IPTPP2/443-228/14-4/IR - Określenie stawki VAT właściwej dla sprzedaży nawozów zawierających wapno oraz siarkę.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 4 czerwca 2014 r. Izba Skarbowa w Łodzi IPTPP2/443-228/14-4/IR Określenie stawki VAT właściwej dla sprzedaży nawozów zawierających wapno oraz siarkę.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r. poz. 749, z późn. zm.) oraz § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 19 marca 2014 r. (data wpływu 21 marca 2014 r.) uzupełnionym pismem z dnia 21 maja 2014 r. (data wpływu 23 maja 2014 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku VAT dla dostawy siarczanu wapnia pod nazwą handlową A. - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 21 marca 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku dla dostawy siarczanu wapnia pod nazwą handlową A.

Przedmiotowy wniosek został uzupełniony pismem z dnia 21 maja 2014 r. poprzez doprecyzowanie przedstawionego opisu sprawy, pytania oraz własnego stanowiska.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Jednostka (Wnioskodawca), w ramach której prowadzi sprzedaż nawozów oraz innych artykułów związanych z produkcja rolną, zamierza prowadzić sprzedaż siarczanu wapnia pod nazwą handlową A. A. to znak towarowy dla dwuwodnego CaSO4 (siarczanu wapnia). Nawóz ten zawiera wapno (w postaci rozpuszczalnego w wodzie tlenku wapnia - CaO) jako składnik pokarmowy oraz siarkę (w postaci rozpuszczalnego w wodzie trójtlenku siarki - SO3) i został zakwalifikowany, zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 2003/2003 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 13 października 2003 r. w sprawie nawozów (Dz. Urz. WE L 304 z 21.11.2003, str. 1, z późn. zm.; Dz.Urz.UE Polskie wydanie specjalne, rozdz. 13, t. 32, str. 467, z późn. zm.), jako "NAWÓZ WE" typ D, tj. nawozy zawierające drugorzędne składniki pokarmowe - w pozycji nr 1 wykazu. Parametry chemiczne nawozu: CaO - minimum 25%, SO3 - minimum 35%.

Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 23 grudnia 2013 r. w sprawie towarów i usług, dla których obniża się stawkę podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania stawek obniżonych (Dz. U. z 2013 r. poz. 1719), wydane na podstawie art. 146d ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 z późn. zm.) wymienia, po spełnieniu wymagań w zakresie przeznaczenia towaru, kwalifikowanego nabywcy oraz posiadania przez dostawcę oświadczenia, dostawę, wewnątrzwspólnotowe nabycie jak i import siarczanu magnezu, jako opodatkowany stawką podatku od towarów i usług wynoszącą 8%.

Ustawa o podatku od towarów i usług oraz przepisy wykonawcze do niej nie definiują pojęcia "siarczan wapnia". Nie sprecyzowały również grupowania PKWiU, do których miałoby ono należeć dla zastosowania stawki 8%.

W aktualnie obowiązującym stanie prawnym, z uwagi na skład chemiczny i przeznaczenie, należy posiłkować się przepisami i definicjami zawartymi w ustawie z dnia 10 lipca 2007 r. o nawozach i nawożeniu (Dz. U. Nr 147, poz. 1033 z późn. zm.) i przepisach wykonawczych wydanych na podstawie tej ustawy. Należy też uznać, że "siarczan magnezu" z rozporządzenia VAT jest tożsamy z "siarczanem wapnia". Urząd Statystyczny sklasyfikował siarczan wapnia wg klasyfikacji PKWiU pod symbolem 20.13.41.0 w grupowaniu "Siarczki, siarczyny i siarczany".

Siarczan wapnia jest nawozem, czyli zgodnie z definicją zawartą w art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy o nawozach i nawożeniu produktem przeznaczonym do dostarczania roślinom składników pokarmowych lub zwiększania żyzności gleb albo zwiększania żyzności stawów rybnych, którymi są nawozy mineralne, nawozy naturalne, nawozy organiczne i nawozy organiczno-mineralne. Stosownie do art. 2 ust. 1 pkt 3 cytowanej powyżej ustawy o nawozach i nawożeniu - nawozy mineralne to nawozy nieorganiczne, produkowane w drodze przemian chemicznych, fizycznych lub przerobu surowców mineralnych, w tym wapno nawozowe, do którego zalicza się wapno nawozowe zawierające magnez, a także niektóre nawozy pochodzenia organicznego.

W piśmie z dnia 21 maja 2014 r. stanowiącym uzupełnienie przedmiotowego wniosku Wnioskodawca wskazał, iż jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towaru i usług. Kod Nomenklatury Scalonej dla towaru - siarczanu wapnia o nazwie A. - 2833 29 80. Ww. towar będzie przeznaczony tylko i wyłącznie do stosowania jako nawóz, a jego nabywca będzie podatnikiem podatku rolnego lub podatku dochodowego od dochodu z działów specjalnych produkcji rolnej. Wnioskodawca nie będzie importerem towaru.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie (ostatecznie sformułowane w piśmie z dnia 23 maja 2014 r.).

Z uwagi na powyższe Wnioskodawca prosi o potwierdzenie, że przy dostawie produktu o nazwie A., spełniającego poniżej wymienione warunki:

* stanowiącego dwuwodny siarczan wapnia,

* przeznaczonego wyłącznie do stosowania jako nawóz przez nabywcę, który jest podatnik podatku rolnego lub podatku dochodowego od dochodu z działów specjalnych produkcji rolnej,

* przy dostawie którego nabywca złoży dostawcy oświadczenie, że jest "podatnikiem podatku rolnego lub podatku dochodowego od dochodu z działów specjalnych produkcji rolnej, a nabywane towary przeznaczy do stosowania jako nawozy, pasze lub dodatki (surowiec) do pasz w prowadzonym przez niego gospodarstwie rolnym lub dziale specjalnym produkcji rolnej"

ma prawo stosowania obniżonej (8%) stawki podatku od towarów i usług, wynikającej z art. 146d ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku od towarów i usług w związku z § 3 ust. 4 pkt 2 cytowanego powyżej rozporządzenia VAT.

Zdaniem Wnioskodawcy (ostatecznie sformułowanym w piśmie z dnia 23 maja 2013 r.), dostawa produktu pod nazwą A. spełniająca ww. przesłanki (co do produktu, przeznaczenia, nabywcy i posiadania oświadczenia), będzie podlegać opodatkowaniu obniżoną stawką podatku od towarów i usług w wysokości 8%.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest nieprawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 z późn. zm.) zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Przez dostawę towarów, w myśl art. 7 ust. 1 ustawy, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (...).

Natomiast pod pojęciem towarów rozumieć należy, stosownie do art. 2 pkt 6 ustawy, rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.

Na podstawie art. 5a ustawy, towary lub usługi będące przedmiotem czynności, o których mowa w art. 5, wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, są identyfikowane za pomocą tych klasyfikacji, jeżeli dla tych towarów lub usług przepisy ustawy lub przepisy wykonawcze wydane na jej podstawie powołują symbole statystyczne.

Przy wyznaczaniu zakresu stosowania stawek obniżonych, w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r., wykorzystywana jest Polska Klasyfikacja Wyrobów i Usług, wprowadzona rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 października 2008 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. Nr 207, poz. 1293 z późn. zm.).

Stosownie do treści art. 41 ust. 1 ustawy, stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

Jednakże zarówno w treści ustawy, jak i przepisach wykonawczych do niej, ustawodawca przewiduje dla niektórych czynności obniżone stawki podatku.

I tak w świetle przepisu art. 41 ust. 2 ustawy, dla towarów i usług wymienionych w załączniku nr 3 do ustawy, stawka podatku wynosi 7%, z zastrzeżeniem ust. 12 i art. 114 ust. 1.

Zgodnie natomiast z art. 146a ustawy, w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2016 r., z zastrzeżeniem art. 146f:

1.

stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%;

2.

stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 2, art. 120 ust. 2 i 3 oraz w tytule załącznika nr 3 do ustawy, wynosi 8%.

W załączniku nr 3 do ustawy, zawierającym wykaz towarów i usług opodatkowanych stawką podatku w wysokości 8%, znajdują się m.in. w poz. 63 - PKWiU ex 20.15.7 "Nawozy, gdzie indziej niesklasyfikowane, z wyłączeniem nawozów naturalnych".

Jednocześnie w objaśnieniach do ww. załącznika wskazano, iż wykaz nie ma zastosowania dla zakresu sprzedaży towarów i świadczenia usług zwolnionych od podatku VAT lub opodatkowanych stawkami niższymi niż stawka, której dotyczy załącznik. Oznacza to, że jeżeli dany towar (lub usługa) wymieniony w załączniku nr 3, na podstawie innych regulacji podlega opodatkowaniu niższą stawką podatku VAT lub zwolnieniu - zastosowanie ma ta niższa stawka podatku lub zwolnienie od podatku.

Wskazać również należy, iż zgodnie z art. 2 pkt 30 ustawy, przez PKWiU ex rozumie się zakres wyrobów lub usług węższy niż określony w danym grupowaniu Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług.

Umieszczenie tego dopisku przy konkretnym symbolu statystycznym ma na celu zawężenie stosowania obniżonej stawki podatku VAT tylko do towarów należących do wymienionego grupowania statystycznego, spełniającego określone warunki sprecyzowane przez ustawodawcę w rubryce "nazwa towaru".

Natomiast zgodnie z obowiązującym od dnia 1 stycznia 2014 r. § 3 ust. 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 23 grudnia 2013 r. w sprawie towarów i usług, dla których obniża się stawkę podatku od towarów i usług, oraz warunków stosowania stawek obniżonych (Dz. U. z 2013 r. poz. 1719) obniżoną do wysokości 8% stawkę podatku stosuje się również do dostawy, wewnątrzwspólnotowego nabycia i importu:

1.

makuchów i innych pozostałości stałych z tłuszczów i olejów roślinnych; mąki i mączki z nasion lub owoców oleistych, z wyłączeniem gorczycy (PKWiU 10.41.4), (CN 2304 00 00, 2305 00 00, 2306 i 1208),

2.

siarczanu magnezu (PKWiU ex 20.13.41.0), (CN ex 2833 21 00),

3.

azotanu wapnia i azotanu magnezu (PKWiU ex 20.13.42.0), (CN ex 2834 29 80),

4.

chlorku potasu (PKWiU ex 20.15.51.0), (CN 3104 20),

5.

azotanu potasu (saletry potasowej) (PKWiU ex 20.15.76.0), (CN ex 2834 21 00),

6.

nawozów wapniowych i wapniowo-magnezowych, innych niż wymienione w załączniku nr 3 do ustawy,

7.

kizerytu (naturalnego siarczanu magnezu) (PKWiU ex 08.91.19.0), (CN ex 2530 20 00)

- wyłącznie przeznaczonych do stosowania jako nawozy, pasze lub dodatki (surowiec) do pasz, jeżeli ich nabywcą jest podatnik podatku rolnego lub podatku dochodowego od dochodu z działów specjalnych produkcji rolnej

W myśl § 3 ust. 5 ww. rozporządzenia, przepis ust. 4 stosuje się:

1.

do dostawy - pod warunkiem że nabywca tych towarów złoży sprzedawcy pisemne oświadczenie, że jest podatnikiem podatku rolnego lub podatku dochodowego od dochodu z działów specjalnych produkcji rolnej, a nabywane towary przeznaczy do stosowania jako nawozy, pasze lub dodatki (surowiec) do pasz w prowadzonym przez niego gospodarstwie rolnym lub dziale specjalnym produkcji rolnej;

2.

do importu - pod warunkiem że importer tych towarów złoży organowi celnemu pisemne oświadczenie, że jest podatnikiem podatku rolnego lub podatku dochodowego od dochodu z działów specjalnych produkcji rolnej, a importowane towary przeznaczy do stosowania jako nawozy, pasze lub dodatki (surowiec) do pasz w prowadzonym przez niego gospodarstwie rolnym lub dziale specjalnym produkcji rolnej.

Stosownie do § 3 ust. 6 ww. rozporządzenia, oświadczenie, o którym mowa w ust. 5, powinno zawierać również:

1.

imię i nazwisko oraz adres stałego miejsca zamieszkania nabywcy będącego osobą fizyczną albo nazwę oraz adres siedziby działalności gospodarczej nabywcy będącego osobą prawną lub jednostką organizacyjną niemającą osobowości prawnej;

2.

określenie ilości nabywanych towarów, wymienionych w ust. 4;

3.

datę i miejsce wystawienia oświadczenia oraz podpis składającego oświadczenie.

Podkreślenia wymaga, że pojęcia używane do oznaczenia towaru lub usługi (grupy towarów lub usług) opodatkowanych stawką obniżoną, należy interpretować ściśle, zważywszy, że możliwość zastosowania stawki preferencyjnej stanowi odstępstwo od ogólnej zasady, zgodnie z którą towary i usługi opodatkowane są stawką podstawową. Wszelkie wyjątki od tej reguły nie powinny być interpretowane w sposób rozszerzający.

Z treści wniosku wynika, że Wnioskodawca będący zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług zamierza prowadzić sprzedaż siarczanu wapnia pod nazwą handlową A. A. to znak towarowy dla dwuwodnego CaSO4 (siarczanu wapnia). Nawóz ten zawiera wapno (w postaci rozpuszczalnego w wodzie tlenku wapnia - CaO) jako składnik pokarmowy oraz siarkę (w postaci rozpuszczalnego w wodzie trójtlenku siarki - SO3) i został zakwalifikowany, zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 2003/2003 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 13 października 2003 r. w sprawie nawozów (Dz. Urz. WE L 304 z 21.11.2003, str. 1, z późn. zm.; Dz.Urz.UE Polskie wydanie specjalne, rozdz. 13, t. 32, str. 467, z późn. zm.), jako "NAWÓZ WE" typ D, tj. nawozy zawierające drugorzędne składniki pokarmowe - w pozycji nr 1 wykazu. Parametry chemiczne nawozu: CaO - minimum 25%, SO3 - minimum 35%. Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 23 grudnia 2013 r. w sprawie towarów i usług, dla których obniża się stawkę podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania stawek obniżonych (Dz. U. z 2013 r. poz. 1719), wydane na podstawie art. 146d ust. 1 pkt 1 ustawy, wymienia, po spełnieniu wymagań w zakresie przeznaczenia towaru, kwalifikowanego nabywcy oraz posiadania przez dostawcę oświadczenia, dostawę, wewnątrzwspólnotowe nabycie jak i import siarczanu magnezu, jako opodatkowany stawką podatku od towarów i usług wynoszącą 8%. Ustawa o podatku od towarów i usług oraz przepisy wykonawcze do niej nie definiują pojęcia "siarczan wapnia". Nie sprecyzowały również grupowania PKWiU, do których miałoby ono należeć dla zastosowania stawki 8%. Urząd Statystyczny sklasyfikował siarczan wapnia wg klasyfikacji PKWiU pod symbolem 20.13.41.0 w grupowaniu "Siarczki, siarczyny i siarczany". Nadto Wnioskodawca wskazał, Kod Nomenklatury Scalonej dla towaru - siarczanu wapnia o nazwie A. - 2833 29 80. Ww. towar będzie przeznaczony tylko i wyłącznie do stosowania jako nawóz, a jego nabywca będzie podatnikiem podatku rolnego lub podatku dochodowego od dochodu z działów specjalnych produkcji rolnej.

W przedmiotowej sprawie podkreślenia wymaga fakt, że najistotniejszym elementem jest dokonanie prawidłowej klasyfikacji towaru lub usługi wg Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług. Jednocześnie należy wskazać, iż to podatnik jest zobowiązany do prawidłowego określenia przedmiotu opodatkowania, co wiąże się z prawidłowym zdefiniowaniem i zaklasyfikowaniem wykonywanych czynności.

Stosownie bowiem do Komunikatu Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 24 stycznia 2005 r. w sprawie trybu udzielania informacji dotyczących standardów klasyfikacyjnych (Dz. Urz. GUS z 2005 r. Nr 1, poz. 11), zgodnie z zasadami metodycznymi klasyfikacji zasadą jest, że zainteresowany podmiot sam klasyfikuje prowadzoną działalność, swoje produkty (wyroby, usługi), towary, środki trwałe i obiekty budowlane według zasad określonych w poszczególnych klasyfikacjach i nomenklaturach, wprowadzonych rozporządzeniem Rady Ministrów lub stosowanych bezpośrednio na podstawie przepisów Wspólnoty Europejskiej. Wynika to z faktu, że właśnie m.in. producent, bądź usługodawca posiada wszystkie informacje niezbędne do właściwego zaliczenia produktu, czy usługi do odpowiedniego grupowania PKWiU, tj. informacje dotyczące rodzaju użytego surowca, technologii wytwarzania lub przeznaczenia wyrobu, bądź zakresu świadczonych usług.

Odnosząc zatem powołane przepisy prawa do przedstawionego przez Wnioskodawcę opisu sprawy, należy wskazać, że Wnioskodawca do dostawy wskazanego produktu nie będzie mógł stosować stawki podatku VAT w wysokości 8% na podstawie art. 41 ust. 2 ustawy w zw. z art. 146a pkt 2 ustawy w powiązaniu z poz. 63 załącznika nr 3 ustawy, gdyż produkt siarczan wapnia o nazwie handlowej A. sklasyfikowany - jak wskazał Zainteresowany - pod symbolem 20.13.41.0 nie mieści się we wskazanym w tej pozycji grupowaniu PKWiU ex 20.15.7 "Nawozy, gdzie indziej niesklasyfikowane, z wyłączeniem nawozów naturalnych".

Natomiast, aby można było zastosować preferencyjną stawkę podatku w wysokości 8% na podstawie § 3 ust. 4 pkt 2 ww. rozporządzenia sprzedawany produkt musi być siarczanem magnezu, z kolei na podstawie pkt 6 ww. paragrafu nawozem wapniowym bądź wapniowo-magnezowym, innym niż wymienione w załączniku nr 3 do ustawy oraz spełniać pozostałe warunki określone w tym przepisie. Wnioskodawca wskazał, że będzie sprzedawał nawóz siarczan wapnia. Zatem sprzedaż nawozu siarczanu wapnia nie mieści się w ww. przepisach rozporządzenia, gdyż nie jest siarczanem magnezu oraz nawozem wapniowym, czy też wapniowo-magnezowym, a tylko takie nawozy zostały objęte przez ustawodawcę preferencyjną stawką podatku VAT wynikającą z § 3 ust. 4 pkt 2 i 6 rozporządzenia.

Z uwagi na powołane przepisy prawa oraz opisane zdarzenie przyszłe należy stwierdzić, że dostawa towaru, o którym mowa we wniosku, będzie podlegać opodatkowaniu stawką podatku w wysokości 23% na podstawie art. 41 ust. 1 w zw. z art. 146a ustawy.

W związku z powyższym, oceniając stanowisko Wnioskodawcy, z którego wynika, iż dostawa produktu pod nazwą A. będzie podlegać opodatkowaniu obniżoną stawką podatku VAT w wysokości 8%, należało uznać je za nieprawidłowe.

Końcowo należy podkreślić, że obowiązek przedstawienia organom podatkowym prawidłowej klasyfikacji dla sprzedawanych towarów lub świadczonych usług należy do podatnika, który ponosi również odpowiedzialność za nieprawidłowo dokonaną klasyfikację. Wskazuje się, że tut. Organ nie jest uprawniony do klasyfikacji towarów i usług, ani też weryfikacji wskazanych przez Wnioskodawcę klasyfikacji, w związku z tym, niniejszej odpowiedzi udzielono wyłącznie przy założeniu, że grupowanie wskazane przez Wnioskodawcę w stanie faktycznym jest prawidłowe.

Wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (zapytania) Zainteresowanego. Inne kwestie przedstawione w opisie sprawy, które nie zostały objęte pytaniem nie mogą być - zgodnie z art. 14b § 1 oraz art. 14f § 2 Ordynacji podatkowej - rozpatrzone.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie wydania interpretacji.

Jednocześnie podkreślić należy, iż tut. Organ wydając interpretację przepisów prawa podatkowego na podstawie art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej nie prowadzi postępowania podatkowego w rozumieniu tej ustawy. Niniejsza interpretacja indywidualna ogranicza się wyłącznie do udzielenia pisemnej informacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w okolicznościach zdarzenia przyszłego podanego przez Wnioskodawcę. Tut. Organ informuje, iż nie jest właściwy do przeprowadzenia postępowania dowodowego, które w przedmiotowej sprawie umożliwiłoby weryfikację opisanego zdarzenia przyszłego.

Zaznacza się także, że zgodnie z art. 14b § 3 ustawy - Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ podatkowy jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku.

W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację - w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2012 r. poz. 270, z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl