IPTPP1/443-587/13-6/MH - Możliwość zwolnienia z opodatkowania podatkiem od towarów i usług sprzedaży prawa użytkowania wieczystego nieruchomości.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 16 października 2013 r. Izba Skarbowa w Łodzi IPTPP1/443-587/13-6/MH Możliwość zwolnienia z opodatkowania podatkiem od towarów i usług sprzedaży prawa użytkowania wieczystego nieruchomości.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r. poz. 749, z późn. zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 26 lipca 2013 r. (data wpływu 29 lipca 2013 r.) uzupełnionym pismem z dnia 2 października 2013 r. (data wpływu 4 października 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia z opodatkowania sprzedaży prawa użytkowania wieczystego nieruchomości - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 29 lipca 2013 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia z opodatkowania sprzedaży prawa użytkowania wieczystego nieruchomości.

Wniosek uzupełniono w dniu 4 października 2013 r. w zakresie doprecyzowania opisu zdarzenia przyszłego.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Spółka ("Spółka") zamierza dokonać sprzedaży na rzecz Miasta prawa wieczystego użytkowania nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa, położonych przy ulicy....

W związku z tym, w dniu 22 lipca 2013 r. Spółka zawarła z Miastem przedwstępną umowę sprzedaży prawa wieczystego użytkowania ww. nieruchomości, stanowiących następujące działki oznaczone w ewidencji gruntów i budynków symbolem Ti - inne tereny komunikacyjne:

* działkę nr... o powierzchni 1.172 m2, dla której Sąd Rejonowy prowadzi księgę wieczystą... oraz

* działkę nr... o powierzchni 2.200 m2, dla której Sąd Rejonowy prowadzi księgę wieczystą....

Działki numer... oraz... są obecnie użytkowane bez tytułu prawnego przez Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne ("MPK") i pozostają we władaniu MPK, które na ich terenie - jeszcze przed nabyciem prawa wieczystego użytkowania przez Spółkę - zlokalizowało tory odstawcze pętli tramwajowej przy ulicy... oraz związaną z nimi infrastrukturę techniczną, a na części działki... - tory, poprzez które odbywa się dojazd do pętli tramwajowej przy ulicy.... Ujawnione w dziale... księgi wieczystej... budynki warsztatowe i magazynowe, w dacie podpisania umowy przedwstępnej nie istnieją.

Dla przedmiotowej nieruchomości brak jest obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, a zgodnie ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta, zatwierdzonym uchwałą Nr.. Rady Miasta z dnia 18 stycznia 2008 r. (z późn. zm.), działki numer... i... położone są na obszarze oznaczonym symbolem... istniejąca pętla i tory odstawcze. Dla nieruchomości oznaczonych jako działki... i... nie została wydana przez Prezydenta Miasta jakakolwiek decyzja o warunkach zabudowy, ani też o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego. W dniu 19 stycznia 2012 r. Prezydent Miasta wydał decyzję o odmowie ustalenia warunków zabudowy dla inwestycji polegającej na realizacji zabudowy mieszkaniowej wielorodzinnej, między innymi na ww. działkach.

Wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej z dnia 26 lipca 2013 r. dotyczył zdarzenia przyszłego.

W dniu 23 sierpnia 2013 r. nastąpiło zdarzenie będące przedmiotem niniejszego wniosku, to jest została zawarta notarialna umowa sprzedaży prawa wieczystego użytkowania przedmiotowych nieruchomości pomiędzy stronami:

* sprzedającą - Spółka, a

* kupującą - Miastem.

Przedmiotem wniosku jest sprzedaż prawa użytkowania wieczystego gruntu stanowiącego działki oznaczone numerami... i.... Na działkach tych w dniu umowy sprzedaży, tj. 23 sierpnia 2013 r. znajdowały się budowle w rozumieniu Prawa budowlanego w postaci torów odstawczych pętli tramwajowej oraz związanej z nimi infrastruktury, a także torów, poprzez które odbywa się dojazd do pętli tramwajowej.

Właścicielem nieruchomości stanowiących działki... i... jest Skarb Państwa. Spółce, w odniesieniu do ww. działek gruntu przysługiwało prawo wieczystego użytkowania nieruchomości. Wszelkie nakłady na budowle zlokalizowane na terenie działek... i... nie stanowiły własności Spółki, a należały do Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego. W dniu sprzedaży prawa wieczystego użytkowania nieruchomości, działki numer... i... pozostawały we władaniu Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego. Przedmiotem dostawy było tylko prawo użytkowania wieczystego nieruchomości. Wszelkie nakłady (budowle) zlokalizowane na terenie działek numer... i... nie stanowiły własności Spółki. Cena przedmiotu umowy została ustalona na podstawie operatu szacunkowego rzeczoznawcy majątkowego, który określił wartość rynkową nieruchomości gruntowych niezabudowanych jako przedmiotu prawa użytkowania wieczystego.

Pomimo tego, iż istotą transakcji sprzedaży było przeniesienie prawa użytkowania wieczystego nieruchomości bez uwzględniania naniesień w postaci budowli, które nie stanowiły własności Spółki, Wnioskodawca informuje, że Spółka nie posiada wiarygodnych informacji, czy miało miejsce pierwsze zasiedlenie, w rozumieniu art. 2 pkt 14 ustawy o podatku od towarów i usług, budowli opisanych wyżej. Przy transakcji kupna, w skład której wchodziło prawo wieczystego użytkowania gruntów działek... i... nie wystąpił podatek VAT. W związku z powyższym nie przysługiwało Spółce prawo do obniżenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, wynikającego z wyżej wymienionej transakcji. Spółka nie ponosiła wydatków na ulepszenie budowli opisanych wyżej, zlokalizowanych na działkach... i....

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy w stanie prawnym obowiązującym od dnia 1 kwietnia 2013 r., w przypadku sprzedaży prawa użytkowania wieczystego opisanych w poz. 68 nieruchomości, należy zastosować zwolnienie przedmiotowe od podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 9 ustawy o podatku od towarów i usług.

Zdaniem Wnioskodawcy, opisana transakcja stanowi dostawę terenów innych niż tereny budowlane podlegającą zwolnieniu z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 9 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 z późn. zm.).

Zważywszy, że:

* Miasto nie posiada opracowanego planu zagospodarowania przestrzennego dla obszaru, na którym znajdują się przedmiotowe działki gruntu, a także

* w odniesieniu do przedmiotowej nieruchomości nie została wydana decyzja o warunkach zabudowy oraz nie została wydana decyzja o lokalizacji inwestycji celu publicznego;

przedmiotowa nieruchomość nie stanowi terenu budowlanego w świetle definicji wprowadzonej od dnia 1 kwietnia 2013 r. w art. 2 pkt 33 ustawy o VAT.

Zastosowanie zwolnienia z podatku VAT opisanej transakcji znajduje potwierdzenie w interpretacji ogólnej Ministra Finansów z 14 czerwca 2013 r. sygn. PT10/033/12/207/WLI/13/RD 58639: "Tym samym od dnia 1 kwietnia 2013 r. w związku z wprowadzeniem do ustawy o VAT definicji terenu budowlanego dla potrzeb prawidłowej klasyfikacji gruntów celem zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług, o którym mowa w art. 43 ust. 1 pkt 9 tej ustawy, w sytuacji gdy brak jest planu zagospodarowania przestrzennego lub decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, nie należy już kierować się danymi zawartymi w ewidencji gruntów i budynków, które były, zgodnie z wykładnią zaprezentowaną w wyroku z dnia 17 stycznia 2011 r., istotne w stanie prawnym obowiązującym do dnia 31 marca 2013 r. W konsekwencji dostawa terenu niezabudowanego, nieobjętego planem zagospodarowania przestrzennego lub decyzją o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, podlega zwolnieniu z podatku od towarów i usług."

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za nieprawidłowe.

Zgodnie z przepisem art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

W myśl art. 7 ust. 1 ustawy przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel, w tym również:

1.

przeniesienie z nakazu organu władzy publicznej lub podmiotu działającego w imieniu takiego organu lub przeniesienie z mocy prawa prawa własności towarów w zamian za odszkodowanie;

2.

wydanie towarów na podstawie umowy dzierżawy, najmu, leasingu lub innej umowy o podobnym charakterze zawartej na czas określony lub umowy sprzedaży na warunkach odroczonej płatności, jeżeli umowa przewiduje, że w następstwie normalnych zdarzeń przewidzianych tą umową lub z chwilą zapłaty ostatniej raty prawo własności zostanie przeniesione;

3.

wydanie towarów na podstawie umowy komisu: między komitentem a komisantem, jak również wydanie towarów przez komisanta osobie trzeciej;

4.

wydanie towarów komitentowi przez komisanta na podstawie umowy komisu, jeżeli komisant zobowiązany był do nabycia rzeczy na rachunek komitenta;

5.

ustanowienie spółdzielczego lokatorskiego prawa do lokalu mieszkalnego, ustanowienie spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu oraz przekształcenie spółdzielczego lokatorskiego prawa do lokalu mieszkalnego na spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu, a także ustanowienie na rzecz członka spółdzielni mieszkaniowej odrębnej własności lokalu mieszkalnego lub lokalu o innym przeznaczeniu oraz przeniesienie na rzecz członka spółdzielni własności lokalu lub własności domu jednorodzinnego;

6.

oddanie gruntów w użytkowanie wieczyste;

7.

zbycie praw, o których mowa w pkt 5 i 6.

Pojęcie towaru ustawodawca zdefiniował w art. 2 pkt 6 ustawy. Zgodnie z zapisem zawartym w tym przepisie, przez towary rozumie się rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.

Mając powyższe na uwadze treść art. 7 ust. 1 pkt 7 ustawy należy stwierdzić, iż prawa zbycie użytkowania wieczystego dla celów podatku od towarów i usług traktowane jest jak dostawa towarów.

Jak stanowi art. 41 ust. 1 ustawy, stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

W okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2013 r. na podstawie art. 146a pkt 1 ustawy, stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%, z zastrzeżeniem art. 146f.

Zarówno w treści wskazanej ustawy, jak i przepisów wykonawczych do niej, ustawodawca przewidział opodatkowanie niektórych towarów i czynności stawkami preferencyjnymi oraz zwolnienie od podatku.

Zgodnie § 13 ust. 1 pkt 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 kwietnia 2011 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2013 r. poz. 247, z późn. zm.) zwalnia się od podatku dzierżawę gruntów przeznaczonych na cele rolnicze, a także zbycie prawa użytkowania wieczystego tych gruntów.

W myśl § 13 ust. 1 pkt 11 ww. rozporządzenia, zwalnia się od podatku zbycie prawa wieczystego użytkowania gruntu, w przypadku dostawy budynków lub budowli trwale z gruntem związanych albo części takich budynków lub budowli, jeżeli budynki te lub budowle albo ich części są zwolnione od podatku.

Przedmiotem sprzedaży w niniejszej sprawie nie będą budynki lub budowle, a jedynie prawo wieczystego użytkowania gruntu, zatem ww. przepis nie będzie miał zastosowania w niniejszej sprawie.

Zakres i zasady zwolnienia od podatku od towarów i usług dostawy towarów lub świadczenia usług zostały określone m.in. w art. 43 ustawy.

Jak wynika z art. 43 ust. 1 pkt 9 ustawy, zwalnia się od podatku dostawę terenów niezabudowanych innych niż tereny budowlane oraz przeznaczone pod zabudowę.

Powyższe oznacza, iż generalnie opodatkowane podatkiem VAT są dostawy, których przedmiotem są nieruchomości gruntowe zabudowane i niezabudowane, przy czym w przypadku tych ostatnich opodatkowane są wyłącznie te, których przedmiotem są tereny budowlane lub przeznaczone pod zabudowę. Pozostałe natomiast dostawy gruntów niezabudowanych, będących gruntami leśnymi, rolnymi itp., nieprzeznaczonymi pod zabudowę - są zwolnione od podatku VAT.

Intencją ustawodawcy - jak wynika z analizy cyt. wyżej art. 43 ust. 1 pkt 9 ustawy - jest opodatkowanie dostawy zarówno terenów budowlanych (działka zabudowana, działka budowlana, teren zabudowany) jak też przeznaczonych pod zabudowę.

W myśl art. 2 pkt 33 ustawy, przez tereny budowlane rozumie się grunty przeznaczone pod zabudowę zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego, a w przypadku braku takiego planu - zgodnie z decyzją o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, o których mowa w przepisach o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.

Natomiast godnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623 z późn. zm.) budowlą jest każdy obiekt budowlany niebędący budynkiem lub obiektem małej architektury, jak: obiekty liniowe, lotniska, mosty, wiadukty, estakady, tunele, przepusty, sieci techniczne, wolno stojące maszty antenowe, wolno stojące trwale związane z gruntem urządzenia reklamowe, budowle ziemne, obronne (fortyfikacje), ochronne, hydrotechniczne, zbiorniki, wolno stojące instalacje przemysłowe lub urządzenia techniczne, oczyszczalnie ścieków, składowiska odpadów, stacje uzdatniania wody, konstrukcje oporowe, nadziemne i podziemne przejścia dla pieszych, sieci uzbrojenia terenu, budowle sportowe, cmentarze, pomniki, a także części budowlane urządzeń technicznych (kotłów, pieców przemysłowych, elektrowni wiatrowych, elektrowni jądrowych i innych urządzeń) oraz fundamenty pod maszyny i urządzenia, jako odrębne pod względem technicznym części przedmiotów składających się na całość użytkową (art. 3 pkt 3 cyt. ustawy).

Natomiast przez obiekt liniowy, zgodnie z art. 3 pkt 3a ww. ustawy, należy rozumieć obiekt budowlany, którego charakterystycznym parametrem jest długość, w szczególności droga wraz ze zjazdami, linia kolejowa, wodociąg, kanał, gazociąg, ciepłociąg, rurociąg, linia i trakcja elektroenergetyczna, linia kablowa nadziemna i, umieszczona bezpośrednio w ziemi, podziemna, wał przeciwpowodziowy oraz kanalizacja kablowa, przy czym kable w niej zainstalowane nie stanowią obiektu budowlanego lub jego części ani urządzenia budowlanego.

Z przedstawionego we wniosku opisu sprawy wynika, iż Spółka zamierza dokonać sprzedaży na rzecz Miasta prawa wieczystego użytkowania nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa, położonych przy ulicy....

W związku z tym, w dniu 22 lipca 2013 r. Spółka zawarła z Miastem przedwstępną umowę sprzedaży prawa wieczystego użytkowania ww. nieruchomości, stanowiących następujące działki oznaczone w ewidencji gruntów i budynków symbolem Ti - inne tereny komunikacyjne:

* działkę nr... o powierzchni 1.172 m2, dla której Sąd Rejonowy prowadzi księgę wieczystą... oraz

* działkę nr... o powierzchni 2.200 m2, dla której Sąd Rejonowy prowadzi księgę wieczystą....

Działki numer... oraz... są obecnie użytkowane bez tytułu prawnego przez Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne ("MPK") i pozostają we władaniu MPK, które na ich terenie - jeszcze przed nabyciem prawa wieczystego użytkowania przez Spółkę - zlokalizowało tory odstawcze pętli tramwajowej przy ulicy... oraz związaną z nimi infrastrukturę techniczną, a na części działki... - tory, poprzez które odbywa się dojazd do pętli tramwajowej przy ulicy.... Dla przedmiotowej nieruchomości brak jest obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, a zgodnie ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta, działki numer... i... położone są na obszarze oznaczonym symbolem... istniejąca pętla i tory odstawcze. Dla nieruchomości oznaczonych jako działki... i... nie została wydana przez Prezydenta Miasta jakakolwiek decyzja o warunkach zabudowy, ani też o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego. Przedmiotem wniosku jest sprzedaż prawa użytkowania wieczystego gruntu stanowiącego działki oznaczone numerami... i.... Na działkach tych w dniu umowy sprzedaży, tj. 23 sierpnia 2013 r. znajdowały się budowle w rozumieniu Prawa budowlanego w postaci torów odstawczych pętli tramwajowej oraz związanej z nimi infrastruktury, a także torów, poprzez które odbywa się dojazd do pętli tramwajowej. Właścicielem nieruchomości stanowiących działki... i... jest Skarb Państwa. Spółce w odniesieniu do ww. działek gruntu przysługiwało prawo wieczystego użytkowania nieruchomości. Wszelkie nakłady na budowle zlokalizowane na terenie działek... i... nie stanowiły własności Spółki, a należały do Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego. W dniu sprzedaży prawa wieczystego użytkowania nieruchomości, działki numer... i... pozostawały we władaniu Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego. Przedmiotem dostawy było tylko prawo użytkowania wieczystego nieruchomości. Wszelkie nakłady (budowle) zlokalizowane na terenie działek numer... i... nie stanowiły własności Spółki. Cena przedmiotu umowy została ustalona na podstawie operatu szacunkowego rzeczoznawcy majątkowego, który określił wartość rynkową nieruchomości gruntowych niezabudowanych jako przedmiotu prawa użytkowania wieczystego.

Jak wynika z przedstawionego powyżej opisu zdarzenia przyszłego, na działkach oznaczonych numerami... oraz... w dniu umowy sprzedaży znajdowały się, jak wskazał Wnioskodawca, budowle w rozumieniu Prawa budowlanego w postaci torów odstawczych pętli tramwajowej oraz związanej z nimi infrastruktury, a także torów, poprzez które odbywa się dojazd do pętli tramwajowej. Właścicielem nieruchomości stanowiących działki... i... jest Skarb Państwa.

Odnosząc się do kwestii zwolnienia z opodatkowania sprzedaży prawa wieczystego użytkowania działek... i..., na których znajdują się tory odstawcze pętli tramwajowej oraz związana z nimi infrastruktura, a także tory, poprzez które odbywa się dojazd do pętli tramwajowej, przy czym Wnioskodawca nie jest ich właścicielem, stwierdzić należy, iż przedmiotem planowanej sprzedaży będzie tylko i wyłącznie prawo użytkowania wieczystego tych działek.

Jednocześnie stwierdzić należy, że tory oraz infrastruktura towarzysząca są obiektami liniowymi, które zgodnie z powołanym przepisem art. 3 ust. 3 ustawy - Prawo budowlane są budowlami. Zatem, wbrew twierdzeniu Wnioskodawcy, uznać należy, że działki... i... na których znajdują się tory oraz infrastruktura towarzysząca są działkami zabudowanymi.

Wobec powyższego mając na uwadze opis sprawy oraz przedstawione regulacje prawne wskazać należy, że z uwagi na fakt, że przedmiotowe działki są zabudowane, sprzedaż prawa wieczystego użytkowania tych działek nie będzie mogła korzystać ze zwolnienia określonego w art. 43 ust. 1 pkt 9 ustawy. Wskazany przepis dotyczy bowiem zwolnienia z opodatkowania podatkiem VAT terenów niezabudowanych innych niż tereny budowlane oraz przeznaczone pod zabudowę. Tym samym, stosownie do treści art. 41 ust. 1 w związku z art. 146a pkt 1 ustawy o podatku od towarów i usług, dostawa prawa wieczystego użytkowania przedmiotowych działek podlegać będzie opodatkowaniu wg 23% stawki podatku VAT.

Reasumując, przy sprzedaży przez Wnioskodawcę prawa użytkowania wieczystego opisanych nieruchomości nie będzie można zastosować zwolnienia z opodatkowania podatkiem VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 9 ustawy o podatku od towarów i usług, lecz dostawa ta będzie podlegać opodatkowaniu stawką podstawową, tj. 23% na podstawie art. 41 ust. 1 w związku z art. 146a pkt 1 ustawy

Zatem oceniając stanowisko Wnioskodawcy, iż opisana transakcja stanowi dostawę terenów innych niż tereny budowlane, podlegającą zwolnieniu z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 9 ustawy o VAT, należało uznać za nieprawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Tut. Organ informuje, iż wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (zapytania) Zainteresowanego. Inne kwestie wynikające z opisu sprawy i własnego stanowiska, które nie zostały objęte pytaniem - nie mogą być zgodnie z art. 14b § 1 oraz art. 14f § 2 Ordynacji podatkowej - rozpatrzone.

Zaznaczenia wymaga, że organ podatkowy jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Wnioskodawca ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Podkreślenia wymaga, iż interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu zdarzenia przyszłego udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2012 r. poz. 270, z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl