IPTPP1/443-741/12-2/RG - Opodatkowanie podatkiem od towarów i usług czynności administracyjnych zleconych z zakresu administracji rządowej oraz określenie sposobu dokumentowania tych czynności.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 12 listopada 2012 r. Izba Skarbowa w Łodzi IPTPP1/443-741/12-2/RG Opodatkowanie podatkiem od towarów i usług czynności administracyjnych zleconych z zakresu administracji rządowej oraz określenie sposobu dokumentowania tych czynności.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 749) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 11 września 2012 r. (data wpływu 17 września 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku opodatkowania czynności administracyjnych zleconych z zakresu administracji rządowej oraz sposobu dokumentowania ww. czynności - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 11 września 2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania czynności administracyjnych zleconych z zakresu administracji rządowej oraz sposobu ich dokumentowania.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Powiat wykonuje zadania własne i zlecone z zakresu administracji rządowej stosownie do art. 4 ustawy o samorządzie powiatowym. Swoje zadania wykonuje przy pomocy urzędu jednostki samorządu terytorialnego - Starostwa Powiatowego. Powiat jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług.

Do czynności administracyjnych, które realizuje Starostwo należą m.in.:

1.

prowadzenie powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego (m.in. aktualizacje map, podziały i rozgraniczenia działek, wypisy i wyrysy),

2.

udzielanie informacji (m.in. opłaty za poświadczenie dokumentów, sprzedaż map),

3.

prowadzenie krajowego systemu informacji o terenie,

4.

uzgadnianie usytuowania projektowych sieci uzbrojenia terenu.

Czynności te stanowią zadania zlecone z zakresu administracji rządowej i są realizowane na podstawie ustawy - Prawo geodezyjne i kartograficzne z dnia 17 maja 1989 r. Wysokość opłat pobieranych za te czynności wynika z rozporządzenia Ministra Infrastruktury z 19 lutego 2004 r. w sprawie wysokości opłat za czynności geodezyjne i kartograficzne oraz udzielanie informacji a także wykonywanie wyrysów i wypisów z operatu ewidencyjnego.

Dodatkowo pobierane są opłaty za uzgodnienia usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu obiektów oraz za usługi kopiowania map i innych dokumentów będących w posiadaniu urzędu. Opłaty te nie są uwzględnione w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury lecz ich wysokość określona została w zarządzeniu Starosty w sprawie ustalania opłat za uzgodnienie przez Zespół Uzgadniania Dokumentacji Projektowej obiektów powierzchniowych oraz w zarządzeniu Starosty w sprawie określania wysokości dodatkowych kosztów związanych z udostępnianiem informacji publicznej na wniosek w Starostwie Powiatowym, w którym to zarządzeniu określone zostały zryczałtowane koszty udostępnienia informacji publicznej w sposób określony we wniosku, tj. kserokopia, wyplot, zgranie na płytę, kasetę magnetofonową.

W związku z powyższym zadano następujące pytania

1.

Czy opłaty za ww. czynności administracyjne, w tym za uzgodnienia usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu obiektów oraz za usługi kopiowania map i innych dokumentów podlegają opodatkowaniu podatkiem VAT.

2.

Czy Powiat jako czynny podatnik podatku VAT jest zobowiązany tylko do wystawiania faktur VAT i tym samym nie może jednocześnie wystawiać rachunków.

Zdaniem Wnioskodawcy, zgodnie z art. 15 ust. 6 ustawy o podatku od towarów i usług, który mówi, że nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie umów cywilnoprawnych.

Na podstawie ww. art. 15 ust. 6 ustawy o VAT Powiat jest zdania, że realizując odpłatnie zadania z zakresu administracji rządowej nie jest w tym zakresie podatnikiem podatku VAT. W związku z tym nie ma możliwości wystawiania faktur VAT do dokumentowania opłat pobieranych za te czynności. Zobowiązany jest zatem do wystawiania rachunków, o których mowa w art. 87-88 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja Podatkowa.

Sporządzanie kopii informacji związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej kopii informacji związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej jest ściśle związane z techniczną realizacją zadania. Skoro opłaty związane z realizacją zadań z zakresu administracji publicznej nie podlegają ustawie o VAT to w taki sam sposób należy traktować opłaty związane ze sporządzaniem kserokopii dokumentów, które również nie powinny podlegać ustawie o VAT. Nie ma znaczenia tutaj fakt, czy opłaty za te usługi pobierane są na podstawie rozporządzenia Ministra Infrastruktury czy zarządzeń Starosty. Taka sama sytuacja wystąpi w przypadku opłat pobieranych za uzgodnienia projektowanych sieci uzbrojenia terenu obiektów, które są ustalone przez zarządzenie Starosty.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tekst jedn.: Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054), zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Artykuł 7 ust. 1 ustawy określa, iż przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel.

W myśl postanowień art. 8 ust. 1 ustawy, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7.

Nie każda czynność stanowiąca dostawę towarów lub świadczenie usług podlega opodatkowaniu podatkiem VAT. Warunkiem opodatkowania danej czynności podatkiem od towarów i usług jest spełnienie dwóch przesłanek łącznie: po pierwsze - dana czynność ujęta jest w katalogu czynności podlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, po drugie - czynność została wykonana przez podmiot, który w związku z jej wykonaniem działa jako podatnik VAT.

W świetle art. 15 ust. 1 ustawy, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody, również wówczas, gdy czynność została wykonana jednorazowo w okolicznościach wskazujących na zamiar wykonywania czynności w sposób częstotliwy. Działalność gospodarcza obejmuje również czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych (ust. 2 powołanego artykułu).

Zgodnie art. 15 ust. 6 ustawy, nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

Zatem, organy władzy publicznej oraz urzędy obsługujące te organy są wyłączone kręgu podatników podatku od towarów i usług - w zakresie czynności nałożonych przepisami prawa, dla realizacji których zostały powołane.

Jest to wyłączenie podmiotowo-przedmiotowe i ma zastosowanie przy spełnieniu przez ten organ dwóch warunków:

* jego podmiotem jest organ władzy publicznej lub urząd obsługujący ten organ,

* odnosi się jedynie do czynności nałożonych przepisami prawa, dla których powołano te organy, z wyłączeniem czynności realizowanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

Z powołanych przepisów wynika, iż organy władzy publicznej nie są podatnikami podatku od towarów i usług w związku z realizacją zadań, które podejmują jako podmioty prawa publicznego, nawet jeśli pobierają z tego tytułu należności, opłaty lub składki. Organy te są natomiast podatnikami podatku od towarów i usług w przypadku wykonywanych przez nie czynności na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych. Kryterium podziału stanowi charakter wykonywanych czynności: czynności o charakterze publicznoprawnym wyłączają te podmioty z kategorii podatników, natomiast czynności o charakterze cywilnoprawnym skutkują uznaniem tych podmiotów za podatników podatku od towarów i usług, a realizowane przez nie odpłatne dostawy towarów i świadczenie usług podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

Generalnie zatem wyłączone od opodatkowania podatkiem od towarów i usług są czynności wykonywane przez podmioty prawa publicznego (organy władzy publicznej i urzędy obsługujące te organy) w ramach sprawowanego przez nie władztwa publicznego.

Ustawa o podatku od towarów i usług nie definiuje pojęcia organu władzy publicznej, jak i urzędów obsługujących te organy, odwołując się jedynie do odrębnych przepisów nakładających obowiązek realizacji zadań o charakterze publicznym na te organy.

W myśl zapisów art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (tekst jedn.: Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1592 z późn. zm.), powiat wykonuje określone ustawami zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność.

Z regulacji art. 4 ust. 1 pkt 9 tej ustawy wynika, że powiat wykonuje określone ustawami zadania publiczne o charakterze ponadgminnym w zakresie geodezji, kartografii i katastru.

W ust. 4 ww. artykułu podano, iż ustawy mogą określać niektóre sprawy należące do zakresu działania powiatu jako zadania z zakresu administracji rządowej, wykonywane przez powiat.

Organami powiatu są rada powiatu i zarząd powiatu (art. 8 ust. 2 ww. ustawy)

Zarząd powiatu jest organem wykonawczym powiatu, o czym stanowi art. 26 ust. 1 ustawy o samorządzie powiatowym.

Przepis art. 33 cyt. ustawy stanowi, że zarząd wykonuje zadania powiatu przy pomocy starostwa powiatowego oraz jednostek organizacyjnych powiatu, w tym powiatowego urzędu pracy.

Starosta organizuje pracę zarządu powiatu i starostwa powiatowego, kieruje bieżącymi sprawami powiatu oraz reprezentuje powiat na zewnątrz - art. 34 ust. 1 ustawy.

W oparciu o art. 6a ust. 1 pkt 2 lit. b ustawy z dnia 17 maja 1989 r. - Prawo geodezyjne i kartograficzne (tekst jedn.: Dz. U. z 2010 r. Nr 193, poz. 1287 z późn. zm.), Służbę Geodezyjną i Kartograficzną stanowią organy administracji geodezyjnej i kartograficznej, w tym starosta wykonujący zadania przy pomocy geodety powiatowego wchodzącego w skład starostwa powiatowego.

Zadania organów określonych w ust. 1 pkt 2 wykonywane są jako zadania z zakresu administracji rządowej (ust. 3 ww. artykułu).

W myśl zapisów art. 18 pkt 3 ww. ustawy, rozpowszechnianie, rozprowadzanie oraz reprodukowanie w celu rozpowszechniania i rozprowadzania map, materiałów fotogrametrycznych i teledetekcyjnych, stanowiących państwowy zasób geodezyjny i kartograficzny, wymaga zezwolenia starosty - w zakresie zasobu powiatowego.

Zgodnie z brzmieniem art. 40 ust. 3 cyt. ustawy, gromadzenie i prowadzenie państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, kontrola opracowań przyjmowanych do zasobu oraz udostępnianie tego zasobu zainteresowanym jednostkom oraz osobom prawnym i fizycznym należy do:

1.

Głównego Geodety Kraju - w zakresie zasobu centralnego,

2.

Marszałków Województw - w zakresie zasobów wojewódzkich,

3.

Starostów - w zakresie zasobów powiatowych.

Stosownie do ust. 3c powołanego artykułu, udostępnianie danych i informacji zgromadzonych w bazach danych, o których mowa w art. 4 ust. 1a i 1b, standardowych opracowań kartograficznych, o których mowa w art. 4 ust. 1e, oraz innych materiałów państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, a także wykonywanie czynności związanych z udostępnianiem tych informacji, opracowań i materiałów zgromadzonych w państwowym zasobie geodezyjnym i kartograficznym oraz wyrysów i wypisów z operatu ewidencyjnego jest odpłatne.

W ust. 5 pkt 1 lit. b ww. artykułu zawarta została delegacja ustawowa, zgodnie z którą, minister właściwy do spraw administracji publicznej określi, w drodze rozporządzeń, w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw rozwoju wsi, wysokość opłat za czynności związane z prowadzeniem państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego i uzgadnianiem usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu oraz związane z prowadzeniem krajowego systemu informacji o terenie, za udzielanie informacji, a także za wykonywanie wyrysów i wypisów z operatu ewidencyjnego, uwzględniając potrzeby różnych podmiotów oraz konieczność zapewnienia środków na aktualizację i utrzymywanie państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego.

Wysokość tych opłat została określona w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 19 lutego 2004 r. w sprawie wysokości opłat za czynności geodezyjne i kartograficzne oraz udzielanie informacji a także za wykonanie wyrysów i wypisów z operatu ewidencyjnego (Dz. U. Nr 37, poz. 333).

Z przedstawionego stanu faktycznego wynika, iż Powiat jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Wnioskodawca wykonuje zadania własne i zlecone z zakresu administracji rządowej przy pomocy urzędu jednostki samorządu terytorialnego - Starostwa. Do czynności administracyjnych, które realizuje Starostwo należą m.in.: prowadzenie powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego (m.in. aktualizacje map, podziały i rozgraniczenia działek, wypisy i wyrysy), udzielanie informacji (m.in. opłaty za poświadczenie dokumentów, sprzedaż map), prowadzenie krajowego systemu informacji o terenie, uzgadnianie usytuowania projektowych sieci uzbrojenia terenu.

Czynności te stanowią zadania zlecone z zakresu administracji rządowej i są realizowane na podstawie ustawy - Prawo geodezyjne i kartograficzne z dnia 17 maja 1989 r. Wysokość opłat pobieranych za te czynności wynika z rozporządzenia Ministra Infrastruktury z 19 lutego 2004 r. w sprawie wysokości opłat za czynności geodezyjne i kartograficzne oraz udzielanie informacji a także wykonywanie wyrysów i wypisów z operatu ewidencyjnego. Dodatkowo pobierane są opłaty za uzgodnienia usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu obiektów oraz za usługi kopiowania map i innych dokumentów będących w posiadaniu urzędu. Opłaty te nie są uwzględnione w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury lecz ich wysokość określona została w zarządzeniu Starosty w sprawie ustalania opłat za uzgodnienie przez Zespół Uzgadniania Dokumentacji Projektowej obiektów powierzchniowych oraz w zarządzeniu Starosty w sprawie określania wysokości dodatkowych kosztów związanych z udostępnianiem informacji publicznej na wniosek w Starostwie Powiatowym, w którym to zarządzeniu określone zostały zryczałtowane koszty udostępnienia informacji publicznej w sposób określony we wniosku, tj. kserokopia, wyplot, zgranie na płytę, kasetę magnetofonową.

Z powołanych wyżej przepisów wynika, że czynności Wnioskodawcy, polegające na prowadzeniu powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego (m.in. aktualizacje map, podziały i rozgraniczenia działek, wypisy i wyrysy), udzielaniu informacji (m.in. opłaty za poświadczenie dokumentów, sprzedaż map), prowadzenie krajowego systemu informacji o terenie, uzgadnianiu usytuowania projektowych sieci uzbrojenia terenu, uzgadnianie usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu obiektów oraz usługi kopiowania map i innych dokumentów będących w posiadaniu urzędu, na podstawie przepisów ustawy - Prawo geodezyjne i kartograficzne, mieszczą się w zadaniach z zakresu administracji rządowej.

Powiat, jako organ władzy publicznej, w zakresie, w jakim realizuje zadania z zakresu administracji publicznej, nałożone odrębnymi przepisami prawa, jest objęty regulacją przepisu art. 15 ust. 6 ustawy o podatku od towarów i usług, a zatem ww. czynności nie podlegają przepisom tej ustawy, niezależnie od tego, czy wniesiona za nie opłata wynika z rozporządzenia Ministra Infrastruktury, czy zarządzenia Starosty.

Tym samym stanowisko Wnioskodawcy w zakresie braku opodatkowania czynności związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej, udostępnianiem danych z państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego oraz czynności związanych z udostępnianiem tych informacji (sporządzanie kserokopii, zgrania na płytę, kasetę), na podstawie ustawy - Prawo geodezyjne i kartograficzne, należy uznać za prawidłowe.

Odnośnie dokumentowania ww. czynności należy zauważyć co następuje:

Jak wynika z art. 106 ust. 1 ustawy, podatnicy, o których mowa w art. 15, są obowiązani wystawić fakturę stwierdzającą w szczególności dokonanie sprzedaży, datę dokonania sprzedaży, cenę jednostkową bez podatku, podstawę opodatkowania, stawkę i kwotę podatku, kwotę należności oraz dane dotyczące podatnika i nabywcy, z zastrzeżeniem ust. 1a, 2, 4 i 5 oraz art. 119 ust. 10 i art. 120 ust. 16.

Zgodnie z postanowieniami zawartymi w art. 109 ust. 3 ustawy o podatku od towarów i usług podatnicy, z wyjątkiem podatników wykonujących wyłącznie czynności zwolnione od podatku na podstawie art. 43 i 82 ust. 3 oraz zwolnionych od podatku na podstawie art. 113 ust. 1 i 9, są obowiązani prowadzić ewidencję zawierającą: kwoty określone w art. 90, dane niezbędne do określenia przedmiotu i podstawy opodatkowania, wysokość podatku należnego, kwoty podatku naliczonego obniżające kwotę podatku należnego oraz kwotę podatku podlegającą wpłacie do urzędu skarbowego lub zwrotowi z tego urzędu oraz inne dane służące do prawidłowego sporządzenia deklaracji podatkowej, a w przypadkach określonych w art. 120 ust. 15, art. 125, 134, 138 - dane określone tymi przepisami niezbędne do prawidłowego sporządzenia deklaracji podatkowej.

Skoro jak wynika to z wcześniejszych rozważań, przedmiotowe czynności, których dotyczy zapytanie Wnioskodawcy, nie podlegają opodatkowaniu, to tym samym Wnioskodawca nie ma obowiązku dokumentowania tych czynności fakturami, o których mowa w art. 106 ust. 1 cyt. ustawy.

Zgodnie z § 17 pkt 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 marca 2011 r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 68, poz. 360), za fakturę uznaje się również rachunki, o których mowa w art. 87 i 88 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r. poz. 749), wystawiane są przez podatników nieobowiązanych do wystawiania faktur według zasad określonych w § 4, 5, 7-14, 16-20 i 23.

Jednocześnie wskazać należy, iż stosownie do art. 87 § 1 ww. ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa, jeżeli odrębne przepisy nie stanowią inaczej, podatnicy prowadzący działalność gospodarczą obowiązani są na żądanie kupującego lub usługobiorcy wystawić rachunek potwierdzający dokonanie sprzedaży lub wykonanie usługi.

W myśl art. 87 § 3 Ordynacji podatkowej, podatnicy wymienieni w § 1, od których zażądano rachunku przed wykonaniem usługi lub wydaniem towaru, wystawiają rachunek nie później niż w terminie 7 dni od dnia wykonania usługi lub wydania towaru. Jeżeli jednak żądanie wystawienia rachunku zostało zgłoszone po wykonaniu usługi lub wydaniu towaru, wystawienie rachunku następuje w terminie 7 dni od dnia zgłoszenia żądania.

Podatnik nie ma obowiązku wystawienia rachunku, jeżeli żądanie zostało zgłoszone po upływie 3 miesięcy od dnia wydania towaru lub wykonania usługi (art. 87 § 4 ustawy - Ordynacja podatkowa).

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 270). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl