w całości.

Nabycie praw odrębnej własności do każdego z lokalów użytkowych wraz ze związanym z prawem do odrębnego lokalu użytkowego udziałem w gruncie będzie współfinansowane z funduszy unijnych w ramach Programu RPO działanie 1.4 wsparcie inwestycji instytucji z otoczenia biznesu.

Istotnym elementem wniosku wpływającym na kwotę przyznanego dofinansowania jest prawo odliczenia podatku VAT 23% naliczonego przy zakupie. W przypadku, gdy Spółce nie przysługuje prawo odliczenia podatku VAT naliczonego przy nabyciu praw odrębnej własności do lokalu użytkowego wraz ze związanym z prawem do odrębnego lokalu użytkowego udziałem, wówczas kwota podatku VAT jest kosztem kwalifikowanym, który można objąć wnioskiem o współfinansowanie. W przypadku, gdy Spółka posiada prawo odliczenia podatku VAT naliczonego przy nabyciu praw odrębnej własności do lokalu użytkowego wraz ze związanym z prawem do odrębnego lokalu użytkowego udziałem, wówczas kwota podatku VAT nie jest kosztem kwalifikowanym i nie można jej objąć wnioskiem o współfinansowanie.

Wnioskodawca jest czynnym zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług i będzie nim w przyszłości w momencie wystąpienia zdarzeń przyszłych.

W związku z powyższym zadano następujące pytania:

1.

Czy Spółka ma prawo w świetle art. 86 ust. 1 i ust. 2 pkt 1 lit. a) ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U.04.54.535, z późn. zm.) do obniżenia podatku VAT naliczonego przy nabyciu praw odrębnej własności do lokalu użytkowego wraz ze związanym z prawem do odrębnego lokalu użytkowego udziałem, które wykorzystywane będą jedynie do działalności statutowej niestanowiącej obrotu podlegającego opodatkowaniu podatkiem VAT w świetle art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U.04.54.535, z późn. zm.) współfinansowanej ze środków unijnych w ramach realizowanych przez Wnioskodawcę projektów niestanowiącej wynagrodzenia ani nie przynoszącej zysku, a jedynie zwrot kosztów.

2.

Czy Wnioskodawcy w świetle art. 86 ust. 1 i ust. 2 pkt 1 lit. a) ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U.04.54.535, z późn. zm.) przysługuje prawo do obniżenia podatku VAT naliczonego przy nabyciu praw odrębnej własności do lokalu użytkowego wraz ze związanym z prawem do odrębnego lokalu użytkowego udziałem, które wykorzystywane będą jedynie do działalności komercyjnej stanowiącej obrót podlegający opodatkowaniu podatkiem VAT w świetle art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U.04.54.535, z późn. zm.) w całości.

Zdaniem Wnioskodawcy:

Ad.1)

Spółce nie przysługuje prawo w świetle art. 86 ust. 1 i ust. 2 pkt 1 lit. a) ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U.04.54.535, z późn. zm.) obniżenia podatku VAT naliczonego przy nabyciu prawa odrębnej własności do lokalu użytkowego wraz ze związanym z prawem do odrębnego lokalu użytkowego udziałem współwłasności gruntu wykorzystywanych do działalności statutowej niestanowiącej obrotu podlegającego opodatkowaniu podatkiem VAT w świetle art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U.04.54.535, z późn. zm.). W związku z powyższym VAT będzie w tym przypadku kosztem kwalifikowanym w opisanym we wniosku Projekcie.

Ad. 2)

Wnioskodawcy w świetle art. 86 ust. 1 i ust. 2 pkt 1 lit. a) ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U.04.54.535, z późn. zm.) przysługuje prawo do obniżenia podatku VAT naliczonego przy nabyciu prawa odrębnej własności do lokalu użytkowego wraz ze związanym z prawem do odrębnego lokalu użytkowego udziałem we współwłasności gruntu wykorzystywanych do działalności komercyjnej stanowiącej obrót podlegający opodatkowaniu podatkiem VAT w świetle art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U.04.54.535, z późn. zm.) w całości. W związku z powyższym VAT nie będzie kosztem kwalifikowanym w opisanym we wniosku Projekcie.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionych zdarzeń przyszłych uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tekst jedn. Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054), zwanej dalej "ustawą o VAT", podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Stosownie do art. 15 ust. 2 ww. ustawy, działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody, również wówczas, gdy czynność została wykonana jednorazowo w okolicznościach wskazujących na zamiar wykonywania czynności w sposób częstotliwy. Działalność gospodarcza obejmuje również czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Jak stanowi art. 86 ust. 1 ustawy o VAT podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych.

Natomiast myśl art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a) ww. ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku określonych w fakturach otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.

Zgodnie z art. 88 ust. 4 powołanej ustawy, obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 20.

Z powyższych uregulowań prawnych wynika zatem, iż prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje zarejestrowany, czynny podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest niewątpliwy i bezsporny związek zakupów z wykonanymi czynnościami opodatkowanymi, tzn. takimi których następstwem jest określenie podatku należnego.

Przedstawiona wyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania odliczenia podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystywania do czynności zwolnionych od podatku i niepodlegających temu podatkowi. Odliczenie podatku naliczonego nie przysługuje ponadto zgodnie cyt. wyżej art. 88 ust. 4 ustawy o VAT podatnikom, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni.

Katalog wyłączeń prawa do odliczenia podatku naliczonego zawiera ponadto art. 88 ust. 3a ustawy o VAT, w myśl którego nie stanowią podstawy do obniżenia podatku należnego oraz zwrotu różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego faktury i dokumenty celne w przypadku gdy:

1.

sprzedaż została udokumentowana fakturami lub fakturami korygującymi:

a.

wystawionymi przez podmiot nieistniejący,

b.

w których kwota podatku wykazana na oryginale faktury lub faktury korygującej jest różna od kwoty wykazanej na kopii;

2.

transakcja udokumentowana fakturą nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku;

3.

wystawiono więcej niż jedną fakturę dokumentującą tę samą sprzedaż;

4.

wystawione faktury, faktury korygujące lub dokumenty celne:

a.

stwierdzają czynności, które nie zostały dokonane - w części dotyczącej tych czynności,

b.

podają kwoty niezgodne z rzeczywistością - w części dotyczącej tych pozycji, dla których podane zostały kwoty niezgodne z rzeczywistością,

c.

potwierdzają czynności, do których mają zastosowanie przepisy art. 58 i 83 Kodeksu cywilnego - w części dotyczącej tych czynności;

5.

faktury, faktury korygujące wystawione przez nabywcę zgodnie z odrębnymi przepisami nie zostały zaakceptowane przez sprzedającego;

6.

zaświadczenie, o którym mowa w art. 86 ust. 5, zawiera informacje niezgodne ze stanem faktycznym;

7.

wystawiono faktury, w których została wykazana kwota podatku w stosunku do czynności opodatkowanych, dla których nie wykazuje się kwoty podatku na fakturze - w części dotyczącej tych czynności.

Z treści złożonego wniosku wynika, iż Wnioskodawca jest czynnym zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług. W związku z prowadzoną działalnością planuje nabycie prawa odrębnej własności do dwóch lokali użytkowych oraz związanego z tymi lokalami użytkowymi udziału we współwłasności działki.

Jeden z lokali użytkowych wraz z udziałem we współwłasności gruntu przeznaczony będzie jedynie dla prowadzenia przez Spółkę działalności "statutowej". Działalność ta finansowana jest z dotacji unijnych, które pokrywają wyłącznie koszty związane z realizacją projektów realizowanych przez Spółkę, a dofinansowanie nie ma bezpośredniego wpływu na cenę (kwotę należną). Realizowane zadania nie były przedmiotem sprzedaży, odpłatnej dostawy czy odpłatnego świadczenia usług na gruncie ustawy o podatku VAT. Działalność "statutowa" - jak wskazano w ww. wniosku - nie stanowi więc obrotu będącego podstawą opodatkowania w świetle art. 5 ust. 1 w związku z art. 8 ust. 1 i art. 7 ust. 1 oraz z art. 29 ust. 1 ustawy o VAT, a tym samym nie podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

Jak wskazano na wstępie, warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest związek zakupów z wykonanymi czynnościami opodatkowanymi. Wnioskodawca jednoznacznie wskazał, że ww. lokal wraz z udziałem we współwłasności gruntu będzie służył wyłącznie działalności "statutowej" niepodlegającej opodatkowaniu podatkiem VAT, a tym samym Wnioskodawcy nie będzie przysługiwało prawo do odliczenia podatku naliczonego związanego z ich nabyciem.

Z kolei drugi z lokali użytkowych wraz z udziałem we współwłasności gruntu - jak wskazano w ww. wniosku - przeznaczony będzie jedynie dla prowadzenia przez Spółkę działalności "komercyjnej", podlegającej opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług w rozumieniu art. 5 ust. 1 w związku z art. 8 ust. 1 i art. 7 ust. 1 oraz z art. 29 ust. 1 ustawy o VAT. Działalność ta opodatkowana jest stawką podstawową 23% i jak wyjaśnił Wnioskodawca nie planuje on wykonywania w tym lokalu użytkowym działalności zwolnionej, w związku z czym zasady wskazane w art. 90 ustawy o VAT nie będą miała zastosowania.

Mając zatem na uwadze wskazany wyżej przepis art. 86 ust. 1 ustawy o VAT stwierdzić należy, że w tym przypadku - nabycia lokalu wraz z udziałem we współwłasności gruntu przeznaczonego wyłącznie do działalności "komercyjnej" - zostanie spełniony podstawowy warunek uprawniający do odliczenia podatku naliczonego tj. wystąpi związek dokonanych zakupów z wykonywaniem czynności opodatkowanych. Wnioskodawcy, który jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku VAT przysługuje zatem prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o całą kwotę podatku naliczonego związanego z nabyciem ww. towarów, o ile nie wystąpi żadna z okoliczności wyłączających prawo do odliczenia podatku naliczonego, określonych w art. 88 ustawy o VAT.

Reasumując, stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 28 czerwca 2011 r. w zakresie oceny prawnej zdarzeń przyszłych w odniesieniu do pytania nr 1 i nr 2 (t.j. prawa do odliczenia podatku naliczonego przy nabyciu prawa odrębnej własności lokalu użytkowego wraz z udziałem we współwłasności gruntu przeznaczonego wyłącznie do działalności "statutowej" oraz prawa odrębnej własności lokalu użytkowego wraz z udziałem we współwłasności gruntu przeznaczonego wyłącznie do działalności "komercyjnej") - jest prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzeń przyszłych przedstawionych przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Zgodnie z art. 14b § 3 cyt. w sentencji ustawy - Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Należy zatem zaznaczyć, że wydając przedmiotową interpretację tut. organ oparł się na wynikającym z treści wniosku opisie zdarzeń przyszłych. W przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionych zdarzeń przyszłych, a w szczególności zmiany przeznaczenia nabywanych lokali użytkowych wraz z udziałem we współwłasności gruntu, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

Ponadto wskazać należy, iż pojęcie "kosztu kwalifikowanego" nie jest pojęciem podatkowym i organy podatkowe nie są właściwe do rozstrzygania wątpliwości podatników odnośnie możliwości zaliczania wartości podatku od towarów i usług do kosztów kwalifikowanych. Kwestię tę rozstrzygają bowiem przepisy regulujące zasady korzystania ze środków pomocowych. Zasady i przepisy podatkowe przywołane w uzasadnieniu niniejszej interpretacji mogą być jedynie pomocne Wnioskodawcy przy dokonywaniu oceny, czy podatek VAT w tej sytuacji powinien być kosztem kwalifikowanym. W związku z powyższym nie zajęto stanowiska w tej sprawie.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Kielcach, ul. Prosta 10, 25-366 Kielce po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl