IPTPP2/443-276/14-4/JS

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 7 lipca 2014 r. Izba Skarbowa w Łodzi IPTPP2/443-276/14-4/JS

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r. poz. 749, z późn. zm.) oraz § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 4 kwietnia 2014 r. (data wpływu 9 kwietnia 2014 r.), uzupełnionym pismem z dnia 9 czerwca 2014 r. (data wpływu 12 czerwca 2014 r.), o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania podatkiem VAT odpłatnego udostępniania miejsc pod stoiska handlowe oraz obiekty rekreacyjne - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 9 kwietnia 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:

* opodatkowania podatkiem VAT odpłatnego udostępniania miejsc pod stoiska handlowe oraz obiekty rekreacyjne,

* pełnego prawa do odliczenia podatku naliczonego z tytułu wydatków ponoszonych na organizację Imprez,

* braku obowiązku naliczenia podatku należnego z tytułu zapewnienia nieodpłatnego wstępu i uczestnictwa w Imprezach.

Przedmiotowy wniosek został uzupełniony pismem z dnia 9 czerwca 2014 r. o doprecyzowanie opisu sprawy.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny/zdarzenie przyszłe.

Gmina i Miasto... (dalej: Gmina, Wnioskodawca) jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem VAT.

Gmina jest organizatorem/współorganizatorem imprez gminnych (dalej: Imprezy), w tym m.in. "...", które jest wydarzeniem o charakterze festynowym, organizowanym rokrocznie, co do zasady w ostatnich dniach sierpnia lub na początku września. Tradycyjnym elementem imprezy jest przemarsz uroczystego korowodu dożynkowego i następnie odbywające się na stadionie gminnym uroczyste wręczenie chleba gospodarzowi dożynek. W trakcie tej imprezy każdorazowo przewidziane są różnego rodzaju atrakcje, m.in. obrzędowa prezentacja gminnego wieńca i okolicznościowych przyśpiewek, specjalnie przygotowany plac zabaw dla najmłodszych, degustacje regionalnych potraw, występy zespołów folklorystycznych, pokazy karate, pokaz laserowy, występy kabaretu, pokazy sztucznych ogni.

Wnioskodawca nie pobiera opłat za wstęp na Imprezy. Niemniej jednak, w miejscu organizacji Imprez, na czas ich trwania Gmina wynajmuje zainteresowanym podmiotom zewnętrznym miejsca pod stoiska reklamowe, stoiska handlowe, punkty gastronomiczne i obiekty rekreacyjne.

W związku z wykonywaniem wskazanych powyżej świadczeń, tj. udostępnianiem miejsc pod stoiska handlowe i obiekty rekreacyjne, Gmina wystawia faktury VAT, rozlicza VAT należny i ujmuje wartość z tytułu tych świadczeń wraz z podatkiem należnym w rejestrach VAT oraz w deklaracjach VAT-7.

W związku z organizacją Imprez, Gmina ponosi każdego roku szereg wydatków, w tym w szczególności na usługi wykonawców (oprawa artystyczna), wynajem sprzętu, usługi ochrony, media, promocję, usługi transportowe, przygotowanie terenu, usługi sprzątania, etc. Wydatki te dokumentowane są fakturami VAT z wykazanymi na nich kwotami podatku naliczonego. Wydatki te mają charakter ogólny, tj. są związane z całokształtem Imprez i w ocenie Gminy nie da się ich przyporządkować do konkretnego elementu Imprez, jednego zdarzenia podczas Imprez, określonej grupy uczestników Imprez, etc.

Dotychczas Gmina nie dokonywała odliczeń podatku VAT naliczonego z faktur dokumentujących ponoszone w tym zakresie wydatki. Kwestię prawa do odliczenia Gmina zamierzała w pierwszej kolejności potwierdzić w drodze interpretacji indywidualnej.

W ramach czynności wykonywanych nieodpłatnie, oprócz zapewnienia nieodpłatnego wstępu na przedmiotowe Imprezy, Gmina bez pobierania jakichkolwiek opłat zapewnia zainteresowanym także możliwość korzystania w trakcie Imprez z oferowanych na nich atrakcji takich jak: rozmaite pokazy, występy artystyczne, koncerty muzyczne etc.

Gmina również podkreśliła, iż organizacja Imprez należy do zadań własnych Gminy mających na celu zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty w szczególności w zakresie kultury oraz kultury fizycznej, zgodnie z art. 7 ust. 1 pkt 9 i 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 1990 r. Nr 16, poz. 95).

W piśmie, stanowiącym uzupełnienie wniosku, Wnioskodawca wskazał, że:

1. Towary i usługi nabywane przez Gminę, jak np. usługi ochrony, oprawy muzycznej, sprzątania, mają charakter ogólny, związany z całokształtem działań Gminy w ramach organizacji Imprez i są/będą one jednocześnie wykorzystywane do czynności odpłatnego udostępniania zainteresowanym podmiotom zewnętrznym miejsc pod stoiska reklamowe, stoiska handlowe, punkty gastronomiczne i obiekty rekreacyjne, jak i do czynności zapewnienia nieodpłatnego wstępu na przedmiotowe Imprezy i możliwości nieodpłatnego korzystania z oferowanych w trakcie Imprez atrakcji, takich jak rozmaite pokazy, występy artystyczne, koncerty muzyczne etc.Przy czym Gmina zauważyła, iż kwestia opodatkowania czynności odpłatnego udostępniania zainteresowanym podmiotom zewnętrznym miejsc pod stoiska reklamowe, stoiska handlowe, punkty gastronomiczne i obiekty rekreacyjne, jak również niepodlegania opodatkowaniu czynności zapewnienia nieodpłatnego wstępu na przedmiotowe Imprezy i możliwości nieodpłatnego korzystania z oferowanych w trakcie Imprez atrakcji, stanowi przedmiot pytań wskazanych we Wniosku Gminy (odpowiednio pytanie nr 1 i 3 Wniosku).

2. Zdaniem Gminy, nie jest ona w stanie określić zakresu/podziału, w jakim wydatki ponoszone w ramach organizacji Imprez są/będą wykorzystywane do czynności odpłatnego udostępniania zainteresowanym podmiotom zewnętrznym miejsc pod stoiska reklamowe, stoiska handlowe, punkty gastronomiczne i obiekty rekreacyjne, a w jakim do zapewnianie nieodpłatnego wstępu i nieodpłatnego korzystania z oferowanych podczas Imprez atrakcji. W konsekwencji powyższego, w opinii Gminy, nie ma ona obiektywnej możliwości odrębnego przyporządkowania kwot podatku naliczonego związanych z czynnościami opodatkowanymi podatkiem od towarów i usług lub niepodlegającymi opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

3. Faktury dokumentujące wydatki ponoszone w związku z organizacją Imprez są/będą wystawiane na Gminę.

4. Udostępnianie miejsc pod stoiska handlowe oraz obiekty rekreacyjne, o których mowa we Wniosku, dokonywane jest na podstawie zawieranych przez Gminę umów cywilnoprawnych.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.

Czy udostępnianie miejsc pod stoiska handlowe oraz obiekty rekreacyjne stanowi podlegające opodatkowaniu odpłatne świadczenie usług na gruncie ustawy o VAT (oznaczone jako pytanie nr 1 wniosku ORD-IN).

Zdaniem Wnioskodawcy, udostępnianie miejsc pod stoiska handlowe oraz obiekty rekreacyjne stanowi podlegające opodatkowaniu odpłatne świadczenie usług na gruncie ustawy o VAT.

UZASADNIENIE

Zgodnie z art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (dalej: ustawa o VAT), opodatkowaniu podatkiem VAT podlegają m.in. odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju. Z kolei art. 7 ust. 1 tej ustawy stanowi, że przez dostawę towarów rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel, natomiast stosownie do art. 8 ust. 1 ustawy o VAT, przez świadczenie usług rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów.

W konsekwencji, w związku z faktem, że świadczenia Gminy dokonywane na rzecz najemców miejsc pod stoiska handlowe nie stanowią dostawy towarów, zdaniem Gminy należy je zaklasyfikować jako usługi w rozumieniu art. 8 ust. 1 ustawy o VAT.

Jednocześnie, stosownie do art. 15 ust. 1 ustawy o VAT, za podatników uznaje się osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności. Stosownie natomiast do ust. 6 tej regulacji, nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

Zatem, w świetle powyższych regulacji, w przypadku działania przez Gminę na podstawie umowy cywilnoprawnej, tj. w analizowanym przypadku, Gmina występuje w roli podatnika VAT.

Powyższe stanowisko znajduje potwierdzenie w wydanej w dniu 20 stycznia 2014 r. interpretacji indywidualnej Ministra Finansów, sygn. ILPP2/443-988/13-6/AD, w której słusznie zdaniem Gminy uznano, iż "odpłatne wykonywanie przez Gminę podczas Dożynek świadczeń polegających na umieszczaniu na terenie Imprezy balonów oraz banerów z logo podmiotu (sponsora), umieszczaniu logo sponsora w materiałach promocyjnych, stanowi usługę zdefiniowaną w art. 8 ust. 1 ustawy, która na mocy art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług".

Również treść wydanej w dniu 30 stycznia 2014 r. interpretacji indywidualnej Ministra Finansów o sygn. IPTPP1/443-810/13-4/MW wskazuje na zasadność uznania czynności udostępniania stanowisk handlowych oraz obiektów rekreacyjnych za czynności podlegające opodatkowaniu VAT. W interpretacji tej bowiem jednoznacznie przyjęto, iż: "udostępnianie powierzchni reklamowych, miejsc pod stoiska handlowe i gastronomiczne, a także pod obiekty rekreacyjne jest/będzie czynnością cywilnoprawną (nie zaś publicznoprawną) i dla tych czynności Gmina występuje/występować będzie w charakterze podatnika podatku od towarów i usług w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy. A zatem należy stwierdzić, że odpłatne udostępnianie powierzchni reklamowych, miejsc pod stoiska handlowe i gastronomiczne, a także pod obiekty rekreacyjne, podlega/podlegać będzie opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, na podstawie art. 5 ust. 1 w związku z art. 8 ust. 1 ustawy".

Stanowisko takie zostało również potwierdzone w analogicznym stanie faktycznym w interpretacji indywidualnej Dyrektora Izby Skarbowej w Łodzi z dnia 8 marca 2013 r., sygn. IPTPP4/443-826/12-4/UNr, w której organ stwierdził, że "Wnioskodawca świadcząc usługi reklamowo-sponsoringowe oraz usługi udostępniania miejsc pod stoiska handlowe (na podstawie umów cywilnoprawnych) jest podatnikiem w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy i usługi te podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, na podstawie art. 5 ust. 1 w związku z art. 8 ust. 1 ustawy".

Stanowisko przemawiające za opodatkowaniem podatkiem VAT usługi udostępniania miejsc pod stoiska handlowe w trakcie imprez gminnych zaprezentowane zostało także w interpretacji indywidualnej Dyrektora Izby Skarbowej w Łodzi z dnia 10 lipca 2013 r., sygn. IPTPP2/443-306-4/JS, w której organ podatkowy słusznie, zdaniem Gminy, przyjął, iż: "należy zauważyć, że zwolnieniem od podatku nie są objęte czynności realizowane przez jednostki samorządu terytorialnego wykonywane na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych. Wobec powyższego należy stwierdzić, że z uwagi na fakt, iż udostępnianie miejsc pod stoiska handlowe oraz miejsc postojowych jest/będzie czynnością cywilnoprawną (nie zaś publicznoprawną), dla zamierzonej czynności Gmina występuje/występować będzie w charakterze podatnika podatku od towarów i usług. A zatem należy stwierdzić, że odpłatne udostępnianie miejsc pod stoiska handlowe oraz miejsc postojowych, podlega/podlegać będzie opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, na podstawie art. 5 ust. 1 w związku z art. 8 ust. 1 ustawy".

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

W myśl art. 2 pkt 6 ustawy, przez towary rozumie się rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.

Na mocy art. 7 ust. 1 ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (...).

Stosownie do art. 8 ust. 1 ustawy, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 (...).

Nie każda jednak czynność stanowiąca dostawę towaru w rozumieniu art. 7 ustawy i świadczenie usług w rozumieniu art. 8 ustawy, podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. Aby dana czynność podlegała opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, musi być wykonana przez podatnika.

Stosownie do postanowień art. 15 ust. 1 ustawy, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Zgodnie z art. 15 ust. 2 ustawy, działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Według art. 15 ust. 6 ustawy, nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

Powyższy zapis jest odzwierciedleniem art. 13 obowiązującej od dnia 1 stycznia 2007 r. Dyrektywy 2006/112/WE Rady z dnia 28 listopada 2006 r. w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej (Dz.Urz.UE.L Nr 347 z 11.12.2006 s. 1, z późn. zm.), zgodnie z którym krajowe, regionalne i lokalne organy władzy oraz inne podmioty prawa publicznego nie są uważane za podatników w związku z działalnością, którą podejmują lub transakcjami, których dokonują jako organy władzy publicznej, nawet jeśli pobierają należności, opłaty, składki lub płatności w związku z takimi działaniami lub transakcjami.

Jednakże, w świetle unormowań prawa wspólnotowego w przypadku, gdy organy władzy publicznej bądź urzędy obsługujące te organy podejmują takie działania lub dokonują takich transakcji, są uważane za podatników w odniesieniu do tych działań, lub transakcji, gdyby wykluczenie ich z kategorii podatników prowadziło do znaczących zakłóceń konkurencji.

Z powyższego wynika, iż opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług zgodnie z zasadą powszechności opodatkowania podlegają wszelkie transakcje, których przedmiotem jest dostawa towarów lub świadczenie usług, pod warunkiem, że są one realizowane przez "podatników" w rozumieniu ustawy i wykonywane w ramach działalności gospodarczej.

Z opisu sprawy wynika, że Wnioskodawca jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem VAT. Gmina jest organizatorem/współorganizatorem imprez gminnych (dalej: Imprezy), w tym m.in. "...", które jest wydarzeniem o charakterze festynowym, organizowanym rokrocznie, co do zasady w ostatnich dniach sierpnia lub na początku września. W trakcie tej imprezy każdorazowo przewidziane są różnego rodzaju atrakcje, m.in. obrzędowa prezentacja gminnego wieńca i okolicznościowych przyśpiewek, specjalnie przygotowany plac zabaw dla najmłodszych, degustacje regionalnych potraw, występy zespołów folklorystycznych, pokazy karate, pokaz laserowy, występy kabaretu, pokazy sztucznych ogni. Wnioskodawca nie pobiera opłat za wstęp na Imprezy. Niemniej jednak, w miejscu organizacji Imprez, na czas ich trwania Gmina wynajmuje zainteresowanym podmiotom zewnętrznym miejsca pod stoiska reklamowe, stoiska handlowe, punkty gastronomiczne i obiekty rekreacyjne. W związku z wykonywaniem wskazanych powyżej świadczeń, tj. udostępnianiem miejsc pod stoiska handlowe i obiekty rekreacyjne, Gmina wystawia faktury VAT, rozlicza VAT należny i ujmuje wartość z tytułu tych świadczeń wraz z podatkiem należnym w rejestrach VAT oraz w deklaracjach VAT-7. Faktury dokumentujące wydatki ponoszone w związku z organizacją Imprez są/będą wystawiane na Gminę. Udostępnianie miejsc pod stoiska handlowe oraz obiekty rekreacyjne, o których mowa we Wniosku, dokonywane jest na podstawie zawieranych przez Gminę umów cywilnoprawnych.

Mając na uwadze powołane przepisy prawa oraz opis sprawy należy zauważyć, że z uwagi na fakt, iż świadczone odpłatnie usługi udostępniania miejsc pod stoiska handlowe oraz obiekty rekreacyjne są/będą czynnością cywilnoprawną (nie zaś publicznoprawną), dla tych czynności Gmina występuje/występować będzie w charakterze podatnika podatku od towarów i usług w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy.

A zatem należy stwierdzić, że odpłatne świadczenie usług udostępniania miejsc pod stoiska handlowe oraz obiekty rekreacyjne podlega/będzie podlegać opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, na podstawie art. 5 ust. 1 pkt 1 w związku z art. 8 ust. 1 ustawy.

Reasumując, odpłatne świadczenie przez Gminę usług udostępniania miejsc pod stoiska handlowe oraz obiekty rekreacyjne na podstawie zawieranych przez Gminę umów cywilnoprawnych stanowi/będzie stanowić czynności podlegające opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, na podstawie art. 5 ust. 1 pkt 1 w związku z art. 8 ust. 1 ustawy.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym oraz zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Tut. Organ informuje, iż wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (zapytania) Zainteresowanego. Inne kwestie wynikające z opisu sprawy, które nie zostały objęte pytaniem, nie mogą być - zgodnie z art. 14b § 1 oraz art. 14f § 2 Ordynacji podatkowej - rozpatrzone.

Zaznaczenia wymaga, że organ podatkowy jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Wnioskodawca ponosi ryzyko związane z ewentualny błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Podkreślenia wymaga, iż interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego) udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

Niniejszą interpretacją załatwiono wniosek w części dotyczącej opodatkowania podatkiem VAT odpłatnego udostępniania miejsc pod stoiska handlowe oraz obiekty rekreacyjne. Natomiast wniosek w części dotyczącej:

* pełnego prawa do odliczenia podatku naliczonego z tytułu wydatków ponoszonych na organizację Imprez, został rozpatrzony odrębną interpretacją indywidualną Nr IPTPP2/443-276/14-5/JS,

* braku obowiązku naliczenia podatku należnego z tytułu zapewnienia nieodpłatnego wstępu i uczestnictwa w Imprezach, został rozpatrzony odrębną interpretacją indywidualną Nr IPTPP2/443-276/14-6/JS.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację - w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2012 r. poz. 270, z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl