IPTPP2/443-131/13-6/PR - Prawo zespołu szkół do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją inwestycji dotyczącej przebudowy kotłowni i montażu pomp ciepła.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 3 czerwca 2013 r. Izba Skarbowa w Łodzi IPTPP2/443-131/13-6/PR Prawo zespołu szkół do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją inwestycji dotyczącej przebudowy kotłowni i montażu pomp ciepła.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r. poz. 749, z późn. zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 14 lutego 2013 r. (data wpływu 18 lutego 2013 r.) uzupełnionym pismami z dnia 28 marca 2013 r. (data wpływu 3 kwietnia 2013 r.) oraz z dnia 14 maja 2013 r. (data wpływu 16 maja 2013 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości otrzymania zwrotu w całości lub w części podatku VAT w związku z realizacją zadania - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 18 lutego 2013 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości otrzymania zwrotu w całości lub w części podatku VAT w związku z realizacją zadania. Przedmiotowy wniosek został uzupełniony pismami z dnia 28 marca 2013 r. oraz z dnia 14 maja 2013 r. poprzez doprecyzowanie zdarzenia przyszłego.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Zespół Szkół jest budżetową jednostką organizacyjną, podlegającą bezpośrednio Powiatowi. Nie posiada osobowości prawnej i nie sprawuje trwałego zarządu nad całą infrastrukturą, tylko nad jego częścią dotyczącą Zespołu Szkół.

Wnioskodawca jest czynnym zarejestrowanym podatnikiem podatku VAT, składającym deklaracje VAT-7. Wykonywane prace będą polegały na przebudowie kotłowni i montażu pomp ciepła. Pompy ciepła pracować będą na potrzeby centralnego ogrzewania i przygotowania ciepłej wody w dwóch budynkach szkoły, hali sportowej i budynku internatu. Obiekty zlokalizowane są w zabytkowym parku. Obiekt pałacowy będący w użytkowaniu Wnioskodawcy, w którym obecnie mieści się internat pochodzi z XVI wieku i wpisany jest do rejestru zabytków.

Zgodnie z ustawą z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym art. 4 ust. 1 pkt 7, "Powiat wykonuje określone ustawami zadania publiczne o charakterze ponadgminnym w zakresie: 7) Kultury i ochrony zabytków i opieki nad zabytkami".

Obecnie obiekty ogrzewane są z kotłowni olejowej zlokalizowanej w piwnicy pałacu (budynek internatu). Czynnik grzewczy transportowany jest siecią podziemną do obu segmentów budynków szkoły oraz budynku hali sportowej. Bardzo duże koszty ogrzewania oparte na oleju opałowym, wymuszają wdrożenie odnawialnych źródeł energii. Wykorzystanie pomp ciepła zmienia zasadniczo strukturę i wielkość kosztów ogrzewania. Koszt wytworzenia energii cieplnej przez pompę ciepła jest prawie dwukrotnie mniejszy od kosztu wytworzenia energii przez kotłownię olejową.

Stan faktyczny:

* budynek internatu z wentylacją grawitacyjną,

* budynek hali sportowej i basenu, 3 kondygnacje użytkowe,

* dwa budynki szkolne, 2 kondygnacyjne niepodpiwniczone.

Cały kompleks budynków posiada jedną kotłownię olejową.

Zdarzenia przyszłe:

* montaż pomp ciepła,

* przebudowa kotłowni.

Zaplanowane prace są objęte projektem, dofinansowanego w ramach działania 4.3 Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa na lata 2007 - 2013.

W celu wyłonienia wykonawcy zostanie przeprowadzone postępowanie przetargowe. Wykonawca obciążać będzie fakturami VAT Zespół Szkół. Płatność realizowana będzie z otrzymanych od jednostki nadrzędnej, tj. Powiatu środków finansowych pochodzących w części z przyznanej bezzwrotnej pomocy oraz ze środków własnych jednostki samorządu terytorialnego.

Okres realizacji zadania planuje się na: XII. 2013 -VI. 2014.

Inwestycja po zrealizowaniu będzie wykorzystywana do wykonywania czynności:

1.

Budynek internatu: do działalności mieszanej, tj. czynności opodatkowanych podatkiem VAT takich jak: wynajem pomieszczeń, odpłatne organizowanie imprez (koszty związane z noclegiem i wyżywieniem), wpływy z usług zorganizowanych (osób obcych), jak i czynności zwolnionych z podatku VAT. W przypadku budynku internatu Wnioskodawca nie jest w stanie wyodrębnić kwot podatku naliczonego związanego z czynnościami, z tytułu których przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego, do czynności w związku z którymi takie prawo nie przysługuje.

2.

Budynek hali sportowej: wyłącznie do czynności opodatkowanych podatkiem VAT (usługi basenowe oraz wynajem sali sportowej).

3.

Obiekty szkolne: wyłącznie do czynności niepodlegających opodatkowaniu.

Procentowa proporcja wyliczona zgodnie z art. 90 ust. 2-8 ustawy o podatku VAT, na podstawie obrotu osiągniętego w roku poprzednim, tj. 2012 z tytułu czynności opodatkowanych i zwolnionych w odniesieniu do sprzedaży opodatkowanej przekroczyła 2%.

W piśmie z dnia 28 marca 2013 r., stanowiącym uzupełnienie przedmiotowego wniosku, Wnioskodawca wskazał, iż dokonując nabycia towarów i usług w zakresie montażu pomp ciepła i przebudowy kotłowni będzie w stanie wyodrębnić z ogółu poniesionych kosztów, wydatki i kwoty naliczonego podatku VAT związanego wyłącznie z budynkiem internatu, budynkiem hali sportowej, obiektami dydaktycznymi. Ponadto Wnioskodawca ma możliwość przyporządkowania kwot podatku naliczonego do poszczególnych rodzajów czynności dla obiektu internatu - tylko w tym obiekcie występuje działalność mieszana.

Z kolei w piśmie z dnia 14 maja 2013 r. Wnioskodawca jednoznacznie wskazał, iż nie ma możliwości przyporządkowania kwot podatku naliczonego odrębnie do czynności opodatkowanych i zwolnionych dotyczących wydatków poniesionych na montaż pomp ciepła i przebudowę kotłowni w obrębie budynku internatu.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy w odniesieniu do planowanej realizacji zadania istnieje możliwość otrzymania zwrotu w całości lub w części podatku VAT.

Zdaniem Wnioskodawcy, przysługuje prawo do odliczenia części podatku VAT w odniesieniu do planowanej realizacji projektu w związku z wykonywaniem czynności opodatkowanych.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

W myśl art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku określonych w fakturach otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.

Zgodnie z art. 87 ust. 1 ustawy, w przypadku, gdy kwota podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 2, jest w okresie rozliczeniowym wyższa od kwoty podatku należnego, podatnik ma prawo do obniżenia o tę różnicę kwoty podatku należnego za następne okresy lub do zwrotu różnicy na rachunek bankowy.

Jak stanowi art. 88 ust. 4 ustawy, obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 20.

Stosownie do cytowanych wyżej przepisów prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje zarejestrowany, czynny podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi.

Przedstawiona powyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z usługami i towarami, które nie są w ogóle wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystywania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.

Z przedstawionego opisu zdarzenia przyszłego wynika, iż Wnioskodawca jest budżetową jednostką organizacyjną, podlegającą bezpośrednio Powiatowi. Wnioskodawca jest czynnym zarejestrowanym podatnikiem podatku VAT, składającym deklaracje VAT-7. Wykonywane prace będą polegały na przebudowie kotłowni i montażu pomp ciepła. Pompy ciepła pracować będą na potrzeby centralnego ogrzewania i przygotowania ciepłej wody w dwóch budynkach szkoły, hali sportowej i budynku internatu. Koszt wytworzenia energii cieplnej przez pompę ciepła jest prawie dwukrotnie mniejszy od kosztu wytworzenia energii przez kotłownię olejową. Zaplanowane prace są objęte projektem, dofinansowanego w ramach działania 4.3 Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa na lata 2007 - 2013. W celu wyłonienia wykonawcy zostanie przeprowadzone postępowanie przetargowe. Wykonawca obciążać będzie fakturami VAT Wnioskodawcę. Okres realizacji zadania planuje się na: XII. 2013 -VI. 2014.

Inwestycja po zrealizowaniu będzie wykorzystywana do wykonywania czynności:

1.

Budynek internatu: do działalności mieszanej, tj. czynności opodatkowanych podatkiem VAT takich jak: wynajem pomieszczeń, odpłatne organizowanie imprez (koszty związane z noclegiem i wyżywieniem), wpływy z usług zorganizowanych (osób obcych), jak i czynności zwolnionych z podatku VAT. W przypadku budynku internatu Wnioskodawca nie jest w stanie wyodrębnić kwot podatku naliczonego związanego z czynnościami, z tytułu których przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego, do czynności w związku z którymi takie prawo nie przysługuje.

2.

Budynek hali sportowej: wyłącznie do czynności opodatkowanych podatkiem VAT (usługi basenowe oraz wynajem sali sportowej).

3.

Obiekty szkolne: wyłącznie do czynności niepodlegających opodatkowaniu.

Procentowa proporcja wyliczona zgodnie z art. 90 ust. 2-8 ustawy o podatku VAT, na podstawie obrotu osiągniętego w roku poprzednim, tj. 2012 z tytułu czynności opodatkowanych i zwolnionych w odniesieniu do sprzedaży opodatkowanej przekroczyła 2%. Wnioskodawca wskazał, iż dokonując nabycia towarów i usług w zakresie montażu pomp ciepła i przebudowy kotłowni będzie w stanie wyodrębnić z ogółu poniesionych kosztów, wydatki i kwoty naliczonego podatku VAT związanego wyłącznie z budynkiem internatu, budynkiem hali sportowej, obiektami dydaktycznymi. Ponadto Wnioskodawca jednoznacznie wskazał, iż nie ma możliwości przyporządkowania kwot podatku naliczonego odrębnie do czynności opodatkowanych i zwolnionych dotyczących wydatków poniesionych na montaż pomp ciepła i przebudowę kotłowni w obrębie budynku internatu.

Wyrażoną w art. 86 ust. 1 ustawy generalną zasadę uprawniającą do odliczenia podatku naliczonego, uzupełniają w sposób technicznoprawny regulacje zawarte w art. 90 ustawy.

Zgodnie z art. 90 ust. 1 ustawy, w stosunku do towarów i usług, które są wykorzystywane przez podatnika do wykonywania czynności, w związku z którymi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego, jak i czynności, w związku z którymi takie prawo nie przysługuje, podatnik jest obowiązany do odrębnego określenia kwot podatku naliczonego związanych z czynnościami, w stosunku do których podatnikowi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego.

Jeżeli nie jest możliwe wyodrębnienie całości lub części kwot, o których mowa w ust. 1, to zgodnie z art. 90 ust. 2 ustawy, podatnik może pomniejszyć kwotę podatku należnego o taką część kwoty podatku naliczonego, którą można proporcjonalnie przypisać czynnościom, w stosunku do których podatnikowi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego, z zastrzeżeniem ust. 10.

Proporcję, o której mowa w ust. 2, ustala się jako udział rocznego obrotu z tytułu czynności, w związku z którymi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego, w całkowitym obrocie uzyskanym z tytułu czynności, w związku z którymi podatnikowi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego, oraz czynności, w związku z którymi podatnikowi nie przysługuje takie prawo. (art. 90 ust. 3 ustawy).

W myśl art. 90 ust. 4 ustawy proporcję, o której mowa w ust. 3, określa się procentowo w stosunku rocznym na podstawie obrotu osiągniętego w roku poprzedzającym rok podatkowy, w odniesieniu do którego jest ustalona proporcja. Proporcję tę zaokrągla się w górę do najbliższej liczby całkowitej.

W świetle art. 90 ust. 5 ustawy, do obrotu, o którym mowa w ust. 3, nie wlicza się obrotu uzyskanego z dostawy towarów i usług, które na podstawie przepisów o podatku dochodowym są zaliczane przez podatnika do środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych podlegających amortyzacji, oraz gruntów i praw wieczystego użytkowania gruntów, jeżeli są zaliczane do środków trwałych podatnika - używanych przez podatnika na potrzeby jego działalności.

Ponadto, w myśl art. 90 ust. 6 ustawy, do obrotu, o którym mowa w ust. 3, nie wlicza się obrotu uzyskanego z tytułu transakcji dotyczących nieruchomości lub usług wymienionych w art. 43 ust. 1 pkt 37-41, w zakresie, w jakim czynności te są dokonywane sporadycznie.

Zgodnie z art. 90 ust. 8 ustawy, podatnicy, którzy w poprzednim roku podatkowym nie osiągnęli obrotu, o którym mowa w ust. 3, lub u których obrót ten w poprzednim roku podatkowym był niższy niż 30.000 zł, do obliczenia kwoty podatku naliczonego podlegającej odliczeniu od kwoty podatku należnego przyjmują proporcję wyliczoną szacunkowo, według prognozy uzgodnionej z naczelnikiem urzędu skarbowego, w formie protokołu.

Stosownie do przepisu art. 90 ust. 9 ustawy, przepis art. 90 ust. 8, stosuje się również, gdy podatnik uzna, że w odniesieniu do niego kwota obrotu, o której mowa w tym przepisie, byłaby niereprezentatywna.

Według art. 90 ust. 10 ustawy, w przypadku gdy proporcja określona zgodnie z ust. 2-8:

1.

przekroczyła 98% oraz kwota podatku naliczonego niepodlegająca odliczeniu, wynikająca z zastosowania tej proporcji, w skali roku, była mniejsza niż 500 zł - podatnik ma prawo uznać, że proporcja ta wynosi 100%;

2.

nie przekroczyła 2% - podatnik ma prawo uznać, że proporcja ta wynosi 0%.

Z uwagi na brzmienie cyt. przepisów ustawy o podatku od towarów i usług należy zauważyć, że obowiązkiem Wnioskodawcy w pierwszej kolejności jest przypisanie konkretnych wydatków do określonego rodzaju sprzedaży, z którymi wydatki te są związane. Wnioskodawca ma zatem obowiązek odrębnego określenia, z jakim rodzajem działalności będzie związany podatek wynikający z otrzymanych faktur zakupu, czyli dokonania tzw. bezpośredniej alokacji. Jeżeli takie wyodrębnienie jest możliwe, podatnikowi przysługuje pełne prawo do odliczenia podatku naliczonego przy nabyciu towarów i usług związanych ze sprzedażą opodatkowaną, brak jest natomiast takiego prawa w stosunku do towarów i usług wykorzystywanych do wykonywania czynności niepodlegających temu podatkowi oraz zwolnionych od podatku.

W odniesieniu do stosowanej metody wyodrębnienia podatku wskazać należy, że sposób wyodrębnienia kwot podatku naliczonego związanego ze sprzedażą opodatkowaną, winien mieć charakter obiektywny, determinowany okolicznościami sprawy. Wybór metody wyodrębnienia kwot podatku naliczonego należy wyłącznie do obowiązków Wnioskodawcy. Ważne jest jedynie by przyjęta metoda stanowiła właściwe odzwierciedlenie odliczenia podatku naliczonego związanego z czynnościami opodatkowanymi. Jednakże należy podkreślić, iż wyłącznie Wnioskodawca znający specyfikę, organizację i podział pracy w swojej jednostce jest w stanie wyodrębnić część podatku naliczonego, związaną z czynnościami podlegającymi opodatkowaniu, a nie organ podatkowy w trybie interpretacji indywidualnej.

Odliczyć zatem można w całości podatek naliczony, który jest związany z transakcjami opodatkowanymi podatnika. Wskazana zasada wyłącza tym samym możliwość dokonywania odliczeń podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są w ogóle wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystywania do czynności zwolnionych od podatku oraz niepodlegających temu podatkowi. Jednocześnie z zasady tej wynika, że odliczenie podatku naliczonego może być częściowe, tzn. w tej części, w jakiej dane towary lub usługi, z którymi związany jest podatek naliczony są wykorzystywane do realizacji czynności opodatkowanych, z pominięciem tej części podatku od tych towarów i usług, w jakiej towary te (usługi) są wykorzystywane do wykonywania czynności zwolnionych od podatku lub niepodlegających temu podatkowi.

Biorąc pod uwagę powołane wyżej przepisy prawa oraz przedstawiony opis zdarzenia przyszłego stwierdzić należy, iż w odniesieniu do wydatków związanych z montażem pomp ciepła i przebudową kotłowni dla budynku internatu, który po zrealizowaniu inwestycji będzie wykorzystywany zarówno do czynności opodatkowanych podatkiem VAT, jak i zwolnionych z opodatkowania podatkiem VAT, obowiązkiem Wnioskodawcy jest w pierwszej kolejności przypisanie konkretnych wydatków do określonych rodzajów sprzedaży, z którymi wydatki te są związane. Wnioskodawca ma zatem obowiązek odrębnego określenia z realizacją jakich czynności związany jest podatek wynikający z otrzymanych faktur, czyli dokonania tzw. bezpośredniej alokacji.

Natomiast w sytuacji, gdy Wnioskodawca nie ma obiektywnej możliwości wyodrębnienia całości lub części kwot podatku naliczonego, w stosunku do których Wnioskodawcy przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego, Zainteresowanemu w odniesieniu do wydatków związanych z montażem pomp ciepła i przebudową kotłowni dla budynku internatu będzie przysługiwać prawo do odliczenia podatku naliczonego według proporcji, o której mowa w art. 90 ust. 2 ustawy. Proporcję, stosownie do art. 90 ust. 3 ustawy, Wnioskodawca winien ustalić jako udział rocznego obrotu z tytułu czynności opodatkowanych, w całkowitym obrocie uzyskanym z tytułu czynności opodatkowanych i zwolnionych.

W odniesieniu do zakupów towarów i usług związanych z montażem pomp ciepła i przebudową kotłowni dla budynku hali sportowej, który - jak wskazał Wnioskodawca - po zrealizowaniu inwestycji będzie wykorzystywany do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem VAT, stwierdzić należy, iż Zainteresowany będzie miał prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego od wydatków związanych z budynkiem hali sportowej.

Powyższe prawo będzie przysługiwało pod warunkiem niezaistnienia negatywnych przesłanek, określonych w art. 88 ustawy.

Tym samym w przypadku, gdy w rozliczeniu za dany okres rozliczeniowy wystąpi nadwyżka podatku naliczonego nad należnym, to Wnioskodawcy będzie przysługiwało z tego tytułu prawo do zwrotu w całości lub w części podatku, o którym mowa w art. 87 ust. 1 ustawy.

Wnioskodawcy nie będzie natomiast przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących zakupy towarów i usług związanych z montażem pomp ciepła i przebudową kotłowni dla obiektów szkolnych, które - jak wskazał Wnioskodawca - po zrealizowaniu inwestycji będą wykorzystywane wyłącznie do czynności niepodlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. Wobec powyższego Wnioskodawcy nie będzie przysługiwało prawo do zwrotu w całości lub w części podatku VAT z faktur dokumentujących zakupy towarów i usług związanych z montażem pomp ciepła i przebudową kotłowni dla obiektów szkolnych.

Zatem oceniając stanowisko Wnioskodawcy należało uznać je za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Tut. Organ informuje, iż wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (zapytania) Zainteresowanego. Inne kwestie wynikające z opisu sprawy i własnego stanowiska, które nie zostały objęte pytaniem - nie mogą być zgodnie z art. 14b § 1 oraz art. 14f § 2 Ordynacji podatkowej - rozpatrzone.

Końcowo wskazać należy, iż w niniejszym rozstrzygnięciu nie dokonano oceny prawidłowości przyporządkowania wymienionych wydatków do poszczególnych rodzajów działalności - opodatkowanej, zwolnionej i niepodlegającej opodatkowaniu podatkiem VAT. Ponadto przedstawione we wniosku twierdzenie Zainteresowanego, iż nie ma możliwości odrębnego przyporządkowania kwot podatku naliczonego związanych z czynnościami opodatkowanymi i zwolnionymi z opodatkowania VAT w zakresie wydatków poniesionych na budynek internatu, przyjęto jako element zdarzenia przyszłego. Ocena braku możliwości ww. przyporządkowania przez Wnioskodawcę może nastąpić jedynie w drodze przeprowadzonego postępowania podatkowego przez właściwy organ pierwszej instancji.

Zaznaczenia wymaga, że organ podatkowy jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Wnioskodawca ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Podkreślenia wymaga, iż interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu zdarzenia przyszłego, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2012 r. poz. 270, z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl