IPTPP1/443-861/11-3/IG

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 30 grudnia 2011 r. Izba Skarbowa w Łodzi IPTPP1/443-861/11-3/IG

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko, przedstawione we wniosku z dnia 27 września 2011 r. (data wpływu do BKIP Piotrków Tryb. 10 października 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania stawki podatku VAT dla usług związanych z wykonywaniem pokryć dachowych - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 3 października 2011 r. do Biura Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania stawki podatku VAT dla usług:

* montażu paneli i innych pokryć podłogowych (np.: parkietów, wykładzin dywanowych, gumowych z tworzyw sztucznych, itp.)

* związanych z wykonywaniem pokryć dachowych

* instalacyjnych stolarki budowlanej (np. instalowanie drzwi, okien, futryn okiennych i drzwiowych, wyposażenie pomieszczeń w meble wbudowane, wykańczanie wnętrz w zakresie sufitów, ścianek działowych itp.)

W związku z § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.), Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie, pismem z dnia 7 października 2011 r., przesłało ww. wniosek Dyrektorowi Izby Skarbowej w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim (data wpływu 10 października 2011 r.), celem załatwienia zgodnie z właściwością miejscową.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

W ramach działalności gospodarczej Wnioskodawca prowadzi skład materiałów budowlanych oraz Market należący do grupy X. (PKD 46.73.Z oraz 47.53.Z). Do składu budowlanego oraz Marketu Zainteresowany dokonuje zakupów towarów handlowych z różnymi stawkami podatku od towarów i usług. Przeważa stawka 23%. Sprzedaży towarów dla swoich kontrahentów Wnioskodawca dokonuje z takimi stawkami podatku VAT w jakich dokonał zakupu tego towaru na magazyn.

Oprócz prowadzonej sprzedaży towarów Zainteresowany świadczy usługi remontowo-budowlane z wykorzystaniem towarów zakupionych do składu budowlanego oraz Marketu.

Należą do nich:

* montaż paneli i innych pokryć podłogowych (np.: parkietów, wykładzin dywanowych, gumowych z tworzyw sztucznych, itp.). PKD 43.33.Z "Posadzkarstwo: tapetowanie i oblicowywanie ścian"

* roboty związane z wykonywaniem pokryć dachowych. PKD 43.91.Z "Wykonywanie pokryć dachowych"

* roboty instalacyjne stolarki budowlanej (np. instalowanie drzwi, okien, futryn okiennych i drzwiowych, wyposażenie pomieszczeń w meble wbudowane, wykańczanie wnętrz w zakresie sufitów, ścianek działowych itp.). PKD 43.32.Z "Zakładanie stolarki budowlanej".

Usługi wykonywane są przez pracowników zatrudnionych w firmie Wnioskodawcy, posiadających niezbędne kwalifikacje i uprawnienia.

Przed wykonaniem usługi sporządzana jest stosowna umowa na usługę remontowo-budowlaną z użyciem własnego materiału. Na materiał sporządzone jest zamówienie podpisane przez odbiorcę usługi. W umowie zawarte jest oświadczenie, że usługa wykonywana jest w obiektach mieszkalnych zgodnie z art. 41 ust. 2 i ust. 12 ustawy o podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004 r. wraz z późn. zm..

W umowie dodatkowo zawarty jest zapis, że usługa remontowo-budowlana jest wykonywana:

1.

w budynkach mieszkalnych jednorodzinnych, których powierzchnia użytkowa nie przekracza 300 m2 - PKOB 111;

2.

w lokalach mieszkalnych, których powierzchnia użytkowa nie przekracza 150 m2 - PKOB 112.

Faktura na wykonaną usługę jest wystawiona w terminie 7 dni od jej wykonania, na fakturze w nazwie towaru/usługi jest następująca treść: "usługa montażowa w budownictwie mieszkaniowym".

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy zastosowana stawka podatku od towarów i usług w wysokości 8% jest prawidłowa i zgodna z ustawą o podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004 r. z późn. zm., odnośnie świadczonych usług remontowo-budowlanych. Czy sposób zawierania oraz wykonywania i rozliczania na usługi remontowo-budowlane wraz z materiałem własnym jest prawidłowy i nie pozbawia firmę prawa do zastosowania preferencyjnej 8% stawki podatku od towarów i usług.

Zdaniem Wnioskodawcy, świadczona usługa remontowo-budowlana, wykonywana z materiałów własnych przez pracowników zatrudnionych w firmie, w obiektach o charakterze mieszkalnym (sklasyfikowanych jako PKOB 111 i PKOB 112) spełnia wymogi art. 41 ust. 2 i ust. 12 ustawy o podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004 r. wraz z późn. zm..

W związku z powyższym zastosowana stawka 8% jest prawidłowa.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tekst jedn.: Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 z późn. zm.), zwanej dalej również ustawą, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

W myśl art. 5a ustawy, towary i usługi będące przedmiotem czynności, o których mowa w art. 5, wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, są identyfikowane za pomocą tych klasyfikacji, jeżeli dla tych towarów lub usług przepisy ustawy lub przepisy wykonawcze wydane na jej podstawie powołują symbole statystyczne.

Przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (art. 7 ust. 1 ustawy).

Natomiast stosownie do art. 2 pkt 6 ustawy przez towary rozumie się rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.

Z kolei przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się, zgodnie z art. 8 ust. 1 ustawy, każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7.

Zgodnie z art. 41 ust. 1 ustawy, stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

Należy zaznaczyć, że zarówno w przepisach ustawy o VAT, jak i w rozporządzeniach wykonawczych do niej przewidziano możliwość zastosowania obniżonych stawek podatku w stosunku do niektórych czynności.

Stosownie do przepisu art. 41 ust. 2 ustawy, dla towarów i usług wymienionych w załączniku nr 3 do ustawy, stawka podatku wynosi 7%, z zastrzeżeniem ust. 12 i art. 114 ust. 1.

Jednakże w myśl art. 146a pkt 1 i 2 ustawy, w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2013 r., z zastrzeżeniem art. 146f:

1.

stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%,

2.

stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 2, art. 120 ust. 2 i 3 oraz w tytule załącznika nr 3 do ustawy wynosi 8%.

Stawkę podatku, o której mowa w art. 41 ust. 2, stosuje się - w myśl art. 41 ust. 12 ww. ustawy o VAT - do dostawy, budowy, remontu, modernizacji, termomodernizacji lub przebudowy obiektów budowlanych lub ich części zaliczonych do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym.

Przez budownictwo objęte społecznym programem mieszkaniowym rozumie się, w myśl art. 41 ust. 12a ww. ustawy, obiekty budownictwa mieszkaniowego lub ich części, z wyłączeniem lokali użytkowych, oraz lokale mieszkalne w budynkach niemieszkalnych sklasyfikowanych w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w dziale 12, a także obiekty sklasyfikowane w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w klasie ex 1264 - wyłącznie budynki instytucji ochrony zdrowia świadczących usługi zakwaterowania z opieką lekarską i pielęgniarską, zwłaszcza dla ludzi starszych i niepełnosprawnych, z zastrzeżeniem ust. 12b.

Natomiast w myśl ust. 12b ww. art. 41, do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym, określonego w ust. 12a, nie zalicza się:

1.

budynków mieszkalnych jednorodzinnych, których powierzchnia użytkowa przekracza 300 m2,

2.

lokali mieszkalnych, których powierzchnia użytkowa przekracza 150 m2.

W przypadku budownictwa mieszkaniowego o powierzchni przekraczającej ww. limity, stawkę podatku, o której mowa w ust. 2, stosuje się tylko do części podstawy opodatkowania odpowiadającej udziałowi powierzchni użytkowej kwalifikującej do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym w całkowitej powierzchni użytkowej (art. 41 ust. 12c ustawy).

Należy zwrócić uwagę na brzmienie art. 2 pkt 12 ustawy, zgodnie z którym przez obiekty budownictwa mieszkaniowego rozumie się budynki mieszkalne stałego zamieszkania sklasyfikowane w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w dziale 11.

Ponadto zgodnie z § 7 ust. 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 kwietnia 2011 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 73, poz. 392 z późn. zm.), stawkę podatku wymienioną w art. 41 ust. 1 ustawy obniża się do wysokości 8% dla:

1.

towarów i usług wymienionych w załączniku nr 1 do rozporządzenia;

2.

robót konserwacyjnych dotyczących budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym;

3.

robót konserwacyjnych dotyczących:

a.

obiektów budownictwa mieszkaniowego, o których mowa w art. 2 pkt 12 ustawy, lub ich części, z wyłączeniem lokali użytkowych,

b.

lokali mieszkalnych w budynkach niemieszkalnych sklasyfikowanych w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w dziale 12

- w zakresie, w jakim wymienione roboty nie są objęte tą stawką na podstawie pkt 2.

Natomiast w myśl § 7 ust. 2 ww. rozporządzenia, przez roboty konserwacyjne, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 3, rozumie się roboty mające na celu utrzymanie sprawności technicznej elementów budynku lub jego części inne niż remont.

Przepisy ustawy o podatku od towarów i usług nie definiują pojęć budowa, remont modernizacja, termomodernizacja, przebudowa oraz roboty budowlane, dlatego też w tym zakresie należy odwołać się do przepisów prawa budowlanego.

Zgodnie z art. 3 pkt 6 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (tekst jedn.: Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623 z późn. zm.) przez budowę należy rozumieć wykonywanie obiektu budowlanego w określonym miejscu, a także odbudowę, rozbudowę, nadbudowę obiektu budowlanego.

Natomiast przez roboty budowlane należy rozumieć budowę, a także prace polegające na przebudowie, montażu, remoncie lub rozbiórce obiektu budowlanego (pkt 7 ww. artykułu).

Z kolei zgodnie z pkt 7a tego artykułu przez przebudowę należy rozumieć wykonywanie robót budowlanych, w wyniku których następuje zmiana parametrów użytkowych lub technicznych istniejącego obiektu budowlanego, z wyjątkiem charakterystycznych parametrów, jak: kubatura, powierzchnia zabudowy, wysokość, długość, szerokość bądź liczba kondygnacji; w przypadku dróg są dopuszczalne zmiany charakterystycznych parametrów w zakresie niewymagającym zmiany granic pasa drogowego.

Natomiast definicję remontu zawarto w pkt 8 tego artykułu. Zgodnie z jego brzmieniem przez remont należy rozumieć wykonywanie w istniejącym obiekcie budowlanym robót budowlanych polegających na odtworzeniu stanu pierwotnego a nie stanowiących bieżącej konserwacji, przy czym dopuszcza się stosowanie wyrobów budowlanych innych niż użyto w stanie pierwotnym.

Modernizacja oznacza unowocześnienie, uwspółcześnienie produktu, trwałe ulepszenie np. istniejącego obiektu budowlanego prowadzące do zwiększenia jego wartości użytkowej.

Odwołując się natomiast do słownikowego zakresu pojęcia "roboty budowlane" należy wskazać, że zgodnie z definicją zawartą w "Uniwersalnym słowniku języka polskiego" Wydawnictwo Naukowe PWN określenie "robota" oznacza "zespół czynności podejmowanych w celu wykonania, wyprodukowania wytworzenia, dokonania czegoś, praca, działanie, działalność, robienie czegoś". Na tej podstawie należało uznać, że sformułowanie użyte przez normodawcę "roboty budowlano-montażowe" zawsze oznaczać będzie czynności, również montaż. "Montaż" to składanie maszyn, aparatów, urządzeń z gotowych części; zakładanie, instalowanie urządzeń technicznych, łączenie oddzielnych części w całość.

W związku z przytoczonymi definicjami stwierdzić należy, że pojęcie "montaż" odnosi się do takiego sposobu działania, w efekcie którego z niezależnie od siebie istniejących części powstaje wytwór będący zupełnie nową całością.

Dodatkowo należy wskazać, iż zgodnie z przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 1999 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych (Dz. U. Nr 112, poz. 1316 z późn. zm.) budynki to zadaszone obiekty budowlane wraz z wbudowanymi instalacjami i urządzeniami technicznymi, wykorzystywane dla potrzeb stałych. Natomiast z uregulowań zawartych w art. 3 pkt 1a i pkt 2 ustawy - Prawo budowlane, wynika, że pod pojęciem obiektu budowlanego rozumie budynek wraz z instalacjami i urządzeniami technicznymi. Budynkiem zaś jest taki obiekt budowlany, który jest trwale związany z gruntem, wydzielony z przestrzeni za pomocą przegród budowlanych oraz posiada fundamenty i dach.

Z powołanych wyżej przepisów prawa podatkowego wynika, iż warunkiem zastosowania 8% stawki, na podstawie art. 41 ust. 12 ustawy o podatku od towarów i usług, jest spełnienie dwóch przesłanek. Po pierwsze zakres wykonywanych czynności musi dotyczyć budowy, remontu, modernizacji, termomodernizacji budynków lub ich dostawy. Po drugie, budynki lub ich części, których dotyczą ww. czynności, muszą być zaliczane do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym. Niespełnienie chociażby jednej z ww. przesłanek powoduje, że transakcja nie może korzystać z preferencyjnej, 8% stawki podatku.

Z przedstawionego we wniosku opisu sprawy wynika, że Wnioskodawca w ramach działalności gospodarczej prowadzi skład materiałów budowlanych oraz Market. Do składu budowlanego oraz Marketu Zainteresowany dokonuje zakupów towarów handlowych z różnymi stawkami podatku od towarów i usług. Przeważa stawka 23%. Sprzedaży towarów dla swoich kontrahentów Wnioskodawca dokonuje z takimi stawkami podatku VAT w jakich dokonał zakupu tego towaru na magazyn.

Oprócz prowadzonej sprzedaży towarów Zainteresowany świadczy usługi remontowo-budowlane z wykorzystaniem towarów zakupionych do składu budowlanego oraz Marketu.

Należą do nich:

* montaż paneli i innych pokryć podłogowych (np.: parkietów, wykładzin dywanowych, gumowych z tworzyw sztucznych, itp.). PKD 43.33.Z "Posadzkarstwo: tapetowanie i oblicowywanie ścian"

* roboty związane z wykonywaniem pokryć dachowych. PKD 43.91.Z "Wykonywanie pokryć dachowych"

* roboty instalacyjne stolarki budowlanej (np. instalowanie drzwi, okien, futryn okiennych i drzwiowych, wyposażenie pomieszczeń w meble wbudowane, wykańczanie wnętrz w zakresie sufitów, ścianek działowych itp.). PKD 43.32.Z "Zakładanie stolarki budowlanej".

Usługi wykonywane są przez pracowników zatrudnionych w firmie Wnioskodawcy, posiadających niezbędne kwalifikacje i uprawnienia.

Przed wykonaniem usługi sporządzana jest stosowna umowa na usługę remontowo-budowlaną z użyciem własnego materiału. Na materiał sporządzone jest zamówienie podpisane przez odbiorcę usługi. W umowie zawarte jest oświadczenie, że usługa wykonywana jest w obiektach mieszkalnych zgodnie z art. 41 ust. 2 i ust. 12 ustawy o podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004 r. wraz z późn. zm..

W umowie dodatkowo zawarty jest zapis, że usługa remontowo-budowlana jest wykonywana:

1.

w budynkach mieszkalnych jednorodzinnych, których powierzchnia użytkowa nie przekracza 300 m2 - PKOB 111;

2.

w lokalach mieszkalnych, których powierzchnia użytkowa nie przekracza 150 m2 - PKOB 112.

Faktura na wykonaną usługę jest wystawiona w terminie 7 dni od jej wykonania, na fakturze w nazwie towaru/usługi jest następująca treść: "usługa montażowa w budownictwie mieszkaniowym".

Zauważyć należy, iż przy ustaleniu właściwej stawki podatku VAT decydujące znaczenie ma fakt co jest przedmiotem sprzedaży, czy podatnik dokonuje dostawy towarów czy świadczy usługę oraz czy czynność wykonywana przez podatnika mieści się w zakresie czynności wymienionych w art. 41 ust. 12 ustawy (dostawa, budowa, remont, modernizacja, termomodernizacja, przebudowa obiektów budowlanych lub ich części zaliczonych do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym).

Strony w umowach cywilnoprawnych określają co jest przedmiotem sprzedaży. Wobec powyższego jeśli przedmiotem sprzedaży jest usługa remontowa, budowlana, budowlano-montażowa, wówczas nie można z niej wyłączyć poszczególnych elementów kosztów do odrębnej sprzedaży, ponieważ obrotem podatnika jest uzgodniona kwota za wykonanie określonej usługi, bez względu na jej poszczególne elementy (koszty). Wyliczenie co składa się na wykonaną usługę ma istotne znaczenie informacyjne przy ustalaniu ceny, jednak nie może uzasadniać odrębnego kwalifikowania poszczególnych elementów zawartych w tym wyliczeniu (dla celów podatkowych).

Ponadto podkreślić należy, że z uwagi na to, iż obniżone stawki podatku mają charakter wyjątkowy, winny mieć zastosowanie do towarów i usług wskazanych wprost przez ustawodawcę w ustawie o podatku od towarów i usług lub w przepisach wykonawczych do tej ustawy. Preferencyjna stawka podatku miała i ma zastosowanie do wskazanych w przepisach czynności związanych z budownictwem mieszkaniowym, jednakże nie do wszystkich usług dotyczących samego instalowania, czy montażu różnych towarów.

W świetle powyższego uznać należy, iż skoro Wnioskodawca, odnośnie czynności, o których mowa we wniosku tj. wykonywania pokryć dachowych zawiera umowy na świadczenie usług z użyciem własnych materiałów i usługi te są wykonywane przez Zainteresowanego w lokalach i budynkach mieszkalnych zaliczonych do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym w ramach czynności wymienionych w art. 41 ust. 12 ustawy o VAT, to dla ww. usług, zgodnie z obowiązującymi od dnia 1 stycznia 2011 r. przepisami zastosowanie znajdzie 8% stawka podatku VAT, o ile zostanie spełnione kryterium powierzchni użytkowej, o której mowa w art. 41 ust. 12b ww. ustawy.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Ponadto tut. Organ informuje, że umowy cywilno-prawne zawierane między Wnioskodawcą, a kontrahentami nie są przedmiotem oceny organu podatkowego. Ustawa o podatku od towarów i usług nie reguluje zasad zawierania między stronami umów oraz zasad ustalania cen, a organy podatkowe nie mają prawa ingerować w zawierane umowy i przyjęty w nich sposób rozliczeń pomiędzy kontrahentami, chyba, że postanowienia umów naruszają przepisy podatkowe, a to może być stwierdzone jedynie w drodze postępowania podatkowego.

Tut. Organ informuje, iż w niniejszej interpretacji rozpatrzył wniosek w części dotyczącej stawki podatku VAT dla usług związanych z wykonywaniem pokryć dachowych. Natomiast wniosek w części dotyczącej stawki podatku VAT dla usług instalacyjnych stolarki budowlanej (np. instalowanie drzwi, okien, futryn okiennych i drzwiowych, wyposażenie pomieszczeń w meble wbudowane, wykańczanie wnętrz w zakresie sufitów, ścianek działowych itp.) został załatwiony interpretacją nr IPTPP1/443-861/11-4/IG, dla usług montażu paneli i innych pokryć podłogowych (np.: parkietów, wykładzin dywanowych, gumowych z tworzyw sztucznych, itp.) interpretacją nr IPTPP1/443-861/11-2/IG.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Łodzi, ul. Piotrkowska 135, 90-434 Łódź po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl