IPTPP2/443-126/11-3/IR - Stawka podatku VAT dla wykonania usługi polegającej na wybudowaniu budynku mieszkalno-usługowego.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 26 lipca 2011 r. Izba Skarbowa w Łodzi IPTPP2/443-126/11-3/IR Stawka podatku VAT dla wykonania usługi polegającej na wybudowaniu budynku mieszkalno-usługowego.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 5 maja 2011 r. (data wpływu 9 maja 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku do wykonania usługi polegającej na wybudowaniu budynku mieszkalno usługowego - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 9 maja 2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku do wykonania usługi polegającej na wybudowaniu budynku mieszkalno usługowego.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą w zakresie szeroko rozumianych robót budowlanych (PKWiU od 41 do 43). W roku 2011 podpisał umowę na wykonanie usługi, polegającej na wybudowaniu budynku mieszkalno-usługowego w zabudowie bliźniaczej. Budynek posiada przyziemie, kondygnację nadziemną i poddasze. Przyziemie dostępne z terenu bezpośrednio, przystosowano na działalność usługową, piętro i poddasze przeznaczono na mieszkania. Klatka schodowa służy komunikacji z pomieszczeniami mieszkalnymi na piętrze i poddaszu. Na parterze zlokalizowano po 2 lokale usługowe w każdej z części budynku, o łącznej powierzchni użytkowej 234 m 2. Na piętrze zlokalizowano po 2 lokale mieszkaniowe w każdej z części budynku, o łącznej powierzchni użytkowej 223,46 m 2. Na poddaszu zlokalizowano po 2 lokale mieszkaniowe w każdej z części budynku, o łącznej powierzchni użytkowej 223,16 m 2. Powierzchnia klatek schodowych wynosi 77,04 m 2. Całkowita powierzchnia budynku wynosi 757,66 m 2, w tym 680,62 m2 stanowi powierzchnia użytkowa, a 77,04 m 2 stanowią klatki schodowe.

Całkowita powierzchnia użytkowa budynku według PKOB nie obejmuje:

* powierzchni elementów budowlanych, m.in. podpór, kolumn, szybów, kominów;

* powierzchni zajmowanych przez pomieszczenia techniczne instalacji ogólnobudowlanych;

* powierzchni komunikacji, np. klatek schodowych, dźwigów, przenośników.

Całkowita powierzchnia użytkowa budynku wynosi 680,62 m 2, w tym:

* całkowita powierzchnia użytkowa części użytkowej wynosi 234,00 m 2,

* całkowita powierzchnia użytkowa części mieszkalnej wynosi 446,62 m 2.

Udział powierzchni mieszkalnej w całkowitej powierzchni użytkowej stanowi 65,62%, w związku z czym można stwierdzić, że w rozumieniu Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych, obiekt budowlany jest budynkiem mieszkalnym o symbolu PKOB: 1122. Powierzchnia użytkowa poszczególnych lokali mieszkalnych nie przekracza 150 m 2.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Jakie stawki podatku VAT i w jakiej proporcji będą stosowane do wykonania usługi polegającej na wybudowaniu budynku mieszkalno-usługowego.

Zdaniem Wnioskodawcy, od dnia 1 stycznia 2011 r. obniżoną stawkę VAT, tj. 8% będzie stosować się na podstawie art. 41 ust. 12-12c ustawy o VAT. Stosownie do art. 41 ust. 12-12c ustawy, stawkę podatku, o której mowa w ust. 2 ustawy, stosuje się do dostawy, budowy, remontu, modernizacji, termomodernizacji lub przebudowy obiektów budowlanych lub ich części zaliczonych do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym.

Przez budownictwo objęte społecznym programem mieszkaniowym - zgodnie z art. 41 ust. 12a ustawy - rozumie się obiekty budownictwa mieszkaniowego lub ich części, z wyłączeniem lokali użytkowych, oraz lokale mieszkalne w budynkach niemieszkalnych sklasyfikowanych w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w dziale 12, a także obiekty sklasyfikowane w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w klasie ex 1264 - wyłącznie budynki instytucji ochrony zdrowia świadczących usługi zakwaterowania z opieką lekarską i pielęgniarską, zwłaszcza dla ludzi starszych i niepełnosprawnych, z zastrzeżeniem ust. 12b.

Artykuł 41 ust. 12b ustawy stanowi, iż do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym określonego w ust. 12a nie zalicza się:

1.

budynków mieszkalnych jednorodzinnych, których powierzchnia użytkowa przekracza 300 m 2,

2.

lokali mieszkalnych, których powierzchnia użytkowa przekracza 150 m 2.

Zgodnie z § 7 ust. 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 grudnia 2010 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 246, poz. 1649 z późn. zm.), obowiązującego od dnia 1 stycznia 2011 r., stawkę podatku wymienioną w art. 41 ust. 1 ustawy obniża się do wysokości 8% dla:

1.

towarów i usług wymienionych w załączniku nr 1 do rozporządzenia;

2.

robót konserwacyjnych dotyczących budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym;

3.

robót konserwacyjnych dotyczących:

a.

obiektów budownictwa mieszkaniowego, o których mowa w art. 2 pkt 12 ustawy, lub ich części, z wyłączeniem lokali użytkowych,

b.

lokali mieszkalnych w budynkach niemieszkalnych sklasyfikowanych w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w dziale 12

- w zakresie w jakim wymienione roboty nie są objęte tą stawką na podstawie pkt 2.

Zgodnie z § 7 ust. 2 rozporządzenia jw., przez roboty konserwacyjne, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 3, rozumie się roboty mające na celu utrzymanie sprawności technicznej elementów budynku lub jego części inne niż remont.

Zgodnie z § 7 ust. 3 rozporządzenia jw., przepisu ust. 1 pkt 3 nie stosuje się, jeśli wartość towarów bez podatku wchodzących w podstawę opodatkowania świadczenia robót konserwacyjnych przekracza 50% tej podstawy.

Zgodnie z opisem zawartym we wniosku, budowany przez Wnioskodawcę budynek mieszkaniowo-usługowy jest budynkiem mieszkalnym o symbolu PKOB: 1122.

Przez budownictwo objęte społecznym programem mieszkaniowym - zgodnie z art. 41 ust. 12a ustawy - rozumie się m.in. obiekty budownictwa mieszkaniowego lub ich części, z wyłączeniem lokali użytkowych, jednocześnie ust. 12b ustawy stanowi, iż do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym określonego w ust. 12a nie zalicza się:

1.

budynków mieszkalnych jednorodzinnych, których powierzchnia użytkowa przekracza 300 m 2,

2.

lokali mieszkalnych, których powierzchnia użytkowa przekracza 150 m 2.

Ponieważ powierzchnia użytkowa poszczególnych lokali mieszkalnych nie przekracza 150 m 2, aby obliczyć część usługi opodatkowaną stawką 8% należy najpierw ustalić powierzchnię użytkową lokali usługowych (tu: 246 m 2), następnie ustalić stosunek całkowitej powierzchni budynku mieszkalnego pomniejszonej o powierzchnię użytkową lokali usługowych (tu: 757,66 m 2 -234 m 2), do całej powierzchni budynku (tu: 680,62 m 2 (powierzchnia użytkowa)+77,04 m 2 (klatki schodowe)=757,66 m 2).

Obrót obliczony wg ustalonej w przedstawiony sposób proporcji (tu: 69,12% obrotu) będzie opodatkowany stawką 8%. Natomiast proporcja (tu: 30,88% obrotu) odpowiadająca stosunkowi powierzchni użytkowej lokali usługowych (tu: 234 m 2), do całkowitej powierzchni budynku (tu: 757,66 m 2) będzie służyła do obliczenia obrotu opodatkowanego stawką 23%.

Podsumowując, Zainteresowany uważa, że obrót z tytułu wykonania przez niego usługi, polegającej na wybudowaniu budynku mieszkalno-usługowego w zabudowie bliźniaczej, wynikającego z opisu sprawy, w proporcji wynoszącej 69,12% będzie opodatkowany stawką 8%, natomiast, w proporcji wynoszącej 30,88% będzie opodatkowany stawką 23%.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za nieprawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu ww. podatkiem podlegają:

1.

odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju;

2.

eksport towarów;

3.

import towarów;

4.

wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów za wynagrodzeniem na terytorium kraju;

5.

wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów.

Artykuł 7 ust. 1 ustawy stanowi, iż przez dostawę towarów, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (...).

W myśl art. 2 pkt 6 ustawy, przez towary rozumie się rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.

Natomiast przez świadczenie usług rozumie się, zgodnie z art. 8 ust. 1 ustawy, każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 (...).

Stosownie do brzmienia obowiązującego od dnia 1 stycznia 2011 r. art. 5a ustawy, towary lub usługi będące przedmiotem czynności, o których mowa w art. 5, wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, są identyfikowane za pomocą tych klasyfikacji, jeżeli dla tych towarów lub usług przepisy ustawy lub przepisy wykonawcze wydane na jej podstawie powołują symbole statystyczne.

Artykuł 5a ustawy został dodany do ustawy o podatku od towarów i usług na podstawie art. 1 pkt 2 obowiązującej od dnia 1 stycznia 2011 r. ustawy z dnia 29 października 2010 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług.

W myśl art. 41 ust. 1 ustawy, stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i ust. 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

Należy zaznaczyć, że zarówno w przepisach ustawy, jak i w rozporządzeniach wykonawczych do niej przewidziano możliwość zastosowania obniżonych stawek podatku w stosunku do niektórych czynności.

Stosownie do przepisu art. 41 ust. 2 ustawy, dla towarów i usług wymienionych w załączniku nr 3 do ustawy, stawka podatku wynosi 7%, z zastrzeżeniem ust. 12 i art. 114 ust. 1.

W tym miejscu należy zauważyć, iż z dniem 1 stycznia 2011 r. zmianie uległy stawki podatku od towarów i usług.

Zgodnie z art. 146a pkt 1 i 2 ustawy, w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2013 r., z zastrzeżeniem art. 146f:

1.

stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%;

2.

stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 2, art. 120 ust. 2 i 3 oraz w tytule załącznika nr 3 do ustawy, wynosi 8%.

Na podstawie art. 41 ust. 12 ustawy, stawkę podatku, o której mowa w ust. 2, stosuje się do dostawy, budowy, remontu, modernizacji, termomodernizacji lub przebudowy obiektów budowlanych lub ich części zaliczonych do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym.

Przez budownictwo objęte społecznym programem mieszkaniowym - zgodnie z art. 41 ust. 12a ustawy - rozumie się obiekty budownictwa mieszkaniowego lub ich części, z wyłączeniem lokali użytkowych, oraz lokale mieszkalne w budynkach niemieszkalnych sklasyfikowanych w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w dziale 12, a także obiekty sklasyfikowane w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w klasie ex 1264 - wyłącznie budynki instytucji ochrony zdrowia świadczących usługi zakwaterowania z opieką lekarską i pielęgniarską, zwłaszcza dla ludzi starszych i niepełnosprawnych, z zastrzeżeniem ust. 12b.

Artykuł 41 ust. 12b ustawy stanowi, iż do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym określonego w ust. 12a nie zalicza się:

1.

budynków mieszkalnych jednorodzinnych, których powierzchnia użytkowa przekracza 300 m 2,

2.

lokali mieszkalnych, których powierzchnia użytkowa przekracza 150 m 2.

W przypadku budownictwa mieszkaniowego o powierzchni przekraczającej limity określone w ust. 12b stawkę podatku, o której mowa w ust. 2, stosuje się tylko do części podstawy opodatkowania odpowiadającej udziałowi powierzchni użytkowej kwalifikującej do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym w całkowitej powierzchni użytkowej (art. 41 ust. 12c ustawy).

Natomiast przez obiekty budownictwa mieszkaniowego rozumie się - w myśl art. 2 pkt 12 ustawy - budynki mieszkalne stałego zamieszkania sklasyfikowane w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w dziale 11.

Jak wynika z powołanych wyżej przepisów, ustawa o podatku od towarów i usług, poprzez podanie klasyfikacji, odwołuje się do Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych, która stanowi usystematyzowany wykaz obiektów budowlanych. Zatem, dla celów VAT stosuje się przepisy rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 1999 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych (PKOB) (Dz. U. Nr 112, poz. 1316 z późn. zm.), stanowiącego usystematyzowany wykaz obiektów budowlanych.

Zgodnie z tym rozporządzeniem, w dziale 11 mieszczą się budynki mieszkalne. Dział ten obejmuje grupy budynków: 111 - mieszkalnych jednorodzinnych, 112 - o dwóch mieszkaniach i wielomieszkaniowe, 113 - zbiorowego zamieszkania.

Stosownie do przepisów powołanego rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 1999 r., budynki to zadaszone obiekty budowlane wraz z wbudowanymi instalacjami i urządzeniami technicznymi, wykorzystywane dla potrzeb stałych. Budynki mieszkalne są to obiekty budowlane, których co najmniej połowa całkowitej powierzchni użytkowej jest wykorzystywana do celów mieszkalnych. W przypadku, gdy mniej niż połowa całkowitej powierzchni użytkowej wykorzystywana jest na cele mieszkalne, budynek taki klasyfikowany jest jako niemieszkalny, zgodnie z jego przeznaczeniem. Budynki niemieszkalne są to obiekty budowlane wykorzystywane głównie dla potrzeb niemieszkalnych. Część "mieszkaniowa" budynku mieszkalnego obejmuje pomieszczenia mieszkalne (kuchnie, pokoje wypoczynkowe, sypialnie, pomieszczenia pomocnicze, piwnice oraz pomieszczenia ogólnego użytkowania, np. wózkarnie, suszarnie).

Z opisu sprawy wynika, że Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą w zakresie szeroko rozumianych robót budowlanych (PKWiU od 41 do 43). W roku 2011 podpisał on umowę na wykonanie usługi, polegającej na wybudowaniu budynku mieszkalno-usługowego w zabudowie bliźniaczej. Budynek posiada przyziemie, kondygnację nadziemną i poddasze. Przyziemie dostępne z terenu bezpośrednio, przystosowano na działalność usługową, piętro i poddasze przeznaczono na mieszkania. Klatka schodowa służy komunikacji z pomieszczeniami mieszkalnymi na piętrze i poddaszu.

Na parterze zlokalizowano po 2 lokale usługowe w każdej z części budynku, o łącznej powierzchni użytkowej 234 m 2. Na piętrze zlokalizowano po 2 lokale mieszkaniowe w każdej z części budynku, o łącznej powierzchni użytkowej 223,46 m 2. Na poddaszu zlokalizowano po 2 lokale mieszkaniowe w każdej z części budynku, o łącznej powierzchni użytkowej 223,16 m 2. Powierzchnia klatek schodowych wynosi 77,04 m 2.

Całkowita powierzchnia budynku wynosi 757,66 m 2, w tym 680,62 m 2 stanowi powierzchnia użytkowa, a 77,04 m 2 stanowią klatki schodowe.

Całkowita powierzchnia użytkowa budynku wynosi 680,62 m 2, w tym:

* całkowita powierzchnia użytkowa części użytkowej wynosi 234,00 m 2,

* całkowita powierzchnia użytkowa części mieszkalnej wynosi 446,62 m 2.

Udział powierzchni mieszkalnej w całkowitej powierzchni użytkowej stanowi 65,62%, w związku z czym Zainteresowany stwierdził, że w rozumieniu Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych, przedmiotowy obiekt budowlany jest budynkiem mieszkalnym o symbolu PKOB 1122. Powierzchnia użytkowa poszczególnych lokali mieszkalnych nie przekracza 150 m 2.

Jak wskazał Wnioskodawca udział powierzchni mieszkalnej budowanego budynku w całkowitej powierzchni użytkowej stanowi 65,62%. W związku z tym obiekt ten jest sklasyfikowany do PKOB 1122, a zatem spełnia on definicję obiektu budownictwa mieszkaniowego, zgodnie z powołanym art. 2 pkt 12 ustawy.

Uwzględniając powołane przepisy, od dnia 1 stycznia 2011 r. ustawodawca przewidział możliwość zastosowania preferencyjnej 8% stawki podatku od towarów i usług w odniesieniu do wyszczególnionych w ustawie i przepisach wykonawczych usług budowlanych. Należy jednakże zwrócić uwagę, że preferencyjna 8% stawka przewidziana jest wyłącznie dla budownictwa mieszkaniowego i lokali mieszkalnych, czyli obiektów sklasyfikowanych w dziale PKOB 11.

Odnosząc wskazane regulacje prawne do przedstawionego we wniosku opisu sprawy stwierdzić należy, iż w przedmiotowej sprawie zastosowanie prawidłowej stawki podatku do budowy budynku uzależnione będzie od zaklasyfikowania wznoszonego budynku według przeważającego przeznaczenia tegoż budynku jako całości. Zatem, budowa obiektu sklasyfikowanego w PKOB 1122, objęta będzie w stosunku do całego obiektu 8% stawką podatku. Bez znaczenia w tym przypadku jest fakt, że budowa będzie obejmować budynek mieszkaniowo-usługowy.

Reasumując, do wykonania usługi polegającej na wybudowaniu budynku mieszkalno usługowego, sklasyfikowanego w całości pod symbolem PKOB 1122 zastosowanie będzie miała do całości obniżona 8% stawka podatku VAT. Nie jest ważne, że w przedmiotowym budynku oprócz pomieszczeń mieszkalnych znajdą się także pomieszczenia usługowe, ponieważ Zainteresowany wykonywać będzie usługę budowlaną zgodnie z zawartą umową na całym budynku mieszkalnym, a nie w poszczególnych, wydzielonych jego częściach.

Zatem, stanowisko Zainteresowanego, zgodnie z którym z tytułu wykonania usługi polegającej na wybudowaniu budynki mieszkalno-usługowego w zabudowie bliźniaczej będzie on stosować proporcję wynoszącą 69,12% (opodatkowany 8% stawką), natomiast w proporcji wynoszącej 30,88% jest opodatkowany stawką 23%, należało uznać za nieprawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Dodatkowo podkreślić należy, że niniejsza interpretacja nie rozstrzyga kwestii poprawności dokonanego przez Wnioskodawcę zaklasyfikowania wskazanego we wniosku budynku według PKOB. Należy bowiem zauważyć, że tut. Organ nie jest właściwy do weryfikacji poprawności dokonanej klasyfikacji budynków według PKOB, gdyż zgodnie z Komunikatem Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 24 stycznia 2005 r. w sprawie trybu udzielania informacji dotyczących standardów klasyfikacyjnych (Dz. Urz. GUS Nr 1, poz. 11) zasadą jest, że zainteresowany podmiot sam klasyfikuje swoje obiekty budowlane według zasad określonych w klasyfikacjach i nomenklaturach wprowadzonych rozporządzeniami Rady Ministrów lub stosowanych bezpośrednio na podstawie przepisów Wspólnoty Europejskiej. W przypadku trudności w ustaleniu właściwego grupowania Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych zainteresowany podmiot może zwrócić się o udzielenie informacji w tym zakresie do Urzędu Statystycznego. Tak więc to Zainteresowanego obciąża obowiązek i ryzyko prawidłowego sklasyfikowania ww. obiektu według PKOB, a w razie wątpliwości może on w tym zakresie zwrócić się do Urzędu Statystycznego.

Ponadto informuje się, że w niniejszej interpretacji załatwiono wniosek w części dotyczącej zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku do wykonania usługi polegającej na wybudowaniu budynku mieszkalno-usługowego. Kwestia dotycząca stanu faktycznego w podatku od towarów i usług w ww. zakresie została rozstrzygnięta w odrębnej interpretacji nr IPTPP2/443-126/11-2/IR.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Opolu, ul. Kośnego 70, 45-372 Opole po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl